https://gateway.trip.ir/api/

سد سلیمان تنگه مازندران

به روز رسانی: 23 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

سد سلیمان تنگه مازندران

سد سلیمان تنگه کجاست ؟ سد سلیمان تنگه ی مازندران در میان مسیر سرسبز  با رودخانه خروشان دودانگه ساری است. سد ساری شهید رجایی که مردم محلی آن را به سد سلیمان تنگه نام می برند چشم ها را به خود خیره می کند و چشم اندازی زیبا از کوه های اطراف را با صدای زیبای آب به نمایش می گذارد.
اگر به دنبال یک مکان آرام برای استراحت و اقامت هستید سد سلیمان تنگه در استان مازندران مکانی بسیار مناسب است. مکانی در دل طبیعتی سرسبز که با نام دهکده ی آرامش شناخته می شود.
از بالای این سد می توانید شکوه و چشم اندازی خیره کننده را در این منطقه تماشا کنید. این سد در 45 کیلوکتری جنوب شهرستان ساری قرار دارد.
ساخت این سد از سال 13336 آغاز شد و  ساخت آن تا سال 1370 ادامه داشته است و در نهایت در سال 1376 به بهره برداری رسیده است، این سد یکی از ده سد استان مازندران بحساب می آید. سد سلیمان تنگه مازندران دارای ارتفاع ۱۳۸ متر، طول ۴۲۷ متر، عرض ۷ متر و مساحت 520 هکتار است.
آب سد سلیمان تنگه از رودخانه‌ تجن بخش دودانگه‌ تامین می‌شود و دارای یک نیروگاه تولید برق برای منطقه است. سد سلیمان تنگه ساری امروز به یکی از مکان های تفریحی برای ورزش های آبی مانند قایقرانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی و ماهیگیری و پدالو تبدیل شده است.
همچنین چندین ویلا برای اقامت و رستوران های متنوع برای میل کردن غذا نیز در این منطقه وجود دارد، از امکانات اطراف سد سلیمان تنگه می توان به زمین های ورزشی، آلاچیق و پارک های تفریحی اشاره کرد.

عکس سد سلیمان تنگه مازندران

عکس سد سلیمان تنگه مازندران

جاهای دیدنی و تفریحات سد سلیمان تنگه

در اطراف سد سلیمان جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی وجود دارد، که به چند مورد آن اشاره می کنیم. یکی از جاهای دیدنی سد سلیمان تنگه تاج سد است، که می توانید با تهیه بلیط از آن دیدن کنید.
از تفریحات مهیج این سد می توان به تفریحات آبی مانند  قایق‌ سواری، ورزش مهیج اسکی روی آب، اتوبوس دریایی و  قایق های پدالی رو در اسکله شیرین را نام برد.
سد سلیمان مکانی عالی برای ورزش های آبی است، که در آن می توان مسابقات ورزشی بسیاری را انجام داد. همچنین ماهیگیری در سد سلیمان تنگه یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید انجام دهید.
تنها کافیست وسایل مورد نیاز ماهیگیری را با خود همراه داشته باشید تا بتوانید انواع ماهی ها مانند ماهی زرد پر، ماهی كپور، فيتوفاگ،  ماهیكولی، ماهی سفيد رودخانه ‌ای و قزل‌آلای رنگين‌كمانی را شکار کنید.
 اگر اهل کوه نوردی و جنگل نوردی هستید، سد سلیمان تنگه چشم اندازی زیبا از جنگل و مناظر سرسبز طبیعت و شالیزار ها را به نمایش گذاشته است، که می توانید در آرامش این طبیعت به جنگا نوردی بپردازید.

دهکده آرامش سد سلیمان تنگه

دهکده آرامش سد سلیمان تنگه در کنار سد سلیمان قرار دارد، این مکان یک تفرجگاه است که از سال 1379 پذیرای مسافران می باشد.
این مکان با داشتن امکانات تفریحی و اقامتی متنوع و طبیعتی زیبا و آرامش بخش توانسته گردشگران بسیاری را مجذوب خود کند. اگر قصد اقامت در در دهکده آرامش را دارید، در داخل آن واحد های اقامتی کوچک و بزرگی با امکانات خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
مسافران می توانند علاوه بر اقامت از امکانات رفاهی دیگر مانند رستوران ها و غذاخوری های متنوع، سالن اجتماعات، آلاچیق و پمپ بنزین در این محل استفاده کنند.

بهترین زمان سفر به سد سلیمان تنگه

بهترین زمان سفر به سد سلیمان تنگه فصل های بهار و تابستان است، در این فصل ها هوا بسیار مطبوع و دلپذیر است، این منطقه به دلیل آب و هوای کوهستانی که دارد زمستان های سرد و تابستان های گرم و شرجی دارد.
فصل پاییز نیز علی‌ رغم سرمای هوا زیبایی بی نظیری به طبیعت اطراف این سد می دهد. در هنگام سفر در فصل های پاییز و زمستان با خود لباس مناسب به همراه داشته باشید.

چگونه به سد سلیمان تنگه برویم ؟

برای رفتن به سد سلیمان تنگه باید ابتدا به ساری بروید و از آنجا به جاده ی کیاسر وارد شوید. فاصله ساری تا سد سلیمان تنگه 23 کیلومتر است، بعد از طی کردن این مسیر به روستای  تاکام خواهید رسید.
در این مکان دو راهی قرار دارد، که با توجه به تابلو می توان ید به سمت تنگه سلیمان بروید از دوراهی تا سد سلیمان تنگه تنها 25 کیلومتر فاصله است.

سوالات متداول درباره ی سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه کجاست؟

سد سلیمان تنگه استان مازندران در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری، نزدیکی روستای افرا چال است.

تفریحات سد سلیمان تنگه چه می باشد ؟

قایق‌ سواری، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی و  قایق های پدالی، ماهیگیری از جمله تفریحات سد سلیمان تنگه هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc