https://gateway.trip.ir/api/

زیباترین ییلاق های شمال ایران برای سفر پاییزی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

زیباترین ییلاق های شمال ایران برای سفر پاییزی

آیا قصد دارید در پاییزبه جایی سفر کنید؟ پاییز گیلان کجا بریم؟ ایران یک انتخاب عالی است دلیلش این است که زیباترین ییلاق های شمال ایران برای سفر پاییزی وجود دارد و از جاده های پاییزی می توان به جاده چالوس، جاده هراز، جاده دوهزار، جاده سالم به خلخال و جاده چمستان به نور اشاره کرد. شمال ایران دارای جنگل های فوق العاده زیبا مانند جنگل گیسوم، جنگل ابر، جنگل لوندویل، جنگل دالخانی، جنگل راش، جنگل سیاهکل، جنگل کبودوال است. ایران مناطق دورافتاده کوهستانی زیادی دارد که در پاییز کاملاً جذاب به نظر می رسند. 

زیباترین جنگل
زیباترین جنگل پاییزی ایران

زیباترین جنگل پاییزی ایران

پاییز فصلی است که طبیعت جذاب ترین لباس رنگی خود را می پوشد رنگ های طلایی، قرمز، نارنجی، بنفش، قهوه ای و سبز در برابر لایه نازکی از ابرهای خاکستری در آسمان در چشمان شما می ریزد و روح شما را آرامش می دهد تا هرگز مناظر باشکوهی جادویی را فراموش نکنید.
بیدار شدن در مه صبحگاهی با منظره ای از برگ های سرخ پاییزی، شاعر درون شما را همچون نیما، شاعر پرآوازه معاصر پارسی زبان که در یوش به دنیا آمده و می زیسته، بیدار می کند. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید با ما در ارتباط باشید.

جنگل ابر ایران

توسعه جنگل ابری برای ایجاد یک محیط جوی مناسب نیاز به فضای نسبتاً کوچکی دارد به همین دلیل است که مه در این نوع مناطق دیده می شود. ناگفته نماند که باعث کاهش نور خورشید و در نتیجه ایجاد تبخیر و تعرق می شود.
این موضوع در مورد جنگل ابر در شاهرود نیز صادق است، این جنگل یکی از زیبا ترین و خنک ترین جنگل های جهان است. بنابراین اغراق نیست اگر بگوییم تجربه ای فراموش نشدنی برای بازدید کنندگان ایجاد می کند.
این جنگل بخشی از جنگل های مختلط هیرکانی خزر باستانی است که مساحت آن 35 هزار هکتار است، ارتفاع زیاد جنگل و دمای پایین آن به همراه وجود چشمه های فراوان از دلایل این پدیده است. 
جنگل ابر در محل تلاقی سه آب و هوای اصلی قرار دارد یکی جریان سرد و خشک پرفشار سیبری است و دیگری جریان جزر و مدی باد های سرد و گرم در کنار آب و هوای اقیانوس اطلس غالب در منطقه است این نوع اقلیم های متفاوت و متضاد در یک منطقه جغرافیایی کوچک را نمی توان در هیچ جای دنیا مشاهده کرد.

جنگل الیمستان ایران

جنگل الیمستان ایران

جنگل الیمستان ایران

 جنگل الیمستان  که معروف به شاخ و برگ سبز، مه غلیظ و محیط سرسبز است. این جنگل سرسبز همه چیز را دارد، برای کسانی که می خواهند جاده، خود جنگل، کوه ها، دشت ها و قله را در یک سفر یک روزه تجربه کنند.
این جنگل یکی از زیبا ترین مناظر را در فصل بهار و تابستان فراهم می کند. همچنین زیستگاه گیاه علفی الیما است که در اردیبهشت می روید و همانطور که از نامش پیداست نام جنگل از آن گرفته شده است.
جنگل الیمستان به عنوان پدیده ای باشکوه می درخشد و توجه عکاسان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است، طبیعت بکر و زیبایی جنگل و پوشش گیاهی آن بی نظیر است.
یکی از جالب ترین نقاط منطقه نقش پای رستم است که همه کوهنوردان را شگفت زده خواهد کرد. در نزدیکی قله، می توانید آثاری از دو شهاب سنگ بزرگ را پیدا کنید که دهانه هایی به عمق 10 متر ایجاد کرده اند. 
بومیان نظریه جالبی در مورد این دهانه ها دارند، آنها معتقدند که آن دو دهانه صرفاً در اثر زانوی رستم ایجاد شده اند که در آن منطقه زانو زده و از دریا آب نوشیده است. 
چشم انداز باشکوه رشته کوه دماوند و جنگل، این منطقه را به پدیده ای جذاب تبدیل کرده است اکثر روستاییان از کشاورزی و دامداری تغذیه می کنند و برخی دیگر به پیشه وری اشتغال دارند.
یکی دیگر از جاذبه های جنگل الیمستان کوه زرشک است که در فصل بهار و زمستان کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند، برای رسیدن به این مکان باید حدود 20 کیلومتر خارج از آمل یا 140 کیلومتر خارج از تهران به سمت هراز بروید.  برای خرید بلیط هواپیما چارتر می توانید با سایت تریپ در ارتباط باشید.

پارک النگدره

پارک النگدره

پارک النگدره

زیباترین پارک شمال ایران و یکی از بهترین جنگل های اطراف ایران پارک النگدره است که در نزدیکی جنگلی بزرگ با پوشش گیاهی خاص قرار دارد که دارای رودخانه های فراوان و چشمه های دیدنی است، این پارک یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری استان گلستان است.
پارک النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه ای در کشور انتخاب شده است که طی سالیان متمادی برای جذب گردشگر حفظ شده است.
از پارک النگدره جاده ای آسفالته می گذرد که می توانید در آن بنشینید و از محیط بی نظیر آن لذت ببرید پارک جنگلی النگدره 185 هکتار وسعت دارد و در 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر جاده نهار خوران قرار دارد.
آب و هوای این منطقه حداقل 10 درجه خنک تر از مناطق شهری و پرجمعیت است، پارک جنگلی النگدره در دامنه جنگل های شمال که پوشیده از انواع درختان است قرار دارد. دارای رودخانه و چندین چشمه زیبا است، ناگفته نماند که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران زیادی است.
در فصل بهار و تابستان، هوای خنک و در فصل پاییز، رنگ‌ آمیزی زیبای از درختان را دارد، پوشش دیدنی برف، پذیرای طبیعت ‌گردان به این مکان است چشمه های آب النگدره در نوع خود بی نظیر است.
آب از یک فواره زیبا در نزدیکی پارک است، رودخانه فلش از سمت جنوب پارک به سمت شمال کشیده شده و از وسط آن می گذرد. در کنار رودخانه 3 چشمه آبی وجود دارد که چشم انداز طبیعی بی نظیری را برای تماشا ایجاد کرده است.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

خنکی پاییز و شکل و شمایل رنگارنگی که به طبیعت می دهد از ویژگی هایی است که با آغاز مهرماه مردم را به شهرهای شمالی کشور می کشاند، هوا دیگر مثل تابستان گرم و آفتابی نیست. 

1. قلعه رودخان

بازدید از قلعه رودخان در پاییز مانند زندگی در یک افسانه کوتاه است این را تصور کنید در حالی که توسط درختان بلند احاطه شده اید، به بالای یک کوه نگاه می کنید یک قلعه سنگی باستانی عظیم را در میان مه و ابرها می بینید، برای رسیدن به قلعه باید 2هزار پله را بالا رفت و با بالا آمدن از آنجا یکی از زیبا ترین مناظر زندگی خود را خواهید دید.
قلعه رودخان یکی از اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری گیلان است این مکان در نزدیکی شهر کوچک و زیبای فومن در شمال ایران و در نزدیکی رشت واقع شده است. 
قلعه رودخان با وسعتی بیش از 6 هکتار، قلعه ای بر فراز کوه رودخان است، باستان شناسان تخمین می زنند که این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده است. 
پس از عبور از جاده تیز خارج از فومن به منطقه ای در دامنه کوه قلعه رودخان می رسید که می توانید ماشین خود را در آنجا پارک کنید. 
صدای آرامش بخش آب را از رودخانه مجاور خواهید شنید و مغازه های متعددی را مشاهده خواهید کرد که غذاهای خوشمزه و صنایع دستی زیبا می فروشند. حتی اگر از آن 2هزار پله بالا نروید، باز هم اوقات خوبی را در این مکان تجربه خواهید کرد.

2. روستای فیلبند

آیا می خواهید یک بعدازظهر پاییزی دوست داشتنی را با یک فنجان چای تازه در دست سپری کنید، در حالی که غروب خورشید را تماشا می کنید و ابرها زیر پای شما حرکت می کنند؟ خب این حس فوق العاده را می توانید در فیلبند تجربه کنید. فیلبند مطمئنا یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های ایران است که تا به حال دیده اید.
فیلبند روستایی در نزدیکی بابل در استان مازندران است، این روستا بر روی تپه هایی قرار دارد که در ارتفاع بیش از 2300 متری از سطح دریا قرار دارند. 
در این مکان منحصر به فرد می توانید از اقیانوسی بی پایان ابرهای زیبا لذت ببرید. منظره تماشای حرکت ابرها در زیر پای شما، محبوب ترین جاذبه فیلبند است، این ابرها نیستند که پایین هستند، این شما هستید که در ارتفاع هستید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب

3. کویر مرنجاب

با گوش دادن به صدای شب و تماشای ستارگان در آسمان از منظره زیبای کویر لذت ببرید. کویر مرنجاب می تواند همه این تجربه های بی نظیر، به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را به شما ارائه دهد، این پدیده طبیعی در استان اصفهان و در نزدیکی شهر خارق العاده کاشان واقع شده است.
مرنجاب با تپه های ماسه ای عظیم، دریاچه نمک، شب های دیدنی، یکی از محبوب ترین کویرهای ایران است. اگر حدود 60 کیلومتر به سمت شمال شرقی کاشان و شمال آران و بیدگل بروید، می توانید به این مکان برسید. 
با وجود اینکه محیطی خشک و خشنی دارد، می توانید گیاهان نمک دوست فراوانی در این بیابان پیدا کنید، علاوه بر این، خانه برخی از پرندگان و خزندگان بیابانی مانند عقاب، مار و مارمولک است. 

استان مازندران شمال ایران ییلاق های مازندران

بهترین ماه پاییز برای سفر به شمال ایران استان مازندران است یکی از استان های خزری در شمال ایران است  که دارای مرتفع ترین ییلاق مازندران است، ساری بزرگترین مرکز استان مازندران است.
مازندران یکی از پرجمعیت‌ ترین استان‌های ایران است و دارای منابع طبیعی متنوع به‌ ویژه مخازن بزرگ نفت و گاز طبیعی است. چهار شهرستان بزرگ استان مازندران ساری، بهشهر، بابل و آمل هستند. 
طبیعت متنوع استان شامل دشت‌ ها، جنگل ‌های بارانی است که از سواحل ماسه ‌ای دریای خزر تا سرتاسر ناهموار و پربرف البرز امتداد دارد.
مازندران یکی از تولید کنندگان عمده ماهیان پرورشی است علاوه بر سلطه سنتی کشاورزی، اقتصاد مهمی را نیز به همراه دارد. یکی دیگر از عوامل مهم در اقتصاد صنعت گردشگری است، زیرا مردم سراسر ایران از بازدید از این منطقه لذت می برند مازندران همچنین مرکز رشد سریع بیوتکنولوژی و مهندسی عمران است.
قدمت سکونت انسان در این منطقه حداقل به 75هزار سال قبل می رسد. این منطقه یکی از مهم ‌ترین مکان‌ های تاریخی ایران محسوب می ‌شود نقش مهمی در توسعه فرهنگی و شهری منطقه داشته است.
مازندران به غیر از سواحل خیره کننده و ویلاهای ساحلی دارای تعداد زیادی مکان تاریخی در شهرهای زیر است: بهشهر: پل باستانی آق قلا بر روی رودخانه گرگان، کاخ صفی آباد، بناهای تاریخی استخر عباسی و غارهای کامربند و هوتر که حاوی آثاری از انسان های اولیه است. 
سایر اقامتگاه های گردشگری عبارتند از: پل شاپور در سواد کوه، بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم و امامزاده قاسم در آمل، آسیاب دادکان، تله کابین و مجموعه تفریحی نمک آبرود، بندر خاویار گیر آشوراده، پارک حفاظت شده دشت ناز، پارک ملی گلستان و چشمه ها و آب های معدنی رامسر است.

بهترین روستای شمال برای زندگی

بهترین روستای شمال برای زندگی

بهترین روستای شمال برای زندگی

زیباترین جای شمال کجاست ؟ ایران پر از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری است، اما وقتی صحبت از مناطق گردشگری می شود، همه به شهرهای معروف ایران و جاذبه های شمال ایران اشاره می کنند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد روستاهای دیدنی شمال ایران صحبت کنیم.

روستای کندوان

کندوان روستای باستانی حیرت انگیزی است که در استان آذربایجان شرقی و در نزدیکی شهر تبریز واقع شده است. این مکان قابل توجه با حداقل 800 سال سابقه تاریخی، با زیبایی های دیدنی خود پذیرای بازدید کنندگان است.
روستای کندوان با 670 نفر سکنه در داخل صخره ها کنده کاری شده و معماری صخره ای معروف آن جاذبه اصلی این مکان است. گفته می شود که بعضی خانه های کندوی مانند 700 سال قدمت دارند و توسط بقایای آتشفشانی حاصل از فوران های کوه سهند در صدها سال پیش به وجود آمده اند. ساکنان روستای کندوان اساسا هر اتاق را از صخره تراشیده اند تا آشپزخانه، سالن و اتاق خواب با پنجره های تزئین شده با شیشه های رنگارنگ بسازند.

کندوان یکی از سه روستای صخره ‌ای جهان است که در نوع خود بی نظیر است و تنها روستای مسکونی است. معماری روستای کندوان و سبک زندگی کنونی مردم محلی به شکل قدیمی آن یک استثنا در جهان است عسل یکی از مهم ترین سوغاتی های این روستا است.
کندوان منطقه ای ییلاقی زیبا در رشته کوه های زاگرس است که مراتع سرسبز آن عشایر را به خود جذب می کند. چشمه آب معدنی کندوان نیز از جاذبه های این روستا است گفته می شود این آب برای درمان بیماری های کلیوی اثرات شفا بخش دارد.

روستای ماسوله

روستای ماسوله در فاصله تقریبی 60 کیلومتری جنوب غربی رشت و 32 کیلومتری غرب فومن قرار دارد و در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا در میان رشته کوه های البرز ساخته شده است.
معماری سنتی و ترکیب بندی خانه های ماسوله چیزی است که امروزه بیش از هر چیز دیگری مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است، خانه‌های ماسوله که اصلی ‌ترین جاذبه گردشگری این روستا هستند، از دو طبقه زمستانی و تابستانی تشکیل شده‌اند.
قسمت زمستانی خانه در گویش محلی صومه نامیده می شود در پشت این قسمت اتاق کوچکی با اجاق در وسط وجود دارد که برای پخت و پز و تهیه غذا و همچنین تامین گرما از آن استفاده می شود. 
طاقچه هایی در اطراف اتاق وجود دارد که در آن ظروف پخت و پز قرار داده شده است و همچنین ظروف تزئینی چینی و مسی قسمت تابستانی خانه یا به اصطلاح اتاق پیشخوان دارای پنجره های چوبی و روکش شده است این پنجره ها دارای گره های چینی با نقوش هندسی بوده و با شیشه های زیبا و رنگی تزئین شده اند.
علاوه بر پیشخوان در برخی از خانه ها، اتاقی نیز در بالای پشت بام ساخته شده است که به آن برج می گویند برج برای برخی از فعالیت های تابستانی استفاده می شود.
معماری ماسوله کنونی در دوره زندیه شکل گرفته است سقف هر خانه در طبقات پایین به عنوان حیاط خانه دیگر در طبقات بالای آنها استفاده می شود.
 در برخی موارد، خیابان های عمومی در امتداد سقف های به هم پیوسته قرار می گیرند. زمین جلوی درب خانه و پشت بام هر خانه هر دو به عنوان پیاده رو استفاده می شود خیابان های باریک و پله های متعدد اجازه عبور وسایل نقلیه موتوری را نمی دهند.
غذاهای سنتی ماسوله نیز یکی از جاذبه های گردشگری این روستا است، یکی از غذاهای سنتی ماسوله میرزا قاسمی نام دارد. میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که در شمال ایران طبخ می شود. پیدایش این غذا به سال 1860 میلادی برمی گردد که به نام مبتکر آن، قاسم خان ولی، والی رشت نامگذاری شده است.
همچنین سوغات ماسوله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا است، محصولاتی مانند گلیم، شال و جوراب، مصنوعات چوبی و فلزی، لباس ها و شیرینی های محلی، عروسک های کوچک بافته شده با نخ و ... سوغاتی های ساخته شده که در بازار ماسوله به فروش می رسد.

روستای مازیچال

روستای مازیچال

روستای مازیچال

در منطقه کلاردشت استان مازندران روستایی زیبا به نام مازیچال با مناظر دیدنی فراوان وجود دارد مازیچال به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد به دلیل موقعیت و زیبایی شگفت انگیزش مشهور است.
دهکده ای ییلاقی که مردمان خونگرم و مهربان به طور موقت در آن زندگی می کنند. 50 تا 60 خانوار از اواخر خرداد تا اوایل پاییز در این روستا زندگی می کنند.
وجود جنگل های انبوه و ابرهای سفید دوست داشتنی که مدام تغییر شکل می دهند، این روستا را به مقصدی خاص و منحصر به فرد برای سفر تبدیل کرده است. 
شاید کلمه اقیانوس ابر را شنیده باشید یکی از ویژگی های روستای مازیچال چشم انداز آن به اقیانوس ابر است که این منطقه را به مکانی بکر و شگفت انگیز تبدیل می کند.
کلبه های ییلاقی روستاییان که در تابستان فقط توسط ساکنان استفاده می شود، در میان فضای سبز و آسمان آبی، تصویری آرامش بخش و رویایی را برای بازدید کنندگان ایجاد می کند در فصل بهار رشد گل پامچال و بنفشه خاطرات خوشی را برای بازدید کنندگان از این روستا به جا می گذارد.

سوالات متداول درباره ی زیباترین مکان های پاییزی در شمال ایران

بهترین فصل برای سفر درشمال ایران چه فصلی است؟
به طور کلی بهترین زمان برای سفر به ایران در فصل بهار و پاییز است در اکثر نقاط ایران از ماه اسفند تا اردیبهشت و سپس از اواخر شهریور تا اوایل آبان دمای هوا بسیار ایده آل است. در همین حال، بهتر است از زمستان اجتناب شود زیرا دما می تواند بسیار سرد شود.
سرد ترین شهر ایران کدام است؟
بروجن را با هوای فوق العاده سردش می شناسند، که معمولاً در پیش بینی های هواشناسی کشور به عنوان یکی از سردترین شهرهای ایران یاد می شود، این شهر در ارتفاع حدود 2197 متری از سطح دریا واقع شده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc