https://gateway.trip.ir/api/

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) استانبول

به روز رسانی: 04 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) استانبول

استانبول به دلیل داشتن مراکز خرید و بازارهای سرپوشیده و روبازی که دارد بسیار معروف است، هر ساله گردشگران بسیاری برای خرید به این بازارها می روند و مایحتاج خود را خریداری می کنند.
بازار بزرگ کاپالی چارشی و کوچه ‌های هزارتویی آن یکی از محبوب ‌ترین و پربازدید ترین مکان‌ های گردشگران است، که با خرید تور استانبول تابستان 1401 برای بازدید به این بازار زیبا می روند.
بازار بزرگ استانبول بزرگترین بازار سرپوشیده ترکیه است، که می توانید در آن خرید های خوبی داشته باشید. فرش های زیبای ترکی، کاشی و سفال های لعاب دار، ظروف مسی و برنجی، پوشاک ساخته شده از چرم، پنبه و پشم و ...است.
علاوه بر خرید بوی وسوسه انگیز غذاهای لذیذ ترکی و بازار قهوه استانبول شما را جذب می کند. همچنین یک قهوه خانه تاریخی در بازار بزرگ وجود دارد که می توانید بهترین قهوه ترکی را که روی آتش زغال سنگ پخته می شود، پیدا کنید. 

آشنایی با بازار بزرگ کاپالی چارشی در استانبول

آشنایی با بازار بزرگ کاپالی چارشی در استانبول

آشنایی با بازار بزرگ کاپالی چارشی در استانبول

بازار بزرگ با بیش از 550 سال قدمت، یکی از محبوب ترین مکان های خرید در شهر تاریخی استانبول است، و یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. 
بازار کاپالی چارشی استانبول با مساحتی بالغ بر 47 هزار متر مربع از 64 خیابان، 4 هزار مغازه، 22 دروازه ورودی و مجموعه ای از خیابان ها، پاساژها و راهروهای سرپوشیده با 25 هزار کارمند تشکیل شده است.
در بازار بزرگ کاپالی چارشی، تقریباً همه چیز از بهترین شال ها و روسری های ابریشمی، عتیقه جات، محصولات چرمی، سرامیک، فرش، قالیچه، ادویه جات ترشی جات، لذیذ ترکی و انواع قهوه گرفته تا صنایع دستی، طلا و جواهرات را می توانید پیدا کنید.
بازار بزرگ همچنین قلب بازار طلا استانبول و ارز ترکیه است. جواهر فروشی ها از جمله مکان هایی هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.
بازار بزرگ یک مکان تاریخی فوق العاده است که نه تنها می توانید در آن خرید کنید، بلکه روز خوبی را با قدم زدن در خیابان های پر جنب و جوش آن، در میان مغازه های رنگارنگ و بوی جذاب ادویه ها سپری کنید.
اگر برای اولین بار به بازار بزرگ کاپالی چارشی می روید، می توان گفت هزارتوی غول پیکر در انتظار شماست. کسانی که برای اولین بار از بازار بازدید می کنند می توانند ساعت ها از این مکان دیدن کنند. 

تاریخچه بازار کاپالی چارشی

تاریخچه بازار بزرگ کاپالی چارشی به قرن پانزدهم و به دوره بیزانس باز می گردد. در دوره بیزانس، مجموعه کوچکی از مغازه ها در منطقه بازار، یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان وجود داشت.
پس از فتح استانبول، به دستور فاتح سلطان محمد، این بازار بین سال های 1456 تا 1461 گسترش یافت و به نام بازار بزرگ شروع به فعالیت کرد.
این بازار در آن زمان مرکز محبوب تجارت پارچه بود و تمام درآمد های این بازار به دستور فاتح سلطان محمد به ایاصوفیه منتقل می شد.
در زمان سلیمان بزرگ، بازار بزرگ با افزودن مغازه‌ ها، مساجد، مدارس، کاروانسراها و فواره ‌های جدید بسیار گسترش یافت و به یکی از باشکوه ‌ترین مراکز امپراتوری عثمانی تبدیل شد.
بیشتر این سازه‌ ها در اثر آتش‌سوزی ‌ها و زلزله‌ های بزرگی که در این دوره روی داده آسیب دیده ‌اند. پس از آخرین زلزله بزرگ در سال 1894، بازار بزرگ به شدت آسیب دید و تجارت متوقف شد.
بازار بزرگ تا زمان آتش سوزی در سال 1954 در معرض بیش از 20 زلزله و آتش سوزی قرار گرفت و با بازسازی های انجام شده پس از زلزله 1894 شکل فعلی خود را به خود گرفت.
اگرچه این بازار توسط فاتح سلطان محمد در سال 1461 مورد بهره برداری قرار گرفت و سال تاسیس آن اعلام شد، اما بازار بزرگ اصلی در زمان سلطنت سلیمان بزرگ گسترش یافت. 

بازار بزرگ کاپالی چارشی برای چه چیز استفاده می شد ؟

زمانی که کاخ توپکاپی در اداره امپراتوری عثمانی بود، از بازار سرپوشیده به عنوان مرکز مالی نیز استفاده می شد. در آن زمان این بازار به‌ عنوان قلعه ‌ای ساخته شده بود تا در خزانه‌ های ثروتمندان و همچنین اشیاء با ارزش ثروتمندان مانند جواهرات، فلزات گرانبها، خز و سلاح‌ ها دولتی در آن نگهداری شود.
امروزه این یک بازار توریستی است و همچنان جذابیت خود را به عنوان یک مرکز مالی حفظ کرده است، زیرا جواهرسازان هنوز هم در این بازار بسیار زیاد هستند.

فروشگاه های بازار بزرگ کاپالی چارشی

فروشگاه های بازار بزرگ کاپالی چارشی

چه محصولاتی در بازار بزرگ استانبول فروخته می شود ؟

امروزه  بازار بزرگ به عنوان بازاری برای خرید سوغاتی استفاده می شود، اما به دلیل وجود جواهرفروشان، همچنان جذابیت خود را به عنوان یک مرکز مالی حفظ کرده است. 
با وجود اینکه مغازه های بزرگ و کوچک زیادی در بازار وجود دارد، اما در یک خیابان جواهر فروشان، در خیابان دیگر چرم سازان، در خیابانی دیگر قالی سازان و ... هستند. 
در این بازار بزرگ می توانید فرش های گرانبهای شرقی، لباس های محلی، اقلام سرامیکی، زیورآلات نقره، هدایای دست ساز، دستبند و گردنبند طلا، ساعت های بدلی، کیف های بدلی، لباس های بدلی، لوازم جانبی، ادویه جات و شیرینی های ترکی، محصولات چرمی و غیره را می توانید با ارزان ترین قیمت ها پیدا کنید.
این بازار جایی است که می توانید برای هر یک از خاطرات استانبولی خود هدیه ای مناسب پیدا کنید. مکانی که در آن می توانید بیشتر هر چیزی را که آرزویش را دارید پیدا کنید.

ویژگی های معماری بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) استانبول در سال 1461 تأسیس شد، و به لطف طراحی زیبایی که دارد شبیه یک هزارتوی عظیم است. این منطقه ی تاریخی که نزدیک به 60 خیابان و بیش از 3600 مغازه دارد، در مجموع 30700 متر مربع مساحت دارد. 
می توان این بازار را به عنوان نقطه جذاب استانبول در دو مفهوم گردشگری و تجاری بیان کرد. بازار سرپوشیده که شبیه یک بنای معماری است به 15 بخش مجزا تقسیم شده است. 
هر بخش به خودی خود ظاهری پوشیده از گنبد دارد، سلول های کوچک در داخل دیواره های آنها نمایان است. این بازار سرپوشیده تزئینی یکی از نمونه های برجسته معماری ترکیه به عنوان طرح های گنبدی است. 

بهترین زمان بازدید از بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول

اگر شما هم جزو کسانی هستید که شلوغی بازار را دوست دارید، و می خواهید از این بازار تاریخی دیدن کنید. روزهای پنج شنبه و جمعه بعد از ظهر زمان مناسبی برای بازدید است، زیرا در این زمان بازار پر از هیاهو و سرزندگی است.
اما اگر از شلوغی بازار فراری هستید، باید به شما بگئییم بهترین زمان برای رفتن به بازار بزرگ استانبول روزهای وسط هفته به غیر از یکشنبه ها است، چون یکشنبه ها بازار تعطیل است.

روش رفتن به بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول

روش رفتن به بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول

چگونه به بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول برویم ؟

برای گردشگرانی که قصد رفتن به بازار بزرگ استانبول را دارند چند روش وجود دارد، یکی از روش ها این است که شما می توانند سوار اتوبوس های خط 90B و 61B شوید و خود را به این بازار بزرگ برسانید.
برای رفتن از میدان تکسیم به بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول می توانید از تراموا استفاده کنید، ابتدا باید به ایستگاه Bağcılar-Kabataş بروید. وقتی در ایستگاه پیاده  شدید، پس از 3 تا 5 دقیقه پیاده روی  به بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول می رسید.

ادرس بازار کاپالی چارشی استانبول : ترکیه، استانبول، خیابان کاپالی چارشی، بازار کاپالی چارشی
ساعت کاری بازار بزرگ کاپالی چارشی : همه روزه  به جز یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است.

چکیده مطلب

بازار سنتی استانبول که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است، با بافت تاریخی و عناصر هنری خود که ردپای گذشته را روشن می کند، توانسته اهمیت خود را حفظ کند. 
تاریخچه ی بازار بزرگ استانبول، به اواسط قرن پانزدهم و در زمان سلطنت فاتح سلطان محمد باز می گردد. بازار بزرگ کاپالی چارشی نه تنها قدیمی ‌ترین، بلکه بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته می‌ شود.
این بازار در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع ساخته شده و 3600 مغازه را در خود جای داده است. بازار بزرگ که قلب اقتصاد در دوره عثمانی بود.
زمانی که بیش از این تعداد مغازه داشت و منطقه وسیع تری را پوشش می داد، اولین نقطه توقف برای کسانی است که امروز به استانبول می آیند. تعداد بازدیدکنندگان از این بازار حتی گاهی به 500 هزار نفر در روز می رسد.
در این بازار وسیع همه چیز را از فرش گرفته تا کیف، از منسوجات گرفته تا جواهرات طلا و نقره، از عتیقه جات گرفته تا کاشی را می توانید پیدا کنید.
بازار کاپالی چارشی به قدری بزرگ است که حتی اگر کل روز را صرف یک قدم زدن بکنید نمی‌توانید تمام قسمت‌های آن را بگردید.
برای اطلاع از قیمت تور استانبول تابستان ۱۴۰۱ به سایت تریپ مراجعه کنید و تورهای خود را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی) استانبول

آدرس بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول کجاست ؟

آدرس بازار کاپالی چارشی استانبول : ترکیه، استانبول، خیابان کاپالی چارشی، بازار کاپالی چارشی

 ساعت کاری بازار کاپالی چارشی استانبول کی می باشد ؟

ساعت کاری بازار بزرگ کاپالی چارشی همه روزه  به جز یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc