https://gateway.trip.ir/api/

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی

به روز رسانی: 24 اردیبهشت ، 1403 راهنمای سفر

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید و می‌خواهید با خودروی شخصی خود به فرودگاه بروید، حتما نیاز دارید تا از هزینه پارکینگ فرودگاه در سال 1403 مطلع شوید. هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد و حتی هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و هر سال افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل منطقی است که پیش از انتخاب، از شرایط و قیمت پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام مطلع شوید. در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که با ماشین شخصی به فرودگاه بروید یا از تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی استفاده کنید.

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد امروزه بیشتر برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به جز پرواز حجاج مکه، همۀ پروازهای خارجی به فرودگاه امام خمینی منتقل شده است. فرودگاه مهرآباد چهار پارکینگ دارد. پارکینگ‌های 1، 2 و 4 سرپوشیده هستند و می‌توانند از بدنۀ خودروی شما در برابر باران و آفتاب محافظت کنند. در حالی که پارکینگ 3 فاقد سقف و روباز است. برای ورود به ترمینال 1 یا 2، بهتر است از پارکینگ‌های 1 و 2 استفاده کنید که نزدیک‌تر هستند. اما اگر قصد ورود به ترمینال 4 یا 6 فرودگاه را دارید، توصیه می‌کنیم خودروی خود را در پارکینگ‌های 3 یا 4 پارک کنید.

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد بر اساس مدت زمان استفاده عبارت است از:

  • هزینه ورودی: 7000 تومان
  • توقف از 1 تا 15 ساعت: 2500 تومان
  • توقف از 15 تا 24 ساعت: 53000 تومان
  • توقف بیش از 2 شبانه‌روز: 59000 تومان
  • توقف بیش از 4 شبانه‌روز: 64000 تومان

همۀ رانندگانی که وارد پارکینگ فرودگاه می‌شوند، فارغ از اینکه قصد چند ساعت یا چند روز توقف را دارند، موظف به پرداخت هزینۀ ورودی هستند. اما در صورتی که توقف خودرو بیش از یک ساعت طول بکشد، باید مبلغ اضافه پرداخت کند. این قیمت‌ها، هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد سال 1403 هستند و هر سال افزایش پیدا می‌کنند.

شماره پارکینگ فرودگاه مهرآباد

برای اطلاع دقیق از جزئیات و قیمت ترمینال های فرودگاه مهرآباد باید به سایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید با با شماره 61021 تماس بگیرید. همچنین برای صحبت با پارکینگ طبقاتی ترمینال 2 این فرودگاه می‌توانید به شماره 44631378 زنگ بزنید. اما اگر قصد اطلاع از هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد ترمینال 4 را دارید، با شماره تلفن 44665546 تماس بگیرید.

آدرس پارکینگ فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران، در سمت غرب پایتخت و نزدیک به میدان آزادی واقع شده است. برای رسیدن به پارکینگ‌های 1 و 2 فرودگاه مهرآباد، باید بعد از میدان آزادی، وارد اتوبان لشگری شوید و کمی به سمت غرب برانید تا با تابلوی دور زدن روبه‌رو شوید. سپس دور زده و در اتوبان لشگری، کمی به سمت شرق رانندگی کنید تا تابلوی فرودگاه را مشاهده کنید.

پارکینگ فرودگاه مهرآباد ترمینال 1 و 2

نقشه پارکینگ فرودگاه مهرآباد ترمینال 1 و 2

اما اگر مقصد شما پارکینگ 3 یا 4 فرودگاه مهرآباد است، باید مسیر برگشت به سمت شرق را تا میدان آزادی ادامه دهید. سپس وارد بلوار معراج شوید و از آنجا، در خیابان پرواز به سمت ترمینال 4 و 6 برانید.

ترمینال 4 و 6 فرودگاه مهرآباد

نقشه پارکینگ فرودگاه مهرآباد ترمینال 4 و 6

هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دومین فرودگاه تهران است که از سال 1386 به پروازهای خارجی اختصاص پیدا کرده است. این فرودگاه 5 پارکینگ و یک ترمینال با ظرفیت 13000 خودرو دارد که برای استفاده از هر یک، باید هزینۀ متفاوتی پرداخت کنید. قیمت پارکینگ فرودگاه امام 1403 به شرح زیر است:

  • پارکینگ طبقاتی شماره 1: قیمت ورودی این پارکینگ 10000 تومان است. هزینه توقف در 6 ساعت اول، 5000 تومان و از ساعت هفتم به بعد، 10000 تومان در نظر گرفته شده است. این پارکینگ مسقف است و توقف شبانه‌روزی ندارد.
  • پارکینگ‌های شماره 3 و 4: قیمت پارکینگ فرودگاه امام در پارکینگ‌های روباز سه و چهار، 7000 تومان است. برای هر ساعت توقف در این پارکینگ‌ها باید 2200 تومان بپردازید. هزینه استفاده شبانه‌روزی از این دو پارکینگ نیز برابر با 40000 تومان است.
  • پارکینگ‌های شماره 2 و 5: هزینه ورودی این دو پارکینگ روباز،‌ 5000 تومان است. برای هر ساعت توقف در این پارکینگ‌ها باید 1500 تومان بپردازید. هزینه توقف شبانه‌روزی نیز برابر با 20000 تومان است.

هزینه استفاده از ترمینال گالری سلام نیز مشابه پارکینگ‌های شماره 3 و 4 است. اگر قصد استفاده از پارکینگ فرودگاه مهرآباد یا امام خمینی را دارید، در ابتدا هزینۀ آن را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. در بسیاری از مواقع، استفاده از تاکسی اینترنتی راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

همانطور که می‌دانید فرودگاه‌های شناسایی شده توسط انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی (IATA) دارای یک کد فرودگاهی هستند و فرودگاه امام خمینی یکی از این فرودگاه‌هاست. اگر می‌خواهید با کد فرودگاهی فرودگاه های ایران آشنا شوید، مقاله‌ای که در سایت ما منتشر شده است را بخوانید.

فرودگاه امام خمینی

تصویری از فرودگاه امام خمینی

شماره تلفن پارکینگ فرودگاه امام خمینی

با توجه به متغیر بودن قیمت پارکینگ های فرودگاه امام و همچنین افزایش سالانۀ آن، بهتر است پیش از تصمیم‌گیری، با شماره 02151007199 تماس بگیرید. در صورت بروز مشکل برای خودرو در هنگام رفت یا بازگشت از سفر نیز می‌توانید با همین شماره تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید.

آدرس پارکینگ فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در جنوب غرب تهران، نزدیک به اتوبان تهران-قم قرار دارد. برای رسیدن به این فرودگاه از مرکز شهر تهران، باید به سمت جنوب غرب رانده و وارد اتوبان خلیج فارس شوید. پس از طی حدود 30 کیلومتر به سمت جنوب، به ورودی بزرگراه فرودگاه امام خمینی برخورد کرده و تابلوی فرودگاه را مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید به سمت راست بپیچید و مسیر خود را به سمت پارکینگ فرودگاه امام ادامه دهید.

موقعیت جغرافیایی پارکینگ شماره 5 فرودگاه امام خمینی روی نقشه گوگل

آیا امکان رزرو پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایط رزرو پارکینگ فرودگاه امام خمینی و مهرآباد به صورت اینترنتی فراهم نشده است. اگرچه شرایط، هزینه و نحوه استفاده از پارکینگ هر دو فرودگاه را در این مقاله برایتان شرح دادیم؛ اما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با شماره تلفن‌های داده شده تماس بگیرید. اما دقت داشته باشید که استفاده از خدمات CIP فرودگاه امام و یا سرویس VIP فرودگاه امام خمینی گزینه‌ای راحت و مقرون‌به‌صرفه است که علاوه بر حمل‌ونقل شما از درب منزل تا فرودگاه، هزینه پارکینگ و نگهداری از اتومبیل را نیز به صفر می‌رساند.

امنیت پارکینگ فرودگاه امام خمینی و مهرآباد

امنیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی تضمین‌شده نیست. البته نمی‌توان ادعا کرد که همه خودروها مورد سرقت یا آسیب قرار می‌گیرند؛ اما از آنجا که خودروها هنگام ورود به پارکینگ کنترل نمی‌شوند، مدیریت پارکینگ فرودگاه‌ها هیچ مسئولیتی در قبال صدمه دیدن خودرو یا سرقت از آن ندارند. اگر نگران سرقت قطعات جداشدنی خودرو هستید، آن‌ها را از ماشین جدا کنید و به انبار فرودگاه بسپارید. البته پیشنهاد ما این است که ریسک نکنید و با تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی به فرودگاه مراجعه کنید تا سفری با خیال آسوده داشته باشید.

فرودگاه امام خمینی و مهرآباد؛ از آدرس تا هزینه

در این مقاله به بررسی شرایط و امکانات پارکینگ فرودگاه‌ها شامل هزینه فرودگاه امام خمینی و هزینه فرودگاه مهرآباد پرداختیم. هرچند به نظر می‌رسد که با افزایش هزینه‌ها، استفاده از پارکینگ این دو فرودگاه برای ساکنان پایتخت دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید برای دسترسی به فرودگاه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید و مبالغ کمتری به عنوان کرایه بپردازید؛ البته زمان تردد، میزان ترافیک و فاصله مبدا تا مقصد، عواملی تاثیرگذار در هزینه تاکسی‌های اینترنتی هستند. در نهایت، استفاده از پارکینگ فرودگاه مهرآباد و امام خمینی یا تاکسی‌های اینترنتی کاملا به نظر شما بستگی دارد.

اگر می‌خواهید لیست کامل فرودگاه‌های ایران را بدانید ما در مقاله‌ای به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم.

سوالات متداول:

1. هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد چقدر است؟

قیمت پارکینگ فرودگاه مهرآباد به مدت زمان پارک خودرو بستگی دارد. این هزینه در سال 1403 از 7 هزار تومان ورودی شروع شده و تا 64 هزار تومان افزایش می‌یابد.

2. هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

قیمت پارکینگ فرودگاه امام به نوع پارکینگ و مدت زمان پارک خودرو بستگی دارد. این رقم در سال 1403 که بازۀ گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، از 10 هزار تومان ورودی آغاز شده و تا روزی 40 هزار تومان افزایش خواهد داشت.

بخش نظرات

محمد پیرا 30 مهر 1402

مطالب کامل و جامعی بود دنبال جزئیات پارکینگ های فرودگاه مهراباد بودم که تو سایت تریپ تونستم پیدا کنم. ممنون

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc