https://gateway.trip.ir/api/

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

به روز رسانی: 05 آذر ، 1402 اخبار گردشگری

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سریلانکا، بیست‌وپنجمین جزیره بزرگ جهان واقع در جنوب هند است. این کشور به دلیل مجاورت در کنار دریا، خط ساحلی طولانی و سرسبزی دارد. گرما و رطوبت هوا نیز در اغلب نقاط این کشور به‌جز بخش‌های مرتفع آن، محسوس است؛ به‌همین‌دلیل بهترین زمان سفر به سریلانکا فرصتی است که گردشگران برای لذت بردن از آب و هوای مطبوع این جزیره از دست نخواهند داد.

ساکنان این جزیره زیبا و تماشایی، به‌ندرت شاهد گرمای طاقت‌فرسا و سرمای استخوان‌سوز هستند. تا زمانی که فصل باران‌های موسمی از راه نرسیده باشد، آب و هوای سریلانکا در شرایط ایده‌آل قرار دارد.

در این مقاله قصد داریم بهترین زمان مسافرت به سریلانکا را از جنبه‌های مختلفی همچون آب و هوا، هزینه‌ها و تاریخ برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های محلی بررسی کنیم. پس اگر قصد سفر به گوشواره هندوستان را دارید، تا پایان این مطلب همراهمان باشید.

آب و هوای سریلانکا؛ راهنمای بهترین فصل سفر

سریلانکا جزیره‌ای با آب‌وهوای گرم و مرطوب است. نکتۀ جالبی که درباره آب‌وهوای این کشور وجود دارد، متغیربودن آن در نقاط مختلف جغرافیایی است. برای مثال، وقتی سواحل غربی این کشور بارانی هستند، اهالی سواحل شرقی روزی آفتابی و گرم را سپری می‌کنند. آب‌وهوای متغیر سریلانکا برای هر سلیقه‌ای مناسب است؛ فقط باید فصل درست را برای سفر به این کشور زیبا و دوست‌داشتنی انتخاب کنید. در ادامه، آب و هوای سریلانکا در هر فصل از سال را بررسی خواهیم کردیم.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا

آب و هوای سریلانکا در بهار

اوایل بهار آب‌وهوای همه نقاط سریلانکا کاملا مطلوب است؛ اما هرچه به تابستان نزدیک‌تر شویم، هوا شرجی‌تر و گرم‌تر می‌شود و تفریح در سواحل سریلانکا در این دوره ممکن نیست. با توجه به آب و هوای سریلانکا در عید، اگر قصد خرید تور سریلانکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از شهر کندی و نقاط مرتفع آن بازدید کنید.

آب و هوای سریلانکا در تابستان

تابستان‌های سریلانکا گرم و مرطوب است و کمتر گردشگری در این فصل به سرزمین چای سفر می‌کند. البته شهرهای شمالی و شرقی سریلانکا همچون کلمبو، پاسیکودا، هابارانا و ترینکومالی، در این دوره آب‌وهوای مطلوب‌تری دارند.

آب و هوای سریلانکا در پاییز

از اواخر مهرماه، باران‌های موسمی آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ادامه دارد. اگر مشکلی با باران ندارید، در این فصل می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و موزه‌ها بازدید کرده و در فستیوال نور سریلانکا شرکت کنید. در اوایل پاییز، حتما سفر به بنتوتا را نیز در برنامه‌های خود قرار دهید.

آب و هوای سریلانکا در زمستان

زمستان‌های سریلانکا بسیار کوتاه و گذرا است. میانگین دمای هوا در این فصل به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ ازاین‌رو اغلب گردشگران برای تفریح در سواحل، بازدید از اماکن توریستی و همچنین شرکت در فستیوال‌ها، زمستان را برای سفر به سریلانکا انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا؛ جزیره ای در استوا

بهترین زمان رفتن به سریلانکا به سلیقه و بودجه گردشگران بستگی دارد؛ اما از لحاظ آب‌وهوایی، اغلب افراد، فصل‌های خشک این کشور را ترجیح می‌دهند؛ در نتیجه، بهترین فصل سفر به سریلانکا فصل پاییز و زمستان و بین ماه‌های دسامبر (آبان) تا مارس (فروردین) است. در این دوره، گردشگران از سراسر دنیا به سریلانکا سفر کرده و جمعیت انبوهی در نقاط مختلف این کشور شکل می‌گیرد. قیمت تورها، هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما نیز در این موقع از سال سیر صعودی دارند. اگر آب‌وهوای مقصد برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد و ازدحام جمعیت شما را آزرده نخواهد کرد، بهتر است شما نیز همین فصل را برای سفر به این کشور انتخاب کرده و خود را به تماشای جاهای دیدنی سریلانکا میهمان کنید.

بهترین زمان برای حضور در جشنواره های سریلانکا

سریلانکا یکی از شادترین کشورهای جهان است و بیش از ۲۵ تعطیلی رسمی در تقویم خود دارد. اغلب این تعطیلات با جشن و پایکوبی همراه هستند و زمانی مناسب برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و رسوم مردم سریلانکا به شمار می‌روند.

جشنواره دوروتو پراهرا یا همان جشن سال نو بودایی، جشنواره برداشت محصول، جشنواره روز استقلال، جشنواره نوام پراها، جشنواره سال نو سینهالی و تامیل و بسیاری از فستیوال‌های دیگر، معمولا بین ماه‌های ژانویه تا مارس در شهرهای مختلف سریلانکا برگزار می‌شود؛ البته فستیوال‌های سریلانکا بیش از این تعداد هستند و در ماه‌های مختلف جشن گرفته می‌شوند؛ اما در صورتی که بین ماه‌های ژانویه تا مارس به این کشور سفر کنید، شاهد بیشترین جشنواره‌ها و فستیوال‌ها خواهید بود. از این نظر فصل زمستان، بهترین زمان سفر به سریلانکا برای شرکت در فستیوال‌های ملی و محلی این کشور است.

فصل باران های موسمی سریلانکا

بهترین فصل برای سفر به سریلانکا، زمانی است که از باران‌های موسمی خبری نباشد. این بارش‌های گاه‌وبی‌گاه و شدید، رفت‌وآمد را برای ساکنان و گردشگران دشوار می‌کند و باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود.

از اواسط مهر تا اواسط آذر، بارش باران در کلیه نقاط سریلانکا، از شمال تا جنوب و از شرق به غرب، شدت می‌گیرد. در این بازه زمانی گردشگران کمتری به سریلانکا سفر می‌کنند؛ در نتیجه هزینه بلیط و رزرو هتل کمتر از دیگر ایام سال است. اگر مناظر رمانتیک را می‌پسندید و با بارش‌های پراکنده و سیل‌آسا مشکلی ندارید، ماه‌های اکتبر تا نوامبر (مهر تا آذر) بهترین فصل سفر به سریلانکا برای شما محسوب می‌شود.

آب و هوای سریلانکا در نوروز

فروردین ماه، بهترین فصل برای سفر به سریلانکا است؛ زیرا نواحی ساحلی، بخش‌های مرتفع و قسمت‌های شرقی، شمالی و جنوبی این کشور در فروردین ماه، در ایده‌آل‌ترین شرایط آب‌هوایی به سر می‌برند. شما می‌توانید برای گذراندن تعطیلات نوروزی، در هر نقطه از سریلانکا هتل رزرو کنید و از آب‌هوا لذت ببرید. بهترین زمان برای رزرو تور سریلانکا نوروز فصل زمستان است تا بتوانید به موقع اقدام کنید و از گروه گردشگران جزایر چای جا نمانید.

آب و هوای سریلانکا در نوروز

تصویری از سریلانکا در نوروز

ارزانترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا از لحاظ هزینه‌، ماه‌های آوریل تا سپتامبر (اواسط بهار تا اواخر تابستان) است. در این زمان از سال گردشگران چندانی به سریلانکا سفر نمی‌کنند؛ در نتیجه هزینه سفر به سریلانکا شامل بلیط هواپیما و اقامت در هتل، تا حد قابل‌توجهی نسبت به دیگر فصل‌های سال کاهش می‌یابد. البته به یاد داشته باشید که اوسط آوریل، مصادف با اواخر فروردین و شروع تعطیلات نوروز است؛ بنابراین جمعیت کثیری از گردشگران ایرانی، از تعطیلات خود استفاده کرده و به شهرهای مختلف سریلانکا سفر می‌کنند و گران‌ترین فصل سفر به این کشور محسوب خواهد شد.

بهترین زمان برای خرید تور سریلانکا

در این مطلب با آب و هوای کلی سریلانکا آشنا شدیم و توضیح دادیم که بهترین زمان سفر به سریلانکا برای حضور در جشنواره‌ها و لذت بردن از آب و هوای مطبوع آن کدام است. برای کاهش هزینه های سفر خود به گوشواره هندوستان، پیشنهاد ما خرید بلیط هواپیما کلمبو در سریلانکا با قیمتی ارزان است. در این صورت می‌توانید حجم بیشتری از بودجۀ سفر خود را برای تفریح در سواحل، تماشای معابد بودایی و مزه کردن غذاهای آسیایی هزینه کنید.

آیا شما تجربه سفر به سریلانکا را دارید؟ در چه فصلی از سال به این کشور جزیره‌ای سفر کرده‌اید؟ سپاس‌گزار می‌شویم اگر از دیده‌ها و شنیده‌هایتان بنویسید و ما و خوانندگان مجله گردشگری تریپ را در خاطرات خود شریک کنید.

سوالات متداول:

1. بهترین فصل برای سفر به سریلانکا چه موقعی از سال است؟

اگر قصد دارید در سواحل بکر سریلانکا تفریح کنید و به بازدید از تمام مناطق آن بروید، بهتر است فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

2. ارزانترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

اواخر بهار تا انتهای تابستان، فصلی مرطوب و پرباران در سریلانکا است؛ ازاین‌رو تعداد گردشگران و به‌دنبال آن هزینه سفر به این کشور کاهش می‌یابد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc