https://gateway.trip.ir/api/

غار زینگان ایلام

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

غار زینگان ایلام

ایلام یکی از استان های غربی ایران بوده و در غرب کشور واقع شده است. استان ایلام آب هوای خشک، نبستا گرم و کوهستانی دارد و همچنین شهر ایلام به عروس زاگرس شناخته شده می باشد. ایلام جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. شهرستان مهران در استان ایلام در مرز ایران و عراق قرار گرفته و مرکز این شهرستان شهر مهران می باشد. مهران وسعت کمی که داشته ولی زیبایی هایی بسیاری را در این وسعت کم جای داده است. قلعه نظامی کنجیانچم و غار زینگان از بهترین جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان مهران محسوب می شوند. در این بخش می خواهیم شما را با غار زینگان آشنا کنیم تا در یک فرصت تفریح، این مکان زیبا و دیدنی را در برنامه های خود بگنجانید.

غار زینگان کجاست؟

استان ایلام در تابستان هم آب و هوای خنکی را به مردمانش هدیه می کند. به همین خاطر می باشد که گردشگران بسیاری این استان زیبا را برای تفریح انتخاب می کنند و با بلیط هواپیما ایلام خود را به آنجا می رسانند. پوشش های جنگلی، رشته کوه های بلند، دشت ها و رودخانه های خروشان، همگی دست به دست هم می دهند تا گردشگران را به سمت خود جذب کتتد. اگر می خواهید به به ایلام سفر کنید، بازدید از غار زینگان را هرگز فراموش نکنید. غار زینگان در استان ایلام از عجایب طبیعت بوده که در دل کوه راه خود را گشوده است. غار زینگان در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در استان ایلام می باشد. زیارتگاه امامزاده علی صالح نیز در نزدیکی غار زینگان است.

دره-زینگان-کجاست

دره زینگان کجاست

دیدنی های غار زینگان ایلام

کلمه زینگ معنای زنده بودن یک شخص را می دهد و حرف های الف و نون نیز، این کلمه را جمع بسته و برای دو نفر می باشد. برخی افراد معتقدند این کلمه به عرض غار اشاره می کند. چراکه در قسمت هایی از آن به قدری تنگ و باریک می باشد که فقط دو نفر توانایی عبور از آن را دارند. غار زینگان آنقدر زیبایی در خود جای داده که مثل تکه ای از بهشت در دشت گرم و سوزان منقطه زینه گان می باشد و از اعماق زمین راه خود را به بیرون گشوده است. با نزدیک شدن به منطقه زینه گان، مخصوصا در فصل تابستان، گرما و داغی زمین به شدت زیاد است، ولی نزدیک شدن به غار زینگان و وارد شدن به آن، خنکای بی نظیری شما را نوازش می کند و نمناکی هوای غار، گرمای بیرون را از یاد شما خواهد برد. اختلاف دمای داخل و خارج غار حدودا به ۲۰ درجه سانتی گراد ه مخواهد رسید. با فرارسیدن تابستان، دمای خارج از غار به ۵۰ درجه سانتی گراد هم می رسد ولی شکست گرمای بیرون غار توسط خنکی داخل، یک حس و حال لذت بخش و فراموش نشدنی را به شما هدیه می کند و قطره های آب که از قندیل های غار روی صورت و دستانتان می چکد، حس طراوت و تازگی را به محیط منتقل کرده و باعث شادابی و آرامش روح می شود.

غار-زینگان-در-کدام-استان-است

غار زینگان در کدام استان است

مسیر رسیدن و دسترسی به غار زینگان

غار زینگان ایلام در شهرستان مهران و در طول جغرافیایی ۴۶ درجه و ۱۰ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۷ دقیقه واقع شده است. این منطقه نسبت به سطح دریا ۱۵۵ متر ارتفاع داشته و در دسته شهرستان های نسبتا گرم و خشک استان ایلام به حساب می آید. مهران از مهمترین شهرهای مرزی کشور بوده و با مرز عراق تنها چند کیلومتر فاصله دارد. این شهر در حاشیه رود کنجانچم نیز قرار گرفته است. شهرستان مهران از شمال به ایلام، از شرق به دهلران و از غرب و جنوب به عراق منتهی می شود. محل دقیق غار زینگان در ۵۲ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر صالح آباد است. جاده ای که شما را به غار زینگان می رساند سر راست بوده و بدون راهنما هم می توانید خود را به غار برسانید.

غار-زینگان-مهران

غار زینگان مهران

دیدنی های شگفت انگیز غار زینگان

غار زینگان از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران به حسای می آید ولی هنوز توسط گردشگران هنوز شناخته شده نیست. خنکی غار زینگان بین مردم محلی بسیار خوشایند بوده و همین امر نیز باعث شده تا محلیان لقببهشت را به این غار بدهند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که برخلاف تصور همگان که با شنیدن کلمه غار در ذهن، یک مکان سربسته و تاریک در کوه را تداعی می کنند، ولی غار زینگان در حقیقت غاری سر پوشیده نبوده و یک تنگه می باشد. این تنگه هیچ شباهتی به غار نداشته و بدون سقف است و از دو طرف مسیر نیز باز می باشد. تنگه زینگان ایلام در شهرستان مهران، جزء طولانی ترین تنگه های شناخته شده محسوب می شود که طول این تنگه به گفته افراد محلی به ۶ کیلومتر هم می رسد. با رفتن به غار زینگان، در طول غارنوردی که دارید، احتمالا در بعضی از قسمت ها به مسیرهای آبرویی برمی خورید که برای گذر کردن از آن ها به کفش و تجهیزات مناسب نیاز دارید.

غار-زینگان-ایلام

غار زینگان ایلام

در ورودی غار زینگان آبچک هایی هستند که از بالای کوه ها سرچشمه گرفته اند. علاوه بر آن قندیل ها و آبچک هایی دیگری در قسمت های گوناگون غار هستند که آب را قطره قطره روی زمین جاری می کنند. به هرجایی از غار زینگان که نگاه کنید، شگفتی های بسیاری را می بینید. طول زیاد، آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیل های گوناگون در غار زینگان وجود دارند که چشم ها را به خود خیره خواهند کرد. به هنگام بازدید از غار زینگان شهرستان مهران، توجه به پوشش های گیاهی داخل غار زینگان را فراموش نکنید، چراکه این پوشش های گیاهی دیواره های غار را به تابلوی نقاشی تبدیل کرده است. سرخس، جلبک، گل و گیاهان و رنگ سنگ پیچ و خم های غار را به نمایشگاهی بی نظیر تبدیل کرده اند. با ادامه غارنوردی در غار زینگان، به آبشارهایی شگفت انگیز خواهید رسید که جذابیت این تفریح و طبیعت گردی را دو چندان می کند. این آبشارها از دل سنگ ها جوشیده و روی زمین جاری می شوند و دارای طول های ۳ تا ۴ متر دارند که با خرید بلیط هواپیما از تریپ و رفتن به ایلام می توانید آن ها را از نزدیک لمس کنید.

غار-زینگان-صالح-آباد

غار زینگان صالح آباد

سوالات متداول در مورد غار زینگان

  • غار زینگان کجاست؟

غار زینگان در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در استان ایلام می باشد. زیارتگاه امامزاده علی صالح نیز در نزدیکی غار زینگان است.

  • مسیر رسیدن و دسترسی به غار زینگان از کجا می باشد؟

محل دقیق غار زینگان در ۵۲ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر صالح آباد است. جاده ای که شما را به غار زینگان می رساند سر راست بوده و بدون راهنما هم می توانید خود را به غار برسانید.

  • آیا غار زینگان غار است یا تنگه؟

برخلاف تصور همگان که با شنیدن کلمه غار در ذهن، یک مکان سربسته و تاریک در کوه را تداعی می کنند، ولی غار زینگان در حقیقت غاری سر پوشیده نبوده و یک تنگه می باشد. این تنگه هیچ شباهتی به غار نداشته و بدون سقف است و از دو طرف مسیر نیز باز می باشد. تنگه زینگان ایلام در شهرستان مهران، جزء طولانی ترین تنگه های شناخته شده محسوب می شود که طول این تنگه به گفته افراد محلی به ۶ کیلومتر هم می رسد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc