https://gateway.trip.ir/api/

بلک فرایدی چه روزی است؟ همه چیز راجع به جمعه سیاه

به روز رسانی: 06 آذر ، 1402 دانستنی های سفر

بلک فرایدی چه روزی است

به احتمال قوی در چند سال اخیر عبارت بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه به گوشتان خورده و این سوال برایتان پیش آمده که بلک فرایدی چیست؟ یا بلک فرایدی 1402 در چه روزی برگزار می‌شود؟ ازآنجاکه بلک فرایدی در ایران نیز رواج پیدا کرده و جوانان را درگیر خود کرده است، در این مقاله به همه چیز راجع به جمعه سیاه خواهیم پرداخت. مطمئن باشید با مطالعه این مطلب، به همۀ سوال‌ها و ابهام‌های شما درباره این روز، پاسخ داده خواهد شد.

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی به اولین جمعه بعد از عید شکرگزاری (Thanksgiving) در آمریکا گفته می‌شود. در این روز، کلیۀ برندها تخفیف‌های باورنکردنی روی اجناس خود اعمال می‌کنند. تخفیفات بلک فرایدی معمولا از 20درصد شروع می‌شود و برخی مواقع تا 90درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. این تخفیف‌ها برای اجناسی از قبیل کیف، کفش، لباس و حتی لوازم منزل از جمله تلویزیون در نظر گرفته می‌شود. بنابراین می‌توانید برای خرید به کشورهای دیگر مانند دبی سفر کرده و از مراکز خرید لوازم الکترونیکی دبی هرآنچه نیاز دارید را با بهترین قیمت تهیه کنید.

روز بلک فرایدی تعطیل رسمی نیست؛ اما اغلب شرکت‌ها به کارکنان خود مرخصی می‌دهند تا فرصت کافی برای ماندن در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها را داشته باشند و بتوانند کالای موردنظرشان را خریداری کنند. ازآنجاکه روز شکرگزاری فاصله کمی تا کریسمس و سال نوی میلادی دارد، مردم در خارج از ایران، خرید کریسمس خود را به روز بلک فرایدی موکول می‌کنند. البته با توجه به ازدحام بالای جمعیت، ممکن است همه افراد نتوانند اجناس دلخواهشان را به دست آورند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلبی با عنوان کریسمس چه روزی است را در سایت ما بخوانید.

بلک فرایدی

بلک فرایدی

تاریخ بلک فرایدی 2023 چه روزی است؟

سوال اینجاست که بلک فرایدی چه روزی است؟ در حقیقت، تاریخ جمعه سیاه، هر سال یک روز ثابت نیست؛ بلکه به این دلیل که باید حتما جمعه باشد، چند روز در تقویم جابه‌جا می‌شود. روز شکرگزاری سال 2023 برابر با 23 نوامبر است؛ ازاین‌رو بلک فرایدی 1402 در روز جمعه 24 نوامبر، مصادف با 3 آذر برگزار می‌شود. البته بسیاری از فروشگاه‌ها، حراج بلک فرایدی را پیش از روز شکرگزاری آغاز می‌کنند. اغلب برندهای مطرح دنیا همچون نایکی، آدیداس، زارا، لویی ویتان و بسیاری دیگر، زمان بلک فرایدی، تخفیف‌های ویژه‌ای روی اجناس خود اعمال کرده و با این کار، فرصت خرید را به اقشار مختلف جامعه می‌دهند.

بلک فرایدی 1402 در سایر کشورها

بلک فرایدی در اغلب کشورهای دنیا و حتی در همسایگی ایران نیز اجرا می‌شود. از آنجا که برخی از ایرانیان، ترکیه را برای خرید اجناس اورجینال انتخاب می‌کنند، در این بخش به بلک فرایدی 1402 ترکیه می‌پردازیم.

اغلب برندهای مطرح دنیا در مراکز خرید استانبول، آنکارا، آنتالیا، مارماریس و سایر شهرهای ترکیه شعبه دارند؛ پس روز جمعه سیاه، زمان مناسبی برای خرید در ترکیه است. اگر در اوایل آذرماه به ترکیه سفر کنید، در مال‌های مشهور این کشور همچون مرکز خرید ایستینیه پارک و مراکز خرید استانبول، با تخفیف‌های 70درصدی روبه‌رو خواهید شد.

بلک فرایدی در جهان

عکسی از روز بلک فرایدی در فروشگاه‌ها

بلک فرایدی 1402 در ایران چگونه برگزار می شود؟

همان‌طور که گفتیم، تاریخ بلک فرایدی 1402 در ایران، مصادف با سوم آذرماه است. در این روز بسیاری از فروشگاه‌ها و به ویژه آنلاین‌شاپ‌ها، تخفیفات قابل‌توجهی روی محصولات خود اعمال می‌کنند؛ اما در سطح شهر با ازدحام چندانی مواجه نخواهید شد. در حقیقت، جمعه سیاه در ایران با سایر کشورها متفاوت است و هنوز به شکل رسمی شناخته نمی‌شود؛ در نتیجه در زمان بلک فرایدی نباید توقع تخفیف چندانی از فروشگاه‌های ایرانی داشته باشید.

برای تجربه خرید از برندهای مطرح دنیا در روز بلک فرایدی می‌توانید از برخی آنلاین‌شاپ‌های خارجی که امکان ارسال کالا به ایران را دارند، خرید کنید. راه دیگر، سفر به ترکیه است. اگر بودجه کافی دارید، با تور ترکیه در آذرماه، هم از زیبایی‌های این کشور دوست‌داشتنی لذت ببرید و هم اقلام مورد نیازتان را با قیمت‌های باورنکردنی خریداری کنید.

بلک فرایدی 2023؛ بهترین گزینه برای خریدی ارزان

در این مقاله، درباره بلک فرایدی 1402 صحبت کردیم و همه چیز راجع به جمعه سیاه را با شما درمیان‌گذاشتیم. اگر می‌خواهید تجربه خرید در جمعه سیاه را داشته باشید، کشور ترکیه مقصد مناسبی است. البته باتوجه به شلوغی روزهای نزدیک به سال نو میلادی، پیشنهاد می‌کنیم هرچه‌زودتر بلیط هواپیما استانبول یا سایر شهرهای ترکیه را با مناسب‌ترین قیمت برای آذرماه و روز بلک فرایدی رزرو کنید.

آیا شما تجربۀ خرید در بلک فرایدی را داشته‌اید؟ برنامه‌تان برای بلک فرایدی 2023 چیست؟ در این روز در ایران هستید یا قصد سفر به کشوری دیگر و استفاده از تخفیف‌های شگفت‌انگیز برترین برندهای دنیا را دارید؟ برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. بلک فرایدی چیست؟

Black Friday یا جمعه سیاه، اولین جمعه بعد از جشن شکرگزاری است. در این روز فروشگاه‌ها و برندهای معتبر دنیا تخفیف گذاشته و مردم، کالاهای مورد نیاز خود را ارزان‌تر از سایر روزها خریداری می‌کنند.

2. بلک فرایدی چه تاریخی است؟

بلک فرایدی 1402 در روز جمعه، 3 آذر مصادف با 24 نوامبر برگزار می‌شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc