https://gateway.trip.ir/api/

گرانترین فصل سفر به دبی

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

گرانترین فصل سفر به دبی

بهترین فصل سفر به دبی چه زمانی است؟ سفر به دبی در چه فصلی گرانتر است؟ چه زمانی می توان سفری ارزان به دبی داشت؟ در این مقاله به سوالاتی از این قبیل پاسخ می دهیم. دبی یکی از کشورهای پر زرق برق خاورمیانه است که هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. در این کشور جاذبه های متعددی وجود دارد و تفریحات دبی بسیار متنوع است. گردشگران در امارات متحده عربی می توانند به تماشای دریای نیلگون خلیج فارس بنشینند و یا بر روی سواحل شنی و نرم آن دراز بکشند. همچنین می توانند با کشتی های کروز بر روی آب شناور شوند و غذای خود را بر روی عرشه کشتی میل کنند و به بازارها و مراکز خرید بزرگ این کشور سری بزنند.

همانطور که می دانید دبی یکی از کشورهای گران قیمت برای سفر به حساب می آید، بنابراین یکی از سوالاتی که همواره برای گردشگران به وجود می آید این است که ارزان ترین و گران ترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟ دبی دارای آب و هوایی گرم و شرجی است؛ به خصوص در فصول گرم سال دمای هوا به شدت افزایش پیدا می کند. بنابراین بهترین زمان سفر به دبی در فصل های خنک سال است؛ سردترین دمای دبی در زمستان به 20 تا 23 درجه سانتی گراد می رسد که دمای ایده آل و مطلوبی است.

سفر به دبی در تابستان به دلیل آب و هوای گرم و شرجی ممکن است کمی اذیت کننده باشد اما می تواند هزینه های سفر شما را کاهش دهد؛ زیرا تقاضا برای تور دبی در این فصل کم تر است و تعداد گردشگران نیز کاهش می یابد. از طرفی در فصول سرد سال به دلیل آب و هوای خنک و دلپذیر تقاضا برای سفر به دبی افزایش پیدا می کند و به گران ترین فصل سال تبدیل می شود.

بهترین زمان برای سفر به دبی

نمایی از برج العرب در دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم آب و هوای دبی بسیار گرم است. بنابراین معمولا بهترین زمان برای سفر به دبی از ماه آذر شروع می شود و تا اسفند و اوایل بهار ادامه دارد. دما در این فصل از سال به 23 درجه سانتیگراد می رسد و به طور متوسط 10 ساعت آفتاب در روز وجود دارد. فصل پاییز و زمستان در دبی هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در حالی که بیشتر ساکنان نیمکره شمالی کره زمین در این دوره هوای برفی و سرد زمستانی را تجربه می کنند، شهر دبی همچنان آسمان صاف و دمای ملایمی دارد.

آب و هوای دبی

دبی شهری کویری است؛ بنابراین آب و هوای آن در طول سال تغییرات زیادی نمی کند. می توان گفت دبی تنها دو فصل دارد.در طول ماه های زمستانی، آب و هوای دبی برای رفتن به ساحل، گشت و گذار در دبی، قدم زدن و پیاده روی عالی است. این فصل اوج حضور گردشگران در دبی و بهترین زمان برای سفر به دبی است.

گران ترین فصل سفر به دبی

دبی به صورت کلی به دو فصل تقسیم می شود؛ فصل گرم و گرم تر. بهترین زمان برای سفر به دبی از آذر تا اسفند است که به آن فصل زمستانی دبی می گویند. زمستان دبی دلپذیر و مناسب برای انواع فعالیت های خارج از منزل است. در این زمان، به ویژه در ماه های ژانویه و فوریه، شهر واقعاً شلوغ می شود، زیرا این ماه ها برای کریسمس و سال نو میلادی جشن ها و برنامه های ویژه سال نو برگزار می شود. در جشنواره خرید دبی در ماه های ژانویه و فوریه معمولا بیش از 70 درصد تخفیف روی اجناس گذاشته می شود. البته باید در نظر گرفت قیمت هتل ها در این ماه از سال بالا و گران است. قیمت بلیط هواپیما نیز بالا می رود و همه چیز کمی دور از دسترس به نظر می آید. اما اگر بلیط را به اندازه کافی زود رزرو کنید، می توانید خود را برای این جشن ها و تخفیف ها به دبی برسانید.

سفر به دبی در تابستان

دمای کشور دبی در ماه فروردین رو به افزایش می رود و در ماه خرداد رسماً هوا گرم می شود. هوا در ماه های تابستان در دبی بسیار گرم و مرطوب است. باران در این فصل از سال بسیار کم است، اما رطوبت هنوز در سطح بالایی قرار دارد. در این فصل به دلیل گرمای زیاد می توانید به مراکز خرید و فروشگاه هایی بروید که همگی دارای تهویه مطبوع هستند و با خیال راحت خرید کنید.

جمع بندی

در این مقاله به ارزان ترین و گرانترین زمان سفر به دبی اشاره کردیم. اگر شما هم دوست دارید به این شهر لوکس سفر کنید، باید آب و هوای دبی را در نظر داشته باشید. اگر صرفا برای خرید به دبی می روید، تابستان فصل خوبی است؛ هم قیمت بلیط دبی ارزان تر است و هم هزینه تور دبی کاهش می یابد. اما اگر دوست دارید بیشتر وقت خود را در شهر بگذرانید و در سواحل دبی گشت و گذار کنید، پاییز و زمستان را برای سفر به دبی انتخاب نمایید. هرچند زمستان گرانترین فصل سفر به دوبی است، اما آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. اگر در تابستان یا زمستان به دبی سفر کرده اید، تجربه خود را با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc