https://gateway.trip.ir/api/

گردنه حیران آستارا

به روز رسانی: 20 شهریور ، 1401 جاذبه های گردشگری

گردنه حیران آستارا

گردنه حیران کجاست؟

گردنه حیران بخشی از مسیر آستارا به اردبیل است که با مناظر بکر و شگفت انگیز خود به یک مقصد توریستی بسیار جذاب تبدیل شده است. 
فاصله گردنه حیران تا آستارا از روستای مدیون روستای همجوار خود 30 کیلومتراست. کوه های سرسبز و مه آلود گردنه حیران برای گردشگران بسیار زیبا و جذاب است.
یکی از ویژگی های اصلی گردنه حیران آستارا، چشم انداز جنگل های آشفته هیرکانی است. گردنه حیران مرز ایران و اذربایجان واقع شده است و به گونه ای می باشد که از یک سمت جاده می توان جنگلی سرسبز و بکر مربوط به پارک ملی هیرکین را مشاهده کرد. 
این پارک ملی با بیش از 40 هکتار وسعت در سال 2004 توسط ریاست جمهوری آذربایجان به منظور جلب توجه و تحقیق به عنوان منبع غنی گیاهی و جانوری افتتاح شد.
یکی از قسمت های بسیار جذاب این روستا برای گردشگران، تله کابین است که از گردنه حیران شروع و به جنگل فندقلو ختم می شود. بسیاری از مردم محلی منطقه فندقلو را با استخر آب گرم وحشی آن می شناسند.
همچنین در دهکده گردشگری یک ریل سورتمه تعبیه شده است که از طریق آن افراد می توانند عبور از کوه های وحشی را تجربه کنند. 
شغل اصلی مردم این روستا از گذشته کشاورزی و دامپروری بوده است، تولید لبنیات ارگانیک و محلی در کنار نان محلی بسیار جالب است. این گردنه در بیشتر مواقع پوشیده از مه است، اگرچه ارتفاع چندانی ندارد، اما دلیل اصلی مه آن رطوبت ناشی از دریای خزر است.

عکس گردنه حیران آستارا

عکس گردنه حیران آستارا

رانندگی در گردنه حیران

رانندگی در گردنه حیران یکی از شگفت انگیز ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید، زیرا زیبایی و سرسبزی آن شما را مجذوب خود می کند.
نخستین بارش های باران و برف در این منطقه اتفاق می افتد، به همین دلیل همواره مرطوب و مه آلود است. جاده های گردنه ی حیران بسیار خطرناک و لغزنده و پر پیچ و خم است، که این مسئله با عث بروز تصادف های زیادی می شود. این تصادف‌ ها اغلب بیشتر با تلفات جانی و مالی به همراه می باشد، بنابراین در هنگام سفر به این جاده با احتیاط و با دقت رانندگی کنید.
شما می توانید در حین رانندگی از مناظر زیبای این گرده لذت ببرید، ولیکن باید مراقب رانندگی خود باشید. بدون داشتن مهارت رانندگی در چنین جاده ای نه تنها جان خود بلکه جان دیگران را نیز می توانید به خطر بیاندازید.

گردنه حیران در زمستان

گردنه حیران آستارا نه تنها در بهار و تابستان بلکه در فصل زمستان یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی در شما ایران است. که هر ساله گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.
لازم به ذکر است، این نکته را در نظر داشته باشید گردنه حیران با اولین برف زمستان سفید پوش می شود و جاده ی آن بسیار خطرناک و لغزنده می شود، بنابراین هنگام رانندگی در چنین جاده ای باید جانب احتیاط را رعایت کنید.
اگر در فصل زمستان قصد سفر به این جاده ی بی نظیر را دارید ما به شما پسشنهاد می کنیم، که تجهیزات گرمایشی، زنجیر چرخ، لوازم یدکی خودرو، لباس مناسب فصل سرما را با خود به همراه داشته باشد.

تله کابین در گردنه حیران 

گردنه ی حیران در آستارا به دلیل زیبایی و سرسبزی بی نظیری که دارد همه را مجذوب خود می کند، با داشتن همچنین منظره ی باشگوهی یک تله کابین برای توسعه ی گردشگری این منطقه ضروری است.
تله کابین گردنه حیران آستارا در سال 1390 افتتاح شد، این تله کابین یکی از موفق ترین پرژه های گردشگری این منطقه بحساب می آید که هر ساله گردشگران بسیاری از آن لذت می برند.
تله کابین گردنه ی حیران یکی از مجهزترین تله کابین های ایران است، که از کشور اتریش خریداری شده و بسیار ایمن و راحت است.
با سوار شدن بر روی تله کابین گردنه حیران آستارا یک مسافت 1500 متری را با فاصله ی 1720 متری از سطح دریا می توانید تماشا کنید.
در مسیر این تله کابین یک محیط کوهستانی با منظره ای سرسبز و باورنکردنی را خواهید دید، که حس فوق العاده ای را به شما می دهد. یکی از مکان هایی که می توانید از بالای تله کابین ببینید قلعه ی شیندان یا قلعه ی گور بابک متعلق به دوران ساسانیان را که اکنون در جمهوری آذربایجان خواهید دید.

مسیر گردنه حیران

گردنه حیران هم اکنون یکی از جذاب ترین مسیر های ایران را دارد، که دارای سرسبزی بی نظیری می باشد و شما را حیران خود می کند. این مسیر ، یک مسیر پر پیچ و خم است، که از میان جنگل های هیرکانی شمال کشور  می گذرد و سرسبزی آن بسیار جذاب و دیدنی است.
در طول این مسیر شما می توانید مردم محلی را ببینید که در شالیزار های خود مشغول به کار هستند و یا محصولات محلی خود را اعم از محصولات کشاورزی و فر آورده های لبنی و عسل می فرو شند شما می توانید آن ها را تست کنید.
عبور از میان جنگل های انبوه گردنه ی حیران و دیدن دره های پایین این گردنه که رودی وجود دارد، که میان مرز ایران و آذربایجان است.

فاصله ماسال تا گردنه حیران

فاصله ی میان ماسال و گردنه ی حیران آستارا 176 کیلومتر است، که می توان آن را با سرعت 100 کیلوکتر بر ساعت طی کرد.
ماسال یکی از ییلاق های زیبای در استان گیلان است. ماسال نیز همانند گردنه ی حیران یک مکان توریسی بی نظیر است که به گردنه ی حیران نزدیک می باشد.
شما می توانید با طی کردن مسیر با ماشین خود در یک مسیر 2 ساعته به ییلاق زیبای اولسبلنگاه برسید که در بین مردم ساکن شما ایران بسیار معروف است.

فاصله تهران تا گردنه حیران

برای رفتن از تهران به گردنه حیران آستارا باید بگوییم فاصله تهران با سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت 633 کیلومتر و همچنین فاصله گردنه حیران تا اردبیل 36 کیلوکتر می باشد.
شما می توانید با ماشین شخصی خود با گذشت تنها هفت ساعت و نیم به مقصد برسید. و بهشتی زیبا را بر روی زمین تماشا کنید، زیبایی این گردنده به حدی هست که نمی توانید چشم از آن بردارید.

سوالات متداول درباره ی گردنه حیران آستارا

گردنه حیران آستارا کجاست ؟

گردنه حیران بخشی از مسیر آستارا به اردبیل است که با مناظر بکر و شگفت انگیز خود به یک مقصد توریستی بسیار جذاب تبدیل شده است.

گردنه حیران از چه امکانات تفریحی برخوردار است ؟

گردنه حیران آستارا علاوه بر طبیعت بکر و زیبا دارای یک  تله‌ کابین با ارتفاع ۱۷۲۰ متر از سطح دریا است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc