https://gateway.trip.ir/api/

آخرین وضعیت تردد از ایران به کشورهای خارجی

به روز رسانی: 05 خرداد ، 1400 اخبار گردشگری

آخرین وضعیت تردد از ایران به کشورهای خارجی

با همه گیر شدن کرونا دنیای سفر با محدودیت های زیادی روبرو شد و امکان ترددهای بین المللی از میان رفت. با گذشت زمان و پذیرش پاندمی کرونا، وضع مقررات بهداشتی بهترین زمینه را برای شروع مجدد سفرهای هوایی ایجاد کرد. در شرایط جدید آخرین وضع تردد از ایران به کشورهای خارجی چگونه است؟ 

شرایط جدید سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی

(99/8/25)احتراما پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور فرانسه و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور فرانسه سفر نمایند.( این رویه جایگزین رویه 1183/م ب و 1195/ ن ب می گردد)

۱. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

۲. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

۳. برگه Laissez-Passer

۴. ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

۵. ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

۶. ویزای دانشجویی تایپ C، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

۷. ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.

۸. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به فرانسه می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. کلیه مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها در بازه زمانی ۱۶MAR20-15JUN20 به پایان رسیده است، بصورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است.مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک فرانسه مسافران می بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند.استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestation-de-deplacement-et-de-voyage

شرایط جدید سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی

(99/8/25)پیرو اطلاع واصله از سفارت هندوستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور هندوستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹ )، مسافارن دارای مدارک ذیل می توانند جهت مسافرت به این کشور تا پنج روز قبل از پرواز، اقدام به خرید بلیط در مسیر تهران به بمبئی نمایند.( این رویه جایگزین رویه 1188 م ب می گردد)

۱. پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان

۲. کارت (Overseas Citizen of India) OCI، کارت (Persons of Indian Origin) PIO

۳. ویزای دانشجویان و خردسالانی که پدر یا مادر آنان دارای پاسپورت هندوستان یا OCI باشند.

۴. مسافران دارای ویزای معتبر که همسر آنان دارای پاسپورت هندوستان باشد.

۵. هر نوع ویزای صادره دارای اعتبار به غیر از ویزای توریستی، E-Visa و Medical جهت انجام پرواز معتبر می باشد.

ثبت اطلاعات مسافر قبل از صدور بلیط در لینک https://forms.gle/TPcpb2Be8dVytSnQ7 الزامی می باشد. در رزرو مسافر، ثبت نام و نام خانوادگی مطابق پاسپورت، ایمیل (CTE)، شماره همراه مسافر در هندوستان و ایران (CTM) و آدرس مسافر به همراه کدپستی در هندوستان و ایران (CTA) الزامی می باشد. پس از صدور بلیط، اطلاعات مسافران از طریق “هما” به سفارت هندوستان ارسال گردیده و صرفا پس از تایید سفارت، مسافران قادر به انجام پرواز خواهند بود. بدیهی است در صورت عدم تایید سفارت جهت انجام سفر، بلیط مسافران با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد. کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به هندوستان می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. همچنین کپی از جواب منفی تست را در سایت www.newdelhiairport.in بارگذاری نموده و فرم Exemption Request را در سایت تکمیل نمایند. در صورت عدم بارگذاری نتیجه تست و عدم تکمیل فرم Exemption Request، مسافران قرنطینه هتلی می گردند. نصب برنامه “Arogya Setu” بر روی تلفن همراه مسافر و تکمیل فرم پیوست و فرم خوداظهاری در سایت www.newdelhiairport.in در محدوده ۷۲ ساعت قبل از پرواز و ارائه دو نسخه کپی آن به همکاران خدمات فرودگاهی “هما” و مسئولان مربوطه در هندوستان الزامی می باشد.

پس از ورود به کشور هندوستان، تمامی مسافران می بایست به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

آخرین شرایط پذیرش مسافر در پروازهای بین المللی قشم ایر

(1399/08/25) مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور ترکیه (تهران (IKA) – استانبول)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۹۶ ساعت). ارائه تست جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه الزامیست. چنانچه بازه زمانی مسافرت در مسیر رفت و برگشت 14 روز باشد، نیاز به انجام تست مجدد نمی باشد.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشورعمان (تهران (IKA) – مسقط و شیراز – مسقط)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). مسافرین در مسیرهای منتهی به کشورعمان می بایستی فرم مخصوص ثبت مسافر به آدرس COVID19.MOH.GOV.OM/#/TRAVELER-REG را تکمیل نمایند. (راهنمای تکمیل فرم پیوست می باشد.) ارائه تست و تکمیل فرم جهت مسافرین بالای ۱۵ سال سن و کودک بدون همراه الزامیست. پس از ورود به کشورعمان، مسافرین ملزم به دریافت دستبند ردیاب به مبلغ 25 ریال عمان می باشند.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور گرجستان (تهران (IKA) – تفلیس)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند. (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). ارائه تست جهت مسافرین بالای ۶ سال سن و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت و دریافت تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان توسط هواپیمایی قشم اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور امارات (شیراز – دبی، لار – دبی، قشم – دبی)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۹۶ ساعت). ارائه تست جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور عراق(تهران (IKA) – نجف، تهران (IKA)-بغداد، مشهد-نجف، مشهد-بعداد)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). ارائه تست و تکمیل فرم جهت مسافرین بالای 12 سال و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست. همچنین مسافرینی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی می باشند، مشروط به یکسان بودن تمام مندرجات هر دو کارت، امکان سفر به کشور عراق را خواهند داشت.

توجه: گزارش تست PCR می بایست از آزمایشگاههای موردتایید وزارت بهداشت، به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه باشد. نتیجه آزمایش مورد اشاره علاوه بر ارائه در فرودگاههای مبدا می بایستی در فرودگاههای مقصد به انضمام فرم های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین محترم در طول پرواز تکمیل شده اند، به مراجع ذی صلاح ارائه گردد.

مسافرت در مسیرهای منتهی به ایران با ارائه نتیجه منفی تست PCR جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه مجاز می باشد. چنانچه مسافری موفق به دریافت نتیجه تست نشده باشد، در فرودگاه مقصد مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه های مترقبه برعهده مسافر خواهد بود.

همچنین با عنایت به این مهم که شرکت های هواپیمایی، فرودگاههای کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی می باشند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، عیرغم ارائه نتیجه منفی PCR مطابق با قوانین از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه های مرتبط ناشی از آن برعهده مسافر می باشد.

مقررات جدید سفر به هندوستان

(1399/08/20) با اعلام سفارت هندوستان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مسافرانی که دارای مدارک زیر هستند، حداقل 5 روز مانده به پرواز جهت مسافرت به این کشور می توانند اقدام به خرید بلیط تهران بمبئی کنند.
  1. پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان
  2. کارت OCI و PIO
  3. ویزای کودکان یا دانشجویانی که پدر و مادر آن ها پاسپورت هندوستان یا OCI را دارا هستند.
  4. مسافران دارای ویزای معتبر که همسر آنان دارای اقامت هندوستان است.
  5. هرنوع ویزای معتبر صادر شده به جز ویزای توریستی E-visa و Medical برای انجام پرواز معتبر می باشد.
  6. جواب تست منفی pcr (کووید 19) در فاصله 72 ساعت مانده به پرواز 

بروزرسانی سفر به فرانسه

(1399/08/20) بنابر اعلام ریاست هما از فرانسه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مسافرانی که دارای مدارک زیر هستند می توانند به این کشور سفر نمایند.

  1. پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس
  2. اقامت اتحادیه اروپا/انگلستان/ایسلند/نروژ/سوئیس
  3. ویزای تایپ D دارای اعتبار
  4. برگه Laissez-passer
  5. ویزای خانوادگی تایپ C، به همراه داشتن برگ تاییدی سفارت الزامی می باشد.
  6. ویزای دانشجویی تایپ C، به همراه داشتن تاییدیه سفارت الزامی می باشد.
  7. ویزای پزشکی تایپ C برای درمان ( عبارت COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.)
  8. مسافران به صورت ترانزیت بین المللی

توجه نمایید: جواب تست pcr توسط مسافران بالای یازده سال در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز الزامی میباشد.
لازم به ذکر است توجه داشته باشید که مسافران با ویزای توریستی تایپ C مجاز به سفر نیستند.

برقراری پرواز فوق العاده تهران-تفلیس-تهران هواپیمایی قشم

99/8/11.به اطلاع مسافران می رساند هواپیمایی قشم در نظر دارد پرواز فوق العاده ای ویژه دانشجویان و پذیرش مسافر به صورت عادی در مسیر تهران-تفلیس- تهران روز دوشنبه مورخ 99/8/12 برقرار نماید.

شرایط پذیرش مسافرین

  • به همراه داشتن تست PCR (تمامی مراکز دولتی مورد تایید وزارت بهداشت) تایید می باشد.
  • مسافرین محترم 5 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند.

دانشجویان باید اقامت معتبر گرجستان و یا برگه معتبر مجوز ورود به گرجستان را داشته باشند.

پروتکل جهانی کرونا در پروازهای بین المللی

کلیه مسافران پروازهای خارجی ایران ملزم به انجام آزمایش PCR  از مراکز تعیین شده ایرلاینها هستند. بر طبق این مقررات تست ۷۲ ساعت تا حداکثر ۹۶ ساعت قبل از پرواز تحت آزمایش کرونا قرار گرفته باشند که جواب نهایی تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد آماده ارایه باشد. مسافران باید نتیجه چاپ شده در سربرگ و دارای مهر رسمی آزمایشگاه را در طول سفر به همراه داشته باشند.

وضعیت پرواز مالزی

طبق آخرین بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور، پروازهای ایران به مالزی از تاریخ 17 شهریور 99  تا اطلاع ثانوی بسته است.

پروازهای تایلند

پروازهای مسافربری که اجازه ی ورود به تایلند را دارند باید در فهرست کنسولگری ها و سفارت های تایلند قرار داشته باشند. فعلا هیچ گونه پرواز توریستی برای تایلند وجود ندارد.

تاریخ پرواز تهران مسقط

شرکت هواپیمایی عمان  فروش بلیت پروازهای تهران ـ مسقط و تهران ـ استانبول را برای تاریخ ۱۵ مهرماه شروع کرد. طبق خبر منتشر شده این پروازها عادی تلقی می‌شوند و به مسافران دارای جواز اقامت، ویزای کار و یا تحصیل محدود نمی‌شود.

سفر به مالدیو

مالدیو جزو کشورهایی است که مرزهای خود را برای گردشگری بین المللی از ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ بازگشایی کرد. همچنین تور مالدیو اولین تورهای خارجی بعد از کرونا در ایران است.

پرواز لندن

طبق آخرین اطلاعات فرودگاه امام خمینی، پرواز لندن ایران ایر 99/7/1 پرواز کرد.

پرواز عراق

طبق آخرین اطلاعات فرودگاه امام خمینی، پرواز بغداد ماهان ایر 99/7/1 پرواز کرد. همچنین پرواز بغدا به تهران نیز به زمین نشست. دیگر ایرلاین‌ها مانند ایران‌ایر نیز در حال رایزنی برای راه‌اندازی پروازهای عراق به بصره و دیگر شهرهای این کشور همسایه هستند که در صورت اخذ مجوز اعلام خواهد شد.

شروع پروازهای تهران سلیمانیه

سرکنسولگری ایران در سلیمانیه خبر از از سرگیری پروازهای تهران سلیمانیه هواپیمایی ماهان از روز یکشنبه نهم شهریور داد.

پرواز به ارمنستان

شرکت هواپیمایی «آرمنیا ایرویز» اعلام کرده از روز ۴ شهریور پروازهای خود را در مسیر ایروان-تهران-ایروان از سر خواهد گرفت. با توجه به شرایط جدید ایرانی‌های مقیم و ارمنی های ساکن در ایران امکان تردد به این کشور را خواهند داشت.

بازگشایی نزدیک پرواز ایران اتریش

پرواز ایران اتریش فعلا برقرار نشده اما احتمال بازگشایی این مسیر وجود دارد. به تازگی سفیر ایران در وین از توافق با مدیرعامل شرکت هواپیمایی اتریش برای برقراری مجدد پروازهای اتریش به ایران خبر داده است.

ازسرگیری پروازایران-اسپانیا

با پیگیری سازمان هواپیمایی کشور ایران و اسپانیا برای برقراری پرواز بین دو کشور، اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به مقصد فرودگاه مادرید در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور با هواپیمای ایرباس انجام می‌شود.

پرواز مسقط شیراز

بازگشایی پرواز مسقط شیراز هواپیمایی سلام ایر از 19 سپتامبر از سر گرفته شد.

پرواز فوق العاده تهران استانبول

پرواز فوق العاده تهران استانبول سلام ایر در روز سه شنبه ۱۵ مهر ماه سال جاری برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. همچنین پروازهای برگشت هواپیمایی سلام ایر در مسیر استانبول تهران در روز شنبه ۲۶ مهر ماه انجام خواهد گرفت.

پروازهای ترکیه

از اول مهر ماه پروازهای تهران استانبول از سر گرفته شد. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی نظیر ماهان، پگاسوس، قطر ایرویز و ایر صربیا در این مسیر پرواز دارند، که بیشترین سهم جابجایی مسافر در این مسیر بر عهده هواپیمایی قطر ایرویز است.

پروازهای تهران روسیه

هنوز پروازهای تهران روسیه برقرار نشده است اما اخبار مثبتی از لغو روادید گروهی به گوش می رسد. این طرح فقط شامل حال مسافرانی خواهد شد که خدمات کامل تور روسیه و ایران را از آژانس مسافرتی خریداری کنند.

آخرین وضعیت پرواز آلمان

پرواز هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرانکفورت خواهد بود و از ١٢ مهر امسال بعد از ماهها توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا مجددا برقرار خواهد شد.

مرداد ماه امسال رییس سازمان هواپیمایی کشوری به انتظار مسافران برای از سرگیری پروازهای ایران به سه شهر آلمان اشاره کرد و گفت که مجوز پروازها اخذ شده و منتظر تایید نهایی وزارت بهداشت آلمان هستیم.

پرواز باکو

روز 5 شنبه مورخ 99/7/3 مسیر تبریز باکو هواپیمایی ایران ایر پرواز خواهد داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار پروازهای خارجی ایران بخوانید:

شرایط تایید آزمایش PCR برای ایرلاین های خارجی چیست؟

زمان باز شدن مرز ترکیه و ایران

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc