https://gateway.trip.ir/api/

کاهش قرنطینه در ترکیه و شرایط جدید سفر

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 اخبار گردشگری

کاهش قرنطینه در ترکیه و شرایط جدید سفر

اخبار جدید حاکی از تغییراتی در محدودیت شرایط کرونا در ترکیه و شرایط جدید سفر است. با نزدیک شدن به تابستان، ترکیه تلاش می کند مسافرتهای گردشگری از سرگرفته شود. 

کاهش قرنطینه و عادی سازی در ترکیه

با پایان قرنطینه عمومی و سیر نزولی موارد کووید 19، دولت ترکیه در حال تسهیل و کاهش محدودیت های کرونا است. بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا‌ی ترکیه،  کاهش آمار مبتلایان چشمگیر است و طبق همین روال برنامه عادی‌سازی شرایط پیش رو خواهد بود. بنابراین سیاست عادی سازی تا اول ژوئن برقرار خواهد شد.  با شرایط جدید سفر به ترکیه آشنا شوید:  

قوانین و مقررات جدید کرونا در ترکیه

در حال حاضر تا تاریخ 30 می 2021 مسافران ترکیه بایستی تست کرونای منفی (PCR) به همراه داشته باشند. این تست طبق شرایط قبل باید 72 ساعت قبل از پرواز تهیه شده باشد.
محدودیت تردد در ایام هفته از ساعت 21 تا 5 صبح برقرار است. آخر هفته نیز از ساعت 21 جمعه تا 5 صبح دوشنبه محدودیت اعمال می شود. برای گردشگرانی که اقامتی کوتاه در ترکیه دارند، ممانعتی برای تردد نسیت اما سایر تبعه خارجی طبق قانون موجود باید عمل کنند. 
مسافرت بین شهری با هواپیما، اتوبوس و راه آهن در خارج از ساعت منع رفت و آمد مجاز است. با این حال سفر با خودرو شخصی نیازمند اجازه ویژه است. 
مراکز خرید و مالهای تجاری از ساعت 10 تا صبح تا 8 شب باز هستند و تعطیلات آخر هفته تعطیل می باشند. 
بازارمواد غذایی (از نانوایی تا سوپرمارکت) 10 صبح تا 5 عصر باز هستند. 
رستوران ها و کافه ها روزهای هفته از ساعت 7 صبح تا 8 شب و آخر هفته ها از 7 صبح تا 12 شب باز هستند. غذاها فقط به صورت بیرون بر سرو می شود. 
باشگاههای ورزشی، تئاترها و سایر اماکن مشابه فعلا بسته خواهد ماند.
کشیدن سیگار در امکاکن عمومی باز مانند خیابان ممنوع است. 
پروازهای ورودی مستقیم از برزیل و آفریقای جنوبی فعلا در حالت تعلیق است.
مسافرانی که 10 روه گذشته در برزیل، هند یا آفریقای جنوبی بوده اند، باید 14 روز در قرنطینه بمانند. 
گردشگران 14 کشور هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ واوکراین الزامی مبنی بر ارائه آزمایش ویروس منفی برای ورود به کشور ترکیه ندارند. 
طبق اعلام خبرگزاری آناتولی از 18 می 2021 مرز زمینی رازی بازگشایی می شود . با این حال دولت ترکیه هنوز به صورت رسمی خبری منتشرنساخته است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc