https://gateway.trip.ir/api/

اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟

به روز رسانی: 15 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟

در دبیرستان خود زبان دوم شما انگلیسی، فرانسه یا اسپانیایی بوده است اما چه اتفاقی می افتد اگر به مکانی بروید که هیچ کس به جز زبان محلی به زبان دیگری صحبت نمی کند و شما در حد «سلام» و «متشکرم» می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟

انگلیسی زبان رایج و زبان دوم اکثر کشورهای جهان است به ویژه شهرها و کشورهای که تعداد زیادی گردشگر یا تاجران بین المللی دارد. اما اگر از مسیر اصلی خارج شوید به راحتی نمی توانید فردی که بتواند انگلیسی صحبت کند را پیدا کنید. در جنگل های اکوادور به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که به جز اسپانیایی زبان دیگری بلد باشد. یا اگر در روستایی در چین یا روسیه یا حتی در شهرهای بزرگ آسیا مانند توکیو باشد که علائم انگلیسی خیلی کمی در آنها یافت میشود، چه می کنید؟ در زیر پیشنهادهای برای این شرایط به منظور کمک به شما ارائه شده است.

نترسید!

منطق و آرامش بهترین دوستان شما هستند. ممکن است اگر دستگاه پرداخت یا دریافت پولی  را پیدا نکنید یا نتوانید به هتلتان را برگردید، عصبانی و ترشرو شوید. اما نگران نباشید، نهایتا کسی به شما کمک خواهد کرد. خوش بین باشید.

بنویسید!

قبل از خروج از محل اقامتتان از بخش پذیرش درخواست کنید نام هتلتان را به زبان محلی بنویسد یا کارت هتل را که جزئیات کامل دارد را همراه خود داشته باشد. به این شکل اگر جایی گم شوید به راحتی می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و درخواست کنید که شما را به محل اقامتتان راهنمایی کنند. همچنین می توانید یک تاکسی (بهترین و امن ترین پیشنهاد برای  شب) درخواست کنید و با نشان دادن کارت یا نشانی از وی بخواهید شما را به محل اقامتتان برساند.

یک برنامه دریافت کنید!

اگر در سفرهای خارجی همراه خود تلفن هوشمند دارید، یک برنامه دیکشنری دانلود کنید. برنامه ی مورد علاقه ی من سرویس ترجمه ی گوگل است که تقریبا ده ها زبان را پوشش می دهد. داشتن برنامه ای برای ترجمه زبان محلی یا با  قرار دادن دوربین رو به روی نوشته ها و علائم به انگلیسی ترجمه شود بسیار کار شما را راحت تر می کند. اگر اینترنت بی سیم  یا  اینترنت شبکه همراه ندارید، مطمئن شوید که این برنامه به صورت آفلاین کار می کند. سرویس ترجمه گوگل برای تلفن های اندروید و اپل رایگان است.

کتاب راهنمای مقصد بخرید!

شاید تلفن های هوشمند در تمام جهان کار نکنند یا اگر باطری تلفن شما تمام شود لازم است یک پشتیبانی داشته باشید. اگر به کشوری وارد میشوید که کسانی که انگلیسی صحبت می کنند بسیار محدود هستند، داشتن یک لغت نامه یا کتاب راهنمای مقصد بسیار برای شما ارزشمند است. حتی اگر نتوانید کلمات را درست تلفظ کنید می توانید به مردم محلی لغت مورد نظر خود را در کتاب نشان دهید و  سعی کنید که منظور خود را به آنها بفهمانید. بسیاری از کتابهای راهنمای مقصد همچنین لیستی از کلمات رایج را به شما پیشنهاد می دهند که می توانید به جای حمل کتاب این کلمات را به یاد داشته باشید.

به یک هتل بروید!

هرکجا که هستید نزدیکترین اقامتگاه را پیدا کنید، ترجیحا یک هتل لوکس یا تجاری (که بسیاری از مهمانان آنها بین المللی باشد). هتل ها تقریبا همیشه شخصی در بین کارکنان خود دارند که انگلیسی صحبت می کند یا کسی را می شناسند که می تواند به شما کمک کند. در بدترین حالت، می توانید در لابی استراحت کنید و در مورد راه حل دیگری تمرکز کنید و فکر کنید.

دفتر خدمات گردشگری پیدا کنید!

به مانند هتل، دفاتر خدمات گردشگری با بازدیدکنندگان بین المللی ارتباط دارند و احتمالا کارکنانی دارند که می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند.

یک گروه بین الملل را پیدا کنید!

شاید پیشنهاد غیر منتظره باشد اما : به یک مک دونالد بروید. یا هر رستوران یا هتل زنجیره ای که در سطح بین الملل شناخته شده است. این مکان ها برای انگلیسی زبان ها جذاب هستند برای همین اغلب کارکنان زبان انگلیسی بلدند و می توانند حداقل متوجه صحبت شما شوند. حتی اگر کارکنان آنها نیز نتوانند به شما کمک کنند مهمانان آنها مطمئن به می توانند کمک کند.

افراد جوان را پیدا کنید!

پیشنهاد دیگر  این است در این شرایط اگر کاری از دست هیچ کدام از راه های قبلی برنمیاد به جوانان محلی توجه کنید. افراد محلی که در دهه 20 زندگی خود هستند. این افراد نسبت به افراد پیرتر هنوز زبان دومی که در مدرسه آموخته اند را از یاد نبرده اند و همچنین احتمال اینکه این افراد زبان انگلیسی بلد باشند بسیار است.

تصویری بکشید یا علائم را نشان دهید!

حرکت دست، طرح ساده یا حتی نشان دادن مکانی روی نقشه می تواند در هر جایی از جهان به شما کمک کند. دقت کنید، اگرچه به نظر می رسد حرکات دست در فرهنگ شما بی منظور است اما ممکن است در برخی مکان های جهان توهین آمیز محسوب شود. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به هر شهر در مورد علائم و حرکات بدن خود و مفهوم آنها در مقصد مطالعه کنید.

نکته ی مهمی که باید به خاطره داشته باشید این است که مردم در سراسر جهان عموما مهربان هستند و زمانی که تلاش و حرکات شما را ببینند تلاش می کنند به شما کمک کنند. همچنین داشتن لبخند باعث میشود مردم محلی نیز به شما لبخند بزنند و در این زمان به روی باز به شما کمک می کنند. پیشنهاد یا راه حل شما در شرایط مشابه چیست؟ می توانید راه حل های خود را با ما در میان بگذارید؟

منبع: لست سکند

 

 

 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc