https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی دوحه قطر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی دوحه قطر

دوحه پایتخت قطر در نزدیکی ساحل خلیج فارس در شرق این کشور قرار دارد، جاهای دیدنی دوحه قطر بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. دوحه که به خاطر ساختمان‌ های مدرن دیدنی و میراث فرهنگی‌ اش شناخته می ‌شود، اخیراً به ‌عنوان یکی از ۷ شهر شگفت ‌انگیز جدید در جهان نام‌ گذاری شده است. دوحه که به عنوان محبوب ترین مقصد در جهان ظاهر می شود، پایتخت مالی خاورمیانه است که برای هر مسافر شگفتی ایجاد می کند. پس با رزرو ارزانترین پرواز به دوحه عازم این شهر دیدنی می شویم.

تصاویر شهر دوحه قطر

تصاویر شهر دوحه قطر

دیدنی های قطر

گردشگران هر ساله برای بازدید به قطر می آیند و دیدنی های این شهر زیبا را از نزدیک میبینند ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این مکان های دیدنی دوحه بیشتر آشنا کنیم:

موزه هنرهای اسلامی در قطر

موزه هنرهای اسلامی که در پارک MIA در اسکله دوحه قرار دارد، یک جواهر معماری است و یکی از مکان‌ های شناخته شده برای بازدید در دوحه محسوب می ‌شود. 
موزه هنرهای اسلامی که توسط معمار مشهور جهان، I.M. Pei طراحی شده است، یکی از موزه هایی است که دارای بزرگترین مجموعه هنر اسلامی در جهان است. 
نقاشی ‌های داخل موزه از سه قاره در طول 1400 سال جمع ‌آوری شده‌ اند، فضای داخلی با الگوهای هندسی دیدنی جهان اسلام خیره‌ کننده است که آن را به یکی از مکان‌ های دیدنی دوحه در شب تبدیل می ‌کند. این در واقع یکی از جاذبه های گردشگری معروف دوحه است.

کورنیش

یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر، دوحه کورنیش است، کورنیش که محبوب ‌ترین مکان در میان دوچرخه‌ سواران و دوندگان است، تفریحگاهی در کنار آب است که خط ساحلی دوحه را در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 تغییر داد. 
مکانی ایده‌آل برای ورزش صبحگاهی است، همچنین جمعیتی را که به دنبال مناظر دیدنی از خط افق شهر هستند و غروب‌ های زیبای خورشید را در عصر تماشا می‌ کنند، جذب می‌ کند.

سوق واقف

بازدید از سوق واقف را که مکانی برای خرید و صرف غذا است، از دست ندهید. که به عنوان یکی از برترین جاذبه های دوحه شناخته می شود، می توانید در کوچه ها قدم بزنید، شگفتی های معماری را تحسین کنید، گلدوزی، ادویه جات، عطر، عودهایی با بوی مطبوع خریداری کنید. همچنین اگر اقامتگاهی در قطر دارید، این یکی از بهترین مکان‌ ها برای بازدید در دوحه در نزدیکی فرودگاه است.

استادیوم بین المللی تنیس و اسکواش خلیفه

در دوحه هیچ کمبودی برای دیدن مکان‌ها وجود ندارد، زیرا مکان‌ هایی مانند استادیوم تنیس بین‌المللی خلیفه و استادیوم اسکواش با ارائه فعالیت‌های تفریحی کافی برای سرگرم کردن مسافران را سرپا نگه می ‌دارد. این استادیوم که از 21 زمین تنیس تشکیل شده است، بهترین ورزشگاهی است که یک ورزشکار حرفه ای می تواند کشف کند. برای خرید بلیط هواپیما تهران دوحه می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

پارک اسپایر

پارک آسپایر یکی از مکان‌ های ایده‌آل برای سفر با خانواده در قطر است وهمچنین یکی از بزرگترین پارک‌های منطقه خلیج فارس است و یکی از بهترین مناظر قطررا دارد. یکی دیگر از جاذبه‌ های این پارک، برج مشعل یا برج آسپایر است. 
این ساختمان حیرت ‌انگیز با ارتفاع 300 متر است که به عنوان مشعل غول پیکر برای پانزدهمین دوره بازی‌ های آسیایی خدمت کرده و اکنون به یک هتل زیبا تبدیل شده است. 
هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات، مطمئن شوید که آن را به برنامه سفر خود اضافه کنید، زیرا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در قطر در تابستان است.

دهکده فرهنگی کاتارا

در ساحل شرقی دهکده فرهنگی معروف کاتارا قرار دارد که یکی از بهترین مکان ‌ها برای بازدید در دوحه است. این مکان میزبان رویدادهای بزرگی مانند جشنواره فیلم دوحه ترایبکا، TEDx دوحه، و جشنواره فیلم جوانان آجیال است. 
ساختمان ها و امکانات موجود در دهکده فرهنگی به گونه ای چیده شده است که جلوه و حسی شبیه به یک الفرج سنتی قطری ارائه دهد.

مروارید

مروارید که در ساحل دریای تالاب خلیج غربی دوحه واقع شده است، جزیره ای مصنوعی است که به دلیل داشتن اولین زمین در قطر که برای مالکیت آزادانه اتباع خارجی در دسترس است، بسیار مشهور است. 
گردشگران این مکان را به یکی از مکان‌های محبوب برای بازدید در دوحه می شناسند، از این مکان دیدن می ‌کنند و از مغازه‌ های خرده ‌فروشی در این منطقه خرید می کنند.

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر 

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر دومین موزه بزرگ در دوحه است و طیف وسیعی از آثار باستانی را به گردشگران ارائه می دهد. یکی از مکان های دیدنی معروف دوحه است.
این موزه معروف نمونه ای خوب از فرهنگ عربی است که در سال 1980 برنده جایزه آقاخان برای بازسازی معماری اسلامی شد. جاذبه ای که باید از آن بازدید کرد، می توان چندین نوع نمایشگاه را بازدید کرد که در این مکان برگزار می شود. زمان های مختلف سال این یکی از مکان های گردشگری معروف دوحه است.

مرکز فرهنگی اسلامی 

مرکز فرهنگی اسلامی در دوحه که به فنار نیز معروف است، در مسجد مارپیچ در نزدیکی سوق واقف یک مکان گردشگری معروف دوحه قرار دارد. 
این مرکز فرهنگی به عنوان یک مؤسسه خیریه عمل می کند که با هدف کمک به غیرمسلمانان برای آشنایی بیشتر با اسلام و فرهنگ آن از طریق فعالیت های مختلف مانند نمایشگاه، گشت و گذار در مرکز و حتی دوره های آموزشی عربی انجام می شود، یکی از مکان ‌های ایده‌آل برای سفر با خانواده در قطرمرکز فرهنگی اسلامی فنار است.

استراحتگاه ساحلی Sealine

استراحتگاه ساحلی Sealine به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در قطر در تابستان شناخته می ‌شود. این اقامتگاه مکانی آرامش بخش و دلپذیر است، در میان تپه های شنی صحرای عربستان در کنار آب های آبی دریای عرب واقع شده است. 
به غیر از تفریح در یک اقامت مجلل، می توانید یک کالسکه شنی در ساحل نزدیک استراحتگاه کرایه کنید و به تلماسه نیز بروید، که همچنان یک ورزش محبوب بین قطری ها و گردشگران است. با این حال، این یکی از پربازدید ترین مکان های گردشگری دوحه است.

عکس کشور قطر
عکس کشور قطر

جاهای دیدنی عمان

در حاشیه شبه جزیره عربستان، سلطان نشین عمان را خواهید دید، عمان که اغلب توسط مسافران نادیده گرفته می شود، مقصدی عجیب و غریب پر از جاذبه ها و شهرهای باورنکردنی است. پایتخت مسقط محبوب‌ ترین مقصد گردشگران است.
عمان نه تنها به دلیل جذابیت فرهنگی، بلکه به خاطر تاریخ و جواهرات معماری خود مورد تجلیل قرار گرفته است، اگر چه یک بازدید کوتاه حق کشور را ادا نمی کند، اما اگر فقط چند روز فرصت دارید، روی این جاذبه های دیدنی تمرکز کنید.
مسقط
اگر فقط از یک مکان در عمان بازدید کنید، احتمالاً مسقط خواهد بود. این شهر دارای قلعه‌ ها، کاخ‌ ها، موزه‌ ها و بازارهایی است که چیزهای زیادی را برای همه ارائه می‌ دهد.
قلعه های دوقلوی الجلالی و المیرانی که به موزه تبدیل شده اند، مسافران غیر مسلمان همچنین می‌ توانند در بیشتر صبح‌ ها از مسجد جامع خیره ‌کننده سلطان قابوس دیدن کنند و ویژگی‌هایی مانند یک لوستر کریستالی عظیم، پانل ‌های دیوار مرمری و دومین فرش ایرانی بزرگ در جهان را تحسین کنند، مسجد جامع سلطان قابوس که در سال 2001 در منطقه باوشار مسقط ساخته شد، مشهورترین مسجد این کشور است. 

سواحل مسندم

استان مسندم شمالی ترین قسمت عمان را تشکیل می دهد که توسط امارات از بقیه کشور جدا شده است. با خلیج عمان و خلیج عربی که بیشتر این منطقه را احاطه کرده است، سواحل زیبای شنی سفید زیادی دارد. ساحل خسب یکی از محبوب ترین مناطق شنی مسندم است.

راس الجینز

منطقه حفاظت شده لاک پشت راس الجینز در راس الحد در شرق عمان قرار دارد، این یک مکان نگهداری طبیعی برای لاک ‌پشت‌ های سبز در خطر انقراض است، با تقریباً 20 هزار ماده که هر ساله برای تخم‌ گذاری به اینجا بازمی‌ گردند. 
علاوه بر ساحل شگفت‌ انگیز، آب‌ های کریستالی و ماسه‌ های طلایی راس‌ الجینز، می ‌توانید از تماشای لاک ‌پشت‌ ها در حال کندن لانه و تخم‌ گذاری لذت ببرید و حتی ببینید که لاک ‌پشت‌ های کوچک از تخم بیرون می‌ آیند و به سمت دریا می‌ روند. 

وادی بنی خالد

وادی بنی خالد

وادی بنی خالد

وادی بنی خالد تکه ای زیبا از بهشت است، وادی (دره) در منطقه آش شرقیه قرار دارد و دارای چندین حوض آب و همچنین یک چشمه است که در تمام طول سال در داخل وادی جریان دارد. 
وادی بنی خالد چندین روستا و مزارع رنگارنگ را نیز در خود جای داده است، وادی با چشم انداز دیدنی خود، از جمله صخره های قرمز منحصر به فرد، شبیه یک نقاشی است. ارزانترین بلیط چارتر هواپیما را می توانید از سایت تریپ تهیه کنید.

قلعه ها 

عمان میراث منحصر به فردی دارد و شما می توانید از طریق قلعه های مختلف با تاریخ و فرهنگ باستانی آن آشنا شوید و از آنها قدردانی کنید. مکان هایی که باید از آنها بازدید کرد عبارتند از قلعه نخال، قلعه نیزوا، قلعه جبرین، قلعه الحزم، قلعه الرستاق و بسیاری دیگر در هر گوشه از عمان دیده می شوند.

صلاله

صلاله شهری زیبا در استان ظفار در جنوب عمان است، دراین شهرهر ساله جشنواره خریف از خرداد تا شهریور برگزار می شود، فصل باران های موسمی را جشن می گیرند.

سوالات متداول در مورد دوحه قطر

دوحه به چه دلیل معروف است؟
دوحه به خاطر مساجد زیاد و ساختمان های مدرنش مشهور است، همچنین کتابخانه ها، به ویژه خانه کتاب قطر و کتابخانه ملی، یکی از پر بازدید ترین مکان های دوحه هستند، دوحه مقاصد گردشگری زیادی دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
غذاهای معروف قطر چیست؟
ماخبوس، یک وعده غذایی متشکل از برنج، گوشت و سبزیجات، غذای ملی قطر است که معمولاً با گوشت بره یا مرغ درست می‌شود و به آرامی پخته می‌شود تا عطر و طعمی به آن بدهد. غذاهای دریایی و خرما از مواد غذایی اصلی این کشور هستند.

بخش نظرات

م ح 26 خرداد 1401

شهر دوحه تركيبي از بناهاي سنتي و مدرن است. در اين شهر زيبا ساختمانها با معماري خاص، برجهاي زيبا، پاركهاي زيبا و آرامش بخش، جزيره مرواريد، ورزشگاه هاي زيبا و پرامكانات، رستورانهاي فراوان و خوب، ساحل سيلين و تپه خاي شني و افرود، فروشگاه ها و نمايندگي هاي برندهاي مطرح دنيا را خواهيد ديد. دوحه در يك سفر ده تا پانزده روزه شما را شگفت زده خواهد كرد.

تحریریه تریپ
ممنون که نظرتون را با ما در میان گذاشتید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc