https://gateway.trip.ir/api/

توافق ایران و روسیه درباره لغو روادید گروه های گردشگری

به روز رسانی: 17 خرداد ، 1400 اخبار گردشگری

توافق ایران و روسیه درباره لغو روادید گروه های گردشگری

برنامه اقدام مشترک لغو روادید فردی گروه های گردشگری میان تهران و مسکو با امضای «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) عملیاتی شد. بدین ترتیب  گردشگران در قالب گروه های 5 تا 50 نفره می توانند حداکثر به مدت یکماه بدون داشتن روادید به دو کشور سفر کنند.

علی‌ اکبر مونسیان وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران روز یکشنبه 16 خرداد ماه در جریان سفر خود به مسکو، توافقنامه مربوط به لغو روادید فردی برای توریست‌هایی که به صورت گروهی به هر یک از دو کشور ایران و یا روسیه سفر کنند را امضاء کرد. او در این باره اظهار داشت: برای روانسازی گردشگری، روسیه یکی از کشورهای هدف دولت دوازدهم بود که با توجه به روابط خوب بین دو کشور ایران و روسیه در سال های اخیر و ظرفیت های بالای گردشگری هردو کشور، لغو روادید گروهی عملیاتی شد.

پیش از این موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اینکه این توافقنامه اجرایی شود لازم بود تا برنامه مشترکی به امضای طرفین برسد. حال ۴ سال پس از امضای این توافقنامه، بالاخره با سفر علی‌اصغر مونسان سند اجرایی توافقنامه لغو روادید میان ۲ کشور را امضا کرد تا توریست‌های ایرانی و روسی بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا فردی به هر یک از دو کشور سفر کنند.

مونسیان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با عبور از شرایط کرونا میزان و امضای این سند تعداد گردشگران میان دو کشور افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت های گردشگری کشور به درستی استفاده کرد. او همچنین درباره تاثیر اخذ تصمیم مشابه برای عمان و چین روی گردشگری میان ایران و این دو کشور صحبت کرد و گفت: با لغو لزوم اخذ روادید میان ایران و این دو کشور شاهد رشد و افزایش چشمگیر گردشگران بودیم که با شرایط همه گیری کرونا متوقف شد حال امید است که این اتفاق با کشور روسیه نیز رقم بخورد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در پایان برای سفر به روسیه توضیح داد که شرکت های معتبر می توانند برای کل گروه گردشگران فقط یک ویزا گروهی دریافت کنند و همگی با همان ویزا تا مدت حداکثر یک ماه به کشور روسیه سفر کنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc