https://gateway.trip.ir/api/

قوانین سفر به قطر در شرایط کرونا

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1400 بخشنامه ها

قوانین سفر به قطر در شرایط کرونا

بروز شده در 1400/12/08

قطر، نام ایران را از لیست قرمز خود حذف کرد. بر همین اساس از ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۰):

۱. تمامی مسافران، فارغ از وضعیت واکسیناسیون یا بهبودی، باید در بدو ورود نتیجه منفی تست PCR خود را (با اعتبار حداکثر ۴۸ ساعت) ارائه دهند.
۲. مسافرانی که به‌طور کامل واکسینه‌شده یا بهبود یافته‌اند، از قرنطینه معاف‌اند. شرط واکسیناسیون یا بهبودی به شرح ذیل است:
گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۹ ماه و حداقل ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم یا دوز تقویتی واکسن‌های مدرنا، فایزر و آسترازنکا (کوویشیلد، Vaxzevria)
گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۹ ماه و حداقل ۲ هفته پس از دریافت دوز اول یا ۷ روز پس از دریافت دوز تقویتی واکسن جانسون اند جانسون
گواهی واکسیناسیون با اعتبار حداکثر ۶ ماه و حداقل ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم یا دوز تقویتی واکسن‌های مشروط کووید-۱۹. سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و کوواکسین در این دسته قرار دارند. این دسته از افراد باید نتیجه تست آنتی‌بادی کرونا با حداکثر اعتبار ۳۰ روزه را در بدو ورود ارائه دهند. در غیر این‌صورت به‌مدت ۵ روز قرنطینه خواهند شد.
افراد بهبودیافته که حداکثر ۹ ماه از زمان ابتلای آن‌ها به کرونا می‌گذرد. این دسته از مسافران باید یک نتیجه آزمایش رسمی و قابل تایید آزمایشگاهی را به عنوان مدرک ابتلا خود ارائه دهند.
۳. مسافران باید اصل گواهی واکسن را به زبان عربی یا انگلیسی، ارائه دهند. این گواهی باید شامل اطلاعات ذیل باشد:
نام مسافر باید با نام روی گذرنامه یکسان باشد.
دوز و تاریخ تزریق واکسن (یک دوز برای واکسن جانسون و دو دوز برای سایر واکسن‌ها)
نوع/نام واکسن
شماره سریال واکسن و کد QR (در صورت موجود بودن)
۴. مسافرانی که واکسینه‌نشده یا بهبود نیافته‌اند، مشمول ۵ روز قرنطینه در هتل یا خانه (برای کسانی که اقوام درجه یک دارند مشروط به ارائه مدرکی دال بر اثبات رابطه و داشتن محل سکونت) خواهند بود. مسافرانی که ملزم به تکمیل قرنطینه در یک هتل هستند، باید بسته قرنطینه «Welcome-Home» را از طریق این لینک رزرو کنند.
۵. مسافرانی که واکسینه‌نشده یا بهبود نیافته‌اند، باید در روز پنجم قرنطینه تست آنتی‌ژن سریع انجام دهند. هزینه این آزمایش ۵۰ ریال قطر است.
۶. همه مسافران باید حداقل ۳ روز قبل از سفر به قطر با مراجعه به وب‌سایت «www.ehteraz.gov.qa» ثبت‌نام و کلیه مدارک درخواستی مانند گواهی واکسن خود را بارگذاری و فرم تعهد را امضا کنند. همچنین مسافران باید اپلیکیشن «Ehteraz» را دانلود و روی گوشی خود فعال کنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc