https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی سوئیس کجاست؟

به روز رسانی: 14 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی سوئیس

حتما تابه‌حال، جاهای دیدنی سوئیس را در اینترنت و فضای مجازی دیده و مسحور زیبایی بی‌حدوحساب این مکان‌ها شده‌اید. آبشارها، کوه‌ها، دریاچه‌ها و سایر مناظر دیدنی سوئیس چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. حتی با دیدن فیلم‌ها یا تصاویر این جاذبه‌های گردشگری، حس آرامش در رگ‌هایمان جاری می‌شود؛ حالا تصور کنید سفر به سوئیس و تماشای همه این شگفتی‌ها از نزدیک چه حس‌وحالی دارد. با خرید تور اروپا به‌راحتی می‌توانید به کشور زیبایی سوئیس سفر کنید؛ البته پیش از سفر بهتر است این مقاله را بخوانید تا با جاهای دیدنی در سوئیس آشنا شوید.

آشنایی با کشور سوئیس

سوئیس (Switzerland) یک کشور کوچک ولی پیشرفته در قلب اروپا است. اغلب مردم سوئیس، مسیحی هستند و به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این کشور را علاوه‌بر طبیعت زیبا، با ساعت‌های لوکس و شکلات‌های خوشمزه نیز می‌شناسند. بسیاری از افراد، از سوئین به‌عنوان بهشت روی زمین یاد می‌کنند. معماری زیبا، مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرهنگ غنی، سوئیس را به یکی از مقاصد توریستی برتر جهان تبدیل کرده است. در حال حاضر، این کشور به عنوان یکی از برترین مراکز مالی و تجاری جهان شناخته می‌شود و در زمینه‌های فناوری، پزشکی و علوم نظامی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. سوئیس به دلیل سطح زندگی بالا، سیستم آموزش عالی، امنیت و رفاه اجتماعی، یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی سوئیس

عکسی از کشور سوئیس

شهرهای دیدنی سوئیس؛ از زوریخ تا بازل

اگر واقع‌بین باشیم، هر نقطه از سوئیس، تماشایی و جذاب است و امکان ندارد در یک مقاله کوتاه به این حجم از زیبایی پرداخت؛ اما برخی شهرها و جاذبه‌های آن‌ها در بین گردشگران به شهرت بیشتری دست پیدا کرده‌اند. برای مثال، برن پایتخت سوئیس است؛ شهرهای ژنو و لوزان، به ترتیب، اولین و دومین شهر بزرگ سوئیس هستند و از لوسرن نیز به عنوان زیباترین شهر سوئیس یاد می‌شود. شهرهای زوریخ، لوگانو، اینترلاکن و بازل نیز از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس هستند و اماکن دیدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند. در ادامه، با نام تعدادی از جاهای دیدنی هر یک از این شهرها آشنا خواهید شد.

  • جاهای دیدنی زوریخ سوئیس: موزه ملی سوئیس، دریاچه زوریخ، خانه اپرای زوریخ
  • جاهای دیدنی برن سوئیس: برج ساعت برن، کلیسای جامع برن، موزه هنر
  • جاهای دیدنی ژنو سوئیس: دریاچه ژنو، کلیسای سنت پیر، فواره ژنو
  • جاهای دیدنی لوزان سوئیس: موزه المپیک، کلیسای جامع لوزان، اسکله دومارشه
  • جاهای دیدنی لوسرن سوئیس: دریاچه لوسرن، چپل بریج، بنای یادبود شیر لوسرن
  • جاهای دیدنی لوگانو سوئیس: دریاچه لوگانو، کوه مونت بره، کلیسای سن لورنزو
  • جاهای دیدنی اینترلاکن سوئیس: برج پانوراما، دهکده آنترسین، دریاچه تون
  • جاهای دیدنی بازل سوئیس: صومعه بازل، تالار شهر، بازار بازل، موزه ویترا دیزاین بازل

البته جاذبه‌های گردشگری این شهرها بیش از تعداد ذکرشده است؛ همچنین همه این جاذبه‌ها در مقاله گنجانده نشده‌اند و در ادامه فقط تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با شگفتی‌ها و مناطق دیدنی سوئیس، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آبشار راین؛ مشهورترین جای دیدنی سوئیس

آبشار راین (The Rhine Falls)، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کشور سوئیس، در مرز آلمان و نزدیکی شهر شفهوزن واقع شده است. این پدیده طبیعی 150 متر دهانه دارد و ارتفاع آن در فصل‌های خرداد و تیر (ژوئن و جولای) به بیش از 20 متر می‌رسد. در واقع، آبشار راین، بلندترین آبشار اروپای مرکزی به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی دارد. اغلب مردم و گردشگران برای پیاده‌روی و قایق‌سواری به راین می‌روند. در سفر به سوئیس، حتما از این مکان زیبا و سحرآمیز دیدن کنید. مطمئن باشید که قدم‌زدن در کنار آبشار راین سوئیس تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خواهد بود.

آبشار راین از جاهای دیدنی سوئیس

عکسی از آبشار راین

دریاچه ژنو؛ بزرگترین دریاچه در نزدیکی کوه آلپ

ژنو، در بین شهرهای دیدنی سوئیس رتبه بالایی دارد؛ زیرا هر گوشه از این شهر مملو از جاذبه‌های طبیعی زیبا و معرکه است. دریاچه ژنو (Lake Geneva) یکی از جاهای دیدنی ژنو سوئیس و بزرگ‌ترین دریاچه در اطراف کوه آلپ محسوب می‌شود. این دریاچه زیبا در مرکز دو کشور سوئیس و فرانسه قرار گرفته و از تماشایی‌ترین اماکن گردشگری سوئیس به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید آرامش محض را احساس کنید، دریاچه ژنو بهترین مکان است. در صورت بازدید از این دریاچه می‌توانید در کافه‌های اطراف آن وقت بگذرانید و از سالن اپرای ژنو نیز دیدن کنید؛ همچنین اگر در ماه‌های خرداد و تیر به ژنو سفر کنید، موفق به شرکت در جشنواره موسیقی جاز نیز خواهید شد.

دریاچه ژنو از جاهای دیدنی در سوئیس

عکسی از دریاچه ژنو

دریاچه زوریخ؛ مهم‌ترین جاذبه در جنوب شرق زوریخ

برای بازدید از یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی زوریخ سوئیس باید به جنوب شرقی این شهر بروید. دریاچه زوریخ (Lake Zurich) با وسعت 88 کیلومتر مربع و عمق 143 متر، طبیعت چشم‌گیری دارد. در اصل، در گذشته از دریاچه زوریخ برای رفت‌وآمد به مرکز شهر استفاده می‌کردند؛ اما حالا این دریاچه به یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی سوئیس تبدیل شده است. دریاچه زوریخ سوئیس سواحل متعددی دارد که معمولا مملو از جمعیت هستند. در سفر به سوئیس حتما از شهر زوریخ و جاذبه‌های تمام‌نشدنی آن بازدید کنید.

دریاچه زوریخ از جاذبه های گردشگری سوئیس

تصویری از دریاچه زوریخ

دریاچه لوگانو؛ از خوش آب و هواترین جاهای دیدنی لوگانو سوئیس

در استان تیچینو واقع در مرز ایتالیا و سوئیس، دریاچه‌ای بکر و زیبا به نام لوگانو (Lake Lugano) وجود دارد. شهر لوگانو بخش عظیمی از تیچینو را دربرگرفته و به دلیل مجاورت با کوهستان، اگرچه آب و هوای سوئیس در بیشتر بخش‌ها سرد و کوهستانی است، اما این منطقه آب‌وهوای بسیار مطلوبی دارد؛ ازاین‌رو، اغلب گردشگران و اهالی سوئیس برای گذراندن بهار و تابستان به این منطقه سفر می‌کنند و در دریاچه لوگانو به تفریح می‌پردازند.

قایق‌سواری و شرکت در تور کشتی‌های بخار از تفریح‌های لذت‌بخش لوگانو به شمار می‌رود. جالب است بدانید که مردم این ناحیه به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند و معماری ساختمان‌ها و فضاهای شهری نیز کاملا به سبک سازه‌های ایتالیایی است.

دریاچه لوگانو از جاذبه های دیدنی سوئیس

عکسی از دریاچه لوگانو

دریاچه لوسرن؛ مکانی بکر در قلب زیباترین شهر سوئیس

تا این بخش با دریاچه‌های متعددی در گوشه و کنار سوئیس آشنا شده‌اید؛ اما هنوز زیباترین دریاچه این کشور را به شما عزیزان معرفی نکرده‌ایم. دریاچه لوسرن (Lake Lucerne) در 40 کیلومتری شهری به همین نام و درست در مرکز سوئیس واقع شده است. آب فیروزه‌ای‌رنگ این دریاچه، چشم‌انداز کوه‌های آلپ و ویلاهای دنج اطراف، دریاچه لوسرن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. با استفاده از قایق و کشتی‌های تفریحی می‌توانید از نزدیک زیبایی نفس‌گیر این دریاچه را تماشا کنید. مطمئن باشید که بازدید از جاهای دیدنی لوسرن سوئیس و به‌ویژه دریاچه آن، به یکی از بهترین تجربه‌های عمرتان تبدیل خواهد شد.

دریاچه لوسرن سوئیس

تصویری از دریاچه لوسرن

سنت موریتز؛ بهترین تفرجگاه زمستانی سوئیس

سنت موریتز (Saint Moritz) یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی سوئیس است که در ایالت گراوبوندن قرار دارد. این شهر مرتفع و برفی با معماری قدیمی، هتل‌های لوکس و فرهنگ محلی خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در سنت موریتز، می‌توانید از تجربه‌های گوناگونی مانند تفریحات زمستانی، پیاده‌روی در کوهستان، بازدید از موزه‌های تاریخی و هنری و خوردن غذاهای محلی لذت ببرید. همچنین، در سنت موریتز مسابقات اسکی و هاکی برفی نیز برگزار می‌شود که جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان به این ورزش‌ها دارد. در مجموع، سنت موریتز یک شهر تاریخی و جذاب است که تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. شما می‌توانید با مطالعۀ مقاله راهنمای سفر به سوئیس اطلاعات بیشتری درباره این کشور به دست آورده و برای سفری رویایی آماده شوید.

سنت موریتز سوئیس

تصویری از شهر سنت موریتز

ماترهورن؛ قله ای افسانه ای در مرز سوئیس و ایتالیا

کوه ماترهورن (Matterhorn) با ارتفاع 4478 متر، یکی از بلندترین قله‌های آلپ محسوب می‌شود. این کوه افسانه‌ای در روستای زرمات، در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار گرفته و چهار وجه شیب‌دار آن در راستای جهت‌های قطب‌نما است. در سال 1865، تعدادی از کوهنوردان روستای زرمات به این قله صعود کردند و چهار نفر از آن‌ها کشته شدند؛ البته امروزه، کوهنوردان با در اختیار داشتن تجهیزات کافی ماترهورن را فتح می‌کنند. اسکی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز از فعالیت‌های محبوب گردشگران در دامنه کوه ماترهورن و روستای سرسبز زرمات است. بدون‌شک، ماترهورن یکی از بهترین مکان های دیدنی سوئیس به شمار می‌رود که همه گردشگران باید از آن دیدن کنند.

کوه ماترهورن از جاهای دیدنی سوئیس

عکسی از کوه ماترهورن

یونگ فرایوخ؛ بلندترین قله سوئیس

یونگ فرایوخ (Jungfraujoch)، یکی از جاهای دیدنی سوئیس در زمستان است که به‌عنوان بام اروپا از آن یاد می‌شود. این مکان شگفت‌انگیز، چندین جاذبه دیگر از جمله یخچال طبیعی آلیتچ (بزرگ‌ترین یخچال طبیعی اروپا)، قله‌های مرتفع آلپ، موزه و رستوران را شامل شده و یک تفرجگاه تمام‌عیار به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در طبیعتی بکر با منظره‌ای فوق‌العاده بگذرانید و تجربه‌های جدید به دست آورید، یونگ فرایوخ بهترین انتخاب است.

یونگ فرایوخ از جاهای دیدنی سوئیس در زمستان

تصویری از یونگ فرایوخ

پارک ملی سوئیس؛ از مهم ترین پارک های ملی اروپا

پارک ملی سوئیس (Swiss National Park) یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی در اروپا است که در قلب کشور سوئیس قرار دارد. این پارک با مساحتی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر مربع، شامل مناظر طبیعی زیبا، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق است. برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت، پارک ملی سوئیس یک مقصد بسیار جذاب به شمار می‌رود.

گردش و تفریح در طبیعت، پیاده‌روی در کوهستان و دیدن مناظر طبیعی زیبا از جمله فعالیت‌های محبوب در این پارک هستند؛ همچنین، گونه‌های مختلفی از حیوانات از جمله گوزن‌های قهوه‌ای، خرس‌های قطبی و گرگ‌های خاکستری در پارک ملی سوئیس زندگی می‌کنند. این پارک بدون‌شک جواهری طبیعی است که برای همه ماجراجویان و علاقه‌مندان به طبیعت، تجربه‌ای فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورد.

پارک ملی سوئیس

عکسی از پارک ملی سوئیس

خانه اپرای زوریخ؛ نماد فرهنگ و هنر در سوئیس

خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House) یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی و هنری شهر زوریخ در سوئیس است. این ساختمان زیبا در سال 1890 بنا شد و در سال 2014 عنوان بهترین اپرای بین‌المللی را کسب کرد. اپرای زوریخ با ظرفیت بیش از 1200 نفر، در قلب شهر واقع شده و طراحی و معماری بسیار زیبا و منحصربه‌فردی دارد. این مجموعه همواره برنامه‌های هنری متنوعی را برای علاقه‌مندان به هنر و موسیقی برگزار می‌کند. بازدید از خانه اپرای زوریخ و گوش سپردن به کنسرت‌های برجستۀ آن، تجربه‌ای فوق‌العاده برای گردشگران تور اروپا خواهد بود.

خانه اپرای زوریخ

عکسی از خانه اپرا سوئیس

قلعه چیلون؛ پربازدیدترین جای دیدنی سوئیس

قلعه چیلون (Chillon castle) که با نام‌های شیلون و شاتو دو شیون نیز شناخته می‌شود، پربازدیدترین جاذبه گردشگری سوئیس است. این قلعه در شهر ویتو و داخل جزیره‌ای میان دریاچه ژنو قرار گرفته که در گذشته نقش دیدبان را داشته است. هنگام ورود به قلعه با سه حیاط، چهار سالن عظیم و باشکوه و چندین اتاق خواب مواجه خواهید شد. حتی اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند نیستید، از قلعه چیلون بازدید کنید؛ زیرا این قلعه با معماری خاص و چشم‌انداز بی‌نظیری که دارد، همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. قلعه چیلون همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 باز است و برای بازدید از آن باید بلیط تهیه کرد.

عکسی از قلعه چیلون

عکسی از قلعه چیلون 

کلیسای جامع لوزان؛ از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس

کلیسای جامع لوزان (Lausanne Cathedral)، یکی از مشهورترین و زیباترین کلیساهای سوئیس است که در سال 1235 تاسیس شد. ارتفاع برج اصلی این کلیسا به 80 متر می‌رسد و یه سبک معماری گوتیک ساخته شده است. داخل کلیسا نیز بسیار زیبا بوده و آثار هنری متعددی از جمله نقاشی‌های دیواری و پنجره‌های رنگارنگ در جای‌جای آن به چشم می‌خورد؛ همچنین، مجموعه‌ای از قطعات موسیقی کلاسیک نیز در این کلیسا اجرا می‌شود که باعث افزایش جذابیت این مکان برای گردشگران شده است.

به جرات می‌توان کلیسای جامع لوزان را شاهکاری هنری و مذهبی دانست که برای همه علاقه‌مندان به تاریخ، هنر و معماری، ارزش فراوانی دارد. این کلیسا همه روزه از ساعت 09:00 تا 19:00 به روی عموم باز است.

کلیسای جامع لوزان سوئیس

عکسی از کلیسای جامع لوزان

موزه ملی سوئیس؛ مکانی برای آشنایی با تاریخ این کشور

موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum) یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تاریخی کشور سوئیس است و بیش از ۸۰۰ هزار قطعه از آثار هنری، تاریخی، علمی و فرهنگی را در خود نگهداری و به نمایش می‌گذارد. در موزه ملی سوئیس می‌توانید با تاریخچه این کشور و فرهنگ مردم آن آشنا شوید؛ همچنین، بخش‌های مختلفی از جمله بخش علوم طبیعی، باستان‌شناسی و فلسفه نیز در آن وجود دارند.

به‌طور‌کلی، موزه ملی سوئیس یک مقصد بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان است که به آن‌ها امکان می‌دهد تا با تاریخ، فرهنگ و هنر سوئیس آشنا شوند. این موزه همه روزه از ساعت 10:00 تا 17:000 فعالیت می‌کند و ورودی آن درست در کنار ایستگاه قطار هاپ بانهوف قرار گرفته است. 

موزه ملی سوئیس

عکسی از موزه ملی سوئیس 

چپل بریج؛ از زیباترین جاهای دیدنی لوسرن سوئیس

وقتی صحبت از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس می‌شود، باید از چپل بریج (Chapel Bridge) نیز یاد کنیم. این پل مشهور روی رود ریوس و دریاچه لوسرن قرار گرفته و منظره‌ای خارق‌العاده را پیش چشم بیننده قرار می‌دهد. چپل بریج در قرن 14 میلادی ساخته شد و عنوان اولین پل سرپوشیده اروپا را از آن خود کرد. طول این پل عابر پیاده بیش از 200 متر است و از سازه‌های مهم شهر لوسرن به شمار می‌رود. بخش عظیمی از چپل بریج در سال 1993 در اثر آتش‌سوزی آسیب دید؛ اما به‌سرعت بازسازی شد و به حالت اول بازگشت.

چپل بریج از جاهای دیدنی سوئیس

عکسی از چپل بریج

برج ساعت برن؛ نماد سوئیس قدیم

برج ساعت (Zytglogge)، از جاهای دیدنی برن سوئیس است. این برج قرون وسطایی، نماد شهر قدیمی برن محسوب می‌شود و در دروازه‌ای به همین نام قرار گرفته است. برج ساعت در سال 1530 به میدان اضافه شد و تا مدت‌ها ساعت اصلی شهر بود. ساعتی که در این برج به کار رفته از قدیمی‌ترین ساعت‌های دنیا است و زیبایی چشمگیری دارد. در کمتر جایی از جهان نظیر این ساعت را پیدا خواهید کرد. اگر به معماری سبک باروک و مکان‌های تاریخی این دوران علاقه‌مند هستید، در سفر به پایتخت سوئیس، حتما از میدان و برج ساعت برن بازدید کنید.

عکسی از برج ساعت برن

عکسی از برج ساعت برن

تماشای جاهای دیدنی سوئیس با تور سوئیس

در این مطلب با فهرستی از زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی سوئیس آشنا شدید که در سفر به این کشور زیبا و دلفریب می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. البته فراموش نکنید که این کشور در عین کوچکی، از مناطق طبیعی و مراکز تاریخی و باشکوه زیادی برخوردار است که در سفری چند روزه نمی‌توان از تمامی آن‌ها بازدید داشت. بااین‌حال، تور سوئیس فرصتی عالی است که شاید به طور مداوم برگزار نشود؛ ازاین‌رو، اگر فرصت کافی یا قصد سفری متفاوت و هیجان‌انگیز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

اما اگر قبلا از این شهر اروپایی و تپه‌های سرسبز و ابنیۀ تاریخی آن دیدن کرده‌اید، سپاس‌گزار می‌شویم که دانسته‌های خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله تریپ در میان بگذارید. قطعا تجربیات شما می‌تواند دریچۀ تازه‌ای را پیش از سفر به این کشور پیش چشممان بگستراند.

سوالات متداول:

1. زیباترین مناظر دیدنی سوئیس کدام است؟

آبشار راین، کوهستان ماترهورن، یونگ فرایوخ، دره لاتربرونن، دریاچه ژنو، دریاچه زوریخ و آبشار استاباخ، برخی از مشهورترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس است.

2. معروفترین جاهای دیدنی و تاریخی سوئیس کجاست؟

قلعه چیلون، برج ساعت برن، خانه اپرای زوریخ، کلیسای لوزان و موزه ملی از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس هستند که تاریخ این کشور را به نمایش می‌گذارند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc