https://gateway.trip.ir/api/

خوشمزه ترین غذاهای روسی چیست؟

به روز رسانی: 13 شهریور ، 1402 دانستنی های سفر

خوشمزه ترین غذاهای روسی

روسیه نیز مانند سایر کشورها، غذاهای سنتی و محلی بسیاری دارد که شاید نام بسیاری از آن‌ها حتی به گوشتان نخورده باشد. برای آشنایی با آداب و رسوم هر کشور، باید غذاهای آن منطقه را امتحان کنید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای روسی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با این غذاها آشنا شوید و در سفر به روسیه حتما آن‌ها را در رستوران نوش جان کنید. اگر تا انتهای مقاله پیش‌رو همراه ما باشید، اطلاعات مفیدی درباره غذاهای روسیه به دست خواهید آورد.

بیف استراگانف؛ غذای روسی رایج در ایران

بیف استراگانف (Beef Stroganoff)، غذای روسی رایج در ایران است که احتمالا اغلب شما آن را امتحان کرده‌اید. این غذا دستورهای پخت متفاوتی دارد که در همه آن‌ها، موادی همچون گوشت، قارچ، پیاز، خامه، سیر و سیب‌زمینی، اعضای ثابت هستند. برخی افراد نیز بیف استراگانف را با پاستا سرو می‌کنند. اگر گوشت‌خوار هستید و از غذاهای خامه‌ای استقبال می‌کنید، بیف استراگانف برای شما یک وعده غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ خواهد بود.

بیف استراگانوف از غذاهای روسیه

تصویری از بیف استراگانوف غذای مشهور روسیه

پلمنی؛ کوفته روسی با ظاهری متفاوت

پلمنی (Pelmeni)، یک غذای روسی معروف و بسیار خوشمزه است که از آن به عنوان کوفته روسی نیز یاد می‌شود. آرد، آب و تخم مرغ، مواد تشکیل دهنده خمیر پلمنی هستند. داخل این خمیر را نیز با یکی از انواع گوشت ماهی، خوک، گوزن یا گوسفند پر می‌کنند. ترکیب این گوشت‌ها در طبخ پلمنی اصلا عجیب نیست.

در کنار پلمنی، معمولا خامه ترش و در برخی مناطق، تربچه و کلم نیز سرو می‌شود. این غذا قدمت بالایی دارد و از محبوب‌ترین غذاهای روسی به شمار می‌رود. در سفر به روسیه حتما پلمنی را امتحان کنید.

پلمنی از مشهورترین غذاهای روسیه

عکسی از غذای مشهور روسی پلمنی

سیرنیکی؛ محبوب ترین صبحانه در روسیه

سیرنیکی (Syrniki)، نوعی پنکیک روسی است که بافت داخلی بسیار نرم و بافت خارجی تردی دارد. در پخت این پنکیک‌ها از پنیر، تخم مرغ، آرد، شکر و جوش شیرین استفاده کرده و آن را همراه با خامه ترش و شربت زغال اخته سرو می‌کنند. شاید تصور کنید که ترکیب طعم‌های ترش و شیرین چندان خوشایند نباشد؛ اما سیرنیکی یکی از پرطرفدارترین صبحانه‌های روسی به شمار می‌رود و طعم متفاوت و جالبی دارد.

سیرنیکی از معروف ترین غذاهای روسیه

عکسی از سیرنیکی روسیه

آکروشکا؛ سوپ سرد روسی

آکروشکا (Okroshka)، از خوشمزه ترین غذاهای روسیه است؛ اما شاید با طبع مردم ایران چندان سازگار نباشد؛ زیرا این غذا، نوعی سوپ است که به صورت سرد سرو می‌شود. مواد اولیه آکروشکا، شامل سیب‌زمینی، پیاز و زیتون است و همگی به روش بخارپز پخته می‌شوند. ممکن است سوپ سردِ بخارپز شده، غذای چندان خوشمزه‌ای به نظر نرسد؛ اما اغلب شهروندان روسیه و حتی گردشگران، از خوردن این غذا استقبال می‌کنند.

آکروشکا غذای معروف روسیه

تصویری از سوپ معروف آکروشکا در روسیه

سوپ برش؛ غذای روسی معروف

شاید بتوان یکی از عجیب ترین غذاهای روسی را سوپ برش (Borscht) دانست. دستور پخت این غذا در اصل از اوکراین است؛ اما در روسیه گسترش پیدا کرده و با کمی تغییر، به یکی از غداهای ملی این کشور تبدیل شده است. این سوپ نسبتاً غلیظ با چغندر درست می‌شود و از دیگر مواد آن می‌توان به گوشت، سبزیجات، کلم، هویج، سیب‌زمینی و ادویه‌جات اشاره کرد.

این غذا به هر دو شکل گرم و سرد سرو می شود. این غذا رنگ قرمز بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی دارد و همچنین به علت استفاده از فلفل کمی تند است.

سوپ برش از غذاهای روسیه

عکسی از سوپ برش از غذاهای معروف روسیه

کاشا؛ قدیمی ترین و مهم ترین غذای روسیه

هزینه‌های مربوط به خوردوخوراک، یکی از مهم‌ترین موارد در هزینه سفر به روسیه است. قیمت غذاهای روسی به مواد اولیۀ آن‌ها بستگی دارد؛ اما کاشا (Kasha) خوراکی است که قیمت چندان بالایی ندارد. کاشا از قدیمی‌ترین و معروف ترین غذاهای روسیه است. این غذا در گذشته به عنوان وعده اصلی در رویدادهای مهم و جشن‌ها سرو می‌شد و جایگاه ویژه‌ای در میان افراد فقیر و غنی داشت.

در تهیه کاشا از دانه‌های جامد همچون بلغور، جو، گندم و ارزن استفاده می‌کنند. روش پخت این غذا بسیار ساده است و در کم‌تر از 30 دقیقه حاضر می‌شود. اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم روسیه بیشتر آشنا شوید، حتما غذاهای اصیل آن‌ها از جمله کاشا را امتحان کنید.

غذای کاشا از غذاهای روسیه

تصویری از کاشا از قدیمی‌ترین غذاهای روسیه

اوخا؛ سوپ دریایی با ماهی سالمون

اگرچه بسیاری از ایرانیان، سوپ را جزو غذای اصلی حساب نمی کنند؛ اما روس‌ها، علاقه شدیدی به سوپ دارند و بهترین سوپ‌ها را می‌پزند. اوخا (Ukha) نیز یک سوپ دریایی است که با استفاده از ماهی سالمون و سبزیجاتی همچون جعفری طبخ می‌شود. البته ماهی‌های دیگری نیز داخل این غذا به کار می‌روند؛ اما سالمون طرفداران بیشتری دارد. سیب‌زمینی، هویج، سیر، پیاز و ادویه از دیگر مواد اولیه این سوپ خوش طعم هستند. اگر شما نیز از سوپ و غذاهای آبکی استقبال می‌کنید، در سفر به روسیه حتما اوخا را امتحان کنید.

اوخا از خوشمزه ترین غذاهای روسیه

عکسی از اوخا از مشهور‌ترین سوپ‌های روسیه

خاویار بادمجان؛ از بهترین غذاهای روسی با بادمجان

اگرچه در عنوان این غذا، نام خاویار به چشم می‌خورد؛ اما داخل غذا خبری از خاویار نیست. خوراک خاویار بادمجان شباهت جالب توجهی به میرزاقاسمی دارد و دستور پخت آن‌ها نیز تقریبا مشابه است. مواد اولیه این غذا را بادمجان، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیر، پیاز و ادویه تشکیل می‌دهند. شاید غذای خاویار بادمجان قابل مقایسه با میرزاقاسمی نباشد؛ اما طعم و مزه خوبی دارد و از غذاهای محبوب روسیه به شمار می‌رود. در مقالۀ راهنمای سفر به روسیه می‌توانید با معروف‌ترین رستوران‌های این کشور آشنا شوید و برای چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر روسی، برنامه‌ریزی کنید.

غذای روسیه خاویار و بادمجان

عکسی از خاویار بادمجان روسیه

لذت چشیدن خوشمزه ترین غذای روسی در تور روسیه

در این مطلب، بهترین و خوشمزه ترین غذاهای روسیه را معرفی کردیم. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با تور روسیه همراه شوید و از غذا خوردن در بهترین رستوران‌های روسیه لذت ببرید. اما اگر در حال حاضر شرایط لازم برای سفر به این کشور را ندارید، می‌توانید غذاهایی را که در این مقاله معرفی شده، طبخ کنید و با تصور حضور در کشور شوراها، از طعم آن‌ها لذت ببرید.

شما کدام غذای روسیه را بیشتر می‌‌پسندید؟ یک خوراک را برای آخر هفتۀ خود انتخاب کنید تا همراه خانواده طعم آن را بچشید و سپس، از تجربه خود برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. معروف ترین غذای روسی کدام است؟

بیف استراگانف را می‌توان معروفترین غذای روسیه دانست که در بین ایرانیان رواج دارد.

2. کدام غذاهای روسی را با سیب زمینی می‌توان پخت؟

اوخا، سوپ برش، آکروشکا و بیف استراگانف از رایج‌ترین غذاهای روسی با سیب زمینی هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc