https://gateway.trip.ir/api/

محو بوئینگ مسافربری پرواز SJ 182 هواپیمایی اندونزی از صفحه رادار

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 اخبار گردشگری

محو بوئینگ مسافربری پرواز SJ 182 هواپیمایی اندونزی از صفحه رادار

سقوط هواپیمایی اندونزی پرواز SJ 182

خبر فوری : بوئینگ مسافربری شرکت هواپیمایی سریویجایا ایر"Sriwijaya Air" ظهر امروز  بیستم دی ماه در ساعت 14:36 به وقت تهران از صفحه رادار محو شد. 

بنا بر اعلام وزارت حمل و نقل اندونزی پرواز SJ 182 شرکت هواپیمایی «سریویجایا ایرSriwijaya Air» که از جاکارتا پایتخت اندونزی به پونتیاناک در حرکت بود ارتباطش قطع شده است و همچنان تحقیقات در این مورد در حال انجام است. گزارشات اولیه حاکی از آن است این هواپیما کمتر از یک دقیقه ۱۰ هزار پا کاهش ارتفاع داشته و ارتباط با آن کوتاه مدتی پس از آن که اوج گرفت قطع و هواپیما از صفحه رادار محو شده است. لازم به ذکر است که این هواپیما حامل  6 خدمه و 56 مسافر بوده است.

هواپیما در ساعت 14:36 ​​دقیقه WIB پرواز کرد، اما چند دقیقه پس از پرواز ناپدید شد و به نظر میاد سقوط هواپیمایی اندونزی sj182 اتفاقی دلخراش است که بعد از سال 2018 بار دیگر در این کشور رخ داد.

هیچ اطلاعاتی در مورد سرنوشت هواپیما با شماره ثبت PK-CLC در دست نیست. داده های وب سایت Flightradar24.com نشان می دهد که به نظر می رسد PK-CLC ارتباط خود را از طریق دریای جاوا قطع کرده است.

مسیر هوایی هواپیمایی SJ 182

مسیر هوایی پیموده شده هواپیمایی SJ 182

محل سقوط هواپیمای sj 182 مشخص شد

مقامات اندونزیایی اعلام کردند که محل سقوط هواپیمای اندونزی شرکت سریویجایاایر به فاصله کوتاهی بعد از پرواز از فرودگاه جاکارتا در دریا سقوط کرده است.

شرکت هواپیمایی سریویجایا ایر"Sriwijaya Air"

Sriwijaya Air یک شرکت هواپیمایی اندونزیایی است که در جاکارتا مستقر است و دفتر مرکزی آن در فرودگاه بین المللی M1 Soekarno-Hatta در Tangerang، نزدیک جاکارتا واقع شده است. Sriwijaya Air سومین ناو بزرگ کشور است که ناوگان هواپیماهای باریک را اداره می کند و پروازها را به مقصد مختلف اندونزی و چند مقصد بین المللی ارائه می دهد. این شرکت هواپیمایی در فهرست هواپیمایی رده 1 توسط سازمان هواپیمایی کشوری اندونزی ذکر شده است، بالاترین وضعیتی که می تواند برای ایمنی عملیاتی بدست آید.

هواپیمایی SJ 182 

هواپیمایی SJ 182 شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمایی سریویجایا ایر در تمامی روزهای هفته پروازهای خود را از جاکارتا انجام می دهد در حادثه سقوط این ایرلاین در تاریخ بیستم دی ماه 99 معادل 9 January درحالی که تنها 1 ساعت 34 دقیقه میبایست این مسیر را در 731 کیلومتر میپیمود، در مدت زمانی کوتاه از پرواز خود دچار سانحه شد.

سوراچمن، یک مقام دولت محلی، به تلویزیون کومپاس گفت که ماهیگیران آنچه را به نظر می رسید لاشه هواپیما در آبهای شمال جاکارتا پیدا کرده و در حال جستجو هستند. کانالهای خبری دیگر تصاویر مشکوک به لاشه هواپیما را نشان دادند.
زولکیفلی، یک مقام امنیتی، به CNNIndonesia.com گفت: "ما چند کابل، یک قطعه شلوار جین و تکه های فلز روی آب پیدا کردیم." سرویس ردیابی قابل اعتماد Flightradar24 در خبرخوان خود در توییتر گفت که پرواز SJ182 "حدود 4 دقیقه پس از عزیمت از جاکارتا" بیش از 3000 متر ارتفاع را در کمتر از یک دقیقه از دست داد.
سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی، آدیتا ایراواتی در بیانیه ای گفت هواپیمای گمشده در حال حاضر تحت تحقیق است. وی گفت: "این آخرین تماس در ساعت 2:34 بعد از ظهر [07:40 GMT] بود."
یک بوئینگ 737 MAX که توسط شرکت هواپیمایی اندونزی Lion Air اداره می شود در اواخر سال 2018 در جاکارتا سقوط کرد و باعث کشته شدن 189 مسافر و خدمه شد. هواپیمایی که روز شنبه ارتباط خود را قطع کرده یک مدل بسیار قدیمی است.طبق جزئیات ثبت نام موجود در اطلاعات ردیابی، این هواپیما یک بوئینگ 737-500 27 ساله است. 

هواپیمایی Sriwijaya Air

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که بقایای هواپیما پیدا شده است

ماهیگیران در حوالی هزار جزیره ، یک جزیره زنجیره ای در شمال سواحل جاکارتا ، گزارش دادند که انفجار را در حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر (07:30 به وقت گرینویچ) شنبه شنیدند و همچنین اهالی جزیره ماله نیز نسبت به سقوط هواپیمایی اندونزی sj182 شهادت دادند.


سوالات متداول درخصوص پرواز SJ182 

پرواز SJ182 از جاکارتا به پونتیاناک چقدر طول می کشد؟

میانگین زمان پرواز از جاکارتا به پونتیاناک 1 ساعت و 34 دقیقه است. مسافت پرواز 731 کیلومتر در 454 مایل و متوسط ​​سرعت پرواز 462 کیلومتر در ساعت / 287 مایل در ساعت است.

چند پرواز SJ182 در هفته انجام می شود؟

هفته ای 7 پرواز. پرواز SJ182 دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه ، پنجشنبه ، جمعه ، شنبه و یکشنبه انجام می شود

تاخیر متوسط ​​پرواز SJ182 چقدر است؟

 100٪ زمان پرواز به موقع است.

پرواز SJ182 به کدام ترمینال می رسد؟

پرواز SJ182 به ترمینال 1 فرودگاه (Pontianak Supadio (PNK می رسد.

نام های دیگر پرواز SJ182 کدام است؟

این پرواز Sriwijaya Air همچنین می تواند به عنوان SJY182 ، SJ0182 ، SJ 182 ، SJY 182 نامیده شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc