https://gateway.trip.ir/api/

وضعیت پروازهای اروپایی ایران ایر

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

وضعیت پروازهای اروپایی ایران ایر

بر اساس آخرین اطلاعات رسیده، ایران ایر از این پس مجاز به پرواز در اروپا نیست. ابتدا خبر رسید که این اعلام مربوط به گسترش بیماری کرونا میباشد ولی به چند ساعت نرسید که خبر نهایی مبنی بر تحریم ایران ایر مطرح شد.

افرادی که از این پروازها استفاده میکردند افرادی بودند که دانشجو بودند و هزینه بلیط هواپیما برای آنها به صرفه در می آمد و دسته ای دیگر نیز افرادی بودند که با داشتن ویزای شینگن قصد سفر تفریحی به کشورهای اروپایی را داشتند.

لغو مجوز (TCO) یا همان third country operation و نداشتن مدارک و دستورالعمل های بروز شده برای ایرباس 330 مهمترین عوامل تحریم های ایران ایر میباشد.

چندی قبل نیز پروازهای ماهان به اروپا کنسل شد و این موجب افزایش نرخ تورهای اروپایی گشت، چون اگر پروازهای ایران ایر و ماهان نباشند، مسافران ایرانی باید از پروازهای توقف دار مثل ترکیش استفاده کنند و این موجب میشود حدود 6 میلیون تومان اضافه تر پرداخت کنند ضمن اینکه طول مدت پرواز به علت توقف در کشور دوم مثل ترکیه بیشتر میشود و باعث اذیت مسافران خواهد شد.

مسیرهای مهمی که ایران ایر به آنها در اروپا پرواز داشت: لندن، آمستردام، فرانکفورت، هامبورگ، پاریس، میلان، وین و کلن

این موارد نمیتواند بر روی دریافت ویزای شینگن تاثیر گذار باشد ولی بر روی تورهای اروپایی حتماً تاثیر گذار است و باید دید مسئولین چه تدابیری در این خصوص انجام خواهند داد. همچینین برای افراد دانشجو نیز تاثیرات بدی خواهد گذاشت، چون هزینه بلیط هواپیما برای این دسته از افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در صورت برقراری مجدد پروازها در آینده اطلاع رسانی در سایت تریپ انجام خواهد گرفت، همچنین با جست و جوی بلیط هواپیما در مسیرهای بالا خواهید توانست ایرلان هایی که به این مقاصد پرواز میکنند را ببینید و پس از بررسی قیمت نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید.

به روز رسانی در تاریخ 21 اسفند 98: اعلام برقراری مجدد پرواز

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc