https://gateway.trip.ir/api/

پارک یا بوستان نهج البلاغه تهران

به روز رسانی: 15 آبان ، 1402 راهنمای سفر

پارک یا بوستان نهج البلاغه تهران

پارک ها جاهای باصفایی هستند که می توان از بین شلوغی و آلودگی شهرهای بزرگ به آن ها پناه برد و برای چند ساعتی آرامش و تفریح خود را در آن ها فراهم کرد. یکی از پارک های زیبا و دیدنی تهران، پارک یا بوستان نهج البلاغه می باشد که بین بزرگراه های آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، همت و یادگار امام (ره) واقع شده است. پارک نهج البلاغه دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوب و گوناگونی می باشد و از بهترین مکانها برای گذراندن اوقات فراغت است. جالب است بدانید که در پارک نهج ‌البلاغه دومین پل معلق ایران و اولین پل معلق تهران وجود دارد و می توانید چشم اندازی زیبا و حیرت انگیزی از پایتخت و برج میلاد را در بالای پل مشاهده کنید.

ورودی-های-پارک-نهج-البلاغه

ورودی های پارک نهج البلاغه

پارک یا بوستان نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه تهران، بزرگ‌ترین بوستان دره ای ایران به شمار می رود و تا حدود یک دهه گذشته در منطقه غرب تهران و بین دره فرحزاد، فضایی وجود داشت که دارای رودخانه ای کم آب بود و در سال ۱۳۸۸ این منطقه به یکی از بهترین پارک های تهران مبدل شد و به پارک نهج البلاغه عنوان گرفت. پارک یا بوستان نهج البلاغه چهار فاز دارد که فاز یک آن در آذر ۱۳۸۸ گشایش یافت. فاز اول پارک نهج البلاغه، شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا و وسعتی ۳۵ هکتاری دارد. فاز دوم بوستان نهج البلاغه هم در قسمت شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت واقع شده است و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد که در حدود ۶۵ هکتار مساحت دارد. فازهای دیگر بوستان نهج البلاغه هم در حد فاصل فرحزاد (از باغ ها و رستوران های شخصی) تا خیابان جلال آل احمد می باشد که طول این پارک را به ۶,۵۰۰ متر و مساحت آن را به ۲۰۰ هکتار می رساند. این بوستان بخاطر واقع شدن در کنار رودخانه و شیب دره، به صورت طبقاتی و در مسیر رودخانه طراحی و ساخته شده است. البته باید در نظر داشته باشید که رود پارک را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده و به وسیله پل معلق و هیجان انگیز که از بالای دره رودخانه عبور می کند، آن ها را به هم وصل می کند. اختلاف ارتفاع سطح تا کف پارک به ۵۵ متر و دارای شیب ۱۰ تا ۳۵ درجه ای می باشد.

پارک نهج البلاغه کجاست؟

پارک نهج البلاغه از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران می باشد و در بخش وسیعی از دره فرحزاد در غرب پایتخت واقع شده است. پارک نهج البلاغه را در منطقه دو و در کنار اتوبان همت نیز می توان دید.

ادرس پارک نهج البلاغه با ماشین

بوستان نهج البلاغه بین بزرگراه آیت الله هاشمی (نیایش) و بزرگراه همت در غرب بزرگراه یادگار امام (ره) قرار دارد.

مسیر دسترسی به بوستان البلاغه

اگر بخواهید با اتوبوس های خطی و تاکسی به پارک نهج البلاغه بروید می توانید از مسیرهای دسترسی بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی از شرق پارک، بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری از غرب پارک و از بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا از غرب پارک به بوستان زیبای نهج البلاغه برسید. بین فاز یک و فاز دو پارک نهج البلاغه یک تونل ارتباطی وجود دارد که رفت و آمد را به صورت پیاده فراهم کرده است.

پارک-نهج-البلاغه-در-کرونا-باز-است

پارک نهج البلاغه در کرونا باز است

پارک نهج البلاغه با مترو

اگر می خواهید به پارک نهج البلاغه با مترو بروید، می‌توانید با خط هفت مترو تهران و پیاده شدن در ایستگاه میدان صنعت، به میدان صنعت بروید و از آنجا برای رفتن به پارک نهج البلاغه تاکسی بگیرید.

دیدنی های پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه دارای فضاهای سرسبز با چشم اندازهای زیبایی است که در آن بهترین خاطرات برای شما ثبت خواهد شد. پارک نهج البلاغه دارای جاذبه ها و دیدنی های بسیاری است که می تواند ساعت ها شما را از خستگی و دغدغه های فکری دور کند. برخی از بهترین دیدنی هایی که در پارک نهج البلاغه می توانید ببینید را ادامه به شما معرفی می کنیم.

پل معلق پارک نهج البلاغه

پل معلق آسمان، مهمترین جاذبه بوستان نهج البلاغه و از نمادهای پایتخت می باشد. پل معلق پارک نهج البلاغه اولین پل معلق تهران و دومین پل معلق در ایران محسوب می شود. طول پل معلق پارک نهج البلاغه ۲۸۵ متر و عرض آن دو متر است. ارتفاع این پل ۶۵ متر و حداکثر ارتفاع آن ۸۵ متر می باشد و این پارک را به بوستان پردیسان وصل می کند. پل معلق پارک نهج البلاغه همزمان وزن ۲۰۰ نفر را روی عرشه خود تحمل کند.

یادمان شهدای پارک نهج البلاغه

یادمان شهدای بوستان نهج البلاغه نیز از دیدنی های پارک نهج البلاغه به شمار می رود و مزار شهدای گمنام است. در سال ۱۳۸۹و مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر سه تن از شهیدان گمنام دفاع مقدس که در عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده بودند، در یادمان شهدای بوستان نهج البلاغه به خاک سپرده و به مناسبت های مختلف مراسم و برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در جوار مزار آن ها برگزار می شود.

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه تهران امکانات تفریحی و سرگرمی های متنوعی را برای همه گروه های سنی فراهم کرده است که برخی از این امکانات سه تراست پیاده رو عرضی ۳۰۰ متری، هشت تراست پیاده رو طولی ۱۲۰۰ متری، ۹ کیلومتر مربع مسیر دوچرخه سواری، تعداد چهار خانه دوچرخه در بخش های گوناگون پارک که دارای ظرفیت ۱۲۰ دوچرخه ای می باشند، مسیر دوچرخه کرانه آب و سلامت، مسیر چوبی، ۱,۸۰۰ متر مربع فضای ورزش همگانی، وسایل ورزشی و بدن‌سازی، فروشگاه و زمین اسکیت، سه مجموعه بازی برای کودکان، شهربازی بیلینو، سرزمین شگفت انگیز، مبلمان پارک، باغ کوهپایه ای با طراحی طبیعی و آبشاری به طول ۷۰۰ متر، رستوران و فضای تفرج، سینماهای ۶ بعدی، باغ هنر، آمفی تئاتر روباز، بانجی جامپینگ، لانگچر و سوئینگ، قایق پرش در آب و راپل هوایی می باشند.

پارک-نهج-البلاغه-منقل-دارد

پارک نهج البلاغه منقل دارد

امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه

اگر بخواهیم از امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه تهران صحبت کنیم، باید بدانید که این بوستان دارای بوفه و رستوران، مسجد، پارکینگ، تونل ارتباطی فاز یک و دو، ۸۰ واحد آلاچیق، صدها نیمکت و چراغ برق، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و دیگر فضاهای جانبی مخصوص استراحت و تفریح است. حتی برخی از هموطنان که با بلیط هواپیما به نهران می آیند نیز در این پارک به تفریح می پردازند.

پارکینگ پارک نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه تهران سه عدد پارکینگ دارد که ظرفیت آن ها ۷۵۰ دستگاه خودرو می باشد. هنگام رفتن به پارک نهج البلاغه در نظر داشته باشید که دو عدد از پارکینگ های بوستان نهج البلاغه از طرف بزرگراه حکیم، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار عربشاهی دسترسی دارند.

سقوط-آزاد-پارک-نهج-البلاغه

سقوط آزاد پارک نهج البلاغه

سوالات متداول در مورد پارک نهج البلاغه تهران

  • معرفترین دیدنی پارک نهج البلاغه کدام است؟

پل معلق آسمان در پارک نهج البلاغه، یادمان شهدای جنگ تحمیلی بوستان نهج البلاغه و سرزمین شگفت انگیز پارک نهج البلاغه از بهترین و معروف ترین دیدنی های این بوستان در تهران محسوب می شوند.

  • بوستان نهج البلاغه چقدر وسعت دارد؟

بوستان نهج البلاغه تهران دارای چهار فاز می باشد و بعد از گشایش کامل، طول بوستان نهج البلاغه به ۶,۵۰۰ متر و وسعت آن به ۲۰۰ هکتار می رسد.

  • امکانات بوستان نهج البلاغه تهران کدامند؟

پارک نهج البلاغه تهران امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری مثل شهربازی، بازی های مختلف برای تمام سنین، وسایل ورزشی، آمفی‌ تئاتر و دیگر امکانات می باشد.

  • پارک نهج‌البلاغه کجاست؟

پارک نهج البلاغه واقع شده در منطقه ۲ تهران و بین بزرگراه های آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و همت، در غرب بزرگراه یادگار امام (ره) می باشد.

بخش نظرات

علی 07 خرداد 1401

منقل ها داخل فاز1 یا 2 پارک هست؟ و کجاش؟ متشکر

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc