https://gateway.trip.ir/api/

گردشگری مالزی در بحران کرونا

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

گردشگری مالزی در بحران کرونا

مالزی کشوری آرام برای اقامت، تحصیل و مسافرت است. یکی از بهترین نقاط دنیا برای سفر تابستانی 2020  با آب و هوای خوب، سواحل زیبا و مردم خونگرم است. اگر مقصد شما مالزی است، حتما از آخرین وضعیت گردشگری مالزی مطلع شوید.

مالزی، مقصد محبوب

مالزی یک مقصد معروف گردشگری دنیا محسوب می‌شود. بازدید 26 میلیون توریست در سال 2019، نشان از میزان محبوبیت این کشور دارد. مالزی همچنین رتبه اول مقاصد گردشگری کشورهای اسلامی و رده دوم کشورهای آسیایی را داراست. 

تاثیر کرونا

مالزی مانند دیگر کشورهای دنیا، تحت تاثیر بلند مدت کرونا قرار دارد. تا کنون نزدیک 8000 نفر مبتلا شناسایی و 119 نفر جان خود را از دست داده‌اند. با اقدامات موثر، دولت مالزی توانسته است شیوع کرونا را کنترل کند. عمده توریست مالزی از چین و سنگاپور است که با اوجگیری کرونا، باعث لغو تور مالزی شد و خسارت بالایی به اقتصاد گردشگری وارد ساخت. 

راه حل گردشگری

با این حال توریسم، راه نجات و احیای مالزی است. تمرکز اولیه دولت بر روی گردشگری داخلی برای بهبود اقتصادی است که از طریق خرید بلیط هواپیما و مسیر زمینی از 10 ژوئن درمسیر اجرایی قرار گرفته است. به علت درآمد پایین توریسم داخلی، نیاز به فعالیت سریعتر توریسم خارجی دیده می‌شود که درآمد اصلی مالزی هم به آن متکی است. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم مالزی، ارتقای این کشور به عنوان مقصد توریسم امن، برای جلب اعتماد مسافران خارجی خواهد بود. 

کرونا

گردشگری و صنعت هتل، آماده پذیرش مهمانان طبق ضوابط جدید هستند. هتلداران با پکیج‌های جذاب رزرو هتل بعد از کرونا در تلاشند تا مردم را جذب کنند. مردم نیز با توجه به شرایط اقتصادی فعلی انتظار افزایش هزینه هتل را ندارند. برای جبران هزینه‌ها، انجمن هتلداران پیشنهاداتی به دولت مالزی مبنی بر دریافت یارانه، وام بانکی و بخشودگی مالیاتی ارایه داده است.
کشور مالزی 4 فاز مختلف برای عبور از بحران کرونا از طریق گردشگری در پیش دارد. فاز 1 و 2 در حال اجراست و فاز سوم یا نرمال‌سازی نیز از 31 اگوست به تدریج صورت می‌گیرد. پنانگ نخستین ایالت مالزی برای تقویت گردشگری در دوران کرونا خواهد بود که بر اساس برنامه‌ها و پروتکل‌های ملی و بین‌المللی به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc