https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم البیت قطر

به روز رسانی: 07 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت که با نام استادیوم الخور نیز شناخته می ‌شود، یکی ازاستادیوم های جدیدی است که به عنوان محل بازی برای جام جهانی  2022 در کشور قطربه تازگی افتتاح شده است.
اولین ایده برای ساخت استادیوم البیت در سال 2014 ارائه شد و ساخت استادیوم در اواخر سال 2015 آغاز شد. این استادیوم به طور رسمی در 30 نوامبر 2021 با بازی دور اول گروهی بین قطر و بحرین در طول جام عرب 2021 افتتاح شد. همچنین میزبان فینال همان مسابقات بود که الجزایر قهرمان شد.
طراحی استادیوم نمایانگر داخل یک چادر بادیه نشین است، که رنگی قرمز، سفید و سیاه دارد. سقف جمع شونده آن در 20 دقیقه باز و بسته می شود.
در طول جام جهانی، این استادیوم میزبان تعدادی از مسابقات دور اول گروهی، از جمله بازی افتتاحیه، و مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خواهد بود. 

عکس های استادیوم البیت قطر

عکس های استادیوم البیت قطر

ویژگی های استادیوم البیت 

استادیوم های قطر هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، استادیوم البیت ششمین استادیومی است که در آستانه جام جهانی ساخته شده است. 
استادیوم البیت  دارای 60 هزار صندلی است، که در سه طبقه تقسیم شده است. پس از جام جهانی، ردیف بالا حذف خواهد شد و ظرفیت  آن به 32 هزار صندلی کاهش می یابد.
به گفته برگزارکنندگان مسابقات جام جهانی قطر 2022، این صندلی ها برای کمک به ایجاد زیرساخت های ورزشی در کشورهای دیگر به آن ها اهدا خواهد شد.
استادیوم البیت در شهر بندری الخور در شمال قطر ساخته شده است، به خاطر خیمه های تاریخی بیت الشعار که به طور سنتی توسط مردم عشایر در کشور و سراسر منطقه استفاده می شد، به این نام نامگذاری شد. طرحی هندسی مستقیماً توسط این سازه های چادری مشخص شده بود. 
علاوه بر معیارهای سنتی انرژی، کارایی و ایمنی، از جمله استفاده ویژگی های خاص این سازه است که در داخل یا خارج از آن وجود دارد.

طراحی استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت قطر یک سازه با طراحی منحصر به فرد و خاص است. زیرساخت‌ های آوانگارد و پایدار محور آن بازتابی از هدف قطر برای تأثیرگذاری در معتبرترین رویداد فوتبال جهان است.
این استادیوم که توسط گروه Webuild ساخته شده است، ظرفیت 60000 نفری دارد و به شکل یک چادر قطری بزرگ در بیابان است که نمادی از مهمان نوازی است.
طراحی استادیوم البیت قطر از چادرهایی که مردم عشایر در سراسر منطقه استفاده می کردند الهام گرفته شده است. دیوارهای بیرونی و سقف های آن هر یک از چهار غرفه اطراف زمین با غشای فایبر گلاس و پلی تترا پوشانده شدند تا شکلی شبیه چادر ایجاد کنند. 
همچنین یک سقف جمع شونده چهار جایگاه را به هم متصل می کند تا استادیوم را محصور کند، کمیته عالی میراث قطر گفته است طراحی چادر علاوه بر چشم نواز بودن، بسیار کاربردی است.
نمای بیرونی غشای PTFE استادیوم در رنگ ‌های سنتی سیاه، قرمز و سفید رنگ‌بندی شد تا بیشتر به چادرهای سنتی عشایری نزدیک باشد. نقوش بافندگی مورد استفاده قبایل کوچ نشین نیز با این بنا ادغام شده است.
سایه ایجاد شده توسط ساختار چادر و سیستم سقف جمع شونده آن مکمل فناوری های سیستم خنک کننده ورزشگاه قطر است و به حفظ دمای راحت در داخل بدون استفاده از نیروی اضافی کمک می کند.
به گفته ی طراحان امکانات ورزشگاه های قطر متفاوت هستند، از جمله این امکانات مرکز خرید، رستوران، سالن بدنسازی، بیمارستان پزشکی ورزشی و سالن اجتماعات هستند، که در داخل استادیوم البیت ساخته خواهد شد.

امکانات نزدیک استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت بخشی از یک توسعه جدید شامل پارک ها و امکانات تفریحی است که در لبه جنوبی شهر کوچک الخور ساخته شده است.
چند غذاخوری و رستوران مختلف در نزدیکی مجموعه استادیوم البیت قرار دارد، اما به طور کلی در اطراف استادیوم امکانات کمی وجود دارد. اگر می ‌خواهید نزدیک استادیوم اقامتی داشته باشید، چند هتل در الخور وجود دارد اما هیچ کدام نزدیک استادیوم نیستند. 

روش رفتن به استادیوم البیت

روش رفتن به استادیوم البیت 

چگونه به استادیوم البیت برویم ؟

استادیوم البیت در حاشیه جنوب شرقی شهر کوچک شهر الخور واقع شده است، فاصله تا مرکز الخور حدود 35 کیلومتر است. که آن را به تنها ورزشگاه قطر برای فینال جام جهانی تبدیل می کند.
برای رفتن به استادیوم البیت قطر، شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ های شاتل استفاده کنید، این اتوبوس ها معمولاً از ایستگاه متروی QNB، شمالی ‌ترین ایستگاه در خط قرمز حرکت می‌ کنند. و شما را به استادیوم البیت می رساند. همچنین می توانید از تاکسی نیز برای رفتن به استادیوم استفاده کنید.

چکیده مطلب

استادیوم البیت قطر در شهر بندری شمالی الخور قطر، شهری در حدود 35 کیلومتری شمال دوحه پایتخت قطر واقع شده است، طراحی این استادیوم شبیه چادر سنتی بادیه نشینان است، که نام خود را از آن گرفته است. 
استادیوم البیت یکی از هشت استادیومی است که میزبان مسابقات جام جهانی 2022 خواهد بود و میزبان بازی افتتاحیه فیفا خواهد بود.
افتتاح این استادیوم در 30 نوامبر 2021 به مناسبت مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال انجام شد. استادیوم البیت ششمین مکانی است که بازی های جام جهانی در آن انجام می شود.
استادیوم البیت با مساحت 200 هزار متر مربع، گنجایش 60 هزار تماشاگری که تور جام جهانی قطر را تهیه کرده اند را دارد. پوشش بیرونی و سقف های آن با غشای فایبر گلاس پلی تترا فلوئورواتیلن  پوشانده شده تا شکلی شبیه چادر ایجاد کند.
یک سقف جمع شونده در وسط استادیوم  قرار دارد، که در عرض 20 دقیقه  آن را محصور می کند.این پروژه دارای جنبه های فنی و مهندسی بسیار نوآورانه بسیاری است.
پس از سال 2022، ظرفیت استادیوم به جای 60 هزار نفر برای مسابقات به 30 هزار نفر کاهش می یابد، زیرا قرار است صندلی های قابل جابجایی آن به  کشورهایی که زیرساخت های ورزشی ندارند اهدا شود.
برای اطلاع از قیمت تورهای قطر به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین خریداری کنید و از پشتیبانی 24 ساعته سایت نیز بهرهمند شوید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت قطر کجاست ؟

استادیوم البیت قطر در شهر بندری شمالی الخور قطر، شهری در حدود 35 کیلومتری شمال دوحه پایتخت قطر واقع شده است.

استادیوم البیت چقدر هزینه داشت ؟

هزینه ساخت استادیوم البیت قطر 847 میلیون دلار گزارش شده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc