https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافران اسپانیا

به روز رسانی: 05 تیر ، 1400 اخبار گردشگری

شرایط پذیرش مسافران اسپانیا

کنترل های بهداشتی در اسپانیا برای شهروندان از مبداء جمهوری اسلامی ایران

(آخرین به روزرسانی 1400/4/5)

طبق اطلاعیه سفارت اسپانیا در تهران همه افرادی که از طریق هوایی یا دریایی از جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به اسپانیا را داشته باشند، علاوه بر فرم کنترل سلامت که از طریق سایت www.spth.gob.es تکمیل می‌کنند، باید یکی از مدارک ذیل را همراه داشته باشند:

الف) گواهی مبنی بر اینکه مسافر واکسن کووید-19 را دریافت کرده (گواهی واکسیناسیون) و حداقل 14 روز از زمان تزریق آخرین دوز، طبق دستورالعمل واکسیناسیون کامل، گذشته است. واکسنهایی مجاز شمرده می‌شوند که توسط آژانس اروپایی دارو تائید شده باشند یا توسط سازمان بهداشت جهانی روند مجوز استفاده اضطراری را طی کرده باشند (فایزر، مودرنا، آسترازنکا، جانسن، سینوفارم و سینواک). گواهی واکسیناسیون باید به زبان اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی نوشته شده باشد و حاوی اطلاعاتی که در پی می آیند، باشد:

-نام و نام خانوادگی

-تاریخ واکسیناسیون و تاریخ تزریق آخرین دوز

-نوع واکسن

-تعدا دوزهای تزریق شده/ طبق دستورالعمل کامل

-کشور صادر کننده

-مشخصات نهاد صادر کننده گواهی واکسیناسیون

ب) گواهی نتیجه آزمایش تشخیص عفونت فعال کووید-19 (گواهی تشخیصی) که فرد ظرف چهل وهشت ساعت قبل از ورود به اسپانیا انجام داده باشد. آزمایشهای شخیصی SARS-CoV-2 پذیرفته شده، بدین ترتیب می باشند:

-تستهای تقویت اسید نوکلئیک Nucleic Acid Amplification Tests, NAAT))

-تستهای مبتنی بر تشخیص آنتی‌ژن، مندرج در لیست مشترک تستهای سریع تشخیص آنتی‌ژن برای کووید-19، که توسط کمیسیون اروپایی، بر اساس پیشنهاد شورای 2021/C 24/01 منتشر شده است.

در گواهی آزمایش تشخیصی باید حداقل موارد ذیل ذکر شوند:

-نام و نام خانوادگی

-تاریخ انجام آزمایش

-نوع تست انجام شده

-کشور صادر کننده

ج) گواهی مبنی بر اینکه مسافر از بیماری کووید-19 بهبود یافته است (گواهی درمان). گواهی‌های درمانی پذیرفته می‌شوند که توسط مقامات ذیربط یا توسط خدمات پزشکی حداقل 11 روز بعد از انجام اولین تست تشخیصی NAAT با نتیجه مثبت انجام شده باشد. اعتبار گواهی پس از 180 روز از زمان نمونه گیری به پایان می‌رسد. گواهی درمان باید حداقل حاوی اطلاعات ذیل باشد:

-نام و نام خانوادگی

-تاریخ نمونه گیری اولین تست تشخیصی با نتیجه مثبت برای SARS-CoV-2.

-نوع تست NAAT انجام شده

-کشور صادر کننده

مسافرهای زیر 12 سال سن از ارائه مدارک فوق معاف هستند، اما باید از کد QR که پس از تکیمل فرم کنترل سلامت از طریق SpTH www.spth.gob.es به دست می‌آورند، برخوردار باشند.

فهرست کشورها و مناطق پر خطر و همچنین معیارهایی که برای تعریف آنها به کار رفته است، هر هفته مورد بازبینی قرار گرفته شده و در سایت https://www.mscbs.gob.es/ به روز رسانی می شود. همچنین، در صفحه فوق اطلاعات بیشتر در خصوص کنترل‌های بهداشتی جهت ورود به اسپانیا در دسترس می باشد.

▪️مهم

همه افراد، از هر ملیتی که از ایران به اسپانیا از طریق هوایی یا دریایی جابه‌جا شوند، باید واجد شرائط فوق باشند، بر این اساس، شامل شهروندان اسپانیایی نیز می‌شود. فرم کنترل سلامت QR SpH  www.spth.gob.es و یکی از گواهی های فوق الذکر، باید به شرکت هواپیمایی و مقامات کنترل مرزی اسپانیا نشان داده شوند. 

در مورد شهروندان خارجی، اجرای شرائط بهداشتی فوق در قالب محدودیتهای موقت جهت سفرهای غیر ضروری از کشورهای ثالث می‌باشد، که در لینک ذیل قابل مشاهده هستند:   

    https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-8099


(اطلاعات بیشتر )         https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2021-9352

متقاضیان ویزای شنگن اسپانیا، در صورت داشتن مدارک لازم، می توانند درخواست ویزای خود را ثبت نمایند.

مسافرانی که از تزریق آخرین دوز واکسن آنان بیش از چهارده روز گذشته باشد، مجاز به ورود به اسپانیا هستند. کارت واکسن رسمی شامل یکی از واکسن های Pfizer-Biontech ، Moderna ، Astra-Zeneca ، Jansen / Johnson & Johnson ، Sinovac  و  Sinopharm به جز متقاضیان زیر 12 سال، الزامی می باشد.

This condition has to be fulfilled by any person aged 12 or above


کلیه مسافرانی که از مرز هوایی یا دریایی وارد اسپانیا می شوند ، از جمله مسافران ترانزیت و کودکان زیر 6 سال ، باید قبل از عزیمت با استفاده از وب سایت www.spth.gob.es یا برنامه بهداشت سفر اسپانیا ، فرم کنترل بهداشت را تکمیل کنند. با پر کردن فرم، کد QR تولید می شود که مسافر باید آن را قبل از سوار شدن به شرکت حمل و نقل و همچنین چک های کنترل بهداشتی در محل ارایه دهند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc