https://gateway.trip.ir/api/

22 جاذبه گردشگری برتر آتن

به روز رسانی: 15 شهریور ، 1399 جاذبه های گردشگری

22 جاذبه گردشگری برتر آتن

آتن شهری پراکنده است که در میان هفت تپه تاریخی قرار دارد و توسط کوه های قابل توجه احاطه شده است. آتن بیش از 3000 سال قدمت دارد و به عنوان گهواره تمدن غربی و جایگاه دموکراسی شناخته می شود. در این شهر ترکیبی گیج کننده از ویژگی های تاریخی و مدرن است.
پس اگر بلیط هوپیما و رزرو هتل خود به این مقصد جذاب گردشگری را تهیه نموده اید یا قصد سفر به این شهر را دارید این لیست جذاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

این شهر به ویرانه های باستان شناسی و بناهای تاریخی معروف است. با این حال، آتن فقط در مورد جاذبه های باستانی نیست. این شهر شلوغ همچنین مرکز مهمی برای فرهنگ، شب زنده داری و ورزش است.

راهنمای سفر به آتن

جاذبه های توریستی آتن

22- تئاتر ديونيسيوس

قطعا کسانی که دیوانه وار عاشق تئاتر هستند تماشای این جاذبه رو از دست نخواهند داد.ضمن اینکه باید به این نکته اشاره کنیم که قدیمی ترین تئاتر یونان،تئاتر دیونیسیوس می باشد.بسیاری از مشهورترین کمدین ها و بازیگرها در صحنه استیج این تئاتر نمایش بازی کرده اند.این تئاتر در اصل یک معبد بوده که در قرن ششم قبل از میلاد ساخته شده است.گنجایش این تئاتر 17000 نفر بوده است و به عنوان زادگاه تئاتر اروپا شناخته می شود،این بنا از بالای آکروپولیس قابل مشاهده است.

21- موزه بیزانس و مسیحیت

موزه بیزانس و مسیحیت با حدود 25000 آثار هنری یونانی از قرن سوم تا بیستم یکی از کامل ترین موزه های مسیحیت می باشد.نمایشگاه شامل آثاری از هلنیسم،بیزانس،پس از بیزانس و دوره های قرون وسطی و اوایل مسیحیت را شامل می شود که برخی از دارایی های آن نادر هستند.از جمله مجموعه سفال،نسخ خطی،پارچه و نقاشی های دیواری،که یکی از بزرگترین مجموعه های هنر بیزانس در جهان است.

20- آگورای رومی

آگورا میدان های عمومی مهم در یونان باستان بود که در مرکز آن جشن ها و مراسم گرفته می شد.آگورای رم در اواخر قرن اول میلادی ساخته شد،در آن زمان یونان بخشی از امپراتوری رم بود.آگورا دارای فضای باز بزرگ است که توسط ستون ها احاطه شده است و مغازه هایی درون آن بوده اند و در کنار مغازه ها برج بادها قرار داشته است.

19- موزه هنر سیکلادی

این موزه در سال 1986 افتتاح شد که شامل بیش از 3000 آثار هنری می باشد که  دارای قدمت در بازه قرن اول و سوم قبل از میلاد می باشند.

18- تپه فیلوپاپوس

آکروپلیس ممکن است معروف ترین تپه در آتن باشد، اما  تپه فیلوپاپوس هم خیلی دور از دسترس نیست. این تپه دارای یک تاریخ باستانی است. یونانیان باستان معتقد بودند که 9 دختر زئوس در آنجا زندگی می کردند.نام این تپه تاریخی به نام فیلوپاپوس، سناتور رومی که به عنوان خیرخواه آتن شناخته می شود، نامگذاری شد.این بنا در ارتفاع 147 متری و با منظره ای زیبا از آکروپلیس و بقیه آتن قرار دارد. فیلوپاپس در قرن بیست و یکم میلادی در بالاترین نقطه تپه در یک آرامگاه سنگ مرمر دفن شده است.

اطلاعات لازم برای چک-این آنلاین

17- معبد آتنا نایک

در مورد معبد آتنا نایک چیزی غیر قابل توصیفی وجود دارد که در 420 پیش از میلاد در نقطه برجسته ای از آکروپلیس اتفاق افتاده است. آتنا الهه جنگ و حکمت بود، نایک کلمه یونانی برای پیروزی است. در این معبد یونانیان باستان دعا برای پیروزی در جنگ علیه اسپارت می کردند. معبد در قرن هفدهم در جنگ بین ونیزی و ترکها نابود شد اما بازسازی شد.

16- آنافیوتیکا

خرابه های باستانی تنها چیزهایی نیستند که باید در آتن تماشا کرد.Anafiotika، یک محله قدیمی است که ارزش بازدید آن بالا است. این منطقه زیبای آتن را می توان در زیر آکروپلیس و فقط در شمال محله تاریخی Plaka پیدا کرد. Anafiotika توسط کارگران  جزیره Cyclade در سال های 1860 به سفارش پادشاه otto ساخته شد. بسیاری از خانه ها در دهه 1950 برای تخریب باستان شناسی نابود شدند، اما 45 خانه اصلی باقی مانده است. خانه ها دارای معماری سبک Cycladic هستند.خانه های مدرن هم هستند و با رنگ های متنوع رنگ بندی شده اند.

15- موزه بناکی

موزه بناکی که در خانه ی سابق خانواده ی بناک قرار دارد، دارای مجموعه ای برجسته از هنر است که مراحل مختلف فرهنگ یونانی را نشان می دهد. دارایی های آن شامل 120،000 آثار هنری است. با 181000 کتاب، اینجا بزرگترین کتابخانه مسلمان یونان است.موزه همچنین دارای مجموعه گسترده ای از هنر آسیایی است. این موزه در سال 1934 تاسیس شد، زمانی که بناکیس 37000 املاک اسلامی و بیزانس را اهدا کرد موزه Benaki یکی از موزه های برتر یونان است.

هیجان انگیزترین سیرک ها در جهان

14- باغ ملی آتن

در قلب آتن، باغ ملی یک فضای سبز بی نظیر برای سفرهای بعدازظهر آفتابی را فراهم می کند. در باغ خصوصی کاخ سلطنتی ساختمانی است که در حال حاضر ساختمان مجلس است. باغ ملی در سال 1923 تاسیس شد. این محل آرام و دور از شهر شلوغ  شامل درختان سر سبز زیبا و مجسمه ها و همچنین گل های زیبا است.

13- ورزشگاه پاناتینایکو

این ورزشگاه اگرچه بنایی باستانی است، ولی دارای جایگاه ویژه ای در تاریخ ورزش است. این استادیوم اصلی شهر که حدود 300 سال قبل از میلاد ساخته و در قرن پیش بازسازی شده است، چندین بازی المپیک را برگزار کرده است. مهمتر از همه،این استادیوم جایی است که شعله المپیک در  آن روشن می شود و به ورزشگاه هایی که مسابقات ورزشی  در آنجا برگزار می شود برده می شود. در مراسم زمان باستان، استادیوم هر چهار سال ،یک جشنواره مذهبی اختصاص داده شده به الهه آتنا را برگزار می کرد. استادیوم Panathenaic، که گنجایش 50،000 نفرتماشاگر را دارست ، بزرگترین استادیوم در جهان است که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده است و این استادیوم جزء جاذبه های اصلی آتن است.

12- بازار موناستیراکی

مسافرانی که مایل به خرید هستند، می توانند از Monastiraki ، یک بازار بزرگ و محله در منطقه ی تاریخی آتن دیدن کنند. در همه روزهای هفته بازار با مغازه های فروش سوغاتی وجود دارد.در تعطیلات آخر هفته، آن را به بازار بزرگ تبدیل می کنند، با فروشندگان فرش  و عتیقه و همه چیز در آنجا پیدا می شود. Monastiraki محل خوبی برای خرید لباس و سوغاتی است.

11- اودئون هرودس آتیکوس

Odeon of Herodes Atticus در حال حاضر یک محل موسیقی برتر در آتن است.همچنین اودئون جای خوبی برای اجرای نمایشهای یونانی کلاسیک است. اگرچه سقف تئاتر را در دوران باستان پوشانده بود، اما امروز همه چیز تحت نظارت ستاره ها قرار می گیرد!

بهترین مقاصد برای سفر انفرادی دخترانه

10- موزه جدید آکروپلیس 

توقف اصلی در تورهای آتن، موزه جدید آکروپولیس است که در نزدیکی تپه ای است که در آن شهر قرار دارد. این مجموعه بزرگترین مجموعه ی معماری یونان و مجسمه های باستانی از جمله مجسمه های الهه آتنا و "Kritios Boy" است. موزه در ابتدا قرار بود در زمان المپیک سال 2004 ساخته شود، اما تکمیل آن به دلیل جنگ های حقوقی به تعویق افتاد. این موزه دارای پنج طبقه است که 4،000 آثار هنری را نمایش می دهد. نمایشگاه های دائمی شامل پارتنون فریزی، مجسمه آتنا، رنگ پاپلو کره، گالری پارتنون و آتنا نایک هستند.

9- کوه لیکابتوس

برای داشتن شبی عاشقانه یا دیدن غروب زیبای آفتاب و یا  دیدن پانورامای شگفت انگیز از آتن، کوه Lycabettus یک جای عالی و باور نکردنی است. به عنوان بالاترین نقطه در آتن به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا سراسر حوضه آتیکا و دریای اژه را ببینند. صخره نوردی را نیز می توانید در اینجا امتحان کنید.

8- موزه ملی باستان شناسی آتن

برای بازدید کنندگانی که نمایشگاه های هنری را دوست دارند، هیچ جایی بهتر برای دیدن یونان از موزه ملی باستان شناسی وجود ندارد. مجموعه های متعدد را می توان در اینجا از هنرمندان معاصر تا دوران باستان پیدا کرد. مجموعه شامل گلدان های کوچک، ابزارهای کاری، گلدان های رسی و دیگر آثار کوچک است که برخی از قدیمی ترین آثار باستان شناسی هزاره هفتم است.

7- میدان سینتاگما

نقطه اصلی مورد علاقه هر مسافر به آتن، میدان سینتاگما است. معروف ترین جنبه از Syntagma نگهبانانی است در مقابل آرامگاه رژه می روند. بیشتر رویدادهای مهم که در یونان اتفاق می افتد در میدان سینتاگما جشن گرفته می شود.

6- معبد زئوس المپیک

معبد زئوس المپیک به عنوان بزرگترین معبد یونان شناخته می شود. مجتمع عظیم باستانی که تقریبا در قرن هفتم به پایان رسید. ساختمان معبد  ابتدا در سال 515 قبل از میلاد توسط دستور پیزیوتراتوس آغاز شد، اما سپس کار بر روی معبد متوقف شد.در زمان امپراتوری هاردین در 132 سال قبل از میلاد، معبد در نهایت تکمیل شد و به زئوس المپیک اختصاص داده شده . معبد امروز بیشتر به عنوان یادآوری تاریخ یونان است، اما تنها 15عدد از 104 ستون بزرگ در آنجا سالم وجود دارد.

5- معبد ارچتیوم

این معبد ساخته شده از سنگ مرمرPentelic است که در آکروپولیس واقع شده است و یکی ازبناهای افسانه ای معماری یونان است.

4- آگورای باستانی

آگورا باستانی آتن زمانی بازار و مرکزتجارت بود.مردم برای جمع آوری همه کالاها به اینجا آمدند. همچنین در این مکان بود که با دیگران ملاقات می کردند و در مورد سیاست، کسب و کار، رویدادهای جاری  صحبت می کردند.در این مکان، معبد Hephaistos  وجود دارد که در قرن پنجم پیش از میلاد ساخته شده و از آگورای باستانی،در تپه آگورایوس کلنس به نمایش گذاشته شده است. این معبد بهترین معبد حفظ شده در تمام یونان به دلیل تبدیل آن به کلیسا در قرن هفتم است.

3- محله پلاکا

یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در آتن، منطقه Plaka است که در پایین آکروپلیس قرار دارد و به Syntagma گسترش می یابد. این روستا تقریبا مانند یک جزیره درون شهر است و این راهی عالی برای تجربه ی فرهنگ یونانی واقعی است. منطقه کاملا خاصی است و دارای مناظر واقعا منحصر به فرد با چند کافه، درختان قدیمی، تاج های برگی و خیابان های سنگی است. این منطقه به خاطر غذا، مغازه ها و کافی شاپ ها شناخته شده است.

2- پارتنون

پارتنون معروف ترین بنا در آتن و یونان است. این ساختمان با شکوه در بالای آکروپلیس قرار دارد و معماری Doric ساده ترین سبک معماری یونان است. معبد Parthenon به افتخار الهه آتنا برای تشکر از او برای محافظت از شهر در طول جنگ ساخته شده است.

1- آکروپولیس  

هیچ سفر و بازدیدی از آتن بدون تماشای آکروپلیس، معروف ترین تپه در پایتخت یونان کامل نیست.غیرممکن است که از این جاذبه برجسته بازدید نکنید زیرا بسیاری از خرابه های مهم یونان در اینجا قرار گرفته اند، از جمله یک قلعه قدیمی که نام آن نامگذاری شده است. اگر چه فقط 156 متر ارتفاع دارد ولی آکروپلیس بالاترین نقطه در روح فرهنگ یونان باستان است. ساختمان های این تپه ترکیبی عالی از معماری با محیط طبیعی محسوب می شوند.

منبع: touropia

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc