https://gateway.trip.ir/api/

بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم

اصفهان یکی از مشهورترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است. اغلب افراد برای بازدید از آثار تاریخی به این شهر سفر می‌کنند؛ اما غذاهای اصفهان نیز بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. این شهر علاوه بر شهرتی که دارد، از بزرگ‌ترین شهرهای ایران نیز به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو شاهد رستوران‌های متعددی در اقصی نقاط اصفهان هستیم. انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌های لوکس، سنتی و فرنگی در محله‌های مختلف شهر اصفهان به چشم می‌خورند. در این مقاله بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم را به شما معرفی خواهیم کرد. این رستوران‌ها هر کدام به دلایل مختلف به شهرت رسیده‌ و امتحان خود را پس داده‌اند. در سفر به این شهر حتما به سراغ رستوران‌های مشهور اصفهان نیز بروید و بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی و ایرانی را نوش جان کنید. برای آشنایی با بهترین رستوران‌های اصفهان، مطالعه مطلب پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

رستوران شهرزاد اصفهان

نمایی از رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران شهرزاد؛ از بهترین رستوران های اصفهان با موسیقی زنده

اولین گزینه از فهرست بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم، رستوران شهرزاد است. این رستوران لوکس و قدیمی در خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد واقع شده و از گذشته تا به حال طرفداران بسیاری داشته است. رستوران شهرزاد به عنوان بهترین رستوران اصفهان با موسیقی زنده به شمار می‌رود و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن سرو می‌شود. برای برگزاری مراسم نیز می‌توانید از فضای مجزایی که در رستوران تعبیه شده است، استفاده کنید.

کیفیت بالای غذاها و سرویس‌دهی مناسب کارکنان، از دلایل اصلی شهرت رستوران شهرزاد در بین اهالی اصفهان و گردشگران ایرانی و خارجی است. البته از تزیینات جذاب و آینه‌کاری‌های این رستوران نیز نباید چشم‌پوشی کنیم. در سفر به اصفهان حتما به این رستوران همه‌چیزتمام مراجعه کنید.

رستوران ترنج؛ غذاهای خوشمزه و محیطی نوستالژیک

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد،‌ رستوران ترنج است. این رستوران در واقع خانه فردی به نام هوانس یکی از اهالی محله جلفا است که در حال حاضر با تغییر کاربری به عنوان رستوران، شربت‌خانه و کافه و عکاس‌خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رستوران ترنج در خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین قرار دارد. غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه و منظره زیبا و دوست‌داشتنی این مکان، آن را به یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان تبدیل کرده است.

رستوران حاج اسماعیل چلویی؛ بهترین رستوران سنتی اصفهان

بهترین چلوکباب‌ها و چلوجوجه‌های اصفهان را در رستوران حاج اسماعیل چلویی نوش جان کنید. این رستوران در خیابان شیخ بهایی واقع شده است و برای طبخ غذا از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. محیط آرام با دکوراسیون سنتی و برخورد بسیار محترمانه پرسنل در کنار کیفیت عالی غذاها، این مکان را به یکی از بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم تبدیل کرده است. شاید رستوران حاج اسماعیل چلویی بهترین رستوران سنتی اصفهان نباشد، اما در سفر به اصفهان حتما یک وعده غذایی را در این رستوران نوش جان کنید.

بریانی اعظم

عکسی از بریانی در رستوران بریانی اعظم اصفهان

لذیذترین بریانی ها، در رستوران بریانی اعظم اصفهان

اگر علاقه‌مند به غذاهای سنتی هستید، باید بریانی اصفهان را امتحان کنید. این غذا با استفاده از گوشت چرخ‌کرده تازه درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. بریانی اعظم در فهرست بهترین رستوران‌های اصفهان قرار دارد؛ زیرا بریانی‌های این رستوران در کل اصفهان مشهور هستند.

رستوران بریانی اعظم چهار شعبه در دروازه دولت، خیابان مسجد سید، خیابان کمال اسماعیل و چهارراه نظر دارد. کلیه شعب این رستوران از ساعت 11:30 تا 16:00 آماده خدمات‌رسانی به مشتریان هستند. بریانی‌های این رستوران به همراه دوغ، نان سنگک و انواع مختلفات سرو می‌شود.

شب نشین: رستورانی با معماری چینی و منوی بین المللی

شب نشین، از مشهورترین و بهترین باغ رستوران های اصفهان است. معماری این باغ از سازه‌های چینی الهام گرفته شده است و طبیعتا انواع غذاهای چینی را نیز در رستوران شب نشین پیدا خواهید کرد. البته در کنار غذاهای چینی، انواع کباب‌ها و غذاهای ایرانی نیز سرو می‌شود. هر سلیقه و ذائقه‌ای که داشته باشید، منوی این رستوران رضایتتان را جلب خواهد کرد.

برای دسترسی به رستوران شب نشین اصفهان باید به بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه مراجعه کنید. معماری و دکوراسیون جذاب، غذاهای متنوع و باکیفیت این رستوران قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

خوان سالار؛ یکی از رستوران های لاکچری اصفهان

رستوران خوان سالار در سال 1350 افتتاح شد و همچنان یکی از بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان به شمار می‌رود. اگرچه معماری این رستوران سنتی است و حال و هوای قدیمی دارد، اما به عنوان یکی از رستوران های لاکچری اصفهان شناخته می‌شود. در کنار موسیقی زنده و معماری اصیل ایرانی می‌توانید غذاهای سنتی و خوشمزه رستوران خوان سالار مانند کباب برگ، شویدپلو با بره و ته‌چین مرغ را نوش جان کنید.

آدرس این رستوران واقع در چهارباغ بالا، روبه‌روی اداره برق است. غذاهای باکیفیت، معماری و دکوراسیون زیبا و برخورد حرفه‌ای کارکنان، از دلایل ماندگاری و شهرت رستوران خوان سالار اصفهان هستند.

فست فود زیما؛ پاتوق گیاه خواران اصفهانی

تا به اینجا در لیست رستوران های اصفهان به معرفی بهترین کبابی‌ها و رستوران‌های سنتی پرداختیم؛ اما حالا قصد داریم یکی از بهترین فست فودهای گیاهی شهر اصفهان را به شما عزیزان معرفی کنیم. بسیاری از مردم به دلایل متعدد از خوردن گوشت امتناع می‌کنند و همراه به دنبال رستوران‌های گیاهی هستند. رستوران و فست فود گیاهی زیما همچون بهشت گیاه‌خواران در اصفهان است. در این رستوران می‌توانید انواع همبرگرها، پیتزاها، پیراشکی‌ها و دسرهای گیاهی را سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

برای دسترسی به فست فود زیما باید به اصفهان، خیابان بزرگمهر، نبش کوچه 44 مراجعه کنید. حتی اگر گیاه‌خوار نباشید نیز فضای نقلی و دوست‌داشتنی این رستوران با دیوارها و دکوراسیون سبز رنگ، توجه شما را جلب می‌کند.

شیرین ترین تجربه اصفهان گردی همراه با تریپ

در این مقاله تعدادی از بهترین رستوران های اصفهان را به شما معرفی کردیم. وقتی برخی افراد بر اساس تجربه شخصی خود از یک رستوران تعریف و تمجید می‌کنند، سایر افراد نیز با اعتماد به این تجربه، به رستوران مذکور مراجعه خواهند کرد. در اصل این تجربه‌های شخصی بسیار ملموس‌تر از تبلیغات متعدد است و روی اعتبار رستوران تاثیر به‌سزایی دارد. هر یک از رستوران‌های موجود در این مقاله به دلایلی اعم از کیفیت بالای غذا، قیمت مناسب منو، برخورد خوب کارکنان و معماری و دکوراسیون شاخص فضا به شهرت رسیده‌اند. با استفاده از سایت تریپ بلیط اصفهان را خریداری کنید و در کنار بازدید از زیبایی‌های شهر، وعده‌های غذایی خود را در بهترین رستوران‌های اصفهان نوش جان کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc