https://gateway.trip.ir/api/

آکواریوم دبی؛ از زیباترین آکواریوم های جهان در آسیا

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402 جاذبه های گردشگری

آکواریوم دبی

آیا می خواهید یکی از بزرگترین و خیره کننده ترین آکواریوم های جهان را کشف کنید؟ باغ وحش زیر آب و آکواریوم دبی یکی از جاهای دیدنی دبی است که بیش از 33 هزار جانور آبزی و بزرگترین مجموعه کوسه‌ببرهای شنی را در خود نگه می‌دارد. این آکواریوم خانه هزاران موجود آبزی است و بیش از 140 گونه متنوع با بیش از 300 کوسه دارد. اگر قصد سفر به امارات را دارید، این مطلب را بخوانید تا بتوانید آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

ویژگی های آکواریوم دبی

آکواریوم دبی بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه سرگرمی های متنوع دبی مال است. آکواریوم سرپوشیده ی دبی یکی از بزرگترین تفریحات دبی است. طول این آکواریوم 51 متر، عرض آن 20 متر و عمق آن 11 متر است. 
این آکواریوم یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر است که بزرگسالان و کودکان از آن لذت می برند. این مکان خانه 140 گونه حیات دریایی است.
شما می توانید برای تماشای آن در یک تونل 48 متری قدم بزنید، آکواریوم بالای سر و اطراف شما را در بر گرفته است. این یک منظره کامل است.
آکواریوم دبی شگفتی های کف اقیانوس را نشان می دهد و یکی از متنوع ترین مجموعه های آبزیان در سراسر جهان را به نمایش می گذارد. 
این آکواریوم دارای هزاران موجود آبزی است که نشان دهنده تنوع صد ها گونه دریایی است. این تجربه شامل انواع موجودات آبزی از جمله تمساح، پیرانا، خرچنگ عنکبوتی غول‌پ یکر، سمور دریایی، موش ‌های آبی، اسب‌ های دریایی، و بسیاری دیگر وجود است.
این آکواریوم ظرفیت کافی برای نگهداری 10 میلیون لیتر آب را دارد.همچنین باغ وحش زیر آب آن در یکی از مراکز خرید بزرگ دبی در طبقه ی دوم قرار دارد.

آکواریوم دبی کجاست

تصویری از آکواریوم دبی

تاریخچه ساخت آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی مال در تاریخ 28 آگوست ۲۰۰۸ همزمان با افتتاح این مرکز خرید به روی عموم باز شد. این آکواریوم یکی از متنوع ترین مجموعه های حیات دریایی در سراسر جهان را به نمایش می گذارد.
ساخت این آکواریوم کار ساده ‌ای نبود ، این تأسیسات توسط گروه استرالیایی به نام (Peddle Thorp) ساخته شده است. این شرکت یکی از متخصصان در پروژه های تخصصی و پیچیده هستند.
ای شرکت برای ساخت این آکواریوم ازاکریلیک ویژه استفاده کرده است، زیرا اکرولیک نسبت به شیشه سبک تر و محکم تر است.

بخش های جذاب آکواریوم دبی؛ مکانی دیدنی نزدیک به خط استوا

این آکواریوم عظیم دارای بخش های متنوعی است، که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارند. همین موضوع باعث شده که به یکی از تفریحات دبی در زمستان و تابستان تبدیل شود. شما می‌توانید هنگام بازدید از این آکواریوم، از بخش‌های زیر دیدن کنید.

تونل آکواریوم

با قدم زدن در یک تونل کریستالی منحنی، بازدیدکنندگان می ‌توانند حس خارق ‌العاده بودن در دنیای شگفت ‌انگیز اقیانوس را تجربه کنند. تونل پیاده روی 48 متری در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب راه جالبی برای حضور در دنیای هیجان انگیز زیر آب است.

باغ وحش زیر آب

با ادامه تونل آکواریوم به باغ وحش زیر آب می رسید که یکی از جالب ترین قسمت های بازدید است. این باغ وحش زیر آب طیف شگفت انگیزی از حیوانات آبزی را از طریق 40 مخزن مختلف به نمایش می گذارد. 
باغ وحش زیر آب به سه قسمت تقسیم می شود: جنگل بارانی، ساحل صخره ای و اقیانوس زنده در هر منطقه می توانید گونه های مختلفی از حیوانات و آبزیان را مشاهده کنید، از جمله پنگوئن هامبولت، سمورها، شیرماهی، پیرانا و اسب دریایی
علاوه بر این، در اینجا می ‌توانید کروکودیل‌ های کوتوله آفریقایی باورنکردنی و خرچنگ ‌های عنکبوتی غول ‌پیکر را نیز ببینید، گونه‌ هایی که به سختی می ‌توانید آن‌ ها را در جای دیگری بیابید.
باغ وحش و آکواریوم زیر آب مرکز خرید دبی دلیل دیگری برای بازدید از این دنیای دیدنی است. یکی از بهترین مکان ها برای بازدید با بچه ها، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است.

آکواریوم دبی تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر است. برای آشنایی با همه جاهای دیدنی دبی مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

باغ وحش زیر آب آکواریوم دبی

باغ وحش زیر آب در آکواریوم دبی

تفریحات آکواریوم دبی

آکواریوم نفس گیر دبی و باغ وحش زیر آب آن، به شما این امکان را می دهد که از طریق طیف وسیعی از تجربیات بسته به روحیه و سطح ماجراجویی خود، با هزاران حیوان آبزی شگفت انگیز را تجربه کنید. شما علاوه بر تماشای این آکواریوم می توانید خودتان به داخل آن بروید و آبزیان را لمس کنید و با آن ها شنا کنید.

غذا دادن به کوسه ها

شما می توانید به درون آکواریوم بروید و از نزدیک با این شکارچیان جذاب آشنا شوید. این جاذبه که در مرکز خرید دبی واقع شده است، یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.
این ماجراجویی هیجان انگیز 30 دقیقه ای زیر آب با گشت و گذار همراه است. می توانید تغذیه کوسه های جوان را تماشا کنید، غواصان با سطل ‌های ماهی، کوسه‌ ها را جذب می ‌کنند. 

غواصی با کوسه

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که بتوانید در دریا غواصی کنید و زندگی روزمره آبزیان را تماشا کنید، می توانید آن را در آکواریوم دبی به واقعیت تبدیل کنید. 
اگر شما یک فرد جسور هستید که به دنبال ماجراجویی های هیجان انگیز فراموش نشدنی می باشید، در آکواریوم دبی تنها کاری که باید انجام دهید این است که در اعماق مخزن 10 میلیون لیتری آکواریوم شیرجه بزنید. 
در یکی از محبوب ترین جاذبه های آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، با بزرگترین مجموعه کوسه ببرهای شنی جهان روبرو خواهید شد. 
نکته جذاب این است که برای تجربه این غواصی کوسه، نیازی نیست که یک غواص حرفه ای باشید. هر کسی در دبی و از سراسر جهان می تواند بدون مدرک غواصی در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی غواصی کند.

• قیمت بلیط آکواریوم دبی برای غواصی با کوسه 790 درهم است.
• این برنامه روزی سه نوبت انجام می شود و به صورت گروه های چهار نفره است.
• در صورت داشتن مدرک بین المللی غواصی می توانید بدون معطلی این تفریح را انجام دهید. در غیر این صورت برنامه ای برای آموزش ما به صورت کوتاه در نظر گرفته می شود.
• حداقل سن برای غواصی با کوسه بایستی 10 سال باشد.
•  شرکت ‌کنندگان باید از سلامت کامل برخوردار باشند. 

غواصی در قفس

اگر فکر می کنید غواصی کوسه کمی خطرناک است، در اینجا گزینه ایمن دیگری وجود دارد که می توانید کشف کنید. آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب نیز یک ماجراجویی غواصی در قفس را ارائه می دهد که در آن می توانید از برخورد نزدیک با هزاران حیوان آبزی به طور همزمان لذت ببرید. 
برای این هیجان ایمن، فقط باید لباس غواصی بپوشید، وارد قفس شوید و در آکواریومی پر از گونه های مختلف آبزیان از جمله کوسه ها و پرتوها شیرجه بزنید.
برای یک شیرجه دیوانه ‌وار به دنیای دریایی پر جنب و جوش آکواریوم دبی و مخزن عظیم باغ‌ وحش زیر آب با گونه‌ های رنگارنگ بی‌ شمار و صدها کوسه و پرتو آماده شوید.

• هزینه ی غواصی در قفس یا اسنورکلینگ 370 درهم است.
• باید به صورت گروهی وارد قفس شوید.
• حداقل سن افراد برای شرکت در این تفریح هیجان انگیز هشت سال است.

غواصی در قفس در آکواریوم دبی

غواصی در قفس در آکواریوم دبی

غواصی

این مکان عالی برای تحقق رویای غواصی شما با یک دوره 2 روزه گواهینامه حرفه ای PADI است. دوره غواصی انعطاف پذیر برای مبتدیان زیر نظر غواصان متخصص یک فرصت عالی برای تحقق رویای شما برای غواصی حرفه ای در این آکواریوم زیبا در دبی است.

شارک واکر

اگر از خیس شدن موهایتان بدتان می آید اما می خواهید دنیای زیر آب آکواریوم دبی را تجربه کنید، نگران نباشید برای تجربه این امر باید از کلاه ایمنی سفارشی استفاده کنید، که در درجه اول به تنفس راحت زیر آب کمک می کند و در عین حال موهای شما را خشک نگه می دارد.

• هزینه تجربه کوسه واکر آکواریوم دبی 620 درهم است.
• مدت زمان برای این تفریح 25 دقیقه است.
• حداقل سن افراد برای شرکت در شارک واکر 12 سال است.
• شرکت کنندگان باید از سلامت کامل برخوردار باشند. 

امکانات آکواریوم دبی برای کودکان و بزرگسالان

خوشبختانه در آکواریوم عظیم و زیبای دبی امکانات متنوعی برای بازدیدکنندگان درنظرگرفته شده است. شما می‌توانید هنگام بازدید از این مکان دلچسب و دیدنی، از امکانات زیر برخوردار شده و با کوله‌باری از خاطرات به‌یادماندنی به شهر خود بازگردید.

دوربین های ضد آب

وقتی برای غواصی و شنا به داخل آکواریوم دبی می روید، دوربین های ضد آبی به شما می دهند و یا بر روی کلاه شما نصب می کنند، که می توانید خاطرات غواصی خود را ضبط کنید.
این فیلم ها تنها در اختیار شما قرار می گیرند، شما کافیست با پرداخت هزینه ای این فیلم را ضبط و دریافت کنید. لازم به ذکر است در صورت پرداخت نکردن هزینه خدمه غواصی می توانند این فیلم را پیش خود نگهدارند.
همچنین در صورت کار نکردن دوربین هیچ خسارتی به شما تعلق نمی گیرد و فقط هزینه ی پرداخت شده به شما باز می گردد.

تابلوهای راهنما

در اطراف آکواریوم دبی، شما می توانید علاوه بر تماشای آبزیان داخل آکواریم به تماشای تابلوهای راهنما که اطلاعات جالبی از هر کدام از آبزیان در اختیار شما قرار می دهند مطلع شوید.

ماشین های برقی

آکواریوم دبی بسیار وسیع است؛ به همین دلیل می‌تواند برای کودکان، سالمندان، افراد کم‌توان و مادرانی که نوزاد به همراه دارند، خسته‌کننده باشد. خوشبختانه وجود ماشین‌های برقی برای حمل و نقل این افراد گزینه مناسبی است. این مکان یکی از بهترین تفریحات دبی برای کودکان است که می‌توانند بدون خستگی از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند و هیجان‌زده شوند.

بازدید از آکواریوم دبی با تخفیف

آکواریوم دبی  برای مناسبت‌ های مختلف، رویدادهای جذابی را ارائه می دهد. 

کارت هدیه

اگر قصد دارید کسی که دوسش دارید را سورپرایز کنید، بهترین هدیه برای آن کارت هدیه آکواریوم دبی است. می توانید این کارت ها را از بادجه ی فروش بلیط آکواریوم دبی تهیه کنید و در اختیار کسانی که دوستشان دارید قرار دهید. همچنین می توانید کارت هدیه شنا با کوسه را نیز دریافت کنید.

کارت عضویت سالانه

با خرید این کارت می‌توانید در طول یک سال از خدمات آکواریوم دبی بهرهمند شد. با اشتن این کارت شما می توانید حتی در تعطیلات نیز از آن استفاده کنید و لازم نیست در صف انتظار بمانید.
از دیگر مزایای این کارت تخفیف های آن است که می توان برای تمام اعضای خانواده نیز از آن استفاده کرد. اعضای خانواده شما نیز می توانند از تفریحات آکواریوم دبی مانند غواصی، اسنورکلینک و غذا دادن به کوسه ها نیز با تخفیف استفاده کنند. هزینه تهیه این نوع کارت برای کودکان 2 تا 12 سال 300 درهم و برای افراد بزرگسال 400 درهم می باشد.

قوانین و شرایط بازدید از آکواریوم دبی

هر مکانی شرایط و قوانین خود را دارد؛ آکواریوم دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین بهتر است پیش از ورود به این مجموعه، با شرایط و قوانین آن آشنا شوید:

  • این مجموعه دارای امکانات مناسبی برای افراد سالمند و کم توان است. شما می‌توانید هر چند مدتی که دوست دارید، برای تماشای این آکواریوم بمانید.
  • اگر نمی خواهید هزینه ای برای آکواریو دبی بپردازید می توانید ماهی‌های رنگارنگ و بزرگ آکواریوم را از محوطه ی خارجی دبی مال نیز تماشا کنید. اگر به راهنمای تور نیاز دارید باید از قبل برای رزرو آن اقدام کنید.
  • آکواریوم و باغ وحش دبی مسئولیتی در قبال بلیت های گم شده ندارد.
  • آکواریوم دبی ممکن است ساعت کار خود را تغییر دهد یا به دلیل بازسازی، ظرفیت، آب و هوای نامساعد یا رویداد های خاص به طور موقت تعطیل شود. بنابراین قبل از رفتن اطلاعات کافی کسب کنید.
  • ورود مجدد به آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب مجاز نیست.
  • کلیه افرادی که وارد سالن می شوند تابع قوانین و مقرراتی هستند که توسط مدیریت تعیین شده است.
  • بلیط غیر قابل استرداد و غیر قابل تعویض است.
  • کودکان زیر 3 سال و زنان باردار به دلایل ایمنی مجاز به سوار شدن بر قایق‌های ته شیشه ای نیستند.

بهترین زمان برای بازدید از آکواریوم دبی

کشور دبی دارای آب و هوای گرم و شرجی است، بنابراین دو تا از بهترین فصل ها برای بازدید از آکواریوم دبی پاییز و زمستان است.
در این فصول از سال دبی دارای آب و هوایی نسبتا مطبوع و معتدل است. اما این را هم باید بگوییم فصل تابستان نیز به دلیل جمعیت کم مسافران بسیار خوب است. لازم به ذکر استف که دبی مال دارای تهویه مطبوع و خنک کننده های مدرن است و شما گرما را احساس نمی کنید.

آکواریوم دبی کجاست؟ آدرس و نحوه دسترسی

آکواریوم دبی در کشور امارت متحده عربی، شهر دبی، محله داون تاون، خیابان المرکز المالی، مرکز خرید دبی مال واقع شده است. برای رسیدن به این جاذبۀ گردشگری می‌توانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید. برای این کار باید در ایستگاه برج خلیفه پیاده شده و سپس سوار اتوبوس‌های رایگان شماره ۲۵ شوید. همچنین می‌توانید با پیاده‌روی از روی پل نیز خود را به این آکواریوم برسانید. اتوبوس‌های خط ۲۷ که هر ۱۵ دقیقه یک بار از محله‌های مختلف همچون دیره حرکت می‌کنند، گزینه‌های خوبی برای دسترسی به آکواریوم هستند. اگر مسیر سریع‌تر و آسان‌تری را می‌پسندید، تاکسی‌های دبی در همه نقاط شهر در اختیار شما هستند؛ البته در مقایسه با مترو و اتوبوس قیمت بالاتری دارند.

موقعیت جغرافیایی آکواریوم دبی روی نقشه گوگل

ساعت بازدید و قیمت بلیط آکواریوم دبی

آکواریوم دبی مال از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۱۵ و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۱۵ باز است. در حقیقت، بازدیدکنندگان در روزهای آخر هفته یک ساعت بیشتر از حد معمول می‌توانند از حضور در این آکواریوم لذت ببرند.
قیمت بلیط آکواریوم دبی با توجه به نوع پکیجی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. در حال حاضر برای ورود به این آکواریوم باید حداقل ۱۹۹ درهم به ازای هر بزرگسال پرداخت کنید. از کودکان کمتر از دو سال، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از مراجعه حضوری به آکواریوم دبی مال، برای اطمینان از قیمت‌ها به سایت آکواریوم دبی وارد شوید یا با شماره ۰۰۹۷۸۰۰۳۸۲۲۴۶۲۵۵ تماس بگیرید.

جاذبه های اطراف آکواریوم دبی

شما می‌توانید در حدود سه تا چهار ساعت از آکواریوم دبی بازدید کرده و پس از آن، از سایر جاذبه‌های دیدنی اطراف مانند دبی مال، برج خلیفه، آب‌نمای دبی، باغ وحش گرین پلنت و اپرای دبی دیدن کنید. کلیه این جاذبه‌ها در فاصله کمی از آکواریوم قرار دارند و از دیدنی‌های مشهور دبی به شمار می‌روند. پس هنگام سفر با تور دبی این جاذبه‌ها را از دست ندهید.

آکواریوم دبی؛ مکانی دیدنی در دل آب های خلیج فارس

آکواریوم دبی بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه سرگرمی های متنوع دبی مال است. آکواریوم دبی که از نظر استراتژیک در مرکز مرکز خرید واقع شده است، یکی از بزرگترین آکواریوم های سرپوشیده در نوع خود در جهان با طول 51 متر، عرض 20 متر و عمق 11 متر است.
آکواریوم دبی با ظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتر آب، شگفتی های کف اقیانوس را نمایان می کند و یکی از متنوع ترین مجموعه های آبزیان در سراسر جهان را به نمایش می گذارد. آکواریوم دبی دارای هزاران حیوان آبزی است که نشان دهنده چندین صد گونه دریایی است.
آکواریوم دبی خانه هزاران موجود آبزی با بیش از 33 هزار جانور آبزی است که از بیش از 140 گونه تشکیل شده است. این آکواریوم دارای بیش از 400 کوسه است. 
همچنین شامل کوسه های ببر شنی، تمساح غول پیکر و تعداد زیادی از گونه های دریایی دیگر است. آکواریوم دبی رکورد جهانی گینس را برای "بزرگترین قاب اکریلیک" در جهان دارد. 
برای خرید بلیط دبی ارزان قیمت می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید، و بلیط های خود را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی آکواریوم دبی

قیمت بلیط آکواریوم دبی چقدر است؟

قیمت بلیط آکواریوم دبی 199 درهم است که شامل تونل آکواریوم، باغ وحش زیر آب، رصدخانه زیر آب، شبیه ساز شناور و قایق شیشه ای است.

چرا آکواریوم دبی معروف است؟

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم های سرپوشیده با 33 هزار جانور آبزی و ظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتری است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc