https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به نوشهر

به روز رسانی: 18 آبان ، 1400 راهنمای سفر

راهنمای سفر به نوشهر

راهنمای سفر به نوشهر شهری بندری در استان مازندران است این شهرستان از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به نور و از غرب با چالوس همسایه است. نوشهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک و مرطوب است.

شهر نوشهر

شهر نوشهر

نوشهر کجاست؟

شهرستان نوشهر از شمال در محدوده دریای خزر و در جنوب در محدوده رشته کوه های البرز قرار دارد. منطقه جنوبی دارای آب و هوای کوهستانی است، در حالی که بخش شمالی در دشت دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. سابقاً نوشهر به خواجک معروف بود و به دلیل موقعیت برجسته ساحلی و تسهیل بندری آن مورد توجه قرار گرفت.

با گذشت زمان به حبیب آباد معروف شد در سال 1939 نوشهر نام گرفت. در حال حاضر از امکانات بندری خوبی برخوردار است و یکی از بنادر فعال منطقه دریای خزر محسوب می شود.

مسیر دسترسی به نوشهربه این صورت است که اگر با خودرو شخصی بخواهید به آنجا بروید از تهران تا نوشهر حدود 206 کیلومتر را باید برانید شما همچنین می توانید این مسیر را با اتوبوس و تاکسی های جاده ای نیز بروید.

پارک جنگلی نوشهر

نوشهر با آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری، و دریا آبی زیبایش در آب های خزر و محیط طبیعی کوهستانی اش، از دیرباز مقصد گردشگری داخلی ایران بوده است. این شهر هر ساله صدها هزار بازدید کننده را به هتل ها و ویلاهای شخصی خود به دلیل ارتباط حمل و نقل با سایر شهرهای شمال ایران جذب می کند.برای اطلاع از بلیط نوشهر می توانید از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

 پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین پارک های جنگلی شمال ایران است، ساحل زیبا، گونه های مختلف گیاهی، وجود امکانات رفاهی و مسیرهای جنگلی این پارک را به یکی از مراکز مهم جذب مسافران در شمال کشور تبدیل کرده است.

 پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین و با ارزش ترین جنگل های شمال ایران است که بخشی به عنوان ذخیره و بقیه آن به عنوان تفرجگاه نگهداری می شود.

پارک جنگلی و ساحل سیسنگان نوشهر در سال 1344 توسط مهندس سعیدی آشتیانی طراحی و تأسیس شد. این پارک علاوه بر جاذبه ‌های گردشگری، سیاست حفظ و نگهداری گونه‌های کمیاب و حفاظت ‌شده گیاه آش را با جدیت دنبال می‌کند.

 پارک جنگلی سیسنگان تنها مخزن بزرگ و منحصربفرد خاکستر در سراسر خاورمیانه است، دریاچه سد آویدر در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان و در 30 کیلومتری شرق نوشهر در شمال استان مازندران قرار دارد.

این دریاچه با وسعت 25 هکتار، عمق 25 متری دارد جزیره ای در وسط دریاچه وجود دارد که در آن زیستگاه خرگوش، مارماهی و لاک پشت است، این دریاچه به ویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است گونه های ماهی مانند کپور، ماهی کپور، فیتوفوگ و کوتوم را می توان در این دریاچه یافت می شود. برا خرید بلیط چارتر ارزان از طریق سایت تریپ با ما در ارتباط باشید.

چه زمانی از نوشهر بازدید کنیم؟

محبوب ترین زمان سفر به نوشهر در فصل بهار و اواخر تابستان است، آب و هوای نوشهر در طبقه بندی آب و هوای گرم و معتدل قرار می گیرد.

در نوشهر زمستان های آن بارانی تر از تابستان است، در نوشهر میانگین سالانه دما 15.7 سانتی گراد است میانگین بارندگی در اینجا به 1081 میلی متر می رسد.

کمترین میزان بارندگی در ماه تیر رخ می دهد، میانگین در این ماه 27 میلی متر است بیشترین میزان بارش با میانگین 172 میلی متر در اکتبر رخ می دهد.

دما هوا در ماه مرداد در حدود 25.6 درجه سانتی گراد است که در بالاترین میزان خود قرار دارد کمترین میانگین دما در سال در بهمن است که در حدود 7.2 درجه سانتی گراد است.

تغییر در میزان بارش بین خشک ترین و مرطوب ترین ماه سال 145 میلی متر است تغییر در دما در طول سال به میزان 18.4 درجه سانتی گراد است.

بندر نوشهر کجاست؟

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران شامل دو بندر تجاری (نوشهر و فریدونکنار) است که در زمینه جابجایی کالاهای تجاری، نظارت بر اجرای وظایف حاکمیتی ایمنی دریایی، جستجو و نجات، استقرار سامانه ‌های ارتباطی دریایی، حفاظت از محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی فعالیت می ‌کنند.

بندر نوشهر با مساحتی حدود 44 هکتار و اسکله های تجاری و خدماتی و تجهیزات ساحلی و دریایی، سالانه به طور متوسط میزبان 500 کشتی از کشورهای حاشیه دریای خزر است.

از طریق بازسازی و توسعه اسکله های جدید، عمق اسکله بندر به 6.5 متر ارتقا خواهد یافت که به کشتی های بزرگتر اجازه بازدید از بندر را می دهد.

سوغاتی های شهر نوشهر

سوغاتی های شهر نوشهر

سوغاتی های نوشهر

هر شهر در جهان داستان های زیادی برای گفتن دارد این داستان‌ ها را می ‌توان از طریق معماری شهر، نحوه صحبت مردم، لباس پوشیدن و همچنین در روابط اجتماعی آنها دید. با این حال، مهم ترین روشی که در آن تاریخ و سنت یک شهر آشکار می شود، سوغات و صنایع دستی آن است.

وقتی به شهری سفر می کنیم، بیشتر ما برای عزیزانمان سوغاتی می خریم، اما برخی از ما برای خودمان سوغاتی می خریم. افرادی که برای خود سوغاتی می خرند به احتمال زیاد از جمله افرادی هستند که برای لحظه لحظه زندگی خود ارزش قائل هستند و در عین حال ارزش و استاندارد یک محصول، یک مصنوع و در واقع یک اثر هنری را می دانند.

یکی از سوغاتی های بندر نوشهر شیرینی های خوشمزه آن است شیرینی برنجک در میان اهالی نوشهر طرفداران زیادی دارد این شیرینی همچنین برای بازدید کنندگان از این شهر نیز لذیذ است، مواد تشکیل دهنده این شیرینی شامل شکر، برنج، روغن، آبلیمو است که ترکیب آنها با هم مزه ای فوق العاده را می دهد.

شیرینی رشته به رشته نیز یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه و جالب نوشهر است مواد تشکیل دهنده این شیرینی از خاک قند، آرد، برنج ، روغن می باشد شکل ظاهری این شیرینی بسیار جذاب و جالب است.

از دیگر سوغات این شهر زیبا می توان به حصیر بافی ، گلیم بافی، جاجیم بافی و سفالگری اشاره کرد که توسط زنان این شهر درست شده است اکثر گردشگران از کلاه های حصیری و گلیم هایی با طرح های سنتی را به عنوان یادگاری به شهر خود می برند.

سوالات متداول در مورد راهنمای سفر به نوشهر

اقامتگاه های نوشهر چگونه اند؟

این شهر به دلیل اینکه در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می شود شما باید قبل از سفر به این شهر اقامتگاه و هتل خود را رزرو کنید. هتل ها و اقامتگاه های بسیاری در این شهر موجود است که بسته به بودجه و مدت زمان سفر شما متفاوت هستند.

سوغاتی های معروف شهر نوشهر چیست؟

برنجک، رشته به رشته، قماق، صنایع دستی حصیری، گلیم بافی، جاجیم بافی، سفالگری، کلاه های حصیری ساخته دست زنان این شهر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc