https://gateway.trip.ir/api/

بهترین غذاهای کشور آذربایجان که با دیدنشون آب دهنتون راه میفته

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

بهترین غذاهای کشور آذربایجان که با دیدنشون آب دهنتون راه میفته

جذاب ترین بخش یک سفر خوردن غذاها و خوردنی های خوشمزه است و باکو در کشور آذربایجان یکی از شهرهایی است که غذاهای خیلی خوشمزه ای دارد.

بلیط هواپیما باکو

قبل از رسیدن به معرفی غذاهای خوشمزه آذربایجان لازم است در جریان باشید، میتوانید از طریق سایت تریپ به راحتی بلیط هواپیما رزرو کنید و به باکو که پایتخت آذربایجان است سفر کنید.

تور باکو

وقتی صحبت از تور میشه منظور ترکیب وسایل حمل و نقل و محل اقامت در سفر هست که پس از خرید بلیط هواپیما میتونید به صورت آنلاین رزرو هتل باکو را هم در سایت تریپ انجام بدید.

بهترین غذاهای آذربایجان

با توجه به موقعیت قرار گیری کشور آذربایجان، می توانید تاثیر آن را بر غذاهای این کشور مشاهده کرد، به طوری که در باکو انواع ترکیب های غذاهای هند، چین، ترک،ایران، مدیترانه و خاورمیانه مشاهده میشود. به همین علت بعضی خوردنی ها شاید عادی به نظر برسند مانند کباب و یا چای. اما در آذربایجان طعم بهتری دارند و با خوردن آنها نظرتان عوض خواهد شد. 

کباب

عکس کباب

آذری ها شیوه ای خاص هم در شکار و هم در طبخ گوشت برای کباب دارند و از سیخ هایی با جنس خاص برای کباب کردن استفاده میکنند. کباب همانند ترکیه و خاورمیانه در غذاهای آذری نیز بسیار مرسوم است و البته بسیار خوشمزه نیز طبخ میگردد.

برای مزه دار کردن گوشت از سبزی ها و ادویه جات ترش استفاده می کنند، کمی سرکه به آن می زنند و سپس کباب می کنند. معروف ترین کباب آنها نیز شیشلیک و کباب بره است که حتماً توصیه میکنیم در آذربایجان میل کنید.

قطاب

قطاب

منظور از قطاب یا Qutab، قطاب با شکل و ظاهر ایرانی آن نیست بلکه یک پنکیک خوشمزه است که از گوشت و پنیر و سبزیجات در داخل آن استفاده میشود. همچنین پنکیک آن یک پنکیک ساده نیست و با روش خاصی تهیه میشود. این قطاب ها به شدت خوشمزه هستند.

دلمه

دلمه

دلمه آذربایجانی، اصلی ترین غذای کشور آذربایجان است که با سفر به این کشور میتوانید آن را میل کنید. همانند ایران دلمه های بادمجان، گوجه فرنگی و یا فلفل دلمه وجود دارند و داخل آن  با مواد خوشمزه پر میشود. پیشینه پر کردن سبزیجات و پختن آن به کشور یونان باز میگردد.

باقلوا

باقلوا

این شیرینی لذیذ که در کشورهای دیگر همچون ترکیه و ایران نیز خورده میشود در آذربایجان به شیوه خودشان تهیه میشود و بسیار لذیذ است و معمولاً آن را با چای میل میکنند. در تهیه این شیرینی از هل، زعفران، گردو و عسل استفاده میشود.

بادام بورا

بادام بورا

Badambura شیرینی است که کمی از پشمک شیرین تر است و در ساخت آن از بادام و شکر و وانیل استفاده میشود.

ساج

تصویر ساج

در ایران ساج به صفحه محدب آهنی گفته میشود که بر روی آتش بیشتر برای پخت نان از آن استفاده میشود ولی در آذربایجان به آن غذایی که در آن میپزند نیز ساج میگویند. ساج ترکیبی از گوشت و سبزیجات است که داخل ظرف آهنی مخصوص طبخ می گردد و موجب لذیذ شدن آن میشود. آذری ها معمولا از گوشت بره در آن استفاده میکنند و جنس آن نیز از مس میباشد. برای خوردن نیز نان در کنار آن قرار میگیرد و کاملاً حس سنتی را برای شما القا میکند.

صبحانه سنتی آذری

صبحانه سنتی آذری

مردم آذربایجان در صرف صبحانه بسیار به مردم ایران نزدیک هستند و با نان و خامه و پنیر و گردو صبح خود را آغاز میکنند. خیار و گوجه و نان محلی طعمی لذیذ به صبحانه شما میبخشد.

چای و مربا

چای و مربا

دسر خیلی از غذاهای آذری، چای و مربا است. فرهنگ چای خوردن در آذربایجان به شدن گسترش یافته است.

لواشک ترش

لواشک ترش

لواشک های کشور آذربایجان را اگر از جاهای مطمئن خریداری کنید به شدت خوشمزه و ترش هستند. حتما در سفر به باکو آنها را امتحان کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc