شرایط و قوانین پیش از خرید بیمه مسافرتی سامان
به روز رسانی: 23 فروردین ، 1404 اخبار و بخشنامه ها

اگر قصد سفر به خارج از مرزهای ایران را دارید و میخواهید برای خرید بیمه مسافرتی سامان اقدام کنید، بهتر است از قوانین و شرایط پیش از خرید مطلع باشید.
ابتدا باید بگوییم که از اینکه بیمه نامه مسافرتی سامان را انتخاب کردهاید، از شما سپاسگزاریم. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از خدمات بیمه نامه سفر خود داشته باشید، خواهشمندیم به موارد زیر توجه کنید:
- سفر فرد بیمهشده یا مسافر گرامی به کشور محل تولد، محل اقامت یا محل تابعیت، جزء تعهدات شرکت بیمه سامان نیست.
- در صورتی که بیمهنامه پس از خروج از کشور صادر شده باشد، بیمۀ خریداریشده فاقد اعتبار است.
- اطلاعات مندرج در بیمهنامه باید با اطلاعات پاسپورت مسافر هنگام خروج از کشور همخوانی داشته باشد.
- مجموع سقف هزینههایی که بیمه سامان به شما پرداخت خواهد کرد، با رقم حداکثری مندرج در بیمهنامه برابر است.
- درصورتیکه ترجمه انگلیسی و متن فارسی بیمهنامه متفاوت باشد، ملاک اجرای قوانین، متن فارسی خواهد بود.
- اعتبار بیمه مسافرتی از لحظه خروج از کشور با ساعت زمانی (Time Zone) منطقه تحت پوشش فعال میشود.
- چنانچه پس از صدور بیمهنامه از کشور خارج نشوید، تا 6 ماه مهلت دارید که از بیمه مسافرتی خود استفاده کنید؛ در صورت عدم خروج از کشور در این مدت، اعتبار بیمۀ شما به پایان خواهد رسید.
- حداکثر مدت اعتبار هر بیمهنامه برای هر بار خروج از کشور، 92 روز یا 3 ماه است. چنانچه طول سفر شما از این مدت بیشتر شود، به ازای روزهای اضافی از بیمه مسافرتی برخوردار نخواهید بود.
- مسافرین عزیزی که به صورت مرتب و بیش از 3 ماه در سفر هستند، میتوانند طرح Multi بیمه سامان را خریداری کنند. در این صورت، مهلت اعتبار بیمهنامه شما بیشتر شده؛ اما فواصل بین هر سفر نیز جزء بیمه محسوب خواهد شد.
- دانشجویان مقیم کشورهای خارجی میتوانند از طرحهای ویژه دانشجویی بیمه سامان استفاده کنند.
- چنانچه قصد کنسل کردن بیمه مسافرتی خود را دارید، باید به مهلت اعتبار بیمهنامۀ خود توجه کنید. برای بیمهنامههای کمتر از شش ماه (مانند بیمهنامههای 92 روزه) تا 6 ماه پس از صدور آن مهلت دارید که به واحد صادرکننده بیمه سامان مراجعه کرده و پس از تایید بیمهگر، آن را باطل کنید. این مدت زمان برای بیمهنامههای ششماهه تا یک ساله، به 1 سال پس از صدور بیمهنامه افزایش پیدا میکند.
- درصورتیکه برای ورود به کشور مقصد به ویزا نیاز داشته و ویزای شما منوط به ارائۀ بیمه نامه مسافرتی سامان صادر شده باشد، امکان کنسلی و ابطال بیمهنامه وجود نخواهد داشت.
- چنانچه در هر یک از کشورهای تحت پوشش بیمه دچار حادثه یا بیماری شدید، حتما در عرض 10 روز (معادل 240 ساعت) با مراکز پشتیبانی شبانهروزی بیمه سامان به شمارههای 009614548656 یا 00420234622725 تماس بگیرید. همچنین میتوانید به نشانی پست الکترونیکی saman@mideast-assistance.com ایمیل ارسال کرده و همراه با ذکر نام کامل، شماره بیمهنامه، شماره تلفن، نشانی و محل تماس، مختصری از اتفاق رخداده را شرح دهید.
- درصورتیکه با هیچ روشی موفق به برقراری تماس یا دریافت خدمات موردنیاز از شرکت کمک رسان سامان نشدید، باید تمامی مدارک مربوط به پرونده خود را دریافت کرده و برای رسیدگی، به دفتر مرکزی شرکت بیمه سامان در تهران (به نشانی درجشده در بیمهنامه) ارسال کنید.
- در صورت عدم دریافت خدمات کمک رسان در کشور مقصد، خسارت شما در ایران و به صورت ریالی و بر مبنای نرخ تسعیر سامانه سنا در روز حادثه، پرداخت خواهد شد.
- با اسکن کردن QR Code مندرج روی بیمهنامه یا ورود به سایت بیمه سامان میتوانید از شرایط عمومی و حقوق مسافر مطلع شوید.
حال که از مهمترین نکات و شرایط پیش از خرید بیمه نامه مسافرتی سامان مطلع شدید، آرزو میکنیم که سفری بهیادماندنی و بدون دغدغه را آغاز کنید. مشتاق همراهی با شما برای گشودن مرزهای نو هستیم.