https://gateway.trip.ir/api/

بنود، روستایی در عسلویه

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

بنود، روستایی در عسلویه

بنود عسلویه از روستاها ی استان بوشهر در جنوب ایران است که در مجاورت خلیج فارس قرار دارد. یکی از دلایلی که گردشگران به روستای بنود می روند غارهای زیبایی از که دهانه های آنها رو به دریا باز می شود. این ساحل به عنوان یکی از لوکیشن ‌های فیلم معروف ساحل بنود فیلم محمد رسول الله استفاده شده است. 
روستای بنود دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مانند ساحل زیبای بکر است. نزدیک بودن به دریا، مکان خوبی برای ماهیگیری و لذت بردن از ورزش های آبی مانند قایق سواری است. 
از آنجایی که چند فیلم تاریخی در روستای بُنود ضبط شده است، در درون خود دهکده سینمایی دارد که ارزش دیدن دارد. خود را در نزدیکی صخره های دیدنی تصور کنید که به صدای خروشان خلیج فارس گوش می دهید و غروب خورشید را تماشا می کنید، دقیقا همان چیزی که شما از روستای بنود عسلویه انتظار دارید.
علاوه بر این، روستا به دلیل وحدت زیستگاه خود نیز مشهور است. مردم با مذاهب مختلف زندگی زیبایی دارند و آنقدر خونگرم و صمیمی هستند که همیشه مهمان نوازی مردم محلی روستای بُنود را به یاد خواهید آورد. 

ساحل بنود جزیره مارو

ساحل بنود جزیره مارو

ساحل بنود عسلویه

ساحل بنود یکی از سواحل زیبایی است که بین شهر کوشکونار و عسلویه در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. از روستای بنود تا ساحل جاده ای نسبتا طولانی وجود دارد. 
اگر از عسلویه بخواهید به سمت این ساحل بروید باید وارد بلوار خلیج فارس شوید و مسیر خود را به سمت مبارک ادامه دهید. و از آنجا می توانید راهی ساحل بنود شوید این ساحل از فرودگاه بین المللی خلیج فارس نیز 11 کیلومتر فاصله دارد. 
این جاده در واقع مسیر دسترسی صیادان محلی به بندر است، زیرا در ساحل بنود عسلویه بندر ماهیگیری وجود دارد و معمولا تعداد زیادی قایق در این بندر دیده می شود. 
اما بخش قابل توجهی از این ساحل بکر است و با ساحل شنی تمیز خود مورد استقبال دوستداران طبیعت قرار گرفته است. اما ساحل بنود تنها به این دلیل معروف نیست، گوشه ای دیگر از این منطقه منظره خاص تری به چشم می خورد. غارهای ایجاد شده توسط امواج دریا بر روی دیواره های این ساحل خاص اشکالی غیرعادی ایجاد کرده است.
برای رسیدن به غارها حدود 15 دقیقه پیاده روی و کمی ماجراجویی در بالا و پایین صخره ها در کنار دریا نیاز دارد. پس از پیمودن این مسیر و ورود به غار دنیایی متفاوت و خاص به چشم می خورد.
 در داخل غار فضای بزرگی وجود دارد که دو سوراخ بزرگ در سمت دریا دارد و نور و امواج دریا از این سوراخ ها وارد می شود. تاریکی غار همراه با تابش نور خورشید از سوراخ ها و صدای امواج فضایی زیبا و در عین حال اسرارآمیز را ایجاد کرده است.
فضای داخل غار وسیع است و امکان نشستن و حتی چادر زدن در آن وجود دارد. اما به دلیل ریزش سنگ ها بهتر است در کمترین زمان ممکن از غار بازدید کنید.

عکس ساحل بنود

عکس ساحل بنود

بهترین زمان رفتن به ساحل بنود

ساحل بنود عسلویه که یکی از زیباترین ساحل های ایران است در فصول بهار و تابستان هوایی گرم و طاقت فرسایی دارد.
می توان گفت بهترین زمان برای رفتن به ساحل بنود اواخر فصل پاییز و زمستان یا اوایل بهار می باشد. زیرا آب و هوایی مطبوع و دلچسبی دارد. لازم به ذکر است این ساحل در آخر هفته ها بسیار شلوغ است، پس بهتر است در طول هفته به آنجا سفر کنید. شما می توانید پرواز عسلویه به تهران و بلعکس را از سایت تریپ تهیه کنید.

تفریح درساحل بنود

اگر اهل تفریح و ورزش هستید باید بگویم این ساحل جای مناسبی برای شما می باشد، در این ساحل شما می توانید با دوستانتان والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی بازی کنید و با کودکان قلعه های شنی بسازید و یا زیر نور خورشید دراز بکسید و از آفتاب لذت ببرید.
آب ساحل بنود بسیار تمیز است و حل مناسبی برای شنا کردن و آب تنی می باشد، شما می توانید علاوه بر شنا در این آب تمیز و ساحل زیبا قایق سواری کنید و برای این منظور می‌ توانید قایق صیادها را از آن‌ها اجاره کنید.

روستای بنود عسلویه نقشه

روستای بنود عسلویه نقشه

کمپ و اقامتگاه بنود

این ساحل امکانات چندانی ندارد، پس حتما با خود آب و مواد غذایی ببرید، این ساحل در هنگام غروب آفتاب، هوای سردی خواهد داشت، بنابراین لباس های گرم نیز همراه خود داشته باشید. پشه ها نیز با غروب آفتاب پدیدار می ‌شوند و برای اینکه از شر آن‌ها در امان بمانید، ترجیحا پشه بند یا اسپری‌ دفع حشرات با خود ببرید. اگر قصد کمپ زدن در این ساحل زیبا را دارید با تجهیزات مورد نیاز به این ساحل بروید. 
همان طور که ذکر شد، اگر مایل هستید می توانید در آنجا کمپ بزنید در غیر این صورت شما می توانید راهی عسلویه شوید و یا به بندر سیراف در 75 کیلومتری آنجا بروید و یا حتی  به دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه سری بزنید و در سوئیت‌ها و ویلاهای آنجا اقامت کنید.

جاذبه‌ ها و روستا های اطراف ساحل بنود عسلویه

ساحل بنود در اطراف خود روستا ها و جاذبه های دیدنی زیبایی دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم:

روستای بندو

روستای بندو که در جنوب استان بوشهر قرار دارد در مرز استان بوشهر و هرمزگان می باشد. این روستا به ‌دلیل بقایای یک آبگیردر دوران ساسانی، آسیاب ‌های آبی، سد بندو و چشمه نهیر، از مهم ترین جاذبه های عسلویه به حساب می آیند. چشمه ‌های آب و برکه‌ های اطراف روستای بندو و همین طور درختان نخل آن، فرصتی مناسب برای گردشگرانی است که می خواهند از هیاهوی زندگی شهری خلاص شوند.

روستای اطراف عسلویه

روستای اطراف عسلویه

روستای کلات

کلات روستایی با قدمت تاریخی است،  فاصله این روستا تا مرکز استان بوشهر حدود 75 کیلومتر است. گویش مردم این روستا گویش دشتی یا دشتیاتی است.
این روستا داراری طبیعتی چشم ‌نواز است علاوه بر کوه ‌ها و صخره‌ های شگفت‌ انگیز و طبیعت دیدنی و سرسبز، چشمه پرآبی نیز دارد که گردشگران زیادی به قصد دیدن آن، پا به این روستا می ‌گذارند.

دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه

زیبایی این روستا گردشگران زیادی را از ایران و خارج از کشور برای تفریح با اجرای موسیقی زنده، بازی های آبی در سواحل دریا جذب می کند. 
این دهكده گردشگری در فاصله حدود ۵۵ کیلومتری از ساحل بنود قرار دارد و شامل مجموعه ای كامل از فضاهای بازی كودكان و شهربازی‌ ها، رستوران‌ های ساحلی، جامپینگ، هانیبال، پیست اسکیت، تفریح ‌های دریایی نظیر جت اسکی، پاراسل و غواصی و سینمای ۶ بعدی را دارا است. 

پارک ساحلی نخل تقی

این پارک مکانی فوق العاده برای پیاده روی آرامش بخش در کنار ساحل و تنفس هوای تازه است. تصور کنید هنگام غروب یا طلوع خورشید منظره ای از ساحل داشته باشید، واقعاً بسیار خیره کننده خواهد بود. 
پیست دوچرخه سواری، زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، اسکله ماهیگیری و قایق سواری از دیگر جاذبه های پارک ساحلی نخل تقی عسلویه است. 
اگر دوست دارید چیزی بخورید یا بنوشید، می توانید از مزایای کافی شاپ داخل پارک استفاده کنید، خوانندگان کتاب همچنین ایستگاه مطالعه پارک را که واقعاً نوآورانه است، دوست دارند. 
پارک ساحلی نخل تقی فاصله ای بسیار کم از ساحل بنود دارد فاصله ای حدود ۳۳ کیلومتر و یکی دیگر از جاهای دیدنی جذاب برای گردشگران است.

خلیج نایبند عسلویه

خلیج نایبند عسلویه

خلیج نایبند

بی شک خلیج نایبند در عسلویه یکی از زیباترین مناطق ساحلی ایران است. بقایای تاریخی بندر نایبند حکایت از قدمت طولانی این منطقه دارد. 
جنگل های حرا یکی از شگفتی ها و زیبایی های خلیج نایبند است، این جنگل ها در فصول سرد سال به زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر تبدیل شده اند. 
وجود تپه‌ های مرجانی برای غواصی، امواج دریا و دره‌ های عمیق پوشیده از خاک‌ های رنگارنگ، این مکان را چنان زیبا کرده است که گردشگران و طبیعت ‌گردان از سراسر جهان برای لذت بردن از این زیبایی‌ ها به این نقطه از ایران می‌ آیند.
پارک ملی نایبند، اولین پارک ملی دریایی کشور است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران مدیریت می شود، فاصله ی این جاذبه گردشگری تا ساحل بنود فقط به‌ اندازه ۱۴ کیلومتر می باشد و می‌تواند گزینه ‌ای عالی برای گشت ‌و گذار باشد.

بندرسیراف

سیراف یکی از زیباترین بندهای ساحلی ایران است، شهر باستانی سیراف دارای معماری منحصر به فرد است. فاصله ی این بندر تا ساحل بنود 72 کیلومتر می باشد. برای اطلاع از بلیط چارتر از طریق لینک با سایت تریپ در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باره ی روستای بنود عسلویه

ساحل بنود کجاست ؟

ساحل بنود یکی از سواحل زیبایی است که بین شهر کوشکونار و عسلویه در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد.

جاهای دیدنی نزدیک ساحل بنود کدام هستند؟‌

نابیند، روستای بندو، جزیره مارو، بندر سیراف، پارک ساحلی نخل تقی و ... می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc