https://gateway.trip.ir/api/

بروز رسانی مقررات سفر به کشور کانادا

به روز رسانی: 22 شهریور ، 1400 بخشنامه ها

بروز رسانی مقررات سفر به کشور کانادا

دولت کانادا از بازگشایی مرزهای خود بر روی گردشگران واکسینه‌شده و لغو قوانین قرنطینه برای این دسته از مسافران، از تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) خبر داد.

از تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)، مسافران واکسینه‌ شده از همه‌‌ی کشورها می‌توانند برای اهداف توریستی به کانادا سفر کنند. همچنین، مسافران واکسینه‌‌ شده از رعایت قوانین قرنطینه چهارده‌روزه معاف‌اند. این درحالی است که مسافران واکسینه‌ نشده باید به‌مدت چهارده روز در هتل‌های موردتایید کانادا قرنطینه شوند.

▪️شرایط سفر به کانادا

واکسیناسیون کامل با یکی از واکسن‌های موردتایید کانادا– مسافران پس از گذشت حداقل ۱۴ روز از دریافت آخرین دوز واکسن کرونا، می‌توانند به این کشور سفر کنند. واکسن‌های موردتایید کانادا عبارتند از: «فایزر بیون‌تک»، «آسترازنکا کوویشیلد»، «مدرنا» و «جانسون»
انجام آزمایش «پی‌سی‌‌آر» ۷۲ ساعت پیش از سفر به کانادا
ثبت‌نام در برنامه “ArriveCAN” و تکمیل اطلاعت سفر- اسناد سفر باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی بارگذاری شود.

جزئیات مربوط به تغییرات قوانین مسافرتی کانادا

دولت فدرال از امروز سه‌شنبه ۷ سپتامبر محدودیت‌های مسافرتی بین‌المللی را برای شهروندان خارجی کاملاً واکسینه شده برمی دارد و به آنان اجازه می‌دهد بنا به دلایل غیر ضروری وارد کانادا شوند.

مسافران بین‌المللی که واجد شرایط ورود به کانادا هستند، بر اسس برنامۀ مرحله‌بندی شدۀ بازگشایی مرز‌ها، دیگر مجبور نیستند به محض ورود ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

بیشتر مسافران بین‌المللی از اولین روز‌های آغاز پاندمی کووید ۱۹ از آمدن به کانادا منع شده‌اند.

بزرگترین و پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه کانادا، فرودگاه پیرسون تورنتو به مسافران یادآوری می‌کند، که هنگام سفر به دلیل افزایش مسافران، و مقررات بهداشتی کووید ۱۹، انتظار تأخیر را داشته باشند.

مسئولان فرودگاه تورنتوی بزرگ در بیانیه‌‌ای اعلام کردند که آن دسته از مسافران خارجی که وارد فرودگاه پیرسون می‌شوند، باید خود را برای یک پروسۀ سه ساعته و یا بیشتر آماده کنند.

از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، مسافران غیر ضروری کاملاً واکسینه شده واجد شرایط ورود کانادا خواهند بود اما آنها باید:

کاملاً واکینه شده‌ باشند: مسافران باید حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کانادا مدارک کامل واکسن (یا ترکیبی از واکسن) را که توسط دولت تأیید شده است دریافت کرده و نشان دهند.

در حال حاضر، فهرست واکسن‌های پذیرفته شده عبارتند از: فایز ، مدرنا ، آسترازنکا و جانسون اند جانسون.

یک جواب منفی آزمایش مولکولی معتبر کووید ۱۹، که بیش از ۷۲ ساعت قبل از پرواز یا رسیدن آنها به گذرگاه مرزی زمینی گرفته شده است، یا نتیجه آزمایش مثبت قبلی بین ۱۴ تا ۱۸۰ روز قبل از آن.

آزمایش‌های آنتی ژن، که اغلب به عنوان «آزمایش‌های سریع» شناخته می‌شوند، پذیرفته نمی‌شوند.

مسافران باید بدون علامت باشند.

هفتاد و دو ساعت قبل از ورود اطلاعات اجباری خود از جمله اثبات واکسیناسیون و برنامۀ قرنطینه را از طریق برنامه یا وب سایت ArriveCAN، به زبان انگلیسی یا فرانسوی آپلود کنند.

در بدو ورود اگر انتخاب شوند باید، آزمایش بدهند [به عنوان غربال‌گری].

هر مسافر بین‌المللی که قبل از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد ۷ سپتامبر وارد شود اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت و باید قبل از سوار شدن به هواپیما اطلاعات خود را در ArriveCAN بارگزاری کند. کسانی که نمی‌توانند رسید ArriveCAN خود را نشان دهند، نمی‌توانند سوار هواپیما شوند.

از ۹ آگست، مسافران واکسینه شده هنگام ورود نیازی به آزمایش ندارند، مگر اینکه به طور تصادفی برای تکمیل آزمایش انتخاب شده باشند. همه مسافرانی که به طور تصادفی برای آزمایش انتخاب شده‌اند باید آن را تکمیل کنند، اما برای انتظار نتیجه نیازی به قرنطینه ندارند.

والدین واکسینه شده‌ای که با فرزندان واکسینه نشدۀ خود مسافرت می‌کنند

از ۹ آگست، کودکان واکسینه نشده زیر ۱۲ سال که با والدین یا سرپرستان کاملاً واکسینه شده سفر می‌کنند، از قرنطینه معاف هستند، اما باید پروتکل بهداشت عمومی را به خوبی رعایت کنند، که شامل عدم حضور ۱۴ روزه در مهد کودک یا مدرسه می‌شود.

فرزندان واکسینه نشده ۱۲ تا ۱۷ ساله و فرزندان وابسته ۱۸ سال یا بیشتر مجاز به ورود به کانادا با والدین یا سرپرست کاملاً واکسینه شده هستند اما به شرطی که پس از ورود ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

همه فرزندان واکسینه نشده (به استثنای کودکان زیر پنج سال) باید در روز اول و هشتم ورود خود به کانادا آزمایش کووید ۱۹ را انجام دهند.

مسافران واجد شرایطی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند

هیچ تغییری در شرایط آزمایش و قرنطینه برای مسافرانی که واکسینه نشده‌اند اما واجد شرایط ورود به کانادا هستند - مانند شهروندان کانادایی، و مقیمان دائم کانادا، وجود ندارد. این مسافران هنوز مشمول قرنطینه، تمام آزمایش (قبل از ورود، روز اول و روز هشتم) و ارائه اجباری برنامه سفر، تماس و قرنطینه از طریق ArriveCAN هستند.

کانادایی‌ها و دارندگان PR که واکسن کامل تایید شده را گرفته‌اند، از ۵ جولای برای ورود به کانادا نیازی به قرنطینه ندارند.

(به روز رسانی 1 تیر 1400)

کانادایی‌هایی که هر دو دوز واکسن مورد تائید کانادا را دریافت کرده باشند، از تاریخ ۵ جولای، در صورتی که آزمایش کرونای آنها منفی باشد، می‌توانند از طریق زمینی یا هوایی وارد کشور شوند بدون اینکه مجبور به قرنطینه باشند.

این خبر را دولت فدرال روز دوشنبه اعلام کرد و افزود واجد شرایط بودن «واکسیناسیون کامل» بدین معنی است که کانادایی‌ها باید با دو دوز فایزر، مُدرنا یا آسترازنکا یا یک دوز Janssen واکسینه شده باشند.

اجرای این قانون از تاریخ ۵ جولای آغاز می‌شود و فقط برای افرادی است که از قبل واجد شرایط سفر به کانادا بودند شامل شهروندان، دارندگان اقامت دائم PR و افرادی که تحت قانون Indian Act ثبت شده‌اند.

افراد زیر ۱۲ سال اگر واکسن کامل را دریافت نکرده باشند و همراه بزرگسالانی سفر کنند که تست آنها منفی است، باید در خانه برای ۱۴ روز قرنطینه شوند.

سایر افراد که بخواهند به کانادا سفر کنند همچنان باید مقررات قرنطینه ۳ روزه در هتل و ۱۴ روزه در خانه را دنبال کنند.

تمدید قوانین قرنطینه در هتل ها برای مسافران هوایی کانادا

(به روز رسانی 3 اسفند 1399)

دولت کانادا با توجه به گسترش سومین موج همه‌گیری ویروس «کرونا» در این کشور، ضمن محدودیت سفرهای غیرضروری زمینی، قوانین قرنطینه در هتل‌ها برای مسافران سفرهای هوایی را تا تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) تمدید کرد.

بنا بر گفته‌های مقامات کانادایی، همه‌ی مسافرانی که از طریق مرزهای هوایی به کانادا سفر می‌کنند، باید ضمن ارائه‌ی نتیجه منفی تست کرونا که ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شده است، در بدو ورود به فرودگاه مجدداً آزمایش داده و تا زمان آماده‌شدن جواب تست، با هزینه‌ی شخصی خود به‌مدت ۳ روز در هتل قرنطینه شوند.
در صورت مثبت یا منفی‌بودن جواب آزمایش مسافران دو حالت زیر برقرار است:

1. در صورت منفی‌بودن جواب آزمایش: اگر جواب آزمایش مسافران منفی باشد، آن‌ها می‌توانند هتل محل اقامت خود را ترک کرده و باقی مدت‌زمان قرنطینه‌ی ۱۴ روزه‌ی خود را در مکانی که مدنظر دارند، سپری کنند.
لازم به ذکر است، اگر مسافران مکان مناسبی برای سپری‌کردن دوران قرنطینه نداشته باشند، باید قرنطینه‌ی خود را در هتل به پایان برسانند.

2. در صورت مثبت‌بودن جواب آزمایش: اگر جواب آزمایش مسافران مثبت باشد، آن‌ها حق خروج از هتل را نداشته و باید از زمان دریافت نتیجه تست به‌مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. همچنین، مسافران در روز هشتم قرنطینه، باید مجدداً آزمایش داده و تا زمان اعلام نتیجه آزمایش در قرنطینه بمانند.

لازم به ذکر است، مرزهای هوایی این کشور تنها بر روی شهروندان و ساکنین دائم آن باز بوده و از سفرهای غیرضروری زمینی مسافران میان کشورهای کانادا و ایالت متحده‌ی آمریکا نیز تا تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) جلوگیری خواهد شد.

همکاران گرامی،
با توجه به تغییر شرایط ورود به کانادا از شروع تاریخ 22 فبریه، میبایست قوانین ورود را مجدد بررسی کرده و برای سفر مسافر خود آماده نمایید.

خلاصه شرایط ورود به کانادا:

قبل سفر:

تست PCR منفی برای 72 ساعت قبل پرواز
ثبت نام در نرم افزار ArriveCAN
رزرو 3 شب هتل در اولین ورود به کانادا در اقامتگاه های مورد تایید – travel.gc.ca

به محض ورود به کانادا:

انجام تست ملوکولی کرونا در فرودگاه
رفتن به هتل توسط سرویس تردد هتل
جواب تست – در صورت منفی بودن مجاز به انجام پرواز ادامه مسیر

 
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc