https://gateway.trip.ir/api/

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا شناخته شده ترین اثر معمار آنتونی گائودی است و به نمادی بی چون و چرای بارسلونا تبدیل شده است. این کلیسا مدرن منحصر به فرد از سال 1882 در دست ساخت بوده است و انتظار می رود تا سال 2026 تکمیل شود.
گائودی به دنبال ترکیب گفتار مسیحی و تمثیل های کتاب مقدس با نمادهای طبیعی پیچیده مانند اشکال ارگانیک و هندسی بود که در هر ستون، و پنجره شیشه ای رنگارنگ کلیسای برجسته است.
ساگرادا فامیلیا دارای یک شبستان مرکزی است که توسط چهار راهرو احاطه شده است، و همچنین خطوط عرضی با یک شبستان مرکزی که توسط دو راهرو احاطه شده است، که یک صلیب لاتین را تشکیل می دهد.
این کلیسا نتیجه نهایی یک شاهکار معماری حیرت انگیز است که با وجود ناتمام بودن و نزدیک به 140 سال در دست ساخت، به یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی اسپانیا تبدیل شده است و در سال 2019 میزبان 4.7 میلیون بازدیدکننده بوده است.
این کلیسا در ابتدا به عنوان یک کلیسای ساده کاتولیک رومی در نظر گرفته شده بود، این کلیسا در نهایت به برجسته ترین نمونه مدرنیسم کاتالان تبدیل شد، پاپ بندیکت شانزدهم در سال 2010 آن را به عنوان کلیسا معرفی کرد.

کلیسای اسپانیا

کلیسای اسپانیا

تحلیل کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساخت این سازه در سال 1882 آغاز شد، در ابتدا به سبک نئوگوتیک طراحی شد. یک سال بعد به معمار اسپانیایی کاتالان آنتونی گائودی سفارش داده شد و او آن را به طور کامل طراحی کرد. 
او کلیسایی بدیع را طراحی کرد که قرار بود 18 برج داشته باشد. با این حال، او قبل از اینکه بتواند این کلیسا را تکمیل کند، درگذشت و تنها یکی از برج های کلیسا را ساخته بود.
گائودی در سال 1926 درگذشت و مهمترین پروژه خود را که به آن اختصاص داده بود ناتمام گذاشت. با این وجود، به لطف نقشه های معماری او، کار او تا به امروز توسط معماران مشهور ساخته می شود. 
اگرچه معمار فرانسیس د پائولا ویلار در ابتدا مأمور اجرای پروژه ساگرادا فامیلیا شد، اما تنها یک سال بعد از آن گائودی جوان جایگزین او شد و تا زمان مرگش در سال 1926 کاملاً خود را وقف این کار کرد. 
در زمان مرگ گائودی، کمتر از یک چهارم پروژه تکمیل شده بود. ساخت و ساز به کندی پیشرفت کرده است، زیرا به کمک های مالی خصوصی متکی است، اکنون انتظار می رود که تا سال 2025 تکمیل شود. 
گائودی سرداب و نمای عیسی مسیح را در کنار آن تکمیل کرد که به عنوان میراث جهانی اعلام شده است. ماکت‌ ها و نقشه‌ های باقی ‌مانده، ادامه کار ساختمان را ممکن ساخته است، که همچنان از طریق کمک‌ های خصوصی تامین می ‌شود.
کلیسای بزرگ کاتولیک فامیلیا اگرچه ناقص است، اما هر ساله در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد که تقریباً 2.5 میلیون گردشگر را جذب می کند. 

تحلیل معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا

تحلیل معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا

تحلیل معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا

جوزپ ماریا بوکابلا، کتاب ‌فروش محلی می ‌خواست یک معبد کفاره ‌ای بسازد که به خانواده مریم مقدس تقدیم شود. بوکابلا در ابتدا این پروژه را به معمار فرانسیسکو دی پائولا دل ویلار که پروژه ای به سبک نئوگوتیک طراحی کرد، واگذار کرد و ساخت و ساز را در سال 1882 آغاز کرد.
هدف اولیه گائودی ساخت کلیسایی با نماهایی بود که سه مرحله از زندگی عیسی مسیح را برجسته می کرد چشم انداز معمار این بود که نمادهای ارگانیک را در معماری، شیشه های رنگی و عناصر طراحی به منظور بیان داستان عیسی و همچنین برجسته کردن برخی از تاریخ های کلیدی کتاب مقدس بگنجاند.
در سال 1891، زمانی که توسعه نمای عیسی مسیح آغاز شد، گائودی متوجه شد که ساخت ساگرادا فامیلیا آنقدر پروژه بلندپروازانه است که مطمئناً در طول زندگی خود شاهد تکمیل آن نخواهد بود. گائودی از ترس متوقف شدن این پروژه پس از مرگ وی و هنگامی که کلیسا عملکرد عبادی خود را به دست آورد، تصمیم گرفت که به جای ساختن شبستان مرکزی از قسمت بیرونی کلیسا شروع کند.
ساگرادا فامیلیا یکی از کلیساهای معروف اسپانیا است، که دارای یک شبستان مرکزی با چهار راهرو در طرفین و یک خط عرضی با یک شبستان مرکزی است که توسط دو راهرو که یک صلیب لاتین را تشکیل می دهند. 
نیم دایره ای در بالای صلیب قرار دارد و در پشت باسیلیکا را محصور کرده است. باسیلیکا همچنین دارای سه نمای تاریخی است که هر یک نمایانگر یکی از لحظات مهم زندگی حضرت مسیح(ع) است، که شامل تولد او (کارر مارینا)، مرگ و رستاخیز او (کارر ساردنیا)، و شکوه حال و آینده او (کارر مایورکا) است.
این کلیسا دارای چهار برج است که در هر نما نشان دهنده 12 حواریون عیسی است. یک برج گنبدی شکل که در انتهای آن تاج برج را خواهید دید که نماد مریم باکره است.
چهار برج بلند آن به انجیلان اختصاص داده شده است، گلدسته مرکزی آن که بر فراز گذرگاه ساخته خواهد شد نشان دهنده نجات دهنده است. می توانید با پای پیاده یا با استفاده از آسانسور از برج ها بالا بروید و از مناظر خیره کننده بارسلون لذت ببرید.

تاثیرگذارترین پلان کلیسای ساگرادا فامیلیا

تاثیرگذارترین پلان کلیسای ساگرادا فامیلیا

تاثیرگذارترین پلان کلیسای ساگرادا فامیلیا

اگرچه کامل نشده است، اما ساگرادا فامیلیا کلیسایی چشمگیر است که مملو از نمادهای مذهبی است. اینها برخی از عالی ترین اجزای آن هستند: 

نماها

باسیلیکا دارای سه نمای نمادین است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

نمای ولادت

نمای ولادت همانطور که از نامش پیداست نماد تولد عیسی است. این بنا که بین سال ‌های 1894 و 1930 ساخته شده است، تنها نمای ساختمانی است که تقریباً تا پایان عمر گائودی ساخته شده است. گائودی نما را نمادی از ولادت، نمادی از زندگی و خلقت می دانست. به همین دلیل است که او تزیینات پرشور آن را شامل حیوانات و ابزارآلات آمیخته با نمادهایی مانند درخت زندگی معرفی کرد. نما نمایانگر تولد مسیح است، به زیبایی تزئین شده و پر از زندگی است.

نمای شور

کار بر روی نمای شور در سال 1954 آغاز شد و در سال 1976 به پایان رسید، ساخت و ساز آن توسط نقشه های انجام شده توسط گائودی هدایت شد. کارهای تزئینی پس از اتمام اولیه آن انجام شد.
گائودی طراحی خود از نمای شور را اینگونه توصیف می کند: "بعضی این در را بیش از حد عجیب و غریب می دانند، من می خواستم ترس را تحمیل کند. برای رسیدن به این هدف، از سایه ها، نقوش در آمدن و بیرون آمدن و همه چیز برای به دست آوردن یک جلوه تاریک اجتناب نکردم. من حاضرم این ساخت و ساز را قربانی کنم، ستون ها را برش بزنم تا تصوری از بی رحمی قربانی بدهم.»این قسمت از باسیلیکا نسبت به بقیه نماها کمی ساده تر است، این نشان دهنده رنج عیسی در هنگام مصلوب شدن او است.

نمای شکوه

نمای شکوه بزرگترین و مهم ترین نما در بین سه نما خواهد بود، زیرا این نمای است که دسترسی به شبستان مرکزی باسیلیکا را فراهم می کند. کار بر روی این نما در سال 2002 آغاز شد.
این نما به شکوه آسمانی عیسی اختصاص دارد و نشان دهنده ظهور او به بهشت است. گائودی که می ‌دانست در طول زندگی ‌اش آغاز این نما را نخواهد دید، تنها چند طرح کشید که ایده‌ ها و نقشه ‌های کلی او را نشان می ‌داد: نمایش ‌هایی از مرگ، قضاوت نهایی، و شکوه، و همچنین جهنم برای هر کسی که از مسیر خدا منحرف می‌ شود.

زمان تکمیل کلیسای ساگرادا فامیلیا

زمان تکمیل کلیسای ساگرادا فامیلیا 

ساگرادا فامیلیا چه زمانی تکمیل می شود ؟

حتی با فناوری امروزی معماران و مهندسان ماهر رمزگشایی و زنده کردن اشکال هندسی پیچیده ‌ای را که بلند ترین کلیسای جهان که 172 متر را تشکیل می‌ دهند، دشوار می‌ دانند.
علاوه بر این، با وجود شهرت بین المللی، ساگرادا فامیلیا پروژه ای است که توسط مردم تبلیغ می شود، بنابراین همیشه بر کمک های مالی خصوصی تکیه کرده است. 
مواقعی در تاریخ بوده است که هیچ بودجه ای وجود نداشته است، به ویژه در طول جنگ داخلی اسپانیا و دهه های پس از آن تنها پس از بازی های المپیک 1992 بارسلونا، زمانی که شهر شروع به کسب شهرت بین المللی کرد و تعداد بازدیدکنندگان و خرید تور اسپانیا افزایش یافت، ساخت و ساز به طور تصاعدی شتاب گرفت. انتظار می رود که کلیسای ساگرادا فامیلیا به مناسبت صدمین سالگرد مرگ گائودی در سال 2026 تکمیل شود.

مسیر رفتن به کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا در منطقه Eixample، در مایورکا، خیابان 401 قرار دارد. خطوط 2 و 5 مترو در ایستگاه ساگرادا فامیلیا توقف می کنند، که از شهر قدیمی بارسلون، 30 تا 40 دقیقه پیاده روی است.
رستوران های نزدیک کلیسای ساگرادا فامیلیا
توجه داشته باشید که تمام رستوران‌های اطراف ساگرادا فامیلیا پذیرای جمعیت گردشگران هستند. با این حال، تنها با چند قدم پیاده روی، به منطقه ای خاص از l'Eixample می رسید.
برای تاپاس اسپانیایی رستوران Hasta Los Andares را توصیه می کنیم. برای تورتیلاهای اصیل اسپانیایی، به دنبال رستوران La Granota باشید و برای غذاهای سنتی کاتالونیا، در Olé Mallorca  غذای خود را میل کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی کلیسای اسپانیایی به نام کلیسای ساگرادا فامیلیا که قرن ها در دست ساخت است، و تا به امروز به اتمام نرسیده است پرداخته ایم. ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا در سال 1882آغاز شد، و انتظار می ‌رود در سال 2026 تکمیل شود. 
شاید این کلیسا شناخته ‌شده ‌ترین سازه مدرنیسم کاتالان باشد که سالانه بیش از سه میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌ کند. معمار آنتونی گائودی تا زمان مرگش در سال 1926 روی این پروژه کار کرد، در حالی که انتظار داشت تمام شدن آن را نبیند.
گائودی نمادهای مذهبی را در هر جنبه از کلیسا تعبیه کرد و نمایشی بصری از باورهای مسیحی ایجاد کرد. او سه نمای نمادین را برای نماهای باسیلیکا، نماهای گلوری، ولادت و شور طراحی کرد که به ترتیب رو به جنوب، شرق و غرب هستند. 
شبستان مرکزی تا ارتفاع 45 متری اوج می گیرد و شبیه جنگلی از اسکله های چند رنگ و گرانیت طراحی شده است. پایه ها از نظر مقطع از پایه به انتهای تغییر می کنند و تعداد راس ها از چند ضلعی به دایره ای افزایش می یابد. این ها با کاشی های شیشه ای ونیزی سبز و طلایی ساخته شده اند که خطوط هایپربولوئید را بیان می کند. البته در نظر داشته باشید که بازدید از موزه گوگنهایم بیلبائو را نیز از دست ندهید!
شما می توانید برای خرید ارزان ترین تور اروپا به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید، و خرید خود را بدون واسطه و به صورت آنلاین انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

کلیسای فمیلیا چه زمانی تکمیل می شود ؟

از زمان تأسیس آن در سال 1882، به لطف کمک های مالی ساخته شده است، و انتظار می رود به مناسبت صدمین سالگرد مرگ گائودی در سال 2026 تکمیل شود.

چرا کلیسای ساگرادا فامیلیا معروف است ؟

ساگرادا فامیلیا به دلیل اینکه یکی از نمادین‌ ترین نمونه‌ های سبک منحصربه ‌فرد است، و با ترکیب عناصر هنر نو، مدرنیسم کاتالان و طراحی گوتیک پسین ترکیب شده است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc