https://gateway.trip.ir/api/

لیست موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

به روز رسانی: 06 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

لیست موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

قطر کشور بسیار کوچکی است که با عربستان هم مرز است و جمعیتی کمتر از سه میلیون نفر دارد. کشور قطر یک کشور مستقل و مستق در خاورمیانه است.
از سال 2013، این کشور توسط شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی اداره می شود. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کی شروع میشود ؟
مسابقات جام جهانی  فوتبال 2022 از 21 نوامبر شروع و تا  پایان دسامبر در کشور قطر برگزار می شود.
قرار است این تورنمنت شبیه به هیچ تورنمنت دیگری نباشد، زیرا کشور میزبان در مراحل آماده سازی رقابت ها تحت نظارت شدید قرار گرفته است. 
در مجموع 32 تیم از جمله قطر که میزبان مسابقات است، به این تورنمنت راه یافته اند. این اولین باری است که بزرگترین رویداد فوتبال در یک کشور عربی برگزار می شود.

لیست ممنوع قوانین کشور قطر در جام جهانی 2022

لیست ممنوع قوانین کشور قطر در جام جهانی 2022

لیست ممنوع قوانین کشور قطر در جام جهانی 2022

قبل از برنامه ریزی برای سفر به هر مقصدی، مهم است بدانید که در هیچ مقطع زمانی نباید قوانین کشور را زیر پا بگذارید، در غیر این صورت، حتی سفارت نیز ممکن است نتواند به شما کمک کند. 
برای این کار بهتر است، که قبل اطلاعات سفر در مورد قوانین اساسی مقصد اقامت خود اطلاعات کسب کنید، قوانین و آداب و رسوم محلی نشان دهنده این واقعیت است که قطر یک کشور اسلامی است.
 شما باید همیشه به سنت ها، آداب، قوانین و مذاهب محلی احترام بگذارید و مراقب اعمال خود باشید تا مطمئن شوید که آنها باعث توهین نمی شوند، به خصوص در ماه مبارک رمضان یا اگر قصد بازدید از مناطق مذهبی را دارید. 
ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با لیست موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022 بیش تر آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

الزامات ورود خروج

گردشگران و بازدیدکنندگان جام جهانی قطر می توانند در صورت سفر زمینی از دو نقطه مرزی اصلی در سعوده نثیل و ابوسمره، در صورت سفر هوایی از طریق فرودگاه بین المللی دوحه و در صورت سفر دریایی از طریق بنادر دوحه و مسعید وارد قطر شوند.
بازدیدکنندگان از 46 کشور اجازه ورود بدون ویزا به قطر را دارند، در حالی که برخی از آنها واجد شرایط ویزای هنگام ورود هستند.
قطر برای اتباع بیش از 33 کشور ویزای توریستی و بازدید در نقاط مرزی اعطا می کند. با این حال، دیگران باید از قبل برای آن درخواست دهند. 
ویزاهایی که در مرز صادر می شود بیشتر ویزای توریستی کوتاه مدت است که در صورت نیاز تا یک ماه دیگر قابل تمدید است. بازدیدکنندگانی که در لیست دسته های بدون ویزا قرار نمی گیرند، باید از قبل ویزای توریستی را از طریق سفارتخانه های خود دریافت کنند.
اگر ساکن یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستید، واجد شرایط دریافت ویزای یکبار ورود به هنگام ورود خواهید بود. این ویزا تنها در صورتی صادر می شود که مجوز اقامت شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و حرفه شما در این لیست باشد.
هنگام سفر از قطر، همه ساکنان خارج از کشور و برخی از بازدیدکنندگان ملزم به داشتن مجوز خروج هستند. برای راحتی خود، بهتر است قبل از شروع سفر، این الزامات را تأیید کنید.
همه ی گردشگران باید یک کپی از گذرنامه خود را همیشه همراه داشته باشند، تا در صورت سوال توسط مقامات محلی، مدرک هویت آنها را بتوانند بررسی کنند.

قانون مواد مخدر در قطر

مجازات استفاده و یا قاچاق و نگهداری مواد مخدر شدید است. مجازات می تواند شامل مجازات های طولانی مدت حبس، جریمه های سنگین و اخراج باشد.
بسیاری از مردم از طریق فرودگاه بین المللی حمد در مسیر خود به مقاصد دیگر تردد می کنند. این فرودگاه از آخرین فناوری امنیتی استفاده می کند، همه کیف ها اسکن می شوند و مسافران ترانزیت که حتی مقادیر باقیمانده مواد مخدر را حمل می کنند، ممکن است دستگیر شوند.
برخی از داروهای تجویز شده و بدون نسخه ممکن است مواد کنترل شده در قطر باشند. اگر نیاز دارید که دارویی را به قطر بیاورید، مطمئن شوید که نسخه رسمی پزشک، یادداشت بیمارستان یا نامه ‌ای از پزشک عمومی خود را همراه داشته باشید که در آن جزئیات دارو، مقدار تجویز شده و دوز ذکر شده باشد. این یادداشت یا نامه نیز باید به امضای پزشک مشاور و مهر بیمارستان یا جراحی برسد. 

قانون الکل در کشور قطر جام جهانی 2022

قانون الکل در کشور قطر جام جهانی 2022

قانون الکل

نوشیدن الکل یا مست بودن در ملاء عام جرم است. برای مثال، نوشیدن مشروبات الکلی در یک مکان عمومی می تواند منجر به محکومیت حداکثر 6 ماه زندان و یا جریمه نقدی تا 3000 ریال قطری شود. 
الکل فقط در رستوران ها و بارهای دارای مجوز هتل در دسترس است و مهاجرانی که در قطر زندگی می کنند می توانند الکل را بر اساس سیستم مجوز دریافت کنند. 
در کشور قطر نباید الکل را با خود حمل کرد، زیرا جرم محسوب می شود، سن قانونی نوشیدن الکل در قطر 21 سال است، بنابراین  مکان هایی که مشروبات الکلی سرو می کنند، هنگام ورود، کارت شناسایی عکس دار را از شما می خواهند.

رفتار توهین آمیز

فحش دادن و انجام حرکات بی ادبانه، اعمال زشت تلقی می شود و متخلفان می توانند زندانی و یا از کشور اخراج شوند. هنگام برخورد با پلیس و سایر مقامات مراقب رفتار خود باشید.

عکاسی در قطر

هنگام فیلمبرداری یا عکاسی از مردم و اماکن مذهبی، نظامی یا ساختمانی مراقب حساسیت های فرهنگی باشید. برخی از بازدیدکنندگانی که قصد فیلمبرداری یا عکاسی در مناطق حساس را داشتند، دستگیر شده اند. 
اگر به عنوان یک روزنامه نگار کار می کنید، باید از خبرگزاری قطر اجازه بگیرید تا به عنوان بخشی از کار خود فیلم برداری یا عکاسی کنید.
اگر به عنوان توریست و گردشگر به قطر سفر می کنید باید مراقب عکس هایی که از مناطق ممنوع می گیرید باشید. در قطر قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی وجود دارد. 

واردات کالاهای ممنوع به قطر

واردات انواع مواد مخدر، الکل، پورنوگرافی، محصولات گوشت خوک و کتب و مطالب مذهبی به قطر غیرقانونی است. تمام چمدان ها در سالن ورود فرودگاه بین المللی حمد اسکن می شوند. دی وی دی ها و فیلم ها ممکن است مورد بررسی، سانسور و مصادره قرار گیرند.
قوانین مممنوعه قطر درباره ی واردات، فروش و خرید سیگارهای الکترونیکی، مایعات و سایر محصولات مشابه مانند قلیان و قلیان الکترونیکی را ممنوع می کند. 
قانون صرف نظر از مقدار و استفاده مورد نظر اعمال می شود. مأموران گمرک می توانند هر گونه اقلامی را که در هنگام ورود به کشور یافت می شود، از جمله در چمدان مسافران یا ارسال از طریق پست، توقیف و ضبط کنند.

قوانین نوع پوشش در کشور قطر

هنگام حضور در جمع از جمله هنگام رانندگی، باید لباس مناسب بپوشید. خانم ها باید شانه های خود را بپوشانند و از پوشیدن دامن های کوتاه خودداری کنند. 
به مردان و زنان توصیه می‌ شود هنگام رفتن به ساختمان‌ های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی یا مراکز خرید از شلوارک یا تاپ بدون آستین استفاده نکنند. اگر لباس مناسب نپوشید، ممکن است از شما خواسته شود که این مکان‌ها را ترک کنید یا از ورود شما به این مکان ها جلوگیری می شود.

روابط  نامشروع در کشور قطر

هرگونه صمیمیت در ملاء عام بین زن و مرد می تواند منجر به دستگیری شود. زندگی مشترک در حالی که ازدواج نکرده باشید در قطر ممنوع است. رفتارهمجنسگرایان در قطر نیزغیرقانونی است. 
این می تواند منجر به دستگیری و یک پرونده بالقوه دادگاه شود که در آن حکم می تواند شامل جریمه نقدی، حکم حبس و اخراج پس از اتمام حکم شود. این امر به ویژه در مواردی که این رفتار باعث توهین شده است بیشتر است.
پزشکان در معاینات قبل از زایمان، مدرک ازدواج را درخواست خواهند کرد، زن مجردی که در قطر زایمان می کند نیز ممکن است هنگام ثبت تولد فرزند در قطر با مشکلاتی مواجه شود.

جرایم مالی

جرایم مالی چه برای گردشگرانی که برای بازدید جام جهانی 2022 به قطر سفر می کنند و چه برای شهروندان یکی است، از جمله کلاهبرداری، دزدی، چک‌ های برگشتی و عدم پرداخت قبوض به عنوان مثال قبوض هتل یا هزینه ی کرایه اتومبیل می ‌تواند منجر به حبس و یا جریمه نقدی و اخراج در قطر شود. 

قوانین راهنمایی و رانندگی در قطر

بازدیدکنندگان و گردشگران کوتاه مدتی که برای گردش و تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 به قطر سفر می کنند. اگر قصد رانندگی در کشور قطر را دارند، باید قبل از ورود به قطر یک مجوز رانندگی معتبر بین المللی دریافت کنند و نباید با استفاده از گواهینامه رانندگی کشور خود رانندگی کنند. 
بازدیدکنندگان کوتاه مدت و مسافران تجاری نیز می توانند با ارائه گواهینامه کشور خود در هر شعبه پلیس راهنمایی و رانندگی قطر، گواهینامه رانندگی موقت قطر را دریافت کنند.
رانندگان باید از مشاجره در جاده ها بر سر حوادث ترافیکی خودداری کنند. رانندگان را می توان در قبال صدمات وارده به شخص دیگری که در یک تصادف وسیله نقلیه وارد شده است مسئول دانست. قطر سیاست عدم تحمل مشروبات الکلی و رانندگی را اتخاذ می کند. متخلفین بازداشت، جریمه و منع رانندگی خواهند شد.

قوانین دینی و مذهبی کشور قطر

قوانین دینی و مذهبی کشور قطر

قوانین دینی و مذهبی

دولت قطر از قوانین اهل سنت به عنوان مبنای مقررات کیفری و مدنی خود استفاده می کند. مهاجران و گردشگران مجاز به پیروی از مسیحیت، اسلام، سیک، هندوئیسم، جین، بودیسم و بهایی هستند، مشروط بر اینکه در نظم و نظام و اخلاق عمومی تاثیری نگذارد.
اعمال مذهبی از موضوعات حساس در قطر هستند. بنابراین بحث در مورد مسائل دینی در ملاء عام باید با دقت و حساسیت برخورد شود. 

سخن آخر

قطر یکی از ثروتمند ترین و مرفه ترین کشور در شورای همکاری خلیج فارس  است. قطر که در غرب آسیا قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین دروازه های ترانزیت برای مسافران خارج از کشور برای جام جهانی فوتبال 2022 است.
کشور قطر در سال 2022 برای اولین بار به عنوان یک کشور عربی میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال شده است، این مسابقات در تاریخ 21 نوامبر شروع و تا  پایان دسامبر برگزار می شود.
برای رفتن به کشور قطر و تماشای جام جهانی فوتبال باید اطلاعاتی در مورد قوانین این کشور داشته باشید، در دراین مقاله ما به این موارد اشاره کرده ایم.
کشور قطر یک کشور مذهبی مسلمان است و از قوانین و مقررات خاصی خود پیروی می کنید، شما برای رفتن به این کشور باید تابع قوانین این کشور باشید.
در این کشور خوردن مشروبات الکلی، پوشیدن لباس های نامناسب، رفتارهای ناهنجار، گرفتن عکس از مکان های ممنوعه، دزدی، روابط نامشروع، آوردن دارو هایی غیر مجاز و ... در این کشور ممنوع است. برای اطلاعات بیش تر مقاله را از ابتدا تا انتها بخوانید.

سوالات متداول درباره ی لیست موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

خوردن مشروبات الکلی در کشور قطر برای جام جهانی 2022 ممنوع است ؟

خوردن مشروبات الکلی در ملاء عام و نوشیدن در یک مکان عمومی و پشت فرمان رانندگی ممنوع است و جریمه دارد.

قانون نوع پوشش بازدیدکنندگان قطر در جام جهانی  2022 چیست ؟

خانم ها باید شانه های خود را بپوشانند و از پوشیدن دامن و مردان از پوشیدن شلوارک یا تاپ در ادارات دولتی خودداری کنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc