https://gateway.trip.ir/api/

کمپینگ در پاییز و زمستان و نکات مهم در برنامه ریزی

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

کمپینگ در پاییز و زمستان و نکات مهم در برنامه ریزی

نکات مهم برنامه‌های کمپینگ در پاییز و زمستان

کمپینگ زمستانی مزایای خود را دارد شما می توانید در کنار خانواده زیبایی و آرامش عجایب بکر زمستانی را تجربه ‌کنید اما، اگر اولین بار است که آن را تجربه میکنید ممکن است برای شما سرد و چالش برانگیز باشد. 
برای راه اندازی کمپینگ زمستانی موفق، باید نکات مهم برنامه‌های کمپینگ در پاییز و زمستان را بدانید و اطلاعات خود را در مورد کمپینگ مناسب افزایش دهید.
با سرد شدن هوا، می‌توانید از زمان واقعی و با کیفیتی که در کنار خانواده و دوستان خود هستید لذت ببرید. فصل پاییز فصل مهمی برای مشاهده حیوانات وحشی و لذت بردن از مناظر طبیعی است پاییز همچنین می‌تواند یکی از زیباترین فصل‌ها برای مشاهده شاخ و برگ درختان باشد، زیرا درختان با برگ های نارنجی روشن، زرد و قرمز شما را شگفت زده خواهند کرد.

نمایی از کمپ پاییزی

کمپ زمستانی

چک لیست کمپینگ آب و هوای سرد

هنگام برنامه ریزی برای کمپینگ در هوای سرد یا فعالیت در فضای باز، از این چک لیست معمول کمپ استفاده کنید.
داشتن تجهیزات مناسب نیز برای موفقیت در کمپینگ پاییزی ضروری است. در اینجا چک لیست کمپینگ از تمام وسایلی است که برای گرم و راحت بودن در سفر نیاز دارید:

یک کیسه خواب خوب برای کمپینگ هوای سرد

 بهترین کیسه خواب برای کمپ پاییزی دارای عایق مناسب، با تحمل سرما صفر تا ۳۰ درجه است همیشه یک کیسه خواب را انتخاب کنید که در دماهای پایین ‌تر از آنچه که انتظار دارید بتواند شما را گرم نگه دارد. 
هنگام انتخاب کیسه خواب برای کودکان، اندازه مناسب را انتخاب کنید، یک کیسه خواب که مناسب آنها باشد، گرمای بدن را بهتر نگهدارد. 

کیسه خواب برای کمپینگ زمستانی

کیسه خواب برای کمپینگ زمستانی

تخت خواب لیست کمپینگ

اگر در زمین چادر زده‌‌اید، پد خواب بهترین وسیله برای شما خواهد بود. آنها نه تنها روی زمین خوابیدن را برای شما را راحت ‌تر می‌کنند، بلکه بدن شما را از سرما حفظ می‌کنند و باعث حفظ گرمای بهتر می‌شود.

پتو پشمی کمپینگ

پتوهای پشمی برای گرم و خشک نگه داشتن شما بسیار عالی هستند و در عین حال سبک هستند و به راحتی می‌توانید با آنها سفر کنید در شب‌های سرد، یک پتو روی کیسه خواب خود بیندازید.

کیسه آب گرم

کیسه های آب گرم برای کمی گرمای بیشتر هنگام خواب ایده آل هستند. آب را روی آتش یا اجاق گاز خود گرم کنید  و سپس کیسه ی آب گرم خود را پر کنید وآن را درپایین کیسه خواب خود قرار دهید تا انگشتان پاهایتان گرم شوند.

دو عدد چادر کمپینگ آب و هوای سرد

یک چادر بردارید و زیر چادر اصلی بگذارید تا خشک ‌تر بماند تا رطوبت از زمین نفوذ نکند. همچنین ممکن است بخواهید برای محافظت بیشتر در برابر آب و هوا، یک محافظ روی چادر خود بیاندازید.

کیسه‌های پلاستیکی 

کیسه‌های پلاستیکی می‌توانند از اشیاء قیمتی و لوازم الکترونیکی در برابر باران مانند تلفن، دوربین یا کیف پول شما محافظت کنند. همچنین ممکن است بخواهید کوله پشتی خود را با یک کیسه زباله بپوشانید تا وسایل شما خیس نشوند.

کوله پشتی برای کمپینگ

مطمئن شوید کوله پشتی مناسبی برای حمل وسایل خود در هنگام پیاده روی دارید. روی کوله پشتی  خود را بپ.شانید تا در برابر سرما و باران در امان باشد.

منبع نور قابل حمل در کمپینگ هوای سرد

 روزها در پاییز کوتاهتر هستند، بنابراین احتمالاً زودتر تاریک خواهد شد قبل از اینکه شما آماده برخورد با تاریکی شب شوید. مطمئن شوید که چراغ قوه، چراغ دستی یا فانوس برای حرکت در کمپ خود بعد از تاریکی هوا دارید.

کیت کمک‌های اولیه 

جعبه کمک‌های اولیه از ویژگی‌های ایمنی ضروری برای هر سفر کمپینگ است. اگرخراشیدگی و بریدگی زمانی که شما در خارج از منزل در کمپینگ هستید اتفاق بیافتد شما می توانید با داشتن وسایل کمک های اولیه این مشکل را برطرف کنید بنابراین همیشه بهتر است آماده باشید!

قبل از گذاشتن وسایل کمپینگ آنها را حتما چک کنید:

- چراغ قوه‌‌ای کار می‌کند و دارای باتری‌های جدید است
- مواد روشنایی شمع، کبریت فراوان در ظرف ضد آب
- چاقو
- جعبه کمکهای اولیه شخصی
- قطب نما
- کیسه پلاستیکی برای قرار دادن چکمه‌های خیس در چادر یا کیسه خواب در شب
- فنجان، چنگال، قاشق، بشقاب
- صابون، مسواک خمیر دندان

آب و هوا در پاییز می‌تواند به سرعت از گرم و آفتابی تا سرد و مرطوب متغیر باشد. در حالی که پیش بینی اینکه هوا چگونه ممکن است روز به روز تغییر کند، دشوار است، اما می‌توانید با بسته بندی هوشمند برای هر چیزی آماده شوید. هنگام برنامه ریزی برای لباس کمپ مخصوص پاییز، مطمئن شوید که لباس های متنوعی را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید با آب و هوا سازگار شوید.

چادر مناسب کمپینگ آب و هوای سرد

کمپ زیبا و هیجانی زمستانی

فعالیت‌های کمپینگ زمستانی

اگر شما فردی نیستید که از هوای سرد لذت می‌برید، اردوهای زمستانی احتمالاً کمترین جذابیتی است که می‌خواهید در آخر هفته شرکت کنید. با این حال، کمپینگ در زمان سرد مزایای زیادی دارد.کمپینگ زمستانی برای افراد ضعیف نیست، اما با آمادگی مناسب به طرز فوق العاده‌‌ای آرام و سرگرم کننده است علاوه بر آرامش، کمپینگ زمستانی شرایط مطلوب را برای خواب راحت در چادر فراهم می‌کند.

فعالیت‌های کمپینگ زمستانی با تابستان تفاوت چندانی ندارد، مگر اینکه شما نخواهید شنا کنیدقایق سواری یا سایر ورزشهای آبی را می توانید تجربه کنید شما می‌توانید پیاده روی کنید، ماهی بگیرید، بازی کنید، حیات وحش را مشاهده کنید، روی آتش غذا بپزید و از همه مهمتر استراحت کنید.

هنگام کمپینگ زمستانی، روزها کوتاهتر می‌شوند، بنابراین شما ساعات روز کمتری برای پر کردن دارید اگر شما برای سرگرمی کودکان برنامه ریزی کنید. مزایای این امر دو برابر، برنامه ریزی کمتر، کسالت کمتر و زمان بیشتر در اطراف آتش است!
بسیاری از فعالیت‌های خانوادگی در ارتباط با کمپینگ در ماه‌های سردترنیز وجود دارد.
عکاسی از مناظر خارق العاده رنگهای زیبای پاییزی را می‌توان با پیاده روی یا گردش در جاده ها تجربه کرد. شما می توانید از مناظر طبیعی و زیبای پاییزی درختان رنگارنگ و همچنین حیوانات داخل جنگل عکس های فوق العاده ای بگیرید.
قایقرانی کنید پارو زدن در فصل پاییزی به شما انرژی می دهد. دیدن عکس درختان رنگارنگ منعکس شده در آب شما را شگفت زده می کند. برای اطلاع از تورهای گردشگری ارزان می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

فعالیت در کمپ زمستانی

فعالیت در کمپ زمستانی

طبیعت را مشاهده کنید

حیوانات فعال را برای تکان خوردن غذا در برف سفید در حال حرکت دنبال کنید. جای پنجه ها و سم هایی که در اعماق برف نقش بسته اند را شناسایی کنید. برای دنبال کردن پرندگان ماجراجویانه هنگام عبور از میان شاخه های درختان دوربین شکاری را بیرون بیاورید به صدای آب شدن برف که در به نهرها نزدیک می شود گوش دهید.

سرگرمی مورد علاقه در سرما

در سرما کاری را که دوست دارید انجام دهید عکاسان مشتاق عکس های خلاقانه ای از مردم و حیوانات که در حال حرکت در برف هستند می باشند.  ماهیگیرانی که عاشق ماهیگیری روی یخ هستند. علاقه مندان به موتورسیکلت دوچرخه های خود را با ماشین های برفی عوض می کنند تا مسیر جدیدی را در میان جنگل باز کنند.

فعالیت برپا کردن آتش 

آتش را راه اندازی کنید تا هرگونه  حیوان وحشی از شما دور شود. آتش راهی سریع برای روشن شدن روحیه کمپینگ است. بوی سوختن چوب ، مشاهده شعله های خروشان و طعم سیب زمینی ذغالی حس های شما را زنده می کند. 
در اینجا فعالیت‌های کمپینگ زمستانی مورد علاقه برای همه سنین آمده است:

- دنبال کردن حیوانات در برف را مشخص کنید.
- یک غذای آرامش بخش در روی ذغال داغ بپزید.
- از اشیاء یافت شده صنایع دستی طبیعت بسازید.
- صخره نوردی و پیاده روی کنید.
- از چشمه آب گرم محلی دیدن کنید.
- اگر برف وجود دارد یک آدم برفی بسازید، یک مسابقه گلوله برفی ترتیب دهید، بستنی برفی درست کنید.
- برای مشاهده حیات وحش و گرگ و میش به پیاده روی شبانه بروید.

لباس‌های کمپینگ پاییزی

همه چیز را خشک نگه دارید، آتش درست کنید مهم نیست که آتش چقدر بزرگ است لباس‌های خیس خود را فراموش کنید. اگر وسایل شما در زمستان خیس شود به همان سرعت در هوای گرم خشک نمی‌شوند. در حقیقت، اگر دمای هوا زیر ۳۲ درجه فارنهایت باشد، قبل از خشک شدن یخ می‌زند. به همین دلیل خشک نگه داشتن همه چیز تا حد ممکن بسیار مهم است. و این در مورد لباس و وسایل هم صدق می‌کند.

سه لایه بپوشید لایه پایه شما باید ازیقه ای پشمی و شلوارهای چسبان تشکیل شده باشد لایه میانی شما چیزی شبیه پشم ضخیم برای عایق باشد و لایه بیرونی کت زمستانی یا گرم کن به عنوان مانعی در برابر باد و باران عمل کند.
پوشیدن لباس های تنگ به جلوگیری از سرمای هوا کمک می کند. شلوارهای جین کشاد را با شلوارهای اسلیم عوض کنید برای گرم نگه داشتن پاها جوراب شلواری یا شلوارهای پشمی زیرلباس بپوشید.
کلاه، دستکش و خود را مناسب انتخاب کنید افزودن یک کلاه مناسب یک راه آسان برای گرم نگه داشتن کل بدن است. کفش هایی را انتخای کنید که کف آن آج دار باشد.
به طور خلاصه، در اینجا یک چک لیست سریع از آنچه برای کمپینگ پاییزی برای شما و خانواده خود تهیه کنید، آمده است:

ژاکت ضد آب و باد
کاپشن بارانی و شلوار بارانی
چکمه‌های محکم و ضد آب
یک جفت کفش ورزشی 
چند جفت جوراب گرم
یک کلاه گرم
یک جفت دستکش پشمی
ژاکت پشمی
یک کت خوب و ضخیم با کلاه 
تعداد زیادی لباس یدکی همیشه لباس خشک برای پوشیدن داشته باشید
کلاه پشمی و یدکی در صورت خیس شدن
کیسه خواب مقاوم در برابر آب 
روکش کیسه خواب به عنوان یک لایه اضافی 
بالشتک های خواب 
تعداد زیادی پتو یدکی با گرمای متفاوت
هر دارویی که ممکن است به آن احتیاج داشته باشید و یک کیت کمکهای اولیه کامل 

لوازم مورد نیاز کمپ

لوازم مورد نیاز کمپ زمستانی

سوالات متداول در مورد کمپینگ در پاییز و زمستان

چرا لباس پنبه ای برای کمپینگ بد است؟

لباس های پنبه ای رطوبت را دفع نمی کند، ممکن است دمای بدن شما را کاهش دهد و به عنوان محیطی برای باکتری ها عمل می کند.
مواد جذب کننده رطوبت مانند پشم، پلی استر و پلی پروپیلن برای توزیع مجدد رطوبت از طریق مویرگی طراحی شده اند، در حالی که پنبه مانند اسفنج به راحتی اشباع می شود. برای گرم ماندن از الیاف ابریشم و سلولز مانند پنبه اجتناب کنید.

در کمپینگ زمستانی چه غذایی بپزیم؟

زمستان اوج فصل برپا کردن آتش است، بنابراین با درست کباب و ماهی غذاهای پرکالری و همچنین چای روی ذغال های داغ حداکثر استفاده را ببرید. غذاهایی بپزید که بدن شما را گرم کند این غذاها نه تنها غذای خوشمزه و دلچسبی هستند بلکه که به گرم شدن شما نیز کمک می کند واقعاً به کل تجربه کمپینگ زمستانی می افزاید. برای غذا پختن در طبیعت بکر ایران می توانید بلیط ارزان هواپیما را از طریق سایت تریپ تهیه کنید.


آیا زمستان برای کمپینگ خوب است؟

شما قطعاً می توانید در زمستان کمپینگ بزنید، اما باید این را هم در نظر بگیرید که وسایل مورد نیاز برای کمپینگ در زمستان را به درستی آماده کنید اگر کودک به همراه خود می برید باید لوازم و تجهیزات ایمنی داشته باشید.  این واقعیت که ما باید تمام این اقدامات را برای گرم شدن و گرم ماندن انجام دهیم، می تواند برای مسافران کمی سخت باشد.


چگونه می‌توانید در پاییز کمپینگ گرم بگذارید؟

شلوارهای ضد آب، ژاکت ضد آب، کلاه مناسب و چکمه‌های ضد آب شروع خوبی برای لذت بردن از کمپینگ پاییزی است. دوجفت جوراب گرم و کفش یا چکمه‌های ضد آب برای هر کاری مناسب است. به غیر از لباس، شما به اندازه کافی هیزم و برزنت می‌خواهید تا شما را گرم و خشک نگه دارد. چادر های مناسب کمپینک و همچنین پتوی پشمی گرم برای در امان ماندن از سرما اینها تنها بخشی از کارهایی است که می توانید برای گرم ماندن انجام دهید.

چگونه می‌توانم پای خود را در کمپ زمستانی گرم نگه دارم؟

برای گرم نگه داشتن پاهای خود روی جوراب ‌های بلند و جوراب‌ های پشمی سبک و گرم سرمایه گذاری کنید. با پوشیدن یک جفت جوراب بلند مانند جوراب ورزشی زیر جوراب پشمی، هوای گرم بین آنها جمع می‌شود که به گرم نگه داشتن پاها کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که یک جفت اضافی در وسایل خود دارید و از آنهایی که خیس شده اند استفاده نکنید. 


چه هوایی برای کمپ بسیار سرد است؟

پاسخ سریع این است دما ی شبانه بالا ۳۰ یا ۴۰ درجه فارنهایت بسیار سرد است و نمی‌توان با وسایل ارزان قیمت برای کمپینگ‌های بی‌تجربه چادر زد. دمای شبانه حدود ۵۰ درجه فارنهایت تا ۶۵ درجه فارنهایت برای کمپینگ راحت‌ ترین است.

چرا کمپینگ زمستانی بهترین است؟

شما تصور کنید در فصل سرما مسیرها عاری از زندگی بشر هستند، حیوانات آزادانه در جنگل سرگردان می‌شوند و برف بی‌صدا روی بالای درختان می‌بارد در خارج از خانه سکوت حکم فرما است چیزی لذت بخش تر از آرامش نیست.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc