https://gateway.trip.ir/api/

واکسن رایگان کووید 19 در ارمنستان برای گردشگران

به روز رسانی: 22 شهریور ، 1400 اخبار گردشگری

واکسن رایگان کووید 19 در ارمنستان برای گردشگران

مدت اقامت در ارمنستان جهت تزریق واکسن کرونا به توریستها کاهش یافت

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: به نظرم در سال جاری به رکوردی جدید و بارز در مراودات تجاری ایران و ارمنستان خواهیم رسید که با ارقام سال های گذشته اختلاف معناداری پیدا می کند.

هرویک یاریجانیان در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون ایرانیان در ارمنستان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون ایرانی ها در ارمنستان ادامه دارد، اما دولت ارمنستان شرط اقامت ده روز را برای واکسیناسیون قرار داده چرا‌ که حجم سفر به ارمنستان بسیار بالا بود، این شرط را گذاشت تا سفرها تا حدودی فیلتر شوند.
او همچنین گفت: ارمنستان یک کشور ۳ میلیون نفری بوده و زیرساخت های آن نیز برای یک کشور ۳ میلیونی در نظر گرفته شده است. وقتی حجم گسترده ای از مسافر به این کشور وارد شوند، موجب عدم توانایی در پاسخگویی می باشد، از طرفی نیز نمی خواستند این کار را ممنوع کنند. ولی همچنان مسافران با این شرط نیز برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان می روند.
هرویک یاریجانیان گفت: ارمنستان می گوید تا دوز دوم برای هر فرد تزریق نشود جزو آمار واکسیناسیون محسوب نخواهد شد، پس آمار دقیقی از واکسیناسیون ایرانیان در ارمنستان وجود ندارد و از آنجا که ۸ تا ۱۲ هفته بین دز اول تا دوم فاصله زمانی وجود دارد و این مدت‌ زمان هم از ابتدای موج سفر ایرانیان می گذرد احتمالا همین روزها آمار ارمنستان در این باره منتشر شود.
او با اشاره به آخرین وضعیت تجارت دو کشور گفت: کرونا تأثیر خود را بر مراودات جهانی گذاشته و علاوه بر آن هزینه حمل و نقل های بین المللی نیز افزایش یافته است. بطوریکه کانتینری در گذشته از چین به سمت ایران با قیمت ۱۲۰۰ دلار می آمد، هم اکنون با قیمت ۸۵۰۰ یا ۱۲ هزار دلار می آید و این باعث می شود که اتوماتیک وار تمایل بازرگانان ارمنستانی به کالاهای ایرانی افزایش یابد. اگر بیماری کرونا شیوع پیدا نمی کرد، سطح مراودات تجاری دو کشور افزایش چشمگیری پیدا می کرد.

او همچنین بیان کرد: با تمام این موارد، من فکر می کنم امسال به یک رکورد جدید و بارز در مراودات تجاری ایران و ارمنستان دست پیدا می کنیم. که با ارقام سال های گذشته اختلاف معناداری پیدا می کند. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان همچنین گفت: دلیل بارز این مسئله این است که ارمنستان واردات کالاهای ترکیه را ممنوع و ایران می تواند نقش بهتری در بازار ارمنستان ایفا کند. دلیل دوم افزایش مراودات تجاری دو کشور این است که ایران و ارمنستان هر دو جزو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می باشند. عامل دیگر هم بالا رفتن نرخ ارز در داخل ایران می باشد که در پی آن کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای دیگر کشورها از مزیت رقابتی بیشتری برخوردار باشند. این تعامل در کنار یکدیگر از عمده دلایل افزایش صادرات به ارمنستان می باشند.

وی در مورد آمار مبادلات تجاری ایران و ارمنستان گفت: آماری از گمرک در مورد میزان مبادلات تجاری منتشر نشده ولی با این که تنها شش ماه از سال گذشته، اکنون حدود بیش از از ۵۰۰ میلیون دلار مراودات تجاری بین ایران و ارمنستان در سال جاری وجود داشته است.
یاریجانیان همینطور بیان کرد: آمار دقیقی از میزان مبادلات مالی حاصل از سفر ایرانیان به ارمنستان وجود ندارد ولی افزایش سفر ایرانی ها به ارمنستان باعث ارتقای سطح تعاملات دو کشور می شود. وقتی ارمنی ها با ملت ایران و همچنین با اقتصاد ایران که یکی از قدرت های اقتصادی منطقه است، بیشتر آشنا می ‌شوند، باعث می شود که علاقه مندی برای تهیه کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای دیگر کشورها افزایش پیدا کند.
هرویک یاریجانیان در این گفت و گو به ایلنا گفت: مثلا تا چند سال پیش در ارمنستان همه صندلی‌ هایی که در محیط های روباز استفاده می شد از کشور ترکیه تهیه می شد ولی امروز کاملا از ایران تهیه می شوند. امروز با سفر ایرانیان هم با فرهنگ ایرانی آشنا شده اند و هم در بین مسافران علاقمندانی به بازرگانی وجود داشته اند که باعث ایجاد مراودات شده‌ است. امروز بسیاری از کالاها در ارمنستان توسط ایران تامین می شود، این موضوع نشان می دهد که هر میزان سطح مراودات بیشتر باشد، بر اقتصاد دو کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

ادامه واکسیناسیون ایرانیان در ارمنستان

ادامه واکسیناسیون ایرانیان در ارمنستان

شرط جدید ارمنستان برای ایرانی‌ها: ۱۰ روز اقامت در ازای واکسن کرونا

(به روز رسانی 19 تیر 1400)

سفیر ارمنستان در ایران برای نخستین‌بار به موضوع تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران خارجی در آن کشور پرداخته است. 

وی گفت: موردی که باید به آن توجه داشت، مجاز بودن تزریق واکسن کرونا به افرادی است که بیش از ۱۰روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. 

این رویه از تاریخ ۱۵جولای اجرایی می‌شود که موجب واکسیناسیون افراد نیازمند و گروه‌های هدف می‌شود. به‌خصوص در مورد اتباع خارجی که حضور و اقامت آنها در ارمنستان ضروری باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با سفارت ارمنستان تماس حاصل فرمایید.

🔴🔴🔴مسافرانی که به دلیل زدن واکسن بلیط خریداری کردن و الان قصد کنسل کردن بلیط را دارن، طبق قوانین سیستم (با کسر جریمه) کنسل می شود.

توریسم واکسن کووید 19 

به تازگی اخباری منتشر شده که نشان از واکسناسیون گردشگران در خاک ارمنستان دارد. شرایط جدیدی که باعث افزایش سفرهای گردشگری با هدف دریافت واکسن خواهد شد.

پس از یک سال وقفه در سفر و مسافرتهای همراه با استرس، برخی از کشورها به دنبال افزایش تعداد گردشگران هستند. تشویق توریستها برای دریافت واکسیناسیون در بدو ورود، راهکار جدیدی برای شروع فصل جدیدی از گردشگری است. دو نوبتی بودن واکسن های کووید، فرصتی عالی برای دولتها ایجاد می کند تا گردشگران در این بازه زمانی به اقتصاد گردشگری کمک کنند. با اوج گیری تزریق واکسن کووید 19، این کشورها توانسته اند مسافران خارجی زیادی را جدب کنند. به نظر می آید این فرصت جدید که «توریسم واکسن» نام گرفته، موج جدیدی از سفرهای گردشگری را ایجاد خواهد کرد.

کشورهایی که گردشگران واکسن کووید دریافت می کنند:

ارمنستان، روسیه، صربستان، مالدیو

واکسن گردشگران در ارمنستان

ارمنستان جزو کشورهای پیشگام در آسیا برای واکسینه کردن تمام شهروندان و افراد خارجی بدون محدودیت است. با وجود تلاش این کشور برای ترغیب مردم به دریافت واکسیناسیون، ارمنی ها بخاطر بی اعتمادی به دولت، واکنشی مثبتی نشان نداده اند. با این حال در خیابان شمالی ایروان، یک ایستگاه تحت مدیریت وزارت بهداشت، واکسیناسیون یک مرحله ای ارائه می کند. این برنامه رایگان حتی نیاز به ثبت نام ندارد و فرایند آن 10 دقیقه طول می کشد. بیشتر پذیرندگان واکسن تا کنون افراد خارجی از کشورهای ایران، لهستان، روسیه و چین بوده اند. گردشگرانی که در سامانه ARMED  ثبت نام کنند، گواهی واکسن از طریق اپلیکیشن ArmedeHealth قابل ارایه است.

در حال حاضر واکسنهای اسپوتنیک 4، آسترازنکا، سینوواک  و فایزر بیونتک در دسترس همگان قرار گرفته است. سایر پایگاههای واکسیناسیون ایروان در کاسکاد، ورنیساژ، پارک نزدیک کافه مالیبو، سینما مسکو، مرکز تجاری دالما، ایستگاه مترو یریتاسارداکان و سیتی هال دلیجان دایر است. از 23 آوریل تا 17 می  2021 حدود 19 هزار نفر در ارمنستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند  که نسبت به جمعیت، آمار پایینی است.

واکسن کووید گردشگران در مالدیو

کشورمالدیو سیاست «V -3» را در گردشگری جدید خود دنبال می کند که شامل «بازدید، واکسیناسیون و تعطیلات» (visit vaccinate, vacation) است. به گفته وزیر گردشگری مالدیو، این روش شرایط مناسبی برای گردشگری فراهم می کند. در حالی که فقط حدود 13 درصد از جمعیت مالدیو واکسینه شده، بیشتر دریافت کنندگان مربوط به مشاغل گردشگری بوده است.

واکسن کووید گردشگران در صربستان

در کشور صربستان، شمار بالای واکسن نسبت به جمعیت باعث شرایط توریسم واکسن برای گردشگران شده است. این موج توسط دو گردشگر و با انتشار فیلم آنها در یوتیوب شدت گرفت. شدت استقبال از این موضوع به حدی بود که دولت فعلا این طرح را به حالت تعلیق در آورده است.

گشایش مرزها برای گردشگران واکسینه شده

با افزایش شمار افراد واکسینه شده در کشورهای مختلف، سیاست گردشگری دنیا واکنش مثبت نشان داده است. برخی کشورها مرزهای خود را برای ورود گردشگرانی که کامل واکسینه شده اند، گشوده اند:

تایلند، آمریکا، ارمنستان، یونان، قبرس، کرواسی، استونی، باهاماس، بلیز، برمودا، ایسلند، سیشل، گرجستان، نپال، اکوادور و تاهیتی

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc