https://gateway.trip.ir/api/

موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا

به روز رسانی: 26 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا

موزه گوگنهایم بیلبائو در سال 1997 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین بنیاد گوگنهایم و اداره منطقه ای باسک در شمال غربی اسپانیا افتتاح شد. 
موزه گوگنهایم بیلبائو یکی از نمادین ترین ساختمان های معماری مدرن است. این نقش مهمی در کمک به رهایی بیلبائو از رکود فراصنعتی و ورود به قرن بیست و یکم ایفا کرده است.
موزه ای که بازدیدکنندگانی که تور اسپانیا را تهیه کرده اند و از سراسر جهان برای تماشای آن آمده اند در یک  شهر بندری در شمال اسپانیا  قرار دارد و گردشگران را مجذوب خود می کند. 
موزه گوگنهایم بیلبائو که به عنوان موزه ای برای رونمایی از هنر در نظر گرفته شد، خود به یک اثر هنری تحسین برانگیز تبدیل شد. این موزه میزبان طیف وسیعی از آثار هنری بوده و همچنان میزبان آثار هنری است که عمدتاً در قرن بیستم با مجموعه ‌ای کوچک از آثار کلاسیک تولید شده ‌اند. در ادامه ما می خواهیم مقاله در مورد موزه گوگنهایم بیلبائو را به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. پس با ما همراه شوید.

ایده و کانسپت موزه گوگنهایم بیلبائو

ایده و کانسپت موزه گوگنهایم بیلبائو

تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو

در سال 1991، دولت بودجه ای برای ساخت موزه گوگنهایم در منطقه بندری فرسوده بیلبائو که زمانی منبع اصلی درآمد شهر بود، تامین کرد. موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا در اکتبر 1997 افتتاح شد، مساحت این موزه معادل 35 هزار فوت مربع را پوشش می دهد.
موزه بخشی از یک طرح توسعه شد که قرار بود شهرک صنعتی را نوسازی و مدرن کند. تقریباً بلافاصله پس از افتتاح آن در سال 1997، گوگنهایم بیلبائو به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شد و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب کرد.
فرانک گری طراح این موزه با در نظر گرفتن زمینه های تاریخی و جغرافیایی آن را طراحی کرد. این مکان یک زمین بایر صنعتی، بخشی از منطقه انبارهای رو به زوال بیلبائو در سواحل ریا دل نرویون بود. 

ساختار موزه گوگنهایم بیلبائو

فرانک گری همیشه رویکردی متفاوت به معماری داشته است و موزه گوگنهایم بیلبائو نشان ‌دهنده اصلی این موضوع است. باید تاکید کرد که ساختاری مانند این در دوره های قبلی کاملاً غیرقابل تصور بود، یعنی قبل از اینکه برنامه های مدرن برای طراحی رایانه وارد بازی شوند. 
موزه بیلبائو از زمان افتتاحش میزبان تقریبا 200 نمایشگاه بوده است، اما شکی نیست که شکل حیرت انگیز نمای بیرونی موزه حتی بیش از نمایشگاه ها بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.
طرح کلی موزه یک کشتی را به ذهن مخاطب می رساند، گویی که ماهیت آبی آن را تأیید می‌ کند، به ویژه ساختار آن در صفحات تیتانیومی، که شبیه ماهی است. 
تقریباً 33000 ورقه تیتانیوم بسیار نازک وجود دارد که جلوه ای خشن و ارگانیک را ایجاد می کند و بسته به شرایط آب و هوا و نور به تغییرات رنگ مواد اضافه می کند.
دو ماده دیگر به کار رفته در ساختمان، سنگ آهک و شیشه، کاملا هماهنگ هستند و به یک طراحی معماری با تأثیر بصری عالی دست یافته اند که اکنون به نماد واقعی شهر در سراسر جهان تبدیل شده است.
همانطور که گفته شد، این سازه با صفحات تیتانیوم مشخصی پوشیده شده است که برای بیش از 100 سال دوام طراحی شده است. در مجموع، 42875 صفحه تیتانیومی وجود دارد.
این سازه 60 تن فلز استخراج شده در روسیه و سپس در فرانسه ساخته شده است. از آنجا، تیتانیوم برای لمینیت به پیتسبورگ برده شد و سپس به انگلستان منتقل شد. 

فضای داخلی موزه گوگنهایم بیلبائو

مجموعه موزه که توسط فرانک او گری طراحی شده است، از ساختمان‌ های به هم پیوسته تشکیل شده است. سبک موزه گوگنهایم بیلبائو و فضای داخلی آن، در اطراف یک آتریوم بزرگ سازماندهی شده است، که عمدتا به هنر مدرن و معاصر، به ویژه مجسمه های عظیم اختصاص دارد.
با رفتن به داخل، فضای داخلی بسیار وسیع است. ساختار خارجی موزه گوگنهایم بیلبائو در داخل آن نیز تکرار می شود، با حجم های پیچیده ای که به روشی متنوع و شگفت انگیز به هم متصل شده اند.
نقطه مرکزی موزه، آتریوم است که مساحت آن 9687.5 فوت مربع و ارتفاع آن 180.45 فوت است. هم توسط پنجره بالایی روشن می شود که نور خیره کننده از بالا را تضمین می کند و هم توسط پنجره های مشرف به رودخانه روشن می شود.
در مجموع، 20 گالری در سه سطح وجود دارد که در اطراف دهلیز چیده شده اند، که توسط آسانسورها، برج های پلکانی و راهروهای معلق که خطوط منحنی سازه را دنبال می کنند به هم متصل شده اند. 
در برخی موارد، گالری ها دارای اشکال سنتی هستند، اما برخی دیگر کاملاً شگفت انگیز هستند. به عنوان مثال، گالری ماهی، ۷۹ فوت ارتفاع دارد.

خارج از موزه گوگنهایم بیلبائو

محوطه اطراف موزه که توسط فرانک گری طراحی شده نیز قابل توجه است. به عنوان مثال، دریاچه مصنوعی کوچک در کنار سازه قرار دارد، که با شعله های رنگارنگ و با بازی های استادانه آب در سطح دریاچه ترکیب شده است.
هدف برجسته کردن ادغام بین ساختمان با بقیه شهر است، به علاوه موقعیت موزه گوگنهایم، واقع در پشت یکی از مهم ترین جاده های بیلبائو قرار دارد.

مجسمه های خارج از موزه

مجسمه های خارج از موزه

مجسمه های خارج از موزه

دو مجسمه بیرون خارج  از موزه قرار دارند، یکی از آن ها مجسمه توله سگ و دیگری یک عنکبوت است. مجسمه توله سگ 12 متر ارتفاع دارد، که توسط هنرمند آمریکایی جف کونز طراحی شده است. این توله سگ دارای کتی با گل ها و فرم های رنگی است.
مجسمه عنکبوت موزه نیز  10 متر ارتفاع دارد، این مجسمه عنکبوت که به مامان معروف است. یک مجسمه از جنس برنز، فولاد ضد زنگ و مرمر است و اثر هنرمند لوئیز بورژوا است.

فرانک گری، معمار موزه 

موزه گوگنهایم بیلبائو اثر کیست؟ قبل از اینکه به موزه گوگنهایم بیلبائو نگاهی بیندازید، اطلاعاتی در مورد فرانگ گری طراح این موزه بدست آورید. فرانک گری که در سطح جهانی به عنوان یکی از استادان ساختارشکنی مدرن شناخته می شود، توانست راه دیگری را برای تصور و طراحی ساختمان ها به بشریت نشان دهد. 
اما شکل‌ ها تنها جنبه شگفت ‌انگیز مجموعه آثار فرانک گری نیستند. این معمار کانادایی همچنین به دلیل استفاده از بسیاری از مواد مختلف و اغلب غیرمعمول مانند تیتانیوم، ورق فلزی راه راه و سایر آلیاژهای فلزی شناخته شده است. 
این معمار تا اکنون تعداد زیادی پروژه طراحی کرده است. به عنوان مثال، در سال ‌های اخیر، او دو آسمان‌ خراش نقره ‌ای بزرگ در تورنتو، شهر زادگاهش، و همچنین برج جسورانه و پر پیچ و خم بنیاد لوما در آرل در جنوب فرانسه را نیز طراحی کرد. 

ساعت کار موزه

ساعت کار موزه گوگنهایم در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر باز است. زمان پیشنهادی برای بازدید ساعت 4:30 بعد از ظهر است.

نحوه دسترسی به موزه گوگنهایم

اگر می خواهید به موزه گوگنهایم  در اسپانیا بروید. می توانید از دو روش اقدام کنید. اولی از طریق تراموا: خطوط Atxuri، Basurto، و در ایستگاه گوگنهایم توقف کنید.
روش دیگر استفاده از اتوبوس است، که می توانید از خطوط 11، 71، G8، ایستگاه La Salve اقدام کنید.

سخن آخر

موزه گوگنهایم بیلبائو اسپانیا توسط معمار معروف کانادایی فرانک گری که در سال 1997 به عنوان مهمترین سازه زمان خود طراحی و شناخته شد. 
این موزه که در کنار رودخانه Nervion، که از شهر بیلبائو تا دریای کانتابریا می ‌گذرد، ساخته شده است. این موزه در 18 اکتبر 1997 توسط پادشاه سابق اسپانیا خوان کارلوس اول افتتاح شد.
ماموریت موزه گوگنهایم بیلبائو جمع آوری، حفظ و تحقیق در مورد آثار هنری مدرن و معاصر و ارائه آنها در بافت تاریخی آن ها است.
در ساختمان طراحی شده توسط فرانک گری، یک نقطه عطف معماری خارق العاده و همتراز با گنجینه های هنری که در آن نگهداری می شود، ارائه می شود. 
شما می توانید برای اطلاع از قیمت تورهای اروپا به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را در اقصی نقاط جهان بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه فرمائید.

سوالات متداول در باره ی موزه گوگنهایم بیلبائو

چرا موزه گوگنهایم بیلبائو معروف است ؟

موزه گوگنهایم به دلیل معماری منحصر به فرد، مواد استفاده شده برای ساخت آن، و با رمپ مارپیچی که به سمت نورگیر گنبدی می‌رود معروف است.

ساعت کار موزه گوگنهایم کی می باشد ؟

موزه در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر به روی عموم باز است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc