https://gateway.trip.ir/api/

بهترین اپلیکیشن های مترجم در سفر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

شاخص ترین اپلیکیشن های مترجم در سفر

در سفر به کشورهای خارجی مشکل زبان دردسرساز می شود. نصب بهترین اپلیکیشن های مترجم در سفر برای هر گردشگری لازم است. آیا شما با بهترین اپلیکیشن های مترجم صوتی آنلاین و آفلاین آشنا هستید؟ شما هم حتما با مشکل رساندن منظور و پیام خود در سفرهای خارجی روبرو بوده اید. حتی اگر به زبان انگلیسی و دیگر زبانهای شاخص مسلط باشید، باز هم در سفرهای خود با موانع ترجمه مواجه می شوید. بهترین اپلیکیشن های مترجم در سفر به شما توانایی حل مشکل زبان را خواهند داد. روز به روز این برنامه ها در حال توسعه و افزایش هستند. شما متناسب با نیاز خود می توانید اپلیکیشن مورد نظرتان را پیدا کنید. با ما همراه باشید تا 8 برنامه مترجم در سفر را به شما معرفی کنیم.

وی گو؛ مترجم سخنگو در سفر

اگر به شرق آسیا سفر می کنید به اپلیکیشن وی گو (Waygo) نیاز پیدا خواهید کرد. این نرم افزار به صورت آفلاین قادر است به کمک دوربین گوشی هوشمند علامت ها و تابلوها را برای شما ترجمه کند. این اپلیکیشن زبانهای چینی، ژاپنی و کره ای را به راحتی به انگلیسی برمی گرداند. یکی از فواید وی گو در رستورانها و کافه هاست که بر اساس تصاویر، منو را برای شما ترجمه خواهد کرد. از دیگر نکات مثبت وی گو تلفظ واژه ها است که در سفر بسیار کاربردی است. برای دریافت این برنامه آی تیونز و گوگل پلی بهترین مرجع هستند. برنامه وی گو برای اندروید و آی او اس قابل نصب است.

آی‌ترنسلیت وویس؛ بهترین اپلیکیشن مترجم سخنگو 

قابلیت اصلی آی‌ترنسلیت وویس (Itranslate) تعداد زبانهایی است که با آن می توانید صحبت کنید. این برنامه توانایی ترجمه به 40 زبان را دارد که در سفر بسیار کاربردی است. نکته جداب آی ترنسلیت ترجمه صدای شما به زبان انتخاب شده است. با این قابلیت در سفر، شما می توانید به سرعت پیام خود را منتقل می کنید. همچنین با ضبط صدای فرد خارجی نیز به زبان مبدا شما، کارتان به سادگی راه می افتد. این برنامه از گوگل پلی و آی تیونز به صورت رایگان قابل دانلود است. البته برای استفاده از نسخه اصلی این اپلیکیشن که دسترسی کامل ترجمه به شما می دهد، باید ماهانه مبلغی بپردازید. این برنامه زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند. این اپ در اصل برای اپل طراحی شده اما نسخه اندورید را هم پشتیبانی می کند.

تریپ لینگو؛ مترجم صوتی فوری

تریپ لینگو (TripLingo) یک مترجم سفر ارزشمند است. شما به یک فرهنگ لغت و مترجم همزمان دسترسی دارید. ترجمه صوتی به 42 زبان دنیا به شما امکان گسترده ای در مسافرت می دهد. نگران نباشید تریپ لینگو علاوه بر زبان رسمی، اصطلاحات کاربردی روزمره را هم در بر می گیرد. این اپلیکیشن بر روی گوشی های اندروید و ios  قابل نصب است. از دیگر قابلیت های تریپ لینگو ترجمه تصویری است. همچنین اطلاعاتی در مورد اتیکت های سفر در کشورهای مختلف به شما ارایه می دهد.

گوگل ترنسلیت؛ بهترین مترجم سفر

هنوز در دسترس ترین و راحت ترین اپلیکیشن مترجم سفر، گوگل ترنسلیت (Google Translate) است. قابلیت ترجمه به ۱۰۳ زبان مختلف دنیا به صورت نوشتاری ، ترجمه گفتار فوری دو طرفه در ۳۲ زبان ، ترجمه از دوربین به ۳۷ زبان و ۵۹ زبان به صورت آفلاین، قدرت انحصاری گوگل را در ترجمه به رخ می کشد. شما به راحتی می‌توانید این برنامه را از آی‌تیونز و گوگل پلی رایگان دانلود کنید.

اسپیک اند ترنسلیت؛ بهترین مترجم صوتی آنلاین

قابلیت ترجمه کلامی اسپیک اند ترنسلیت (Speak and Translate) در سفر کاملا بدردتان می خورد. مترجم سریعی که صدای شما را به زبانی که می خواهید بر می گرداند و پاسخ فرد خارجی را هم متقابل به زبان شما ترجمه می کند. البته شما قابلیت تایپ متن هم دارید ولی در شرایط مکالمه، ترجمه صوتی به شدت کاربردی است. تنها نکته منفی در مورد این برنامه آنلاین بودن آن است. 

مایکروسافت ترنسلیتور؛ بهترین مترجم زبان انگلیسی

مایکروسافت ترنلسیتور (Microsoft Translator) ساخت شرکت مایکروسافت است. قابلیت ترجمه به 60 زبان و ترجمه تصویری، صوتی و نوشتاری به 10 زبان ارزش آن را در سفر نشان می دهد. با وجود اینکه این برنامه در رقابت با گوگل ترنسلیت به وجود آمد، اما در عمل نتوانست جایگاه آن را به دست آورد. نکته جذاب این مترجم همراه قابلیت اتصال به ساعت اپل است که آن را به بهترین نرم افزار مترجم صوتی برای آیفون تبدیل می کد.. این برنامه روی ویندوز، اندروید و آی او اس قابل نصب است. 

پاپاگو؛ برنامه مترجم صوتی 

پاپاگو (Papago) یک اپلیکیشن مترجم در سفر به شرق آسیا است. این برنامه ترجمه از زبان چین و کره تا ژاپن و اندونزی را به زبان انگلیسی انجام می دهد. شما به راحتی می توانید به کمک این اپ مکالمه کنید. از قابلیتهای دیگر پاپاگو دسترسی شما به زبانهای دیگری چون آلمانی و روسی است. این برنامه روی اندروید و آی او اس قابل نصب است.

سی های؛ برنامه مترجم صوتی آنلاین

سی های (SayHi) از لحاظ کارایی مشابه آی ترنسلیت وویس است. به کمک این اپ به 42 زبان دنیا دسترسی صوتی دارید. از قابلیت های مهم سی های ترجمه مکالمه به ۹۰ زبان و لهجه مختلف است. این برنامه بر روی آی او اس قابل نصب است و برای استفاده باید آنلاین باشید.

در آخر...

در این پست از مجله تریپ بهترین برنامه مترجم در سفر را معرفی کردیم. بهتر است پیش از اینکه راهی سفر شوید، این برنامه ها را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. همراه داشتن یک مترجم صوتی مسافرتی در کشور غریب خیلی به کارتان می آید. اگر تجربه استفاده هر یک از این برنامه ها را داشتید، با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc