https://gateway.trip.ir/api/

ممنوعیت سفر به کیش از اسفند 99

به روز رسانی: 30 بهمن ، 1399 اخبار گردشگری

ممنوعیت سفر به کیش از اسفند 99

ممنوعیت سفر به کیش تمام مسافرت های شخصی و تور کیش را شامل می شود. هر ساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، سفر به کیش اوج می گیرد. اما امسال ماجرا فرق می کند.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش به تازگی تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت را اعلام کرد. در راستای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش و بنا بر ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد ممنوع است. زمان شروع ممنوعیت سفر به کیش از ۲۵ اسفند 99 آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

همچنین مسافرینی که بدون خودرو و از طریق مسیر دریایی به جزیره کیش وارد می شوند، ممنوع است. به جز افراد دارای مدرک مالکیت و یا اجاره سالیانه منزل مسکونی، افراد شاغل یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع خواهد بود.

سید علیرضا علوی رضوی تاکید کرد: این مصوبه شامل خودروهای حامل انواع مواد غذایی، دارو، سوخت و مصالح ساختمانی نخواهد شد و برای ورود به جزیره کیش محدودیتی ندارند.

همچنین نصب چادرو برپایی کمپ‌های موقت در ایام نوروز ۱۴۰۰ به طور کلی ممنوع است.

محدودیت سفر به کیش در پی مسافرت بی سابقه در تعطیلات دی و بهمن ماه امسال به جزایر جنوبی اعمال می شود. در تعطیلات دی ماه حدود 40 هزار نفر فقط به جزیره هرمز و قشم سفر کردند.از ابتدای بهمن‌ماه که رنگبندی کرونایی شهرستان‌ها در سراسر ایران دستخوش تغییرات امیدوارکننده‌ای شد و رفته رفته رنگ تند قرمز جایش را به زرد و آبی کرونایی داد یکباره بی‌توجهی هموطنان به پروتکل‌ها و افزایش ترددهای بین‌شهری عاملی شد که روند پریدن رنگ تند کرونایی از تک تک شهرهای کشور کند شد و در نهایت حتی در برخی موارد دوباره وضعیت بحرانی بخصوص در شهرهای شمالی و جنوبی کشور توجه‌ها را به خود جلب کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc