https://gateway.trip.ir/api/

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم

برای همه پیش آمده که سفر با هواپیما را به دلایل مختلف به سفر با خودروی شخصی و دیگر وسایل حمل و نقل ترجیح داده ایم. اما خرید بلیط هواپیما باعث شده کمی هزینه سفرمان متفاوت با دیگر راه های مسافرت شود. در این صفحه می خواهیم در مورد حل این مشکل و راهکارهایی در راستای پایین آوردن هزینه های سفر با هواپیما و خرید بلیط هواپیما ارزان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رزرو بلیط هواپیما زودتر از زمان سفر

سعی کنید حداقل 6 هفته قبل از سفر به دنبال بلیط هواپیما برای پرواز داخلی باشید

اگر قصد پرواز داخلی دارید ، بهتر است حدود یک ماه و نیم قبل برای رزرو بلیط هواپیما خود اقدام کنید. بررسی و جستجوی هفتگی را ادامه دهید تا ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، حدودا از 20 تا 24 هفته قبل از زمان سفر جستجوی بلیط هواپیما خود را شروع کنید. البته در نظر داشته باشید که بیش از 6 هفته قبل (برای داخلی) یا 24 هفته قبل (برای بین المللی) به دنبال بلیط هواپیما باشید. چرا که قیمت بلیط می تواند به طور گسترده ای نوسان داشته باشد.

خرید بلیط ارزان هواپیما و برنامه ریزی آن

خرید بلیط ارزان هواپیما و برنامه ریزی آن

استفاده از تاریخ های جایگزین برای خرید بلیط هواپیما

تاریخ های جایگزین را بررسی کنید تا بتوانید بلیط هواپیما ارزان را راحت تر پیدا کنید

اگر برنامه سفر نسبتاً انعطاف پذیری دارید و می توانید روز پروازهایتان را تغییر دهید، ممکن است پروازهای ارزان تری پیدا کنید. شما می توانید این کار را در وبسایت تریپ انجام دهید، قیمت بلیط هواپیما را در یک بازه زمانی 3-4 روزه مقایسه کنید. اگر می توانید برنامه های سفر خود را دوباره تنظیم کنید و روزهایی را انتخاب کنید که با تخفیف ترین پروازها و بلیط هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی ارائه می شود!

بهترین زمان خرید پرواز کی است؟

با خرید بلیط پروازهای صبح زود یا اواخر شب، بلیط ارزان تهیه کنید

بیشتر مسافران ترجیح می دهند در زمان مناسبی پرواز کنند. زمانی که نیاز نیست تا دیر وقت بیدار بمانند یا زود از خواب بیدار شوند. به دلیل افزایش تقاضا برای پروازها در زمان های معمولی، شرکت های هواپیمایی هزینه بیشتری برای بلیط پرواز در ساعت 10:00 صبح دریافت می کنند. از طرف دیگر، پروازهایی که بین ساعت 9:00 صبح تا 9:00 شب انجام می شوند، برای جبران قیمت ارزان بلیط های دیگر ساعت ها، به شدت افزایش قیمت دارند.

سفر با هواپیما در وسط هفته

پرواز خود را برای اواسط هفته یا شنبه برنامه ریزی کنید

شرکت های هواپیمایی معمولاً دوشنبه شب فروش برای مسیرهای خاص را آزاد می کنند زیرا می خواهند آژانس های مسافرتی در اوایل هفته فروش را از دست بدهند. معمولا در اواسط هفته شرکت های هواپیمایی هزینه پرواز را کاهش می دهند. بنابراین، بهترین هدف شما برای دستیابی به بلیط هواپیما ارزان، جستجوی پروازهای سه شنبه ، چهارشنبه یا شنبه می باشد. پنج شنبه و جمعه گرانترین روزهای سفرهای داخلی می باشند، بنابراین از خرید بلیط این روزها خودداری کنید. البته در نظر داشته باشید این استراتژی 100٪ موثر نیست و بهتر است در چند روز از هفته (از جمله آخر هفته ها) جستجوی مقدماتی را برای مسیرهای مورد نظرتان انجام دهید.

رزرو بلیط هواپیما

رزرو بلیط هواپیما

اول حالت ناشناس مرورگر، بعد جستجوی بلیط هواپیما

با استفاده از حالت ناشناس مرورگر خود، بلیط های ارزان هواپیما را جستجو کنید

حالت ناشناس وب سایت هایی را که بازدید می کنید از قرار دادن کوکی بر روی رایانه شما جلوگیری می کند. اگر وب سایتی متوجه شود که چندین بار پرواز مشابهی را جستجو کرده اید، اغلب به طور خودکار قیمت بلیط را افزایش می دهد. اگر از Chrome یا Safari استفاده می کنید، Control + Shift + N را فشار دهید تا حالت ناشناس باز شود و اگر از Firefox یا Internet Explorer استفاده می کنید، Control + Shift + P  را فشار دهید.

قیمت بلیط هواپیما را مقایسه و غربالگری کنید

قیمت های مختلف بلیط هواپیمایی را با انواع وب سایت های ارائه دهنده مقایسه کنید

سایتهای ارائه دهنده بلیط هواپیما یا سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما، ابزاری عالی برای خرید بلیط و مقایسه چندین شرکت هواپیمایی با یکدیگر هستند. مبدا و مقصد و همچنین روزهای سفر خود را وارد کرده و در ترکیب های مختلف پرواز جستجو نمائید تا ارزانترین بلیط را پیدا کنید. بسیاری از سایت های رزرواسیون بلیط هواپیما تقویم کم هزینه ای نیز هستند، بنابراین می توانید ارزانترین روزها را برای سفر در یک دوره 30 روزه مشاهده کنید. اگر می توانید وقت بیشتری را برای جستجوی بلیط صرف کنید، بعد از مقایسه قیمت سیستم های رزرواسیون مختلف بلیط هواپیما با یکدیگر، به وب سایت ارزان ترین ارائه دهنده بلیط هواپیما و ارزان ترین قیمت شرکت هواپیمایی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید، تریپ یکی از بهترین ارائه دهندگان بلیط هواپیما ارزان در ایران می باشد.

امکانات کمتر، بلیط ارزان تر

اگر از پروازهای بدون امکانات رنج نمی برید، با یک ایرلاین ارزان قیمت پرواز کنید

شرکت های هواپیمایی با امکانات پایین می توانند بلیط های خود را ارزان تر ارائه دهند، زیرا آنها امکانات راحتی در پرواز مانند Wi-Fi، میان وعده های رایگان و صندلی های خوابیده را ارائه نمی دهند. پرواز با این خطوط هوایی گاهی هزینه ای کمتر از نصف پرواز با ارائه دهنده لوکس تر دارد.

ثبت نام دریافت ایمیل تخفیفات بلیط هواپیما

ایمیل خود را برای خرید بلیط هواپیما ارزان ثبت کنید

تقریباً همه سایت های مهم رزرو و خرید بلیط هواپیما به شما این امکان را می دهند که ایمیل خود را ثبت و از آخرین خبرها و قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. اگر اکثر پروازهای شما در داخل کشور می باشد یا منتظر یک بلیط هواپیما ارزان برای مقصدی خاص هستید، حداقل 3-4 ماه قبل از تاریخ مورد نظرتان برای تخفیف های سفر ثبت نام کنید. این زمان کافی را برای یادآوری روند قیمت بلیط و خرید بلیط هواپیما ارزان را به شما می دهد.

بلیط هواپیما ارزان

بلیط هواپیما ارزان

خرید بلیط هواپیما یک طرفه به جای بلیط رفت و برگشت

به جای اینکه بلیط هواپیما رفت و برگشت برای سفرتان رزرو کنید، از پروازهای یک طرفه جداگانه خریداری استفاده کنید

بعضی اوقات پرداخت هزینه یک جفت بلیط یک طرفه به کمتر از خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت می رسد. بنابراین، به جای جستجوی بلیط های رفت و برگشت، یک جفت بلیط یک طرفه جستجو کنید و آنها را جداگانه خریداری کنید. بسته به اینکه کدام شرکتهای هواپیمایی ارزانترین پروازهای یک طرفه را انجام می دهند، حتی می توانید برای هر پرواز با خطوط هوایی دیگری پرواز کنید. می توانید به صورت آنلاین در کمپین پروازهای هر شرکت هواپیمایی ثبت نام و نام، آدرس، اطلاعات کارت اعتباری و آدرس خود را وارد کنید. شرکت هواپیمایی یک شماره اشتراک مسافرتی را به شما اختصاص می دهد که می توانید با استفاده از آن وارد حساب خود شوید و از خدمات آن ها استفاده کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc