https://gateway.trip.ir/api/

شرایط عودت وجه و کنسلی تور در شرایط اضطراری

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

شرایط عودت وجه و کنسلی تور در شرایط اضطراری

شرایط بحرانی که موجب بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی میشود مثل ورود کرونا به ایران، در این شرایط تکلیف تورها و پروازهای رزرو شده به چه صورت است؟ این سوال این روزهای مسافران ایرانی از آژانس های هواپیمایی است که از آنها تور رزرو کرده اند و یا بلیط هواپیما رزرو کرده اند و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی استرس زیادی برای برخی از مسافران ایجاد شده است. در این مورد به چند نکته مهم دقت داشته باشید تا به خوبی از این دوران بدون ضرر عبور کنید.

نکات لازم کنسلی توردر شرایط اضطراری

1 - از آخرین اخبار هوایی کشور با خبر باشید، برای مثال در حال حاضر کلیه پروازهای ترکیش ایرلاین تا اطلاع ثانوی به علت شرایط ویروس کرونا در ایران کنسل شده است، همچنین برای ورود به سایر کشورها باید 5 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه برای دریافت کارت سلامت حضور داشته باشید. کشورهای دیگری از جمله کویت و گرجستان نیز مرزهای خود با ایران را تا اطلاع ثانوی بستند. برای دریافت آخرین اخبار پروازها میتوانید با تریپ در تماس باشید.

2- سعی کنید تا آرام شدن شرایط از رزرو تورهای جدید برای تاریخ های نزدیک خودداری کنید، همانطور که میدانید گفته شده است ویروس کرونا با گرم شدن هوا کمتر شده و از بین خواهد رفت، پس میتوانید از همین حالا برای سفرهای اواسط بهار به بعد با خیال راحت رزرو خود را انجام دهید.

3- بهتر است اخبار رسمی را پیگیری کنید و از کانال های غیر رسمی که اخبار ضد و نقیض در خصوص مسافرت را منتشر میکنند دوری کنید.

4- در خصوص افرادی که تور رزرو کرده اند، باید به قراردادی که با آژانس هواپیمایی بسته اند رجوع کنند، در یکی از بندهای این قرارداد شرایطی در خصوص مواقع اضطراری از جمله سیل و زلزله و ... عنوان شده است که ویروس کرونا نیز از جمله شرایط اضطراری و بحرانی در جهان به شمار میرود.

5- در خصوص پروازها، به دو بخش باید دقت کرد، یکی این مورد که به دلیل بسته شدن مرزها نتوان پرواز کرد و مورد دوم آنکه خودتان درخواست کنسلی داشته باشید، که در حالت اول کل پول بلیط هواپیما به شما از طرف ایرلاین عودت داده میشود البته عودت وجه بستگی به زمان پرواز شما دارد و در مورد دوم نیز با صدور نامه کتبی از هواپیمایی کشوری، ایرلاین ها باید هزینه را به شما بدون کسر جریمه پرداخت کنند و یا برای شما بلیط به صورت open صادر کنند.

امیدواریم که سفر بی خطری داشته باشید و در این روزها بیش از پیش از خودتان مواظبت کنید تا این بحران را پشت سر بگذاریم و این تهدید جدی برای سلامتی افراد و گردشگری دنیا به زودی به پایان برسد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc