https://gateway.trip.ir/api/

کامنیک، دروازه‌ی رویایی آلپ

به روز رسانی: 16 مهر ، 1399 جاذبه های گردشگری

کامنیک، دروازه‌ی رویایی آلپ

 پیش بینی‌ها کشور اسلوونی یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری خواهد شد. دلیل این جذابیت در زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ منطقه و دور بودن از توریسم پر هیاهوی کلانشهرهاست. اگر عاشق زیبایی اروپا هستید، شهر کامنیک دروازه ورود به آلپ است. فصل بهار بهترین زمان گرفتن بلیط هواپیما برای تجربه کامنیک است.
کامنیک از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای اسلوونی است. شهری به جا مانده از قرون وسطا که از قرن 11 میلادی بر سر زبانها افتاد. این شهر بین لیوبلیانا و کلژه مرکز فرهنگ باواریایی بوده است. قدمت شهر را در «مالی گراد» یا قلعه کوچک خواهید دید. مجموعه‌ای از دژ دفاعی و کلیسای آن که قرنها پیش توسط خانواده‌های اشرافی ساکن درکامنیک ساخته شده است. امروز مالی‌گراد به عنوان نماد کامنیک شناخته می‌شود.
اگر با حوصله و آرامش  این شهر کوچک را قدم بزنید، در خیابان سنگفرش شده و تاریخی «سوتنا» ساختمان‌هایی می‌بینید که مانند قطعات جواهر در دل کامنیک پنهان شده‌‌اند. شما در یک موزه معماری هستید با خانه‌های رنگی و بامهای شیروانی قرمز که توجه هر گردشگری را جلب خواهد کرد.  
اگر در ماه سپتامبر عازم کامنیک باشید شاهد بزرگترین فستیوال قومیت‌های اسلوونی به مناسبت روز ملی میراث لباس و پوشاک خواهید بود. این فستیوال از سال 1966 به طور سالیانه برگزار می‌شود. یکی دیگر از فستیوال‌های معروف شهر کامفست نام دارد. جشنواره‌ای برای موسیقی و فرهنگ که در ماه اگوست به مدت 9 روز و با حضور هزاران گردشگر برگزار می‌گردد. 
از معروف‌ ترین جاهای گردشگری کامنیک، ولیکا پلانینا است. اینجا سکونتگاه کوهستانی چوپانان و از بزرگترین آنها در اروپا محسوب می‌شود. به خاطر موقعیت آن در آلپ و نوع معماری خاص کلبه‌ها که با پوشال کاج ساخته می‌شود، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شما با استفاده از تراموا و یا  کوهنوردی سبک می‌توانید به این مکان مرتفع بروید. در فصل تابستان گله‌داران برای چراگاه دامها به ولیکا پلاتینا می‌آیند و شما می‌توانید محصولات لبنی درجه یک آنها را امتحان کنید. شما در یکی از رویایی‌ترین مناطق چشم‌نواز آلپ قرار دارید. 
در آخر اگر اهل عکاسی و طبیعت‌گردی هستید، دره کامنیسکا بیستریکا شما را به تجربه طبیعت ناب کامنیک می‌برد. مسیری رودخانه‌ای که تمیزی آب آن در اسلوونی شهرت دارد. در طول مسیر جنگلی علاوه بر مناظر جادویی، آبشار بلند ارگلیک را خواهید دید. ارگلیک به معنای سازدهنی است و به صدای موسیقی‌گونه آبشار اشاره دارد. فقط تجربه دوچرخه‌سواری و قایق سواری این دره سبز را از دست ندهید.
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc