https://gateway.trip.ir/api/

چرا شهروندان سنگاپور، سوئد و آلمان دارای قدرتمند ترین پاسپورت هستند؟

به روز رسانی: 15 آبان ، 1402 اخبار گردشگری

چرا شهروندان سنگاپور، سوئد و آلمان دارای قدرتمند ترین پاسپورت هستند؟

وقتی که ما در مورد مسافرت بین المللی صحبت می کنیم، جایی که می روید، ممکن است به همان اندازه که از کجا می آیید مهم باشد. برخی از مسافران می توانند از میان کشورها با آداب و رسوم مختلف گذر کنند و برای ماه ها و حتی سال ها در آنجا اقامت داشته باشند، در حالی که دیگران برای سفر، به ویزای گران قیمت، محدودیت زمانی سخت و صرف مراحل طولانی نیازمندند.

چرا این اختلاف ها وجود دارد؟

گذرنامه ها منافع بین المللی کشور را منعکس می کنند.کشوری که دارای انجمن های دیپلماتیک قوی است، بیشترین پاسپورت های قوی را ارائه می دهد، به این دلیل که سیاستمداران این کشورها به طور متقابل قراردادهای مربوط به ویزای دو جانبه را امضا کرده اند.

به عنوان مثال، صاحبان پاسپورت های افغانستان در جاهایی که می توانند سفر کنند، بسیار محدود هستند زیرا این کشور در بسیاری از سال ها درگیر جنگ داخلی شده است.

 فهرست قوی ترین پاسپورت 

شاخص گذرنامه،هر ساله بر اساس تعداد کشورهایی که شهروندان آنها بدون ویزا می توانند وارد کشورها شوند رتبه بندی می شود. بیایید ببینیم که چرا سه کشور برتر شاخص گذرنامه، سنگاپور، سوئد و آلمان دارای قدرتمند ترین گذرنامه برای لذت بردن از مزایای سفر در سراسر جهان بدون مشکل هستند.


1.سنگاپور

با توجه به این شاخص، سنگاپور یکی از قوی ترین گذرنامه هاست. از زمان تأسیس آن در سال 1965، سیاست خارجی سنگاپور در حال توسعه بسیاری از دوستان بین المللی است. کشور در طول جنگ سرد بی طرف است. به جای شرکت در درگیری ها، آنها تلاش می کنند تا کشورهایی را که با یکدیگر درگیر هستند متحد کنند

امروزه آنها در سازمان ملل نقش مهمی ایفا می کنند و اغلب به عنوان کشور صلح آمیز و با آرامش همراه با متحدین صلح در برابر آمریكا، بریتانیا و چین ایستادگی می كنند. آنها همچنین سعی دارند از حقوق ملت های کوچکتر حمایت کنند و اینکه در مجمع سازمان ملل متحد حق نظارت دارند.

در نتیجه موقعیت خوب بین المللی خود، صاحبان پاسپورت سنگاپور می توانند بدون ویزا به 156 کشور سرزمین های خود، از جمله تمام کشورهای اروپایی سفر کنند. اینها کشورهایی هستند که دسترسی به آنها بسیار دشوار است برای شما که پاسپورت کشوردیگری را دارید، اما صاحبان گذرنامه سنگاپور ساده ترین برنامه های شهروندی را ارائه می دهند.

2.سوئد

سوئد سیاست خارجی مشابهی را دنبال می کند و بر طبق آن، دارای گذرنامه با تقریبا همان قدرتی است که سنگاپور دارد. از اوایل قرن نوزدهم، آنها هرگز در جنگ شرکت نمی کنند.علاوه بر این، نیروهای مسلح خود همواره در آنجا حضور دارند تا در مجمع سازمان ملل متحد برای ترویج صلح و هماهنگی سخنرانی کنند.آنها همچنین نقش عصبی را در حل اختلافات میان ملل و نیز حفاظت از ملت های کوچک تأمین می کنند.

3.آلمان

علاوه بردو کشور بالا، آلمان دارای ویزای حتی قدرتمندتر است؛ زیرا دسترسی آنها به بیش از 157 کشور را دربر می گیرد. آلمان یکی از قویترین پشتیبانان همکاری جهانی است. به عنوان عضو بسیاری از سازمان های بین المللی، این کشور خالص مالی بیشتری در اتحادیه اروپا از هر کشور عضو دیگر دارد. آنها همچنین در حل بسیاری از مشکلات جهانی مشارکت دارند. به همین دلیل است که گذرنامه های قویتری را برای شهروندان خود ارائه می دهد.

این به این معنی است که بسیاری از کشورهای دیگر نیز به راحتی از طریق اعتبار رفتارهای خود می توانند سیاست های ویزای آسان را برای ورود به کشورهای دیگر آسان کنند،درست مانند سنگاپور، سوئد و آلمان.

منبع: traveldailynews

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc