https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

به روز رسانی: 08 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر

همانطور که می دانید سال 2022 قطر میزبان جام جهانی فوتبال است، و این اولین باری است که یک کشور عربی این مسابقات را برگزار می کند.
بنابراین این کشور برای اینکه میزبانی به یاد ماندنی داشته باشد استادیوم های قطر مختلفی را ساخته است، که هر کدام طراحی و امکانات منحصر به فردی دارند.
بدون شک یکی از مبتکرانه ‌ترین طرح‌ های استادیوم جام جهانی فیفا تا کنون، استادیوم 974 یا راس ابوعبود قطر است. این استادیوم علاوه بر ساختار نوآورانه‌ اش، دارای صندلی های مدولار و قطعاتی است، که پس از اتمام بازی آن ها را برای استفاده در پروژه‌ های دیگر می توان تغییر کاربری داد.
استادیوم 974 علاوه بر ارائه زیرساخت‌ های ارزشمند برای پروژه ‌های ورزشی در سراسر جهان، به توسعه ‌دهندگان استادیوم ‌های جهانی و برنامه ‌ریزان مسابقات نمونه ‌ای خوب را ارائه می دهد
ماهیت موقت و طراحی مدولار هوشمندانه محل برگزاری به این معنی است که مصالح ساختمانی کمتری نسبت به ساختمان استادیوم دیگر استفاده شده است، که به کاهش هزینه‌ های ساخت کمک کرد.

ساخت استادیوم 974 یا راس ابو عبود

ساخت استادیوم 974 یا راس ابو عبود

ساخت استادیوم 974 یا راس ابو عبود

استادیوم 974 قطر که قبلاً به عنوان استادیوم راس ابو عبود شناخته می شد. در ساحل شرقی، با منطقه تجاری مرکزی پر زرق و برق دوحه در سراسر آب واقع شده است. این استادیوم نام خود را از شماره 974 گرفته این کد شماره تماس بین المللی قطر است و همچنین از 974 کانتینر حمل و نقل در طراحی استفاده شده است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2018 آغاز شد و سه سال بعد به پایان رسید. این ورزشگاه به طور رسمی در 30 نوامبر 2021 با بازی گروهی جام عرب بین امارات متحده عربی و سوریه  افتتاح شد.
این استادیوم ابتکاری و پیشگام با ظرفیت 40 هزار نفر که توسط معماران شناخته شده بین المللی همچون Fenwick Iribarren طراحی شده است، از کانتینرهای حمل و نقل و عناصر فولادی ساخته شده است. 
در طول جام جهانی، ورزشگاه 974 میزبان پنج بازی از دور اول گروهی و بازی مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود. طراحی نوآورانه استادیوم 974 از تجارت و دریانوردی قطر در سراسر جهان الهام گرفته شده است. 

طراحی استادیوم 974 قطر

طرفداران فوتبال در حالی که راهی استادیوم 974 می شوند  از مناظر خیره کننده آسمان خراش های دوحه از آن سوی خلیج لذت می برند، از استادیوم فوتبالی که شبیه هیچ استادیوم دیگری نیست شگفت زده خواهند شد.
این استادیومی که برای جام جهانی 2022 قطر  ساخته شده است با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل و عناصر فولادی مدولار ساخته شده است که بازتاب بندر مجاور و تاریخ طولانی دریایی دوحه است.
استادیوم از بلوک های ساختمانی مدولار از جمله کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است. پس از جام جهانی، به طور کامل برچیده شده و تغییر کاربری داده خواهد شد.
نتیجه یک عرصه متمایز، جسورانه رنگارنگ و کاملاً مدرن است که تقریباً به نظر می رسد که از بلوک های ساختمانی ساخته شده است.
پس از مسابقات، بسیاری از بخش ‌ها از جمله صندلی‌ ها، کانتینرها و حتی سقف برای استفاده در مکان‌ های دیگر تغییر کاربری داده می ‌شوند. خود استادیوم را برای توسعه آب ‌نمای خیره‌ کننده برای همگان باز خواهد کرد.

چگونه به استادیوم 974 برویم ؟

استادیوم 974 در ساحل خلیج در شرق دوحه در نزدیکی بندر و فرودگاه بین المللی حمد قرار دارد. این استادیوم مرکزی ترین ورزشگاه جام جهانی است که چند کیلومتر با انتهای شرقی کورنیش و کمتر از دو کیلومتر با موزه ملی قطر فاصله دارد.
شما می توانید در عرض 30 تا 40 دقیقه  از سمت شرقی مرکز دوحه به استادیوم بروید، اما به خاطر داشته باشید که دوحه شهری مناسب برای عابران پیاده نیست. برای خرید تور قطر جام جهانی به سایت تریپ مراجعه کنید و خریدی امن و بدون دغدغه را تجربه کنید.
ایستگاه مترو راس ابو عبود نزدیک ‌ترین ایستگاه به استادیوم است، حدود یک کیلومتر دورتر، یا 15 دقیقه پیاده‌ روی دارد. این آخرین ایستگاه خط طلایی است که از مرکز دوحه می گذرد اما به خطوط قرمز و سبز نیز متصل می شود.

امکانات نزدیک استادیوم 974 قطر

امکانات نزدیک استادیوم 974 قطر

امکانات نزدیک استادیوم 974 

استادیوم 974 که در سواحل خلیج فارس و بر روی آب از افق خیره کننده خلیج غربی دوحه واقع شده است، مکانی دیدنی برای مسابقات جام جهانی 2022 قطر است. 
این استادیوم  بخشی از توسعه جدیدی است که در ساحل خلیج در حال ساخت است. بنابراین در حال حاضر امکانات زیادی در نزدیکی آن وجود ندارد، اما ممکن است پس از تکمیل بخش ‌های بعدی توسعه، به سرعت تغییر کند.
اگر می‌ خواهید نزدیک به استادیوم 974 اقامت کنید، می توانید به قسمت شرقی استادیوم بروید که روستایی در نزدیکی آن قرار دارد و تا استادیوم 15 دقیقه پیاده روی است. علاوه بر این، چند هتل خوب در اطراف موزه ملی قطر، نه چندان دور از استادیوم وجود دارد. برای اطلاع از قیمت تور قطر از تهران به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم ۹۷۴ یا راس ابوعبود قطر

چرا استادیوم 974 منحصر به فرد است ؟

این استادیوم با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل و قاب های فولادی ساخته شده است، که می توان پس از اتمام بازی ها به طور کامل برچیده شود.

چرا به آن استادیوم 974 می گویند ؟

نام استادیوم 974 برگزفته از کد تماس بین المللی قطر و همچنین 974 کانتینر حمل و نقل مورد استفاده در ساخت آن است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc