شرکتهای هواپیمایی که اسپانسر ورزشی شدهاند!
به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار و بخشنامه ها
امروزه، ایرلاینها باعث شدهاند تا حوزه گردشگری بین المللی، تقویت شود و به پایداری برسد. این تاثیر به حدی است که امروزه دیگر مسافرتهای توریستی بدون پرواز قابل تصور نیست. گسترش خطوط هوایی، روی افزایش شمار گردشگران و رونق مقاصد سفر، تاثیر مستقیم گذاشته است. بهطوری که دورترین شهرها و مقاصد گردشگری نیز به سادگی در دسترس گردشگران قرار دارند. در این میان، ایرلاینها از گردش مالی کلانی بهرهمند شدهاند که فرصتهای اقتصادی و تبلیغاتی جدیدی را پیش روی آنها گشوده است.
اسپانسرینگ ورزشی
یکی از حیطههای جذاب برای ایرلاینها، اسپانسرینگ ورزشی است که آنها را به سرمایهگذاری مبالغ هنگفت ترغیب میکند. اهمیت این حمایت مالی از جایگاه ویژهای در بازاریابی برخوردار است چرا که یک برنامه وفادارانه، تاثیر عمیقی در مخاطب به جا میگذارد و اطلاع از برند را در جامعه هدف افزایش میدهد. این نوع استراتژی بازاریابی، روز به روز، محبوبیت بیشتری مییابد. از نمونههای اخیر میتوان از حمایت ایرلاین امارات (Emirates Airline) از باشگاه آرسنال، ایرلاین اتحاد (Etihad Airways) از باشگاه منچسترسیتی، ایرلاین قطر ایرویز (QatarAirways) از باشگاه بارسلونا نام میبرد. این شرکتهای هواپیمایی، برای افزایش فروش بلیط هواپیما، این حمایتهای مالی را کردهاند.
ورزش، زبانی جهانی
ورزش، بدون توجه به جغرافیا، همواره توانسته است احساسات مخاطب را همراه کند و وفاداری او را جلب کند. این زبان جهانی ورزش است که به راحتی میتواند اجتماع بزرگ هواداران با سلیقههای متفاوت را به یک جامعه همرنگ تبدیل کند. در اتمسفر هیجانی ورزش، هوادار با اسپانسرمالی باشگاه یا رویداد ورزشی، به سادگی همدلی پیدا میکند. این همدلی به تاثیر گسترده برند و وفاداری طرفداران منجر خواهد شد.
صنعت ورزش
تا پیش از توسعه فناوری و رسانههای جمعی فراگیر، ورزش در مقیاسی محلی و منطقهای هوادار داشت اما امروزه با گسترش شبکههای ارتباطی نوین، صنعت ورزش، قلمرویی جهانی با مخاطبان بیشمار است که میلیونها دلار در آن به گردش در میآید. بنابراین بازاری جذاب برای شرکتها و هولدینگها است که در اسپانسرینگ باشگاهها و رویدادها مشارکت کنند. این بازار به تاثیرپذیری مردم از ورزش متکی است و برندها را به سمت مصرفکنندگان هدف سوق میدهد.
بازاریابی ورزشی
دلایل گرایش ایرلاینها به این سبک از بازاریابی را باید در افزایش آگاهی از خدمات و محصولات شرکت، فرم خوشایند تبلیغاتی آن، جبران کمبود هزینه باشگاهها، ارزش برجسته سرمایهگذاری و در نهایت ایجاد حسن نیت در جامعه دانست. این نوع اسپانسرینگ نسبت به تبلیغات انبوه، در رسیدن به هدف کارآمدتر است. البته جامعه هدف یک ایرلاین در اسپانسرینگ ورزشی بر مبنای تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی تفاوت خواهد داشت، چناچه فوتبال اگر ورزش همگانی است، بدمینتون مخاطب محدودی دارد.
ارزش اقتصادی
در گذشته، اسپانسرینگ ورزشی بدون انتظار برگشت سرمایه و با زمینه بشردوستانه انجام میشد اما امروز ماهیت تجاری پیدا کرده است. هواخواهان باشگاه ورزشی، اسپانسرینگ را بیشتر از آگهی تبلیغاتی سنتی دوست دارند، چون منافع آن برای باشگاه کاملا ملموس است.
مزایای اسپانسرینگ
برای باشگاهها جدا از پشتوانه اقتصادی ایرلاین برای باشگاهها، منافع خطوط پروازی را نباید نادیده گرفت. دغدغه هر باشگاهی، آمادگی بالای بازیکنان است، از این لحاظ داشتن یک اسپانسر ایرلاین به باشگاه حق انتخاب زمان مناسب پرواز متناسب با زمانبندی تیم خواهد داد و بازیکنان نیز زمان کافی برای ریکاوری خواهند داشت. از طرف دیگر، باشگاه از تغذیه رژیمی بازیکنان خود در پرواز اطمینان خواهد یافت.
شما میتوانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی، جزئیات سفر خود را در صفحات مربوطه وارد کنید. سپس عملیات رزرواسیون را بسادگی انجام دهید.
نوشاد ابرکار 23 خرداد 1401
دنبال اسپانسر هستیم برای تیم کوچک فوتسال