https://gateway.trip.ir/api/

پارک آبی آتلانتیس دبی را بشناسید

به روز رسانی: 28 فروردین ، 1403 مقاصد پر طرفدار

پارک آبی آتلانتیس دبی

در دنیای پرمشغله امروز که کار و پروژه‌های متعدد زندگی ما را احاطه کرده است، جای خالی هیجان به شدت احساس می‌شود. یکی از بهترین نقاط دنیا برای تجربه این هیجان پارک آبی آتلانتیس دبی است که آوازه خوبی‌هایش نه فقط در خاورمیانه، که در کل جهان پیچیده. شاید با دیدن نام دبی در کنار بهترین پارک آبی دنیا متعجب شوید؛ اما باید بگوییم که مدرن‌ترین شهر جهان در طراحی و اجرای مهیج‌ترین و خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری نیز گوی سبقت را از تمام دنیا ربوده است. باور نمی‌کنید؟ پس تا انتها همراه ما باشید تا ضمن آشنایی کامل با پارک آبی آتلانتیس دبی به اعجاز این شهر کویری در حوزه گردشگری ایمان بیاورید.

پارک آبی آتلانتیس کجاست؟

پارک آبی آتلانتیس دبی در قلب هشتمین جاذبه از عجایب جهان یعنی جزیره نخل جمیرا قرار دارد. این جزیره زیبا که حاصل ایده‌های خلاقانه بشر است، چندین هتل لوکس و مجلل دارد که هتل آتلانتیس اولین و معروف‌ترین آن‌هاست. آتلانتیس از نظر جذابیت‌های بصری و امکانات رفاهی متنوع در جزیره نخل جمیرا حرف اول را می‌زند. بااین‌حال آنچه بیش از همه اسباب شهرت و محبوبیت این هتل را فراهم کرده، قرارگیری بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه یعنی پارک آتلانتیس در فضای بیرونی آن است.

پارک آبی آتلانتیس از نظر ارائه امکانات رفاهی و تفریحی درخشان عمل کرده است. طراحی و اجرای ایده‌های تفریحی و رفاهی این مجموعه‌ به‌گونه‌ای است که گردشگران با حضور در آن احساس ناب و تکرارنشدنی زندگی در یک شهر وسیع و رنگارنگ را تجربه می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی پارک آبی آتلانتیس دبی روی نقشه گوگل

امکانات تفریحی پارک آبی آتلانتیس

هسته جذاب و مهیج پارک آتلانتیس را فعالیت‌های مفرح و هیجان‌انگیز آن تشکیل می‌دهد. بعید می‌دانیم بتوانید هیجان و آدرنالینی را که در گوشه‌گوشه این پارک موج می‌زند، در جایی دیگر از این دنیا تجربه کنید. همراه ما باشید تا تک‌تک بخش‌های مهیج این مجموعه را به شما معرفی کنیم.

1) سفری پیچ در پیچ در غول پیکرترین سرسره ها

سفر مهیج خود را در پارک آبی آتلانتیس با سرسره‌های عریض و طویل آن آغاز کنید. این سرسره‌ها که با رعایت تمام نکات استاندارد و ایمنی طراحی شده‌اند، آدرنالین را با دوز بالایی روانه بدنتان می‌کنند. تعدادی از این سرسره‌های مهیج به صورت گروهی و برخی دیگر به شکل کاملا فردی قابل استفاده هستند.

2) سرسره پرش ایمان

در سرسره پرش ایمان قرار است با یک سقوط جانانه از ارتفاع 18 متری شجاعت و بی‌باکی خود را یکبار برای همیشه محک بزنید. پرش از این سرسره مهیج با ورود به دنیایی شیشه‌ای همراه است. به عبارتی شما پس از سقوط از سرسره ایمان، وارد تونلی شیشه‌ای می‌شوید که از پشت قاب نازک و شفاف آن می‌توانید بازیگوشی کوسه‌های موجود در تالاب را مشاهده کنید.

3) سرسره زومرانگو

از خلاقانه‌ترین سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس می‌توان به سرسره زومرانگو اشاره کرد که گردشگران را با پیچ‌وتابی عجیب‌وغریب به سمت پایین هدایت می‌کند. این سرسره حالتی U شکل دارد و به شکل کاملا فردی قابل استفاده است.

4) سرسره بلک اوت

اگر می‌خواهید سقوط از ارتفاع را با کمی هیجان بیشتر همراه کنید، سرسره Blackout یا بیهوشی بهترین انتخاب است. در این سرسره پرش را با سرعتی باورنکردنی تجربه خواهید کرد.

5) سرسره وُرتکس

سرسره Vortex ویژه آن دسته از کسانی طراحی شده که میلی به تجربه هیجان ندارند و تنها می‌خواهند به یاد ایام کودکی سرخوردن از سرسره‌ای آبی را تجربه کنند. بنابراین اگر اهل ماجراجویی نیستید و یا میانه خوبی با هیجان بالا ندارید، این سرسره مختص شماست.

سرسره وُرتکس پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از سرسره وُرتکس

6) سرسره آکوآکندا

شروع سفرهای گروهی‌تان در پارک آبی آتلانتیس را می‌توانید با سرسره آکوآکندا تجربه کنید. این سرسره 25 متر ارتفاع و 210 متر طول دارد. آنچه در این بخش انتظار شما و همراهانتان را می‌کشد، پرش‌هایی نسبتا مرتفع و سرخوردن در منحنی‌های پرپیچ‌وخم است.

7) سرسره Slitherine

سرسره Slitherine با عنوان سرسره رقابتی شناخته می‌شود. در این بخش می‌توانید دست دوست یا آشنای خود را بگیرید و با یکدیگر وارد رقابتی چالشی و نفس‌گیر شوید. در این سرسره 31 متری قرار است با دوست یا همراه خود در میزان سرعت سرخوردن از سرسره به رقابت برخیزید. قاعدتا پیروز این میدان کسی است که با سرعت بیشتر و زمان کمتری به نقطه نهایی این سرسره برسد.

سرسره Slitherine پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از سرسره Slitherine

8) سرسره انتقام خدایان

پارک آبی آتلانتیس دبی در طراحی سرسرۀ مهیج و نفس‌گیر انتقام خدایان سنگ تمام گذاشته است. نقطه آغاز سفرتان در این سرسره با سقوطی به سرعت نور آغاز می‌شود و با ورودتان به استخری آرام و امن به پایان می‌رسد. در میانۀ این مسیر نیز تونل‌هایی پرپیچ‌وخم و سحرآمیز قرار دارد که عبورکردن از آن‌ها دل شیر می‌خواهد.

9) سرسره حمله کوسه

تابه‌حال تجربه سفرکردن با ماهی‌ها یا کوسه‌های زیر آب را داشته‌اید؟ در میان پارک های آبی دبی این گزینه تفریح متفاوتی است که در پارک آبی آتلانتیس امکان‌پذیر است. سرسره حمله کوسه که شباهت عجیبی با یک آکواریوم آبی غول‌پیکر دارد، فرصت تجربه این سفر شیرین و شورانگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سرسره حمله کوسه پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از سرسره حمله کوسه

10) سرسره موج شوک

نام این سرسره گویای ماهیت آن است. در این بخش قرار است شما به همراه خانواده حسابی غافلگیر شوید. عناصر این غافلگیری خاطره‌انگیز را هم حرکاتی سرعتی و مهیج در تونلی تاریک و رازآلود تشکیل می‌دهند.

11) سرسره ادیسه وحشت

خودتان برای رعب‌انگیزترین سرسره در پارک آبی آتلانتیس آماده کنید. سرسره عریض و طویل Odyssey of Terror از نظر سرعت و هیجان با هیچ‌کدام از بخش‌های دیگر قابل مقایسه نیست. بنابراین اگر در جست‌وجوی بخشی بسیار مهیج و خاص هستید، این سرسره بهترین گزینه است.

12) لذت آبتنی‌کردن در استخرها

تنها بخش آرام و بدون چالش پارک آبی آتلانتیس استخرهای آن است که در فضای روح‌بخش آن می‌توانید لحظاتی را به ریلکس‌کردن و استراحت‌ سپری کنید. چشم‌انداز زیبای این استخرها قابی زیبا از دریای بی‌کران خلیج فارس و گیاهان سبز گرمسیری است که در تلاقی زیبایی با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

13) موج سواری و شیرجه آزاد

فضای آرام و بدون هیجان استخرها که دلتان را زد، به بخش موج‌سواری این پارک بروید. در این قسمت می‌توانید از بالای صخره‌ها شیرجه‌ای ماهرانه به درون استخری پرعمق داشته باشید یا اینکه سوار بر امواجی مصنوعی شوید و لذت موج‌سواری روی آن را تجربه کنید.

14) بازدیدی خاطره انگیز از کوسه ها و حیوانات

اگر به دنیای حیوانات علاقه‌مند هستید، این قسمت نیز می‌تواند لذت و شعفی وصف‌نشدنی را برایتان به همراه داشته باشد. در بازدید از کوسه‌ها و حیوانات قرار است ملاقاتی کوتاه و شیرین با کوسه‌ها و دلفین‌های بازیگوش داشته باشید.

15) تجربه شیرین غذا دادن به حیوانات

بی‌تردید لذتی بالاتر از غذادادن به حیوانات در دنیا وجود ندارد. این لذت را می‌توانید با صرف کمترین هزینه و انرژی در پارک آبی آتلانتیس تجربه کنید. در این قسمت فرصت برای تجربه سافاری با همراهی کوسه‌‌ها نیز کاملا مهیاست.

16) اسپلشرز مخصوص کودکان

گمان نکنید که پارک آبی آتلانتیس دبی تنها مکانی مفرح و شاد برای بزرگسالان است؛ این مجموعه برای تفریحات کودکان در دبی نیز بخش‌هایی جالب و سرگرم‌کننده تدارک دیده که اسپلشرز بهترین آن‌هاست. در این بخش کودکان می‌توانند ضمن سرخوردن از 14 سرسرۀ متنوع، لذت سنگ‌نوردی در کنار والدین را نیز تجربه کنند.

17) زیپ لاین فلایر

از دیگر بخش‌های مفرح این مجموعه که نباید تجربه آن را به هیچ قیمتی از دست داد، زیپ‌لاین فلایر است. جالب است بدانید که این تنها زیپ‌لاین دنیاست که با برجی آبی ادغام شده است. در زیپ‌لاین فلایر می‌توانید طی یک دقیقه مشاهده‌گر قابی زیبا و چشم‌نواز از مناظر بکر دبی و تفرجگاه چشم‌نواز آتلانتیس باشید.

امکانات رفاهی پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در ارائه امکانات و خدمات رفاهی نیز عملکردی برجسته و رضایت‌بخش از خود ارائه کرده است. این مجموعه ضمن داشتن هتلی درجه یک و مجلل، رستوران‌ها و کافه‌هایی متعددی دارد که گردشگران می‌توانند در فضای دلباز و روح‌بخش آن انواع نوشیدنی و خوراکی‌های دلپذیر را سرو کنند. رستوران‌های این مجموعه با طعم لذیذی از غذاهای مدرن ایتالیایی، عربی، ژاپنی و سنتی کانتونی از شما استقبال خواهند کرد.

امکانات رفاهی پارک آبی آتلانتیس

عکسی از پارک آبی آتلانتیس

قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی

خرید بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی و هزینه ورودی به این مجموعه از دیگر مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. خوب است بدانید که حضور در مجموعه تفریحی آتلانتیس مشروط به داشتن دو نوع بلیط اصلی و یک بلیط فرعی برای استفاده از بخش‌های مختلف آن است.

 قیمت بلیط ورود به این مجموعه برحسب سن و قد افراد محاسبه می‌شود. ورود کودکان زیر 2 سال به پارک آبی اتلانتیس کاملا رایگان است. برای سایر افراد نیز بلیط ورودی و هزینه بخش‌های فرعی این مجموعه به شکل زیر دریافت می‌شود:

  • هزینه ورودی کودکان 3 تا 7 سال: 300 درهم
  • هزینه ورودی بزرگسالان: 320 درهم
  • اجاره کمد شخصی: 55 تا 85 درهم
  • خرید حوله: 35 درهم
  • هزینه غذادادن به ماهی‌ها: 175 درهم برای ساکنان هتل و 275 درهم برای مهمانان خارجی
  • هزینه سافاری کوسه: برای افراد مقیم در هتل 360 درهم و سایر افراد 580 درهم
  • هزینه استفاده از زیپ‌لاین: 100 درهم

اطلاع از این ارقام که بخشی از هزینه های سفر به دبی را تشکیل می‌دهند، می‌تواند در مدیریت بهتر بودجه سفر به شما کمک کند.

قوانین پارک ابی اتلانتیس

ورود شما به پارک آبی آتلانتیس مشروط به رعایت قوانین و قواعدی است که این مجموعه برای کاربران خود تعریف کرده است. طبیعتا اجرای تمام‌وکمال این قوانین سبب حفظ سلامتی و امنیت بیشتر شما می‌شود:

  1. ورود به این پارک آبی تنها با ارائه پاسپورت امکان‌پذیر است.
  2. هزینه ورودی به این مجموعه برای ساکنان هتل آتلانتیس کاملاً رایگان است.
  3. افراد غیرساکن در هتل برای ورود به این مجموعه، باید بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی را خریداری کنند.
  4. امکان مصرف خوراکی و نوشیدنی در هنگام بازی و تفریح را ندارید.
  5. کودکان زیر 12 سال تنها می‌توانند با همراهی یک بزرگسال بالای 18 سال وارد پارک آبی آتلانتیس شوند.
  6. قبل از استفاده از وسایل بازی این مجموعه بهتر است آموزش‌های لازم را دریافت کنید تا امنیت شما و خانواده‌تان حفظ شود.
  7. هنگام بازی با وسایل از همراه داشتن عینک آفتابی، زیورآلات پلاستیکی، جواهرات و... بپرهیزید.
  8. فیلمبرداری یا عکاسی در بخش حیوانات این مجموعه ممنوع است.
  9. هنگام وورد به پارک آتلانتیس، دستبندی دریافت می‌کنید که باید آن را تا هنگام ترک مجموعه به همراه داشته باشید.
  10. اگر پس از خرید بلیط پشیمان شوید، هزینه پرداخت‌شده به شما بازگردانده نخواهد شد.

اطلاع از این مقررات در کنار قوانین دبی و رعایت آن‌ها، کمک می‌کند تا سفر ایمن‌تری داشته باشید و با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

ساعت کاری پارک ابی اتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس دبی در تمام ایام هفته از ساعت 10 صبح میزبان گردشگران مختلف از سراسر دنیا خواهد بود. ساعات کاری این مجموعه در غروب آفتاب نیز به پایان می‌رسد.

مسیر دسترسی به پارک آبی آتلانتیس

برای دسترسی به پارک آبی آتلانتیس دبی، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست که شاید بهترین و به‌صرفه‌ترین آن‌ها مونوریل باشد. مونوریل‌ها یکی از روش‌های حمل‌ونقل در دبی هستند که از یک مسیر کاملا مشخص عبور می‌کنند. جالب است بدانید که مونوریل دبی، اولین نوع خود در خاورمیانه است و در کنار مترو این شهر، بهترین وسیله حمل‌ونقل برای کسانی به شمار می‌رود که در هتل آتلانتیس اقامت دارند. شما نیز می‌توانید در ایستگاه 9 مونوریل دبی پیاده شوید و با کمک تابلوهای راهنما، مسیر خود را به سمت مجموعه مهیج آتلانتیس بیابید. هزینه رفتن به پارک آبی آتلانتیس با مترو و مونوریل، 5 یورو برای هر مسیر است.

روش دوم برای رفتن به بزرگ‌ترین پارک آبی دبی، استفاده از خودروی شخصی است که معمولا دردسرهای خاص خود را دارد. برای رسیدن به پارک آبی دبی با خودرو شخصی لازم است ابتدا وارد جاده شیخ زاید شوید. سپس با دنبال‌کردن تابلوهای مربوط به جزیره پالم جمیرا، به سمت بزرگ‌ترین پارک آبی این شهر حرکت کنید.

رفتن به پارک آبی آتلانتیس با مترو

اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس احساس راحتی نمی‌کنید، سفر با مترو نیز می‌تواند انتخاب دیگری برای شما باشد. برای استفاده از مترو باید در ایستگاه مترو جمیرا سوار خط قرمز شده و در ایستگاه نخل جمیرا پیاده شوید. بعد از توقف در این ایستگاه نیز می‌توانید ادامه مسیر را با تاکسی یا اتوبوس بروید.

پارک آبی آتلانتیس بهتره یا وایلد وادی ؟

تنوع موجود در پارک‌های آبی مهیج دبی انتخاب را برای گردشگران با چالش‌هایی اساسی همراه کرده است. یکی از بزرگ‌ترین این چالش‌ها در انتخاب میان پارک آتلانتیس و پارک وایلد وادی خودش را نشان می‌دهد.

وایلد وادی از مشهورترین و قدیمی‌ترین پارک‌های آبی دبی است که نظیر آن را نمی‌توان حتی در کشورهای اروپایی یافت. این پارک آبی که درست مقابل یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی یعنی برج خلیفه و در مجاورت با هتل جمیرا واقع شده، جذابیت‌های گوناگونی برای گردشگران دارد که مهم‌ترین آن‌ها سرسره‌های بسیار مرتفع و مهیج است.

اینکه انتخاب شما از میان این دو پارک آبی کدام است، کاملا بستگی به نظر و سلیقه خودتان دارد. طبیعتا هر دو پارک آتلاتیس و وایلد وادی تجربیاتی منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند. بااین‌حال اگر می‌خواهید انتخابی مناسب با روحیه و خلقیات خود داشته باشید، بهتر است به فهرست مقایسه‌ای ‌ما در بخش پایانی این مطلب نگاهی بیندازید:

  • پوشش در پارک آبی وایلد وادی کاملا آزاد است و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. این در حالی است که نوع پوشش در پارک آبی آتلانتیس با محدودیت‌هایی همراه است.
  • پارک وایلد وادی در منطقه الهبیلیه و پارک آتلانتیس در جزیره پالم جمیرا قرار دارد. با توجه به موقعیت مکانی این دو پارک می‌توان گفت دسترسی به پارک آتلانتیس راحت‌تر است.
  • پارک آبی وایلد وادی بحش‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری برای کودکان دارد.
  • پارک آتلانتیس دبی نمایی بسیار لوکس و مجلل دارد؛ در مقابل معماری پارک آبی وایلد وادی بسیار ساده و درعین‌حال بیابانی است.
  • پارک آبی وایلد وادی بازی‌های مهیج بیشتری دارد؛ در مقابل پارک آتلانتیس از فضای وسیع‌تر و مفرح‌تری برخوردار است.

لذت تفریح در پارک آبی آتلانتیس با تور دبی

پارک‌های آبی بهترین مکان برای گریز از زندگی بی‌روح و یکنواخت ماشینی هستند. تنها با تفریح و سرگرمی در این مجموعه از پارک‌هاست که می‌توان انرژی ازدست‌رفته خود در زندگی پرمشغله این روزها را جبران کرد. ما در این نوشتار سعی کردیم با معرفی پارک آبی آتلانتیس، مهیج‌ترین و بهترین پارک آبی جهان، اسباب این نشاط و سرگرمی را برای شما فراهم کنیم.

یادتان باشد که عکس‌های پارک آبی آتلانتیس دبی در اینترنت، از نمایش واقعی هیجان موجود در این مجموعه کاملا ناتوان است. پس زمان را از دست ندهید و با خرید بلیط پرواز دبی خودتان را به رویایی‌ترین سرزمین شادی و تفریح مهمان کنید. اما اگر قبلا به امارات و مدرن‌ترین شهر آن سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید تور دبی هم هزینه‌های سفر خود را بهتر مدیریت کنید و هم با کمک راهنمایان تور، برنامه‌ریزی بهترین برای روزهای سفر خود داشته باشید.

آیا شما قبلا در این مجموعه آبی حضور داشته‌اید؟ آیا تاکنون به پارک‌های آبی دبی رفته‌اید؟ اگر بله، حتما دیده‌ها، شنیده‌ها و تجربیاتتان را با خوانندگان این مقاله نیز در میان بگذارید.

سوالات متداول:

1. هزینه خرید بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی چقدر است؟

قیمت بلیط این پارک آبی بسته به سن و قد افراد و همچنین برای میهمانان هتل یا مراجعه‌کنندگان خارج از هتل متفاوت است.

2. آیا پارک آبی اتلانتیس در دبی مختلط است؟

حضور در تمامی مجموعه‌های آبی دبی مختلط است؛ اما بانوان می‌توانند در صورت تمایل با مایوی اسلامی در محوطه حضور یابند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc