https://gateway.trip.ir/api/

داروهای ممنوع در تایلند

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

داروهای ممنوع در تایلند

برخی افراد به خاطر بیماری یا شرایط خاصی که بر آن ها واقف است، طبق دستور پزشک خود باید داروهایی را مصرف کنند و همچنین این داروها را حتی هنگام سفر هم به همراه خود داشته باشند. اما در فرودگاه های کشورهای گوناگون در رابطه با حمل دارو قوانین متفاوتی وجود دارد. مثلا ممکن است همراه داشتن یک دارو در فرودگاه های ایران ممنوع نباشد ولی در فرودگاه برخی کشورهای دیگر مانند امارات غیر مجاز باشد. پس اگر دارویی مصرف می کنید و قصد مسافرت به یک کشور دیگری را با هواپیما دارید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید مد نظر داشته باشید، این است که قبل از سفر درارتباط با ممنوع بودن داروهای گوناگون در فرودگاه کشور مقصد، اطلاعات کافی را بدست آورید.

چرا باید لیست داروهای ممنوع در تایلند را بدانیم

تایلند کشوری زیبا و پرطرفدار است و علاوه بر آن یکی از کشورهایی می باشد که در مورد حمل دارو قوانین تقریبا سختگیرانه ای را وضع کرده است. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر از روی فراموشی یا عادت هم یکی از داروهای ممنوع در تایلند را با خود به همراه داشته باشید، مطمئنا به دردسر خواهید افتاد و باید جریمه نقدی پرداخت کنید یا مدت زمانی را در زندان باشید. متاسفانه سطح کیفیت سلامت در کشورمان ایران به سطح پایینی رسیده و اکثر مردم روزانه از تعداد زیادی داروی گوناگون مصرف می کنند و حتی بعضی از این داروها بدون نسخه پزشک قابل خریداری می باشند. ولی باید بدانید که در کشورهای دیگر شرایط به این صورت نمی باشد و خرید، حمل و استفاده از برخی از داروها منوط به داشتن مجوز و نسخه پزشک می باشد. با توجه به اینکه هر سال گردشگران بسیاری از ایران به تایلند سفر میکنند، برای معرفی داروهای ممنوع در تایلند اقدام کردیم تا از پیش آمدن بسیاری از مشکلات که با حمل دارو در فرودگاه های تایلند ایجاد می شود، جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید.

دارو های غیر مجاز و ممنوع در تایلند

مصرف اکثر داروهایی مثل انواع مسکن ها که دارای کدئین نیز می باشند، در ایران عادی و معمولی است. ولی اینها در فرودگاه بسیاری از کشورها جرم محسوب شده و می توانند باعث دردسر برایتان شوند. تایلند از آن دسته کشورهایی می باشد که در بحث ورود داروهای مختلف به داخل کشور و حمل آن ها در فرودگاه بسیار سختگیرانه برخورد و رفتار می کند. این سختگیری تا جایی ادامه می باشد که همراه داشتن بعضی از داروها، پرداخت جریمه های نقدی سنگین را در پی خواهد داشت و در مورد بعضی داروهای دیگر هم امکان مجازات سخت تری همچون ۱ تا ۲۰ سال زندان برای فرد وجود دارد. همراه داشتن هر نوع ماده روان گردان به صورت قرص یا انواع دیگر ممنوع بوده و همراه داشتن آن ها مجازات سختی را به همراه دارد. علاوه بر آن این نکته را در نظر داشته باشید که داروهایی که حتی در ترکیبات آن ها هم موادی مثل هروئین، مورفین و یا کدئین نیز به کار رفته، جزء داروهای ممنوع در تایلند می باشند.

داروهای-ممنوع-در-تایلند3

دارو های غیر مجاز و ممنوع در تایلند

داروهای خواب آور، ممنوع در تایلند

هرگونه داروی خواب آور به هر صورتی که باشد از داروهای ممنوع در تایلند به حساب می آید. هر نوع داروی خواب آور به صورت قرص یا شربت، برای ورود به تایلند مجاز نیست و حمل آن در فرودگاه ممنوع می باشد. در نظر داشته باشید که حتی برای خوابیدن در طول پرواز نیز قرص خواب همراهتان باشد و مسئولین فرودگاه از این موضوع باخبر شوند، مجبور به پرداخت جریمه های سنگین می شوید.

در تایلند داروهای مورفین و کدئین دار ممنوع

ما ایرانی ها داروها و مسکن های کدئین دار را بدون نسخه پزشک از داروخانه های ایران به راحتی خریداری می کنیم و به همین دلیل ممکن است این موضوع برایمان کمی عجیب باشد که داروهای کدئین دار در تایلند غیرمجاز می باشند. مسکن ها و دیگر داروهای حاوی کدئین و مورفین از آن دسته داروهایی می باشند که در تایلند ممنوع می باشند و همراه داشتن این داروها مجازاتی سنگین را در پیش دارد. در حقیقت مجازات حمل داروهای حاوی ماده کدئین یا مورفین در تایلند ۳ تا ۵ سال زندان می باشد!

ممنوعیت داروهای حاوی آمفتامین در تایلند

اکثر داروها، مانند داروهای لاغری، حاوی مقداری آمفتامین می باشند ولی ممکن است شما از ترکیبات شیمیایی داروهایی که مصرف می کنید، آگاه نباشید. به همین دلیل مراجعه به سفارت تایلند یا هر کشوری که قصد سفر به آن را دارید بسیار توصیه می شود. چراکه مسئولین سفارت کشور مقصد می توانند لیست داروهای ممنوعه را به شما ارائه دهند. داروهایی که حاوی آمفتامین می باشند از جمله داروهای ممنوع در تایلند هستند و همراه داشتن آن ها مجازات سنگین و زندان را در پی دارد.

داروهای-ممنوع-در-تایلند4

لیست داروهای ممنوع در تایلند

ممنوعیت داروهای روان گردان در تایلند

همراه داشتن داروهای روان گردان علاوه بر فرودگاه، به طور کلی و تقریبا در تمام کشورها نیز ممنوع می باشد. ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که برخی از داروهای اعصاب هم دارای مقادیر کمی مواد روانگردان می باشند و همراه داشتن این داروها ممنوع است. به این ترتیب داروهای اعصاب نیز از داروهای ممنوع در تایلند به حساب می آیند. پس اگر مصرف داروهای اعصاب یا داروهای ضد افسردگی را دارید، سعی کنید در صورت امکان در زمان سفرتان مصرف این داروها قطع کنید و آن ها را با خود به فرودگاه نبرید.

داروهای حاوی کوکائین و یا LSD در تایلند ممنوع

در نظر داشته باشید که همراه داشتن این مواد نیز مثل داروهای روان گردان در هر شرایطی غیر قانونی و جرم است. ولی در نظر داشته باشید که این مواد شیمیایی برای ساخت برخی داروها نیز استفاده می شوند. بر اساس گزارشات ۹۰ درصد افرادی که کوکائین یا LSD با خود به همراه داشته باشند، به زندان می روند. البته در نظر داشته باشید که مقدار کوکائینی که از فرد مصادره می شود، تعیین کننده مدت زمانی زندان فرد می باشد.

ممنوعیت داروهای حاوی هروئین در تایلند

در برخی از داروهایی که مصرف می کنید و ممکن است که حتی با تجویز پزشک همراه باشد، ممکن است مقداری هروئین در ترکیبات این داروها باشد و شما از ترکیبات آن مطلع نیستید. به همین خاطر پرس و جو در مورد داروهایی که استفاده میکنید از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بعضی داروها که دارای مقداری هروئین هستند نیز از جمله داروهای ممنوع در تایلند می باشند. مجازاتی که حمل داروهای حاوی هروئین در پی دارد بسیار سنگین بوده و با جریمه های نقدی نیز به اتمام نمی رسد.

عدم همراه داشتن تعداد بالای دارو در سفر به تایلند

نکات دیگری که در مورد همراه داشتن دارو در فرودگاه های تایلند باید مد نظر داشته باشید این است که تمام داروهای خود را در ظرف مخصوص خود نگه داری و به فرودگاه ببرید. چراکه اگر قرصی بدون بسته بندی خودش باشد را نمی توان تشخیص داد که چه قرصی بوده و فرودگاه در چنین زمانی قرص را به آزمایشگاه می فرستد. همچنین مد نظر داشته باشید که هیچگاه هیچ دارویی را با بسته بندی کامل ۵۰ یا ۱۰۰ تایی همراه خود به سفر نبرید. زیرا اگر میزان زیادی حتی از قرص فشار یا قند خون هم همراه خود داشته باشید، ممکن است قاچاق دارو محسوب شده و برایتان باعث دردسر شود. بهتر است که قرص های معمولی را نیز در حد ۱ یا ۲ ورق همراه داشته باشید.

داروهای-ممنوع-در-تایلند

ممنوعیت دارو در تایلند

چگونه داروهایی که مجبور به استفاده از آن ها هستیم را همراه داشته باشیم؟

داروهایی که در بخش های قبلی در مورد آن ها صحبت کردیم از داروهای حیاتی نبوده و مصرف نکردن آن ها زندگی شخص را به خطر نمی اندازد. ولی اگر دارای بیماری یا شرایطی خاص هستید که طبق نظر پزشک برای کنترل یا درمان بیماری خود باید یک یا چند دارو را استفاده کنید، حتما باید برگه تشخیص سلامت و گزارش پزشک و نسخه پزشک را قبل از سفر به سفارت کشور تایلند در ایران برده و مسئولان را از این موضوع مطلع سازید. در سفارت نیز پزشک معتمد کشور تایلند وضعیت سلامت شما را بررسی خواهد کرد و برای تجویز پزشک ایرانی، مدارک مورد نیاز برای همراه داشتن دارو را به شما خواهد داد. علاوه بر آن در فرودگاه نیز در زمان حمل دارو، نسخه و مدارک پزشکی را باید به همراه بلیط هواپیما با خود همراه داشته باشید و به مسئول های فرودگاه ارائه دهید و آن ها را از همراه داشتن یک داروی غیر مجاز آگاه سازید. همچنین بهتر است داروها را در بسته بندی خود نگه دارید و از ریختن آن ها در ظرف های نگهدارنده دارو خودداری کنید تا بازرسان فرودگاه به نوع دارو مشکوک نشوند.

سوالات متداول در مورد داروهای ممنوع در تایلند

  • چرا باید لیست داروهای ممنوع در تایلند را بدانیم؟

تایلند کشوری زیبا و پرطرفدار است و علاوه بر آن یکی از کشورهایی می باشد که در مورد حمل دارو قوانین تقریبا سختگیرانه ای را وضع کرده است. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر از روی فراموشی یا عادت هم یکی از داروهای ممنوع در تایلند را با خود به همراه داشته باشید، مطمئنا به دردسر خواهید افتاد و باید جریمه نقدی پرداخت کنید یا مدت زمانی را در زندان باشید.

  • چگونه داروهایی که مجبور به استفاده از آن ها هستیم را همراه داشته باشیم؟

اگر دارای بیماری یا شرایطی خاص هستید که طبق نظر پزشک برای کنترل یا درمان بیماری خود باید یک یا چند دارو را استفاده کنید، حتما باید برگه تشخیص سلامت و گزارش پزشک و نسخه پزشک را قبل از سفر به سفارت کشور تایلند در ایران برده و مسئولان را از این موضوع مطلع سازید. در سفارت نیز پزشک معتمد کشور تایلند وضعیت سلامت شما را بررسی خواهد کرد و برای تجویز پزشک ایرانی، مدارک مورد نیاز برای همراه داشتن دارو را به شما خواهد داد.

  • مهمترین نکات در همراه داشتن دارو در سفر تایلند کدامند؟

تمام داروهای خود را در ظرف مخصوص خود نگه داری و به فرودگاه ببرید. چراکه اگر قرصی بدون بسته بندی خودش باشد را نمی توان تشخیص داد که چه قرصی بوده و فرودگاه در چنین زمانی قرص را به آزمایشگاه می فرستد. همچنین مد نظر داشته باشید که هیچگاه هیچ دارویی را با بسته بندی کامل ۵۰ یا ۱۰۰ تایی همراه خود به سفر نبرید.

بخش نظرات

محمود 27 شهریور 1401

سلام آیا با تجویز پزشک میشه به اندازه مصرف مثلادوهفته متادون به ترکیه برد؟

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc