https://gateway.trip.ir/api/

تالاب شیرین سو کبودر آهنگ

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

تالاب شیرین سو کبودر آهنگ

تالاب شیرین سو کبودر آهنگ پناهگاهی برای پرندگان مهاجر به حساب می آید، این تالاب هر ساله زیستگاه پرندگان بومی و غیر بومی است و در فصل بهار بهترین جا برای گردش و کوهنوردی در این تالاب زیبا است.
کبودرآهنگ دارای شهرک صنعتی ویان است. همچنین نیروگاه شهید مفتح در نزدیکی این شهر در سال 1375 ساخته شد. نیروگاه شهید مفتح یکی از نیروگاه های حرارتی کشور با تولید سالانه 40485 مگاوات ناخالص تولید برق است که 60 درصد برق تولیدی آن در استان همدان است. زبان مردم این منطقه ترکی آذربایجانی است و مهم‌ ترین فعالیت ‌های انجام شده مردمان این شهر کشاورزی و دامداری است.
از جمله جاهای دیدنی کبودرآهنگ تالاب شیرین سو کبودر است تالاب شیرین  در واقع ما بین دو تا از غارهای معروف دنیا غار علیصدر و کتله خود قرار دارد.
تالاب شیرین سو کبودر آهنگ ساخته دست بشر است و در شمال غربی در فاصله ای حدود 40 کیلومتری از شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد و همچنین فاصله شیرین سو تا همدان  95 کیلومتر می باشد.
ارتفاع تالاب شیرین سو کبودر آهنگ 1800 متر است از سطح دریا می باشد که دسترسی به آن از راه آسفالت قیدار به کبودر آهنگ میسر می باشد.

تالاب شیرین دارای تنوع اكولوژيك بالایی است و نیاز اساسی به برنامه ریزی و مدیریت حفاظتی دارد. این منطقه با پیگیری برخی افراد بر اساس آگهی رسمی ارائه شده در مرداد ماه سال1390  از تاریخ  15 اسفند ماه  سال 1389 به مدت پنج سال از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد. و در سال های ۹۵ تا ۱۴۰۰ ممنوعیت شکار در این منطقه تمدید شد.
برخی مواقع مناطق شکار ممنوع شاید از نظر زیستی شرایط لازم را نداشته باشند اما به علت حفظ گونه های دیگری به عنوان مثال پلنگ آن منطقه شکار ممنوع اعلام شده تا طعمه و شکار مورد نیاز این گونه درنده از بین نرود در اصل با این کار گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض حفظ می شوند.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کردT همچنین با شکار ممنوع کردن مناطق می توان اشرافیت بر گونه هایی که قابلیت حفاظتی دارند را افزایش داد و تنوع زیستی، جمعیت و نوع زیست این گونه را به صورت مستمر پایش و بررسی کرد.
این تالاب زیبا در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد و مساحت آن 300 هکتار بر آورد شده است. که از این مساحت 43 هکتار به دریاچه آبی اختصاص داده شده است.
در نزدیکی تالاب شیرین سو کبودر آهنگ چشمه آبی به نام کهر آباد و رودخانه ای به نام حسین آباد قرار دارد که از منابع آبی این تالاب به شمار می روند.
تالاب شیرین  دارای 27 تالاب مصنوعی ساخت انسان ها است که دارای امکانات بی نظیری برای زندگی پرندگان و گونه های مختلف آبزی و كنار آبزی همچون چوپا، چنگر، کاکایی، چشیم، و حواصیل را در همدان فراهم كرده است.
تالاب شیرین سو در زبان آذری به معنی آب شیرین می باشد این تالاب گونه های جانوری مختلفی را از سراسر جهان گرد هم می آورد.
در فصل بهار از ارتفاعات آق داق و بقراطی سیلابی جاری می شود و به سمت تالاب شیرین سو می رود و به این تالاب زیبا و چشم نواز جان دوباره ای می بخشد.
بالا آمدن  آب تالاب شیرین سو و مهاجرت پرندگان متنوع از سراسر دنیا جلوه ای زیبا و هیجان انگیز به این تالاب می دهد و قدرت نمایی خداوند را به نمایش می گذارد، از طرفی بالا آمدن آب تالاب باعث می شود پرندگان در مسیری نرسیده به تالاب فرود بیایند. برای اطلاع از قیمت پروازهای همدان به سایت تریپ مراجعه کنید.

عکس تالاب شیرین سو

عکس تالاب شیرین سو

جانوران تالاب شیرین سو

تالاب شیرین سو کبودر آهنگ به مدت 5 سال ممنوع شکار شد، این تالاب میزبان جانوران و گیاهانی همچون پرستوی دریایی نوک کلفت ، تنجه، لک لک سفید، اردک سرسبز ،آنقوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستو دریایی ، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا ، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستودریایی نوک‌ کاکایی، فلامینگو، کاکایی نقره‌ا ی، دم جنبانک ابلق از جمله پرندگان آبزی و کنار آبزی این تالاب می باشد. همچنین درمنه و گون و خانواده‌ های نعنائیان، چتریان، شب بو، گاوزبان، گندمیان و بقولات هم پوشش گیاهی غالب این منطقه است، این منطقه منطقه ای گردشگری و جذاب برای کوچ پرندگان است. ارزان ترینبلیط چارتری را می توانید از سایت تریپ تهیه کنید.

سوالات متداول در باره ی تالاب شیرین سو کبودر آهنگ

فاصله تالاب شیرین با همدان چقدر است ؟ 

فاصله شیرین سوکبودر آهنگ تا همدان  95 کیلومتر می باشد.

مساحت تالاب شیرین سو کبودر آهنگ چقدر است ؟ 

مساحت تالاب شیرین سو 300 هکتار بر آورد شده است، که از این مساحت 43 هکتار به دریاچه آبی اختصاص داده شده است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc