https://gateway.trip.ir/api/

جزیره تورچلو

به روز رسانی: 29 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

جزیره تورچلو

جزیره تورچلو در شمال شرقی تالاب ونیزی  ایتالیا قرار دارد و تنها 10 کیلومتر با میدان سنت مارکو فاصله دارد. این جزیره بیش تر از باغ های سبزیجات تشکیل شده است.
در جزیره ی تورچلو تنها چند ده نفر در آن زندگی می کنند، در حالی که 1500 سال پیش مرکز کل تمدن ونیزی بوده است. در طول سال 638 هجری قمری اسقف کاتولیک رومی آلتینو به همراه بسیاری از افراد دیگر از آلتینو به دلیل فشار ناشی از تهاجم انبوهی از بربرها به تورچلو نقل مکان کردند.
جزیره تورچلو متعلق به قرن پنجم است، این جزیره حتی از ونیز نیز قدیمی ‌تر است و در زمان‌ های قدیم جزیره ‌ای بسیار مهم بوده و زمانی حدود 20 هزار نفر جمعیت داشته است.

تاریخچه ی جزیره تورچلو

تاریخچه ی جزیره تورچلو

تاریخچه ی جزیره تورچلو

تورچلو نه تنها تصویری باشکوه از تولد تمدن ونیزی است، بلکه جزیره ای غوطه ور در دنیای شگفت انگیزی از تالاب ونیزی است. 
تورچلو زمانی مهم‌ ترین و پرجمعیت‌ ترین جزیره تالاب ونیزی بود که بیش از 20 هزار نفر جمعیت داشت. هنگامی که مردم لمباردی و هون ها به شمال ایتالیا حمله کردند، جمعیتی که در سرزمین اصلی زندگی می کردند به جزایر باتلاقی گریختند. 
تقریباً یک قرن باقی ماند و سپس با شیوع مالاریا جمعیت این منطقه از بین رفت، و کل قدرت به ونیز منتقل شد. تورچلو بزرگترین توسعه تمدن خود را بین قرن های 6 تا 7 هجری قمری داشت و به لطف تجارت پر رونق خود به جمعیت 20 هزار نفر رسید. 
در سال ها و قرن های بعد به تدریج و به طور اجتناب ناپذیر اهمیت خود را از دست داد، تنها تعداد کمی از بناهای تاریخی در مانند کلیساها و صومعه ها تا به امروزه باقی مانده اند. 

دیدنی های جزیره تورچلو

در کنار کلیسای جامع تورچلو کلیسای قرن یازدهمی سانتا فوسکا قرار دارد که توسط یک رواق 5 وجهی به شکل صلیب یونانی احاطه شده است. 
روبه‌ روی کلیسای جامع موزه کوچک تورچلو قرار دارد که دارای عمارت‌ های قرن چهاردهمی است. آثار قرون وسطایی این جزیره یافته ‌های باستان ‌شناسی از دوران پارینه سنگی تا دوره رومی است.
در این موزه بیش از هزار آثار از هنرمندان برجسته قرار دارد. جزیره ی تورچلو همچنین دارای یک مزرعه آموزشی و باغ با منظره ای به تالاب است که مکان خوبی برای دیدن فلامینگوها می باشد. همچنین در جزیره تورچلو چندین مسیر پیاده روی کوتاه و پل شیطان، پونت دل دیاولو، بدون نرده های جانبی وجود دارد.

کلیسای جامع تورچلو

تورچلو یکی از محبوب ترین جزایر برای بازدید در تالاب ونیز است، دلیل اصلی بازدید از این جزیره، دیدن موزاییک های بیزانسی دیدنی در کلیسای جامع قرن هفتمی سانتا ماریا دل آسونتا است. 
در این میان، ساختمان فوق ‌العاده‌ای از کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا که در سال 639 بنا شده است، با موزاییک‌ های داخلی بیزانسی و رومانی وجود دارد.
کلیسای جامع تورچلو دارای یک برج ناقوس بلند قرن یازدهمی است که بر خط افق غالب است. در داخل کلیسای جامع موزاییک های بیزانسی خیره کننده از قرن 11 تا 13 وجود دارد. 
در جلوی کلیساها، کاخ قرن چهاردهمی و ساختمان شورا قرار دارد، که قبلا مقر حکومت محلی بود که توسط دوج تفویض شده بود و در حال حاضر خانه موزه ‌ای کوچک اما ارزشمند است. 

رستوران هایی جزیره تورچلو

رستوران Osteria al Ponte del Diavolo  جزیره ناهار را بر اساس مواد تازه و فصلی سرو می‌ کند و دارای صندلی در فضای باز در باغ است.
رستوران Villa '600 در ساختمانی متعلق به قرن 1600 قرار دارد و دارای یک منطقه غذاخوری در فضای باز در محیطی زیبا است.

چگونه به جزیره ی تورچلو برویم ؟

تورچلو 5 دقیقه با بورانو فاصله دارد، بنابراین توصیه می کنیم هر دو را در یک روز بازدید کنید و اگر زمان کافی دارید، کاوش در مورانو نیز یک تجربه عالی است.
تورچلو یک قایق سواری کوتاه از جزیره بورانو در خط 9 واپورتو دارد، که هر نیم ساعت یک بار از ساعت 8:00 تا 20:30 بین دو جزیره حرکت می کند. 
اگر قصد دارید از هر دو جزیره دیدن کنید، بهتر است هنگام خروج از Fondamente Nove، یک کارت حمل و نقل جزیره خریداری کنید.
خط اتوبوس آبی LN از Fondamenta Nuovo یا San Zaccaria به Torcello می رود و سفر تقریباً 50 دقیقه طول می کشد. اگر از بورانو یک واپورتو بگیرید 5 دقیقه طول می کشد.
برای اطلاع از تور اروپا ۱۴۰۱ ،  تور ایتالیا ۱۴۰۱ و قیمت بلیط هواپیما خارجی به سایت رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین و بی واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی جزیره تورچلو

جزیره تورچلو کجاست ؟

جزیره تورچلو در شمال شرقی تالاب ونیزی ایتالیا قرار دارد و تنها 10 کیلومتر با میدان سنت مارکو فاصله دارد. 

جزیره ی تورچلو متعلق به چه زمانی است ؟

جزیره تورچلو متعلق به قرن پنجم است، این جزیره حتی از ونیز نیز قدیمی ‌تر است و زمانی حدود 20 هزار نفر جمعیت داشته است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc