https://gateway.trip.ir/api/

هاستل چیست

به روز رسانی: 24 مهر ، 1401 آشنایی با هتل ها و اقامتگاه ها

هاستل چیست

هاستل چیست ؟ امکانات هاستل چیست ؟ مزایا و معایب هاستل چیست ؟ اگر به دنبال جواب این سوالات هستید در ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید.
هاستل ها نوعی اقامتگاه مشترک هستند که به بودجه سفر شما کمک زیادی می کند. مسافران هزینه یک تخت و یک فضای مشترک را پرداخت می کنند، که اقامت را بسیار مقرون به صرفه تر از یک اتاق استاندارد هتل می کند.
در هاستل ها برای هر مسافر یک تخت و فضایی برای نگهداری وسایل شخصی خود در نظر گرفته شده است. بقیه فضا مشترک است، از جمله حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک هستند.
برخی از هاستل ها اتاق های خصوصی دارند، اما هاستل های ارزان تر معمولا تخت های دوطبقه ارائه می دهند. اولین هاستل ها در اروپا ایجاد شده اند، اما محبوبیت آنها افزایش یافته است و می توانید آنها را در سراسر جهان پیدا کنید.

داخل هاستل ها

داخل هاستل ها

تفاوت هاستل و هتل

هاستل ها به شما این امکان را می دهند که با افراد جدید از سراسر جهان آشنا شوید. این جنبه یکی از دلایل اصلی انتخاب برخی از مسافران برای این نوع اقامت است.
هاستل ها فضایی شبیه به خوابگاه را برای مسافران فراهم می کنند، در حالی که هتل ها اتاق های جداگانه ای برای حفظ حریم خصوصی بیشتر ارائه می دهند.
بزرگترین تفاوت بین هاستل و هتل این است که در یک هتل، یک اتاق خصوصی و حمام شخصی با وسایل و امکاناتی همچون تلویزیون، چای ساز، قهوه ساز، یخچال و ... وجود دارد.
یک هاستل اما متفاوت است، هاستل ها در واقع یک اتاق مشترک با چندین تخت است و همچنین دارای حمام، آشپزخانه، دوش و گاهی سرویس بهداشتی مشترک است.
آشپزخانه در دسترس مسافران است تا غذای خود را در داخل آن بپزند. هاستل ها طبیعتا ارزان تر هستند، در حالی که هتل ها حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند.

مزایا و معایب هاستل

قبل از رفتن به هاستل بهتر است، که مزایا و معایب اقامت در هاستل را در نظر بگیرید تا بدانید قبل از رزرو به چه جایی می روید.

مزایای اقامت در هاستل 

هاستل ها به دلایل مختلفی گزینه عالی هستند. فرض کنید که با یک گروه می خواهید به یک کشور دیگر سفر کنید و یا دانشجو هستید و قصد دارید در خارج از کشور خود به کسب دانش بپردازید. می توانید یک اتاق بزرگ را با قیمت بسیار مقرون به صرفه انتخاب کنید. 

قیمت ارزان

بسته به جایی که می روید و نوع اتاقی که انتخاب می کنید، می توانید هاستل را با کمتر از 10 دلار در هر شب رزرو کنید. یک هاستل با هزینه ای بسیار کمتر از قیمت یک هتل مکانی خوب برای اقامت کوتاه مدت است.

آشنایی با افراد متفاوت

هاستل ها این امکان را به مسافران می دهند که با یکدیگر آشنا شوید و به معاشرت بپردازند. شما در هاستل ها می توانید افراد جالب و متفاوتی را ببینید.

اقامتگاه مسافران گروهی

رزرو چندین اتاق هتل برای گروه‌های بزرگ مسافرتی می ‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. اما اجاره یک اتاق بزرگ در هاستل می ‌تواند بسیار راحت ‌تر، مقرون به صرفه ‌تر و سرگرم‌ کننده ‌تر باشد.

وای فای رایگان

اکثر هاستل ها دارای وای فای رایگان هستند. در واقع اگر در یک منطقه دورافتاده هستید یا اگر تعداد زیادی مسافر به طور همزمان وصل شده باشند، اتصال می تواند ضعیف باشد. 
در حالی که می توانید شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید و وب را مرور کنید، ممکن است در پخش فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با مشکل مواجه شوید.

صبحانه رایگان

اکثر هاستل ها صبحانه رایگان سرو می کنند. اگرچه ممکن است خیلی تجملاتی نباشد، اما بسیار مقرون به صرفه است.

معایب اقامت در هاستل 

قابل درک است که مشترک بودن یک اتاق با چندین مسافر دیگر، مطمئناً برخی مشکلات را به همراه دارد.

سر و صدا

اگر با صدای خروپف در اتاق های خواب مشترک و یا با همسایه های پر سر و صدا در اتاق های مشترک هاستل مشکل دارید، هاستل ها مکان های خوبی برای اقامت نیستند.

آزار بو 

وقتی افراد زیادی در یک اتاق می خوابند، ممکن است اتاق بوی بدی داشته باشد. و از آنجایی که هاستل ها ارزان تر هستند و ممکن است در مناطق دورافتاده تر باشند، مردم ممکن است به روال بهداشت شخصی که در خانه نگه می دارند پایبند نباشند. 

فقدان حریم خصوصی

از آنجایی که در اتاق هایی با افراد مختلف هستید، به همین خاطر حریم خصوصی که در یک هتل دارید در هاستل ها نخواهید داشت.

مقررات هاستل

بسیاری از هاستل ها برای ایمنی و اطمینان از اینکه مسافران در تمام ساعات با آمدن و رفتن، خواب دیگران را مختل نمی کنند، مقررات منع آمد و شد اعمال می کنند. 
اگر قصد دارید تا دیروقت بیرون بمانید و می خواهید در هر زمانی از شب به اتاق خود دسترسی داشته باشید، احتمالا هاستل برای شما مناسب نیست.

انواع اتاق هاستل

هاستل ها اغلب با چیدمان ‌هایی از ۴ تا ۴۰ تخت دوطبقه ارائه می شوند. هاستل 4 تخته رایج ترین نوع هاستل است. قیمت ‌ها برای اتاق ‌های خصوصی یا اتاق‌ های کوچک ‌تر با افراد کمتر بالاتر است، اما برای کسانی که از خوابیدن در کنار افراد زیاد ناراحت هستند، می ‌توانند گزینه بهتری باشند.
هاستل های مختص بانوان نیز وجود دارد، که بسیار رایج است و می تواند محیط راحت تری را برای زنانی که نگران امنیت خود هستند فراهم کند.
هاستل های کلاسیتر تخت های ایزوله را در یک اتاق فراهم می کنند. این کار کمی فضای بیشتری بین مسافران ایجاد می کند. هاستل های پاد استایل یک گزینه خصوصی ترهستند، اتاق های خصوصی این اتاق ها دارای یک تخت دو نفره یک نفره، دو تخت دو نفره، یا یک تخت دو نفره بزرگ است.
اتاق خانواده یکی دیگر از انواع هاستل است، برخی هاستل ها اتاق های خصوصی به سبک خانوادگی ارائه می دهند که می توانند چندین عضو خانواده را در یک اتاق در خود جای دهند.
هاستل ‌های سوئیتی فضای بزرگ ‌تری با امکانات رفاهی مختلف فراهم می ‌کنند و گاهی اوقات دارای دو سطح هستند.

چیزهایی که باید به هاستل ببرید

همراه داشتن چند مورد ضروری برای اطمینان از اقامتی راحت و آسان بسیار مهم است. داستن یک قفل برای ایمن نگه داشتن وسایل شخصی شما در کمد ارائه شده ضروری است.
گوش ‌گیرها یا هدفون‌ ها برای افرادی که صدا در خواب آن ها را اذیت می کند. این گوش گیرها در مواقعی که شب پر سر و صدا است و یا صبح زود بیدار می ‌شوند، مفید هستند.
در صورتی که مسافرانی که با شما در یک اتاق هستند، تصمیم بگیرند چراغ‌ ها را در طول شب یا صبح زود روشن کنند، ماسک ‌های چشم نیز می ‌توانند مفید باشند.
داشتن یک سیم شارژ بلند تا بتوانید به نزدیکترین پریز برق برسید و وسایل الکترونیکی خود را در شب شارژ کنید به خصوص اگر روی طبقه بالایی تخت قرار دارید.
بسته به جایی که در حال سفر هستید، ممکن است به یک آداپتور نیاز داشته باشید. لوازم بهداشتی مانند اکثر هتل ها ارائه نمی شود، بنابراین حتماً لوازم ضروری از جمله حوله، صابون، شامپو، خمیر دندان و غیره را به همراه داشته باشید. دمپایی شخصی برای رفتن به حمام و دستشویی لازم است.

سوالات متداول درباره ی هاستل

هاستل چیست ؟

هاستل نوعی اقامتگاه ارزان قیمت است که دارای حمام، دستشویی و آشپزخانه ی مشترک است.

آیا هاستل ‌ها صبحانه دارند ؟

در بیش تر هاستل‌ ها صبحانه رایگان برای میهمانان سرو می شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc