https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای خارجی ایران ایر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای خارجی ایران ایر

آخرین اخبار مربوط به مقررات و شرایط پذیرش مسافر در پروازهای خارجی هواپیمایی ایران ایر به قرار زیر است. لازم است مسافرانی که با این شرکت هواپیمایی قصد سفر دارند از ضوابط جدید مطلع باشند:

(19 فروردین 1402) مقررات ورود مسافران دارای اقامت به کشور امارات متحده عربی

مسافران دارای اقامت کشور امارات متحده عربی (دارای اعتبار یا اعتبار منقضی شده) که بیش از 6 ماه خارج از کشور امارات بوده اند باید نسبت به تکمیل اطلاعات در لینک ذیل و دریافت تاییدیه قبل از سفر اقدام نمایند.

مقیم شهر دبی

مقیم سایر شهرهای امارات

(14 فروردین 1402) لغو محدودیت های کرونایی سفر به کشور آذربایجان

رئیس رویه ها و مقررات فروش مسافر هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد کلیه محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا (کووید 19) جهت سفر به کشور آذربایجان لغو شده است و مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند.

(7 دی 1401) لغو محدودیت های کرونایی سفر به عراق

رئیس رویه ها و مقررات فروش مسافر هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد کلیه محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا (کووید 19) جهت سفر به کشور عراق لغو شده است و مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند.

(7 دی 1401) لغو محدودیت های کرونایی سفر به قطر

رئیس رویه ها و مققرات فروش مسافر هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد کلیه محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا (کووید 19) جهت سفر به کشور قطر لغو شده است و مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند.

(8 آذر 1401) لغو محدودیت های کرونایی سفر به هند

رئیس رویه ها و مققرات فروش مسافر هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد کلیه محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا (کووید 19) جهت ورود به کشور هندوستان لغو شده است و مسافران می‌توانند با مجوزهای معتبر به مانند گذشته به این کشور سفر کنند.

(2 خرداد 1401) به روزرسانی مقررات سفر به کشور ایران در شرایط کنونی

کارت واکسن.پروازهای داخلی

اطلاعیه ایران ایر

(23 تیر 1400)مقررات سفر به اتریش در شرایط کنونی

مقررات سفر به اتریش در کرونا

مقررات سفر به اتریش در شرایط کنونی

(22 تیر 1400)شرایط جدید پذیرش مسافرین ورودی به ترکیه در زمان پاندمی کرونا

طبق بخشنامه اعلامی از سازمان هواپیمایی ترکیه به جهت سلامت و ایمنی مسافرین برای تمامی پروازهای به استانبول و آنکارا، رعایت موارد زیر اجباریست:
  • مسافرینی که در بازه 14 روز قبل از پرواز در کشورهای بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال و سریلانکا حضور داشته اند، می بایست جواب منفی آزمایش  PCR با اعتبار 72 ساعت از انجام آزمایش را به همراه داشته باشند. این مسافرین موظف به رعایت قرنطینه 14 روزه در مراکز و هتل های مخصوص قرنطینه مورد تایید دولت می باشند. هزینه اقامت و انتقال بر عهده مسافر می باشد.
  • مسافران ورودی از افغانستان و پاکستان و کسانی که 14 روز قبل از پرواز در این کشورها بوده اند، می بایست جواب منفی آزمایش  PCR با اعتبار 72 ساعت از انجام آزمایش را به همراه داشته باشند. این مسافرین موظف به رعایت قرنطینه 10 روزه در مراکز و هتل های مخصوص قرنطینه مورد تایید دولت می باشند. هزینه اقامت و انتقال بر عهده مسافر می باشد.
  • مسافرینی که حداقل 14 روز پیش از ورود به ترکیه واکسینه شده اند و یا دارای مدرک بهبود از کووید-19 در خلال 6 ماه گذشته اند، 28 روز پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش، نیازی به ارائه نتیجه منفی تست PCR ندارند و اقدامات قرنطینه اعمال نخواهد شد.
  • مسافرین ورودی از سایرکشورهایی که در موارد بالا ذکر نشده اند، که حداقل 14 روز قبل از ورودشان واکسینه (نوبت دوم) شده اند و یا مدرک بهبودی از کووید-19 با گذشت 28امین روز از اولین نتیجه مثبت آزمایش PCR هستند، تنها ارائه نتیجه منفی تست PCR با اعتبار 72 ساعت و یا نتیجه منفی RAPID حداکثر 48 ساعت قبل از ورود به ترکیه کفایت می کند.
  • آزمایش  PCR توسط وزارت بهداشت بر روی ناقلین ویروس دلتا انجام می شود و در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش  PCR در پایان چهاردهمین روز، قرنطینه خاتمه می یابد.
  • شهروندان جمهوری ترکیه که حداقل 14 روز قبل از ورودشان واکسینه (نوبت دوم) شده اند و یا دارای مدرک بهبودی از کووید-19 با گذشت 28امین روز از اولین نتیجه مثبت آزمایش  PCR هستند، با ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR با اعتبار 72 ساعت از زمان انجام آزمایش و یا نتیجه منفی آزمایش RAPID آنتی ژن با حداکثر 48 ساعت اعتبار اجازه ورود به ترکیه دارند.
  • این شرایط برای مسافران عبوری با توقف صدق نمی کند.
  • تاریخ اجرای بخش نامه از سه شنبه 23 تیرماه 1400 می باشد.

(13 تیر 1400) کاهش بار مجاز همراه مسافر در پروازهای بین المللی «هما»

احتراما به اطلاع می رساند پیرو بخشنامه 1435-100 مورخ 1400/02/18 بار مجاز همراه مسافران از تاریخ 30 ژوئن 2021 تا اطلاع ثانوی در مسیرهای بین المللی از تهران به میزان 30 کیلوگرم در کابین اکونومی و 40 کیلوگرم در کابین بیزنس و در مسیرهای بین المللی به تهران به میزان 40 کیلوگرم در کابین اکونومی و 50 کیلوگرم در کابین بیزنس تعیین می گردد.

لازم به ذکر است شرایط فوق در سیستم نرخ گیری به روزرسانی شده است.

(13 تیر 1400) اطلاعیه ایران ایر درباره پروازهای دبی

مسافرين محترم پرواز دبي ايران اير، براي ورود به کشور امارات موارد زير الزامي است:

١ - در دست داشتن پرينت ويزاي دبي 
٢- نصب اپليکيشن  
covid-19 dxb smart app و وارد کردن اطلاعات تست کرونا 
٣-مسافرين مقيم امارات از طريق این لینک وضعيت اقامت خود را تاييد بگيرند.

(9 تیر 1400) مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی

پیرو اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری، به اطلاع می‌رساند مسافران ورودی به ایران از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا (EU) که دارای کارت واکسیناسیون کووید -19 بوده و از آخرین نوبت واکسن آن‌ها 15 روز گذشته باشد، جهت انجام سفر به ایران از انجام تست PCR معاف خواهند بود. لازم به ذکر است ارائه کارت واکسیناسیون الزامی است.

(5 تیر 1400) شرایط پذیرش مسافران در پروازهای مسیر پاکستان

احتراماً  مقررات جدید سفر به پاکستان و رعایت  پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، به شرح ذیل اعلام می گردد. مسافران دارای گذرنامه پاکستانی، کارت (Pakistan Origin Card) POC با شرایط ذیل می‌توانند به کشور پاکستان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1192 م ب می‌گردد.

1.کلیه مسافران بالای دوازده سال در پروازهای ورودی به پاکستان می‌بایست قبل از پرواز  اقدام به انجام آزمایش PCR و در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی را به همراه داشته‌باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک می باشد. پس از ورود به پاکستان، مسافران بایستی به مدت 14 روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند.
تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR بر روی برنامه Pass Track  و یا لینک الزامی بوده و مسافران می‌بایست کپی اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند. شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم اظهارنامه پیوست را تکمیل نموده و در بدو ورود به مسئولان مربوطه در کراچی ارائه نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله‌پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

کارت سفر

(1 تیر 1400) مقررات جدید سفر به کشور فرانسه

طبق بخشنامه جدید ابلاغ شده به روسای شعب هما و مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی مقررات جدید ورود به کشور فرانسه به شرح ذیل می‌باشد. مسافران دارای مدارک زیر می‌توانند با رعایت مقررات مربوطه به کشور فرانسه سفر نمایند.

  1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان
  2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان
  3. برگه Laissez-Passer
  4. ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار
  5. ویزای تایپ C فرانسه، ویزای شنگن، پاسپورت آمریکا و کانادا مشروط بر آنکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسون/فایزر/مدرنا/آسترازنکا باشند و از واکسن جانسون 28 روز و از دومین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا 14 روز گذشته باشد.
  6. مسافران به صورت ترانزیت بین المللی هوایی

کلیه مسافران بالای 11 سال در پروازهای ورودی به فرانسه می‌بایست قبل از پرواز اقدام به آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. همچنین پس از ورود به فرانسه نیز مسافران باید به مدت 7 روز خود را در محل سکونتشان قرنطینه خانگی کنند.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از اولین نوبت واکسن جانسون 28 روز و یا از دومین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا 14 روز گذشته باشد، از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود به کشور فرانسه معاف خواهند بود. همچنین مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه الزامی می‌باشد.

(31 خرداد 1400) برقراری مجدد پروازهای هما به پاریس

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تا ۸ آبان ماه سال جاری در روزهای دوشنبه هر هفته به فرودگاه پاریس پرواز می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، پرواز روزهای دوشنبه از ۷ تیرماه سال جاری (۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۱) آغاز و تا ۸  آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

براساس برنامه پروازی، پرواز ۷۳۳ روزهای دوشنبه، ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه بامداد از فرودگاه امام پرواز و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه وارد فرودگاه پاریس می‌شود.

بازگشت این پرواز در همان روز در ساعت ۲۳ (به وقت محلی) فرودگاه پاریس را ترک و در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه روزهای سه‌شنبه در فرودگاه امام به زمین می‌نشیند.

همچنین با رفع تعلیق پرواز به مقصد کشور فرانسه و صدور مجوز ار سوی سازمان هواپیمایی کشوری، یک پرواز برای روز جمعه ۴ تیرماه ( ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است.

این  پرواز با شماره پرواز ۷۳۳ در ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه فرودگاه امام ترک و در ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شاردوگل می‌شود.

این پرواز در همان روز در ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه  (به وقت محلی) فرودگاه پاریس را ترک و در ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه در فرودگاه امام به زمین می‌نشیند.

(24 خرداد 1400) تسهیلات جدید هما برای جانبازان بالای 50 درصد

کاپیتان علیرضا برخور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از این پس جانبازان معزز بالای ۵۰ درصد که با پرواز‌های "هما" پرواز می‌کنند، می‌توانند تا ۶۰ کیلوگرم تجهیزات پزشکی موردنیاز خود را در طول پرواز به همراه داشته باشند.

این اقدام در همه پرواز‌های داخلی و خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران" هما" اعمال خواهد شد و جانبازان می‌توانند در زمان صدور کارت پرواز در ایستگاه مبدا و با ارائه کارت شناسایی، از این تسهیلات استفاده کنند.

(23 خرداد 1400) برقراری پرواز هما در مسیر کویت به اصفهان

در پی صدور مجوز برای انجام پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از فرودگاه کویت به مقصد فرودگاه اصفهان، هما این پرواز را از دیروز (چهارشنبه، ۱۹ خرداد ماه) برقرار نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی هما، این پرواز با شماره ۵۳۸۴ در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه فرودگاه کویت را ترک و در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه در فرودگاه «شهید بهشتی» اصفهان به زمین خواهد نشست.
براساس اطلاعیه وزارت بهداشت، همه مسافران بالای هشت سال اعم از عادی و دیپلمات در پروازهای ورودی به ایران صرف‌ نظر از مدت زمان اقامت خارج از ایران باید در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند.
در صورتی که نتایج برگه‌های آزمایش به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده باشد، نتیجه آزمایش باید صرف‌ نظر از مثبت یا منفی بودن توسط کنسولگری توضیح داده و ممهور شود.
انجام این تست برای همه مسافران اتباع ایرانی و غیرایرانی الزامی بوده و در صورت به همراه نداشتن گواهی فوق از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل می‌آید.
از مسافران مشکوک و مسافرانی که از مبدا کشورهای پرخطر سفر کرده و یا از آن کشورها به‌عنوان نقطه ترانزیتی استفاده کرده‌اند، در بدو ورود به ایران تست PCR گرفته خواهد شد و هزینه تست برعهده مسافر خواهد بود.

شایان ذکر است تکمیل فرم خوداظهاری و فرم تعهد پیوست توسط مسافران قبل از پرواز و تحویل آن به نمایندگان بهداشت مرزی در فرودگاه امام خمینی الزامی است.

همچنین استفاده از ماسک در فرودگاه ها و در طول پرواز الزامی است.

‌(17 خرداد 1400) جدیدترین مقررات سفر به کشور ایتالیا

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت کشور ایتالیا، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسافران عازم این کشور با داشتن مدارک ذیل می‌توانند به این کشور سفر نمایند:

دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژو سوئیس

 دارندگان اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ و سوئیس

بلیت تائید شده هواپیما در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به‌صورت ترانزیت الزامی است.

ویزای تایپ D ایتالیا دارای اعتبار

ویزای تایپ C ایتالیا دارای اعتبار به غیر از ویزای صرفاً توریستی

نکته: تمامی مسافران بالای ۲ سال به‌صورت ترانزیت بین‌المللی هوایی در پروازهای ورودی به ایتالیا می‌بایست قبل از پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تائید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

 لیست مراکز تأیید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک قابل مشاهده است:

افرادی که اعتبار کارت اقامت آنان در بازه زمانی اول آگوست تا تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۲۱ به پایان رسیده و یا به پایان خواهد رسید، جهت انجام مسافرت تا تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۲۱ معتبر است.

 به همراه داشتن کارت منقضی شده جهت انجام سفر الزامی است. 

 شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم‌های پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به ایتالیا، مسافران می‌بایست به مدت ۱۰ روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند. 

همچنین ورود هرگونه بار دستی به‌صورت ترولی یا چرخ‌دار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند فقط یک کوله‌پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند.

استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

(10 خرداد 1400)آخرین بخشنامه سفر به آلمان 

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 1400/3/10، سفر به کشور آلمان و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹)، به شرح ذیل اعلام می گردد. مسافران دارای مدارک ذیل می توانند با رعایت این مقررات به کشور آلمان سفر نمایند. این رویه جدید جایگزین بخشنامه 1198 م ب می گردد.
1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس
2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
3. ویزای تایپ D معتبر آلمان (Business, Student, Family, …)
4. ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشند
5. ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشند. نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوطه به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.
6. ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از 17MAR20 به بعد باشد.
۷. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی هوایی 
کلیه مسافران بالای شش سال در پروازهای ورودی به آلمان می بایست در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش  PCR   در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص ملکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir  می باشد. شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.einreiseanmeldung.de   صورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییدیه نهایی و بارکد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 14 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک FFP22 KN95 N95 در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

(1 خرداد 1400)پرواز فوق العاده ایران ایر به پاریس


به گزارش اداره كل روابط عمومی "هما"، پرواز فوق‌العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در مسیر تهران به پاریس و بالعکس در روز سوم خردادماه سال جاری (۲۴ می) انجام می‌شود.
این پرواز در ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه با پرواز شماره ۷۳۳ از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه شاردوگل پاریس پرواز می‌کند و در ساعت ۱۱ وارد این فرودگاه می‌شود.
بازگشت این پرواز در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه فرودگاه شاردوگل را ترک و در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.
گفتنی است مقامات بهداشتی کشور فرانسه رویه‌ای را برای مسافران ورودی به این کشور اعلام کرده‌اند. براساس رویه صادره شده، مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند به این کشور مسافرت کنند و تنها دارندگان پاسپورت و اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، دارندگان برگه Laissez-Passer و ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار و مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی می‌توانند به این کشور سفر کنند.
براساس این اطلاعیه، داشتن برگه تاییدیه از سفارت برای دارندگان ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده و ویزای دانشجویی تایپ C الزامی است و در صورت داشتن ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، می‌بایست کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.
مسافران ورودی به این کشور توجه نمایند تمامی‌ مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها در بازه زمانی ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۰ لغایت ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است.
شایان ذکر است تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به کشور فرانسه باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.
همچنین مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد در لینک را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند.

براساس این رویه، مسافران پس از ورود به خاک فرانسه می‌بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند. به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"

به روز رسانی مقررات سفر با امارات در شرایط کنونی

(1400.02.21) در خصوص شرایط کنونی سفر به امارات و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مسافران با ملیت و اقامت اماراتی و مسافران با ویزای توریستی با شرایط ذیل می توانند به امارات سفر کنند.

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی ب امارات می بایست در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت جواب منفی تست PCR را به زبان انگلیسی همراه خود دشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران در لینک قابل مشاهده است.

نصب برنامه "Covid-19 DXB smart App" بر روی گوشی همراه مسافران قبل از پرواز به دبی الزامیست. همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی اجباری است. مسافران دارای اقامت می بایست قبل از ورود به امارات با مراجعه به لینک فرم مربوطه را تکمیل و کپی تایید آن را داشته باشند.

لازم به ذکر است هرگونه بار دستی به داخل کابین پروازی در مسیر به/از دبی ممنوع بوده و مسافران می بایست به هنگام پذیرش و دریافت کارت پرواز بار خود را به خدمات تحویل دهند. استفاده از ماسک در طول سفر اجباری است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) شرایط پذیرش مسافر در پروازهای خارجی را اعلام کرد. برای کسانی که با پروازهای این شرکت عازم سفرهای خارجی هستند، اطلاع از مقررات و ضوابط جدید الزامی است. (آخرین به روز رسانی 99/12/26)

بروز رسانی مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی

احتراما، پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور، شرایط پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی به ایران، به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین رویه‌های 1171، 1186 و 1187 می‌گردد.

1. کلیه مسافران بالای هشت سال اعم از عادی و دیپلمات در پروازهای ورودی به ایران صرف نظر از مدت زمان اقامت خارج از ایران می‌بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند. در صورتی که نتایج برگه‌های آزمایش به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده باشد، نتیجه آزمایش می‌بایست صرف نظر از مثبت یا منفی بودن توسط کنسولگری توضیح داده و ممهور گردد. انجام این تست برای کلیه مسافران اتباع ایرانی و غیر ایرانی الزامی بوده و در صورت به همراه نداشتن گواهی فوق از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل می‌آید. از مسافران مشکوک و مسافرانی که از مبدا کشورهای پر خطر سفر کرده و یا از آن کشورها به عنوان نقطه ترانزیتی استفاده کرده‌اند، در بدو ورود به ایران تست PCR گرفته خواهد شد. هزینه تست برعهده مسافر می‌باشد.

2. تکمیل فرم خود اظهاری و فرم تعهد پیوست توسط مسافران قبل از پرواز و تحویل آن به نمایندگان بهداشت مرزی در فرودگاه امام خمینی (ره) الزامی است.

3. استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و در طول پرواز الزامی می‌باشد.

تا اطلاع ثانوی صدور ویزا توریستی در بدو ورود به ایران امکان پذیر نمی‌باشد. مسئولیت اطلاع رسانی موارد فوق به مسافران بر عهده دفتر صادر کننده بلیت (حضوری، تلفنی، اینترنتی) می‌باشد و در صورت عدم اطلاع رسانی، کلیه مشکلات احتمالی ایجاد شده برای مسافران بر عهده دفتر صادر کننده بلیت خواهد بود. این رویه از تاریخ 28 اسفند 99 (18MAR21) در شبکه پروازی بین المللی هما قابل اجرا خواهد بود.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور ایتالیا در شرایط کنونی

احتراماً پیرو اطلاع واصله از نمایندگی فروش "هما" در ایتالیا در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ایتالیا و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند به کشور ایتالیا سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1174 م ب می‌گردد.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/ سوئیس، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.

3. ویزای تایپ D ایتالیا دارای اعتبار

4. ویزای تایپ C ایتالیا دارای اعتبار به غیر از ویزای صرفا توریستی

5. مسافران به صورت ترانزیت بین المللی

افرادی که اعتبار کارت اقامت آنان در بازه زمانی 01JAN20-31DEC20 به پایان رسیدهف جهت انجام مسافرت تا تاریخ 31APR21 معتبر می‌باشد. به همراه داشتن کارت منقضی شده جهت انجام سفر الزامی می‌باشد.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک ایتالیا، مسافران به مدت 14 روز در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گرفته و صدور بلیت با اقامت کمتر از 14 روز مجانی نمی‌باشد. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می‌باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور انگلستان در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR و قرنطینه)

احتراما پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم "هما" در انگلستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور انگلستان و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند به کشور انگلستان سفر نمایند. این رویه جایگزین رویه 1182 می‌گردد.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان

2. انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان، مسافران دارای اقامت دائم که بیش از 2 سال خارج از انگلستان اقامت داشته‌اند، مجوز آنان ابطال گردیده و اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت.

3. ویزای معتبر انگلستان، مسافران با ویزای توریستی می‌بایست بلیت رفت و برگشت داشته باشند.

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به انگلستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت 10 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند. همچنین کلیه مسافران قبل از سفر به کشور انگلستان می‌بایست نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری پزشکی اعلام شده در لینک ذیل اقدام نموده و پس از دریافت QR Code، کپی آن را در بدو ورود به پلیس گذرنامه در انگلستان تحویل نمایند.

ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی می‌باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور امارات متحده عربی در شرایط کنونی (الزام تست PCR در بازه 72 ساعت)

احتراما پیرو اطلاع از ریاست محترم "هما" در امارات در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور امارات و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران با ملیت و اقامت اماراتی و مسافران با ویزای توریستی با شرایط ذیل می‌توانند به کشور امارات سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1181 م ب، 1191 م ب  و 1205 م ب می‌گردد.

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به امارات (Transit, Stopover) می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تاییده شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در این لینک موجود می‌باشد. نصب برنامه "COVID-19 DXB Smart App" بر روی گوشی همراه مسافران قبل از انجام سفر به دبی الزامی است. همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی الزامی می‌باشد. مسافران دارای اقامت می‌بایست قبل از ورود به کشور امارات با مراجعه به لینک زیر، فرم مربوطه را تکمیل و کپی تایید آن را همراه داشته باشند.

مقیم‌های دبی

مقیم‌های شارجه و ابوظبی

شایان ذکر است ورود هرگونه بار دستی به داخل کابین پروازی در مسیر به/از دبی ممنوع بوده و مسافران می‌بایست به هنگام پذیرش و دریافت کارت پرواز بار خود را به همکاران خدمات فرودگاهی تحویل نمایند. استفاده از ماسک در فرودگاه و در طول پرواز الزامی می‌باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی (الزام تست PCR در فرودگاه و قرنطینه)

احتراما پیرو اطلاع از ریاست محترم "هما" در لبنان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور لبنان و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، شرایط سفر به کشور لبنان به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه 1193 م ب می‌گردد.

1. کلیه مسافران بالای دوازده سال در پروازهای ورودی به لبنان می‌بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافرانی که مدت اقامتشان خارج از لبنان کمتر از 7 روز باشد، از مقررات فوق مستثنی می‌باشند.

2. تکمیل فرم الکترونیکی Airport Tracking Registration در سایت 

3. تکمیل فرم پزشکی الکترونیکی ارائه شده در سایت و ارائه کپی این اظهارنامه به کارکنان وزارت بهداشت لبنان الزامی است.

4. از کلیه مسافران عازم به کشور لبنان در بدو ورود تست PCR در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت لبنان مستقر در فرودگاه بعمل می‌آید. هزینه این تست در نرخ بلیت محاسبه شده و از مسافران دریافت می‌گردد. نرخ فوق در سیستم نرخ گیری بروز رسانی شده است.

5. مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت 72 ساعت خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند.

‌‌

بروز رسانی مقررات سفر به کشور ترکیه در شرایط کنونی (الزام تکمیل فرم تعهدنامه) (دانلود فرم)

(99/10/07) احتراما پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم "هما" در ترکیه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ترکیه و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای تابعیت ایرانی می‌توانند با مجوز اقامتی یا به صورت توریستی به این کشور سفر نمایند. (این رویه جایگزین رویه 1189/م ب می‌گردد.)

کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به ترکیه می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‎بایست فرم اظهارنامه پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند و در هنگام ورود به ترکیه به کارکنان مربوطه ارائه نمایند. ورود هر گونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی می‌باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی (الزام قرنطینه هتلی)


(99/10/02) احتراما پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در هندوستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور هندوستان و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا در انگلستان (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند جهت مسافرت به این کشور تا پنج روز قبل از پرواز، اقدام به خرید بلیت در مسیر تهران به بمبئی نمایند. (این رویه جایگزین رویه 1197 م ب می‌گردد)

1) پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان

2) کارت (OCI (Overseas Citizen of India، کارت (PIO (Persons of Indian Origin

3) هر نوع ویزای صادره دارای اعتبار به غیر از ویزای Medical صادره قبل از 21OCT20، ویزاهای توریستی و E-Visa جهت انجام پرواز معتبر می‌باشد.


ثبت اطلاعات مسافران دارای پاسپورت هندوستان و OCI قبل از صدور بلیت در لینک Https://forms.gle/TPcpb2Be8dVytSnQ7  الزامی می‌باشد. در رزرو مسافر، ثبت اطلاعات پاسپورت یا OCI، ایمیل، شماره همراه مسافر در هندوستان و ایران و آدرس مسافر به همراه کدپستی در هندوستان الزامی می‌باشد. پس از صدور بلیت، اطلاعات مسافران از طریق هما به سفارت هندوستان ارسال گردیده و صرفا پس از تایید سفارت، مسافران قادر به انجام پرواز خواهند بود. کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به هندوستان می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. نصب برنامه Arogya Setu بر روی تلفن همراه مسافر و تکمیل فرم خود اظهاری در سایت www.newdelhiairport.in در محدوده 72 ساعت قبل از پرواز و ارائه دو نسخه کپی آن به همکاران خدمات فرودگاهی هما و مسئولان مربوطه در هندوستان الزامی می‌باشد. پس از ورود به کشور هندوستان، تمامی مسافران در هتل‌های مورد تایید دولت هندوستان در بمبئی به مدت 7 روز تحت قرنطینه قرار گرفته و از همه‌ی مسافران در روز پنج تا هفتم تست PCR به عمل می‌آید. کلیه‌ی هزینه‌های اقامت و تست PCR بر عهده‌ی مسافران می‌باشد. مسافران پس از پایان 7 روز در قرنطینه در هتل و در صورت منفی بودن جواب تست آن‌ها، می‌بایست 7 روز دیگر خود را قرنطینه خانگی نمایند. ورود هر گونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌تولنند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند.

شایان ذکر است استرداد بلیت‌های مسافران پرواز بمبئی به شماره پرواز 810 به تاریخ 25DEC20 بدون کسر هزینه‌ای قابل استرداد می‌باشد.


بروز رسانی مقررات سفر به کشور اسپانیا در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR)

(99/9/15) احتراماً پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور اسپانیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند به کشور اسپانیا سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان/استرالیا

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.

3. ویزای معتبر تایپ D اسپانیا (کاری، اقامتی، دانشجویی، خانوادگی)

4. ویزای تایپ Estancia C اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار

5. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

6. دیپلماتها که در حال انجام وظایف خود می باشند.


کلیه مسافران در پروازهای ورودی به اسپانیا می بایست در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. اجازه های موقت/دائم اقامتی و کاری، اجازه های اقامت تحصیلی (و کارت های اقامتی مربوطه)، کارت های اقامتی تحت عنوان "عضو خانوادگی تبعه اروپایی" و کارت های اقامت 5 ساله (اقامت دائم) که اعتبار آنها طی مدت زمان وضعیت هشدار و حتی 90 روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، بصورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر می باشد. ویزاهای منقضی شده با تایپ D شامل تمدید خودکار فوق نمی گردند. وضعیت هشدار در تاریخ 14MAR20 در اسپانیا آغاز شده و در تاریخ 21JUN20 به پایان رسیده است. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.


شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.spth.gob.es بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. استفاده از ماسک دز طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی

احتراما پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور فرانسه و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور فرانسه سفر نمایند.( این رویه جایگزین رویه 1183/م ب و 1195/ ن ب می گردد)

۱. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

۲. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

۳. برگه Laissez-Passer

۴. ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

۵. ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

۶. ویزای دانشجویی تایپ C، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

۷. ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.

۸. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به فرانسه می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. کلیه مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها در بازه زمانی ۱۶MAR20-15JUN20 به پایان رسیده است، بصورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است.مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک فرانسه مسافران می بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند.استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به کشور هندوستان 

پیرو اطلاع واصله از سفارت هندوستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور هندوستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹ )، مسافارن دارای مدارک ذیل می توانند جهت مسافرت به این کشور تا پنج روز قبل از پرواز، اقدام به خرید بلیط در مسیر تهران به بمبئی نمایند.( این رویه جایگزین رویه 1188 م ب می گردد)

۱. پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان

۲. کارت (Overseas Citizen of India) OCI، کارت (Persons of Indian Origin) PIO

۳. ویزای دانشجویان و خردسالانی که پدر یا مادر آنان دارای پاسپورت هندوستان یا OCI باشند.

۴. مسافران دارای ویزای معتبر که همسر آنان دارای پاسپورت هندوستان باشد.

۵. هر نوع ویزای صادره دارای اعتبار به غیر از ویزای توریستی، E-Visa و Medical جهت انجام پرواز معتبر می باشد.

ثبت اطلاعات مسافر قبل از صدور بلیط در لینک https://forms.gle/TPcpb2Be8dVytSnQ7 الزامی می باشد. در رزرو مسافر، ثبت نام و نام خانوادگی مطابق پاسپورت، ایمیل (CTE)، شماره همراه مسافر در هندوستان و ایران (CTM) و آدرس مسافر به همراه کدپستی در هندوستان و ایران (CTA) الزامی می باشد. پس از صدور بلیط، اطلاعات مسافران از طریق “هما” به سفارت هندوستان ارسال گردیده و صرفا پس از تایید سفارت، مسافران قادر به انجام پرواز خواهند بود. بدیهی است در صورت عدم تایید سفارت جهت انجام سفر، بلیط مسافران با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد. کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به هندوستان می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. همچنین کپی از جواب منفی تست را در سایت www.newdelhiairport.in بارگذاری نموده و فرم Exemption Request را در سایت تکمیل نمایند. در صورت عدم بارگذاری نتیجه تست و عدم تکمیل فرم Exemption Request، مسافران قرنطینه هتلی می گردند. نصب برنامه “Arogya Setu” بر روی تلفن همراه مسافر و تکمیل فرم پیوست و فرم خوداظهاری در سایت www.newdelhiairport.in در محدوده ۷۲ ساعت قبل از پرواز و ارائه دو نسخه کپی آن به همکاران خدمات فرودگاهی “هما” و مسئولان مربوطه در هندوستان الزامی می باشد.

پس از ورود به کشور هندوستان، تمامی مسافران می بایست به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به اتریش

احتراماً  پیرو  اطلاع واصله از نمایندگی فروش “هما” در اتریش در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور اتریش و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور اتریش سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان
  • اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.
  • ویزای کاری Business تایپ D اتریش
  • ویزای دانشجویی تایپ D اتریش
  • ویزای خانوادگی تایپ D اتریش جهت پیوستن به خانواده
  • مسافران بصورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای شش سال در پروازهای ورودی به اتریش (به غیر از مسافران ترانزیت هوایی) می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. قمسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر  نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد را از لینک دریافت و تکمیل نمایند.

همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً میتوانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به کشور انگلستان

احتراماً  پیرو  اطلاع واصله در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور انگلستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور انگلستان سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان/کانادا/آمریکا/ استرالیا
  • انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان، مسافران دارای اقامت دایم که بیش از 2 سال خارج از انگلستان اقامت داشته اند، مجوز آنان ابطال گردیده و اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت.
  • ویزای دانشجویی انگلستان
  • ویزای توریستی انگلستان
  • مسافران بصورت ترانزیت به کشور آمریکا و کانادا

مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 14 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند. همچنین کلیه مسافران قبل از سفر به کشور انگلستان می بایست نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری پزشکی اعلام شده از لینک اقدام نموده و در بدو ورود کپی فرم تکمیل شده را به پلیس گذرنامه در انگلستان تحویل نمایند. در صورت عدم تکمیل این فرم مسافران به مبلغ GBP100 جریمه خواهند شد.

ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به اسپانیا

احتراماً پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور اسپانیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور اسپانیا سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان/کانادا/استرالیا
  • اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار یا اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.
  • ویزای کاری و یا ویزای اقامتی تایپ D اسپانیا
  • ویزای دانشجویی تایپ D اسپانیا
  • ویزای خانوادگی تایپ D اسپانیا
  • ویزای تایپ C Estanciaاسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار
  • مسافران بصورت ترانزیت
  • دیپلماتها، پرسنل بخش های کنسولی و سازمان های بین المللی و اعضای سازمان های بشردوستانه که در حال انجام وظایف خود می باشند.
 

اجازه های موقت/دائم اقامتی و کاری، اجازه های اقامت تحصیلی (و کارت های اقامتی مربوطه)، کارت های اقامتی تحت عنوان “عضو خانوادگی تبعه اروپایی” و کارت های اقامت 5 ساله (اقامت دائم) که اعتبار آنها طی مدت زمان وضعیت هشدار و حتی 90 روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، بصورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر می باشد. وضعیت هشدار در تاریخ 14MAR20 در اسپانیا آغاز شده و در تاریخ 21JUN20 به پایان رسیده است. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم پزشکی را در لینک تکمیل نموده و کپی آن را به همراه داشته باشند. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به ایتالیا

احتراماً  پیرو  اطلاع واصله از نمایندگی فروش “هما” در ایتالیا در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ایتالیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور ایتالیا سفر نمایند.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان
  • اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان، بلیت تایید شده هواپیما یا قطار در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.
  • ویزای کاری Business تایپ D ایتالیا
  • ویزای دانشجویی تایپ D ایتالیا، دانشجویانی که برای بار اول به کشور ایتالیا سفر می نمایند می بایست آدرس و محل اقامت آنان در ایتالیا مشخص باشد.
  • ویزای خانوادگی تایپ D ایتالیا جهت پیوستن به خانواده
  • مسافران بصورت ترانزیت

افرادی که با رسید پستی و بدون کارت اقامت وارد ایران شده اند، اخذ ویزای ورود جهت انجام سفر به کشور ایتالیا الزامی است. کلیه مجوزهای اقامت صادره در ایتالیا که اعتبار آنها دربازه زمانی 31JAN20-31JUL20 به پایان رسیده است، جهت انجام مسافرت تا تاریخ 31AUG20  معتبر می باشد. بهمراه داشتن رسید پستی جهت اقامت های منقضی شده الزامی میباشد. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک ایتالیا، مسافران به مدت 14 روز در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گرفته و صدور بلیت با اقامت کمتر از 14 روز مجاز نمی باشد. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به آلمان

پیرو اطلاع‌های واصله از ریاست محترم «هما» در آلمان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مسافران دارای مدارک ذیل می‌توانند به کشور آلمان سفر نمایند. این رویه جایگزین بخشنامه 1190 م ب می‌گردد.

  • پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان
  • اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
  • ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار (Business, Student, Family,…)
  • ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشند. نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوط به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.
  • ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از 17MAR20 به بعد باشد.
  • ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشند.
  • مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی

کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی آلمان می‌بایست در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می‌بایست خود را از لینک زیر به صورت آن‌لاین ثبت نام نموده و کپی از تاییده نهایی و بارکد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می‌بایست به مدت 10 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند که پس از روز پنجم قرنطینه از مسافران تست PCR گرفته خواهد شد. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کبین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند فقط به تعداد یک کوله‌پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی می‌باشد.

شرایط جدید سفر به امارات متحده عربی

احتراماً، ضمن ابطال بخشنامه شماره 1178/م ب مورخ 27/05/99 به اطلاع می رساند  شرایط کنونی سفر به کشور امارات و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران با ملیت و اقامت اماراتی و مسافران با ویزای توریستی با شرایط ذیل می توانند به کشور امارات سفر نمایند

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به امارات (بصورت توقفی یا ترانزیتی) می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز درمانی تأیید شده کشور امارات (پیوست) نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته و با فرم های تکمیل شده پیوست، به مسئولان مربوطه در بدو ورود به دبی ارائه نمایند. نصب برنامه “COVID-19 DXB Smart App” بر روی گوشی همراه مسافران قبل از انجام سفر به دبی الزامی است. همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی برای مسافران با ویزای توریستی الزامی می باشد. مسافران دارای اقامت می بایست قبل از ورود به کشور امارات با مراجعه به لینک زیر، فرم مربوطه را تکمیل و کپی تایید آن را همراه داشته باشند.

لینک دانلود فرم مربوط به مقیم های دبی

لینک دانلود فرم مربوط به مقیم‌های شارجه و ابوظبی

در خصوص پذیرش مسافران در مسیر دبی در شرایط کنونی (گسترش ویروس کرونا)، به اطلاع می‌رساند همراه داشتن کپی پاسپورت، کارت اقامت و یا ویزا علاوه بر مدارک ذکرشده در بخشنامه فوق (جواب تست منفی PCR ،  تأییده ICA یا GDRF ، فرم های پزشکی و تعهدنامه، بیمه مسافرتی جهت مسافران دارای ویزا) به هنگام پرواز الزامی می‌باشد.

همچنین به دلیل لزوم ارسال مدارک فوق و لیست مسافران (اعم از اقامتی و ویزای توریستی) به هنگام پذیرش و دریافت OK to Board از کشور امارات، احتمال جلوگیری از انجام سفر مسافران حتی با داشتن تأییده های ICA و GDRF برای مسافران مقیم و مسافران دارای ویزای توریستی وجود خواهد داشت. لذا کلیه خسارات ناشی از عدم پذیرش مسافران توسط کشور امارات به هنگام پرواز بر عهده مسافران می باشد.

شایان ذکر است ورود هرگونه بار دستی به داخل کابین پروازی در مسیر به/از دبی ممنوع بوده و مسافران می – بایست به هنگام پذیرش و دریافت کارت پرواز بار خود را به همکاران خدمات فرودگاهی تحویل نمایند. استفاده از ماسک در فرودگاه و در طول پرواز الزامی است.

شرایط جدید سفر به پاکستان

احتراماً  پیرو  اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در پاکستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور پاکستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران دارای گذرنامه پاکستانی، کارت (Pakistan Origin Card) POC و روادید معتبر با شرایط ذیل می‌توانند به کشور پاکستان سفر نمایند. این جایگزین بخشنامه 1179 م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای دوازده‌سال می‌بایست اقدام به انجام آزمایش PCR و در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز نمایند و گواهی جواب تست کرونا به زبان انگلیسی را به همراه داشته‌باشند
  • تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR بر روی برنامه Pass Track  و یا این لینک الزامی بوده و مسافران می‌بایست کپی اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.
  • تکمیل برگه اظهارنامه سلامت پیوست و تحویل آن به مسئول مربوطه در بدو ورود به کراچی
  • 14 روز قرنطینه خانگی پس از ورود به پاکستان

شایان ذکر است ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می‌توانند به تعداد یک کوله‌پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

شرایط جدید سفر به قطر

احتراماً  پیرو  اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در قطر در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19)، مسافران مقیم با شرایط ذیل می توانند به کشور قطر سفر نمایند.

  • کفیل مسافران مقیم می بایست از طریق این سایت نسبت به دریافت اجازه ورود آنان اقدام نمایند. (فرم Exceptional Entry Permit to Qatar Service)
  • پس از دریافت اجازه ورود، مسافران می بایست از طریق این سایت نسبت به انجام رزرو هتل جهت 7 روز قرنطینه اقدام نمایند. به هنگام ورود به کشور قطر آزمایش PCR از مسافران گرفته خواهد شد که در صورت مثبت بودن جواب آزمایش، مدت قرنطینه به 14 روز در هتل رزرو شده افزایش خواهد یافت. شایان ذکر است هزینه هتل و تست PCR بر عهده مسافران بوده و هتل های رزرو شده غیر قایل استرداد می باشند. لیست مسافرانی که از قرنطینه ی هتلی مستثنی بوده و می بایست خود را قرنطینه خانگی نمایند، در این سایت اعلام شده است.
  • نصب برنامه EHTERAZ بر روی گوشی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی
  • تکمیل فرم اطلاعات پزشکی و فرم تعهد نامه پیوست توسط مسافر

مسافران جهت انجام سفر می بایست هر 4 برگه فوق را (اجازه ورود توسط کفیل، رزرو هتل، اطلاعات پزشکی و تعهدنامه) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. در صورت نقص در مدارک فوق از انجام سفر ممانعت به عمل آمده و بلیت با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفاً میتوانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شرایط جدید سفر به لبنان

احتراماً، پیرو اطلاع واصله از سازمان هواپیمایی کشور لبنان، شرایط سفر به لبنان به شرح ذیل اعلام می‌گردد. این رویه جایگزین بخشنامه 1163 م ب می‌گردد.

  • کلیه مسافران بالای دوازده‌سال در پروازهای ورودی لبنان می‌بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.
  • تکمیل اظهارنامه الکترونیکی ارائه شده در این وب‌سایت و ارائه کپی این اظهارنامه به کارکنان وزارت بهداشت لبنان الزامی است.
  • شایان ذکر است طبق اعلام هواپیمایی کشوری لبنان تست PCR در بدو ورود به این کشور از مسافران گرفته نمی‌شود.

بخش نظرات

شاه صفدری 20 تیر 1400

آیا برای سفربه ایران ازترکیه داشتن کارت واکسیناسیون کافی است

شاه صفدری 20 تیر 1400

آیا برای سفربه ایران ازترکیه داشتن کارت واکسیناسیون کافی است

تحریریه تریپ
سلام. قوانین به روز شده و در صفحه مربوط به خود بارگذاری می شوند

شاه صفدری 20 تیر 1400

آیا با داشتن کارت واکسیناسیون کرونا ازکشور ترکیه برای مسافرت به ایران ازمرزهوایی نیاز به تست کرونا نیست

تحریریه تریپ
سلام. اطلاعیه ها بروز خواهند شد و در صفحه های مربوط به خود بارگذاری می شوند.
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc